Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 augustus 2020, 07:08   #61
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
Hier weer een andere modellenmaker.
tussen de 7000 en 31.000 dat is ook weer lekker nauwkeurig.

Cijfers voor alle landen.

https://covid19.healthdata.org/netherlands
Waar die plotjesmakers het toch halen he. We hebben totaal geen model voor de efficientie van een masker, maar ze kunnen toch voorspellen welk verschil het zou maken.

Ik vind zo een charlatan "wetenschap" ongehoord. Als je geen data hebt om de efficientie van een masker duidelijk aan te tonen, dan kan je ook zo geen projecties maken.

Dit is Ferguson-stijl wetenschap.

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 augustus 2020 om 07:09.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2020, 08:12   #62
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Waar die plotjesmakers het toch halen he. We hebben totaal geen model voor de efficientie van een masker, maar ze kunnen toch voorspellen welk verschil het zou maken.

Ik vind zo een charlatan "wetenschap" ongehoord. Als je geen data hebt om de efficientie van een masker duidelijk aan te tonen, dan kan je ook zo geen projecties maken.

Dit is Ferguson-stijl wetenschap.
Lysenkoïsme als voer voor onwetende autoritaire politici.
Oud 10 augustus 2020, 15:50   #63
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
U heeft zich dus niet aan alle regeltjes gehouden, dit maar om aan te tonen dat uw standpunt niet realistisch is.

Uw verhaal is schrijnend waardoor u natuurlijk niet meer objectief bent zoals bijna iedereen reageert in uw geval.
Het is weinige gegeven na groot persoonlijk leed nog objectief te zijn met betrekking tot dit leed.
Denk je nu echt dat de aanval op mijn persoon mij ook maar iets kan raken.

Ik wil alleen maar dat de mensen zo gelukkig zijn als ik ben met de kleine zaken in het leven....en hoop hen te vrijwaren van ziekte of invaliditeit met mijn denken over het corona gedoe.

Detail ?!?, Ik heb alleen en zonder hulp moeten overleven niet met win for live maar met grootste deel van de 35 jaar met minder dan het levensminimum= 800€ maandelijks. Pas laatste 2 jaar werd ik gelijk gezet met levensminimum.

Toch zijn er die menen de aanval te moeten inzetten op mijn persoon, denken mijn denken te kunnen voorspellen, omdat ik als invalide durf vrij te spreken van uit de ervaringen.

Stop met kankeren, want ik ben gelukkig met wat ik heb en vooral met wat ik bereikt heb" zonder begrip of hulp" Want overal kreeg ik het antwoord we kunnen U niet helpen...."het ga je goed"

Mijn schuld: ?!?!? >>> ik heb onderhuids-kanker dat ook kraakbeen aantast >> hoofd-nek gebied 99% zeker gekregen nadat men mij bij een overval voor dood geslagen heeft. (deze vorm van kanker kan over het ganse lichaam verschijnen door zeer zwaar pletten of verpletter na ongeval ...of verwoestende slagen, bij mij hooft-nek gebied vandaar de regio waar de kanker zich manifesteerde) >>> hooft-nek gebied meest gevoelige gebied op beschadiging door behandeling. Met 35 jaar totaal quarantaine als gevolg.

En neen, na alle dagen steeds steeds van af nul beginnend, 30 jaar lang opnieuw beginnen de spieren uitrekken en bewegen.... proberen lopen enz...
, dan plots sinds 5 jaar terug met minimale verbetering gekomen tot waar ik nu sta ....35 jaar strijd revalidatie van fysiek lam sinds 1983, geen coördinatie op en over de spieren, geen evenwicht, geen eten binnen houden ...... en helse pijnen waar geen medicatie voor beschikbaar was wegens aantasting hypofyse en hersenstam, >>>>ben ik nu de gelukkigste mens ter wereld met wat ik zelf uiteindelijk bereikt heb.

Aanvallen op mijn persoon omdat ik iets zeg dat tegen de zin is van totaal onwetenden, mensen die denken sterker te zijn dan de natuur raken mij niet >>> want Ik kan bv na 35 jaar verbeten dagelijks revalidatie oefenen op hometrainer thuis....dit jaar voor het eerst na 35 jaar met een gewone fiets fietsen!!!! waarmee ik bedoel, ik kan nu weer beetje beginnen leven, de quarantaine eindelijk verlaten!!!!!! Wat resulteert in ongekend gelukkig zijn.

Want overal kreeg ik het antwoord we kunnen U niet helpen, wel ook ik kan U niet af helpen in deze ..."Uw kankerig-gedrag" ...."het ga je goed"
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 10 augustus 2020 om 16:16.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2020, 16:31   #64
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Denk je nu echt dat de aanval op mijn persoon mij ook maar iets kan raken.

Ik wil alleen maar dat de mensen zo gelukkig zijn als ik ben met de kleine zaken in het leven....en hoop hen te vrijwaren van ziekte of invaliditeit met mijn denken over het corona gedoe.

Detail ?!?, Ik heb alleen en zonder hulp moeten overleven niet met win for live maar met grootste deel van de 35 jaar met minder dan het levensminimum= 800€ maandelijks. Pas laatste 2 jaar werd ik gelijk gezet met levensminimum.

Toch zijn er die menen de aanval te moeten inzetten op mijn persoon, denken mijn denken te kunnen voorspellen, omdat ik als invalide durf vrij te spreken van uit de ervaringen.

Stop met kankeren, want ik ben gelukkig met wat ik heb en vooral met wat ik bereikt heb" zonder begrip of hulp" Want overal kreeg ik het antwoord we kunnen U niet helpen...."het ga je goed"

Mijn schuld: ?!?!? >>> ik heb onderhuids-kanker dat ook kraakbeen aantast >> hoofd-nek gebied 99% zeker gekregen nadat men mij bij een overval voor dood geslagen heeft. (deze vorm van kanker komt voor bij zeer zwaar pletten of verpletter ongeval ...of verwoestende slagen)

En neen, na alle dagen steeds steeds van af nul beginnend, 30 jaar lang opnieuw beginnen de spieren uitrekken en bewegen.... proberen lopen enz...
, dan plots sinds 5 jaar terug met minimale verbetering gekomen tot waar ik nu sta ....35 jaar strijd revalidatie van fysiek lam 1983, geen coördinatie op en over de spieren, geen evenwicht ...... en helse pijnen waar geen medicatie voor beschikbaar was wegens aantasting hypofyse en hersenstam, >>>>ben ik nu de gelukkigste mens ter wereld met wat ik zelf uiteindelijk bereikt heb.

Aanvallen op mijn persoon omdat ik iets zeg dat tegen de zin is van totaal onwetenden, mensen die denken sterker te zijn dan de natuur raken mij niet >>> want Ik kan bv na 35 jaar verbeten dagelijks revalidatie oefenen op hometrainer thuis....dit jaar voor het eerst met een gewone fiets fietsen!!!! waarmee ik bedoel, ik kan nu weer beetje beginnen leven!!!!!! Wat resulteerd in ongekend gelukkig zijn.

Want overal kreeg ik het antwoord we kunnen U niet helpen, wel ook ik kan U niet af helpen in deze ..."Uw kankergedrag" ...."het ga je goed"
Dit is geen aanval op uw persoon maar juist een demonstratie dat mensen die veel leed kennen meestal niet de geschikte mensen zijn om goede rationele beslissingen te nemen aangaande zaken rechtstreeks voortvloeiend uit dit leed.

Zoals vb ouders van verongelukte kinderen nieuwe verkeersregels laten opstellen.

Het is aan de maatschappij om die mensen hun verhaal aan te horen en dan rationele beslissingen te nemen. Waarmee ik niet wil zeggen dat dit vaak goed wordt uitgevoerd.

Uw grootste leed is het in de steek gelaten zijn door onze invalide zorg een al decennia lang gekend probleem waar ook al decennialang beloofd wordt dat het gaat verbeteren maar niet gebeurd.
Waarmee ik maar wil zeggen dat men nu gigantische schulden aan het opbouwen is voor 0,1% van de bevolking die niet nodig zijn en waarmee de invalidenzorg spectaculaire verbeteringen zou kunnen voor hun mensen.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2020, 18:08   #65
epicurist_dirk
Minister

Standaard

Mijn reactie was op " U heeft zich dus niet aan alle regeltjes gehouden,"

Juist mensen die hun kind verloren hebben stelen wellicht en misschien hogere eisen voor het verkeer....omdat hun ogen geopend werden ...omdat ze er met de neus ingedrukt werden....

Echter hun opmerkingen moeten niet 100% volbracht worden, toch zou men op zijn minst naar hen mogen luisteren en dodende kruispunten waar zij naar verwijzen wegwerken...

Wat nu wegens doveman's gedrag veelal niet gebeurd. Er moeten eerst nog veel meer dode vallen voor men reageert .... en dat is dan ook mijn gevoel tegen zij die de simpele beweging van het dragen van een mondmasker enz. perse dwarsbomen!

Tuurlijk zal men moeten leren leven met die virus die niet meer weg gaat, zelfs als er een vaccin zal zijn zullen er dan zijn die de vaccin weigeren......wegens persoonlijke balorigheid, domheid of ten gevolge van onnozele geloof regel.

Ik heb vastgesteld dat al de loze beloftes, voorstellingen en regels die steeds aangewezen worden om zieken en invaliden de mond te snoeren en hen vooral in quarantaine in hun kot te houden met de uitzondering als men poen aan de zieken en invaliden kan verdienen onder het mom van hulp!.... alle zieken en invaliden treft..... dus ook slachtoffers van coronan die zullen moeten aanhoren dat ze tevreden moeten zijn en niet lullen omdat ze nog "leven" of dat door de ervaring hun psyche vertroebeld is waardoor ze zeker moeten zwijgen...........liefst in hun kot blijven !

....door gezonde mensen die voor het minste massaal met vlaggen en tutten en bellen begeleid van TV en pers >>> op straat komen met de steun van vakbond en belangengroepen.
daarom wens ik gezonde mensen te wijzen op het gevaar van echt ziek worden, echt invalide worden, echt van de wereld niet meer weten van de pijn...

Daarom vind ik een mondmaskertje niet te veel.....
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 10 augustus 2020 om 18:24.
Oud 10 augustus 2020, 20:23   #66
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Afijn dienen Truienaar vraagt dus 50.000 euro als hij verder nog een masker moet dragen, of zoiets.
Ik denk zo stilletjes dat die mens zo zot is als een achterdeur.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2020, 20:48   #67
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Afijn dienen Truienaar vraagt dus 50.000 euro als hij verder nog een masker moet dragen, of zoiets.
50.000 euro per dag, anders zouden ze niet luisteren. Ik hoop dat het lukt, die zever mag wel eens stoppen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2020, 21:33   #68
edwinp
Banneling

Standaard

ik heb mezelf vandaag betrapt op het feit dat ik gedegouteerd was op èèn famillie die in een eetgelegenheid binnenkwam zonder mondmasker, dat is erg
ik vind dat asap die plicht bij buitenactiviteiten moet afgeschaft worden...
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2020, 19:37   #69
epicurist_dirk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
50.000 euro per dag, anders zouden ze niet luisteren. Ik hoop dat het lukt, die zever mag wel eens stoppen.
Uwe egoïstische koppige putter zever mag stoppen ja.....

Voorbeelden genoeg zoals volgende: getuigenis

VTM-nieuwsanker Birgit Van Mol liep vijf maanden geleden het coronavirus op.
Birgit Van Mol mag dan wel genezen zijn van een milde vorm van het coronavirus, ze heeft er nog steeds last van.

“Mijn tong voelt permanent verbrand aan en ik proef mijn eten niet meer zoals voorheen. Bij momenten ruik ik ook niets.

In het begin zeiden de virologen dat dat weleens twee maanden kon duren, ik ben er dus altijd van uitgegaan dat alles weer in orde zou komen. Maar inmiddels z?n we vijf maanden verder en begin ik er toch aan te twijfelen. Maar goed, ik kan ermee leven.

Sommige mensen houden er blijvende hart- of longproblemen aan over. Of veel erger, sterven eraan”

Of heb je liever de rest van Uw leven last van neven werkingen tengevolge de corona virus.... die zelfs supermensen ooit zullen krijgen, omdat men verondersteld dat de virus een blijver is.

Daarom is het nuttig een mondmasker te dragen zeker tot er een degelijke zeker werkende vaccin is die de ziekte of schade daadwerkelijk kan beperken!

Rij je U terpletter met een auto zonder andere slachtoffers te maken>> mij OK. Breek je Uw ledematen met skiën of iets anders waar je zelf gevaar uit lokt >>> mij OK. Zelfs al pleeg je zelfmoord >>> ook dat moet je weten, t'is Uw leven.

Maar ik pik het niet dat je mogelijks zelfs maar "misschien" met het leven van anderen speelt door kleuter gedrag, balorige onwil om een mondmasker te dragen in huidige corona tijd waar men nog zéér weinig weet over die corona en nog veel minder over chronische blijvende letsels!!!.

Besef je wel: Als nevenwerkingen niet officieel als ziekte erkend zijn, dan kan men ook niet genieten van de ziekenkas of enig ander sosiaale regeling.... enz..>> geen geld = geen leute = maar wel veel onbegrip mag verwacht worden.... met aanvallen als t'is psygisch (want dan moeten verzekeraars niet volden aan hun contractueel verplichtingen), plantrekker, hypochonder, parasiet enz. enz. met de vijandige attitude van "wij kunnen niet helpen>>> het ga je goed" (versta daaronder vertrek maar, donder op)

Zelfs als het dan erkend word via via onder andere noemer aanvaard als bv "blijvende hart- of longproblemen" kan het verdere "leven" voorbij zijn, herleid worden tot totale quarantaine toestand.

En zullen ingestelde als U verwijten dat "ze" toch over win for five genieten!

is het dragen van een mondmaskertje dan echt teveel ?????

Hoe dan ook, Het ga je goed!

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 11 augustus 2020 om 19:47.
Oud 11 augustus 2020, 20:55   #70
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Voorbeelden genoeg zoals volgende: getuigenis

VTM-nieuwsanker Birgit Van Mol liep vijf maanden geleden het coronavirus op.
Birgit Van Mol mag dan wel genezen zijn van een milde vorm van het coronavirus, ze heeft er nog steeds last van.

“Mijn tong voelt permanent verbrand aan en ik proef mijn eten niet meer zoals voorheen. Bij momenten ruik ik ook niets.

In het begin zeiden de virologen dat dat weleens twee maanden kon duren, ik ben er dus altijd van uitgegaan dat alles weer in orde zou komen. Maar inmiddels z?n we vijf maanden verder en begin ik er toch aan te twijfelen. Maar goed, ik kan ermee leven.

Sommige mensen houden er blijvende hart- of longproblemen aan over. Of veel erger, sterven eraan”

Of heb je liever de rest van Uw leven last van neven werkingen tengevolge de corona virus.... die zelfs supermensen ooit zullen krijgen, omdat men verondersteld dat de virus een blijver is.

Daarom is het nuttig een mondmasker te dragen zeker tot er een degelijke zeker werkende vaccin is die de ziekte of schade daadwerkelijk kan beperken!

Rij je U terpletter met een auto zonder andere slachtoffers te maken>> mij OK. Breek je Uw ledematen met skiën of iets anders waar je zelf gevaar uit lokt >>> mij OK. Zelfs al pleeg je zelfmoord >>> ook dat moet je weten, t'is Uw leven.

Maar ik pik het niet dat je mogelijks zelfs maar "misschien" met het leven van anderen speelt door kleuter gedrag, balorige onwil om een mondmasker te dragen in huidige corona tijd waar men nog zéér weinig weet over die corona en nog veel minder over chronische blijvende letsels!!!.

Besef je wel: Als nevenwerkingen niet officieel als ziekte erkend zijn, dan kan men ook niet genieten van de ziekenkas of enig ander sosiaale regeling.... enz..>> geen geld = geen leute = maar wel veel onbegrip mag verwacht worden.... met aanvallen als t'is psygisch (want dan moeten verzekeraars niet volden aan hun contractueel verplichtingen), plantrekker, hypochonder, parasiet enz. enz. met de vijandige attitude van "wij kunnen niet helpen>>> het ga je goed" (versta daaronder vertrek maar, donder op)

Zelfs als het dan erkend word via via onder andere noemer aanvaard als bv "blijvende hart- of longproblemen" kan het verdere "leven" voorbij zijn, herleid worden tot totale quarantaine toestand.

En zullen ingestelde als U verwijten dat "ze" toch over win for five genieten!

is het dragen van een mondmaskertje dan echt teveel ?????

Hoe dan ook, Het ga je goed!
Even herhalen
- Lockdown en beperkingen zijn meer dan een mondmasker
- Flatten the curve, wil zeggen 'rek uit in de tijd'. We gaan nog steeds besmet worden.
- Heel misschien zal dat vaccin 50% werken binnen 2 jaar
- Mondmaskers werken niet en zorgen voor bacteriële- en schimmelinfecties
- Gewoon buiten gebeuren er geen besmettingen tussen vreemden
- Het virus verspreid via aerosolen dus lucht-systemen zijn het grootste probleem
- Mondmaskers werken niet tegen aerosolen
- 1,5 meter afstand werken niet tegen aerosolen
- Kinderen zijn de grote verspreiders - die kunnen niet zo beperkt worden
- ja, mensen worden ziek
- ja, mensen gaan dood, altijd zo geweest
- ja, ik ben bang voor m'n ouders maar zo is het leven, ik ga ze niet opsluiten en vastbinden om ze te beschermen
Oud 11 augustus 2020, 21:22   #71
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Die vent wil gewoon geld zien.
Die vent ziet gewoon een kans om zich te verrijken.
Dat geloof ik niet. Die man hoeft zich niet te verrijken.

Het is iemand die nog intelligent genoeg is om iets in vraag te stellen. Terecht, zoals ieder liberaal denkend mens.

Zoals iemand die zich afvraagt waarom je om 2 uur in de morgen maar 30 per uur mag rijden voor de school.
Of, gewoonweg iemand die zich afvraagt waarom ik een mondmasker moet opzetten als er binnen een straal van 50 meter niemand te zien is, maar toch toevallig pech heeft met de politie te worden geconfronteerd die je overtuigt dat de wet de wet is.

Mensen stellen zich ondertussen vragen. En meer zelfs, het zijn deze met het minste vermogen die de meeste boetes betalen. En die komen niet in de krant.

Laatst gewijzigd door Rudy : 11 augustus 2020 om 21:23.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2020, 23:14   #72
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
jij wil dat 11 miljoen mensen een masker dragen en nog allerlei beperkingen opgelegd worden enkel omdat jij bang bent voor een verkoudheid.

als er dus iemand de egoist is dan moet het wel jij zijn.

als je dan toch zo bang ben sluit jezelf dan voor de rest van je leven op en laat de normale mensen hun leven leiden.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2020, 06:06   #73
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Nee, hij heeft gelijk. Hij wil dat zotte dwingelanden het voelen in hun portemonnee.
Oud 12 augustus 2020, 06:11   #74
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is eigenaardig dat men geen verkeer verbiedt tot er auto's bestaan die nooit een ongeluk hebben. Het is ongehoord dat men vliegtuigen ontwikkeld heeft en laat gebruiken die soms neerstorten. Men zou pas vliegtuigen mogen gebruiken als men weet dat dat nooit of te nimmer kan neerstorten.

En het ergste van al: men gebruikt al duizenden jaren schepen, en toch zijn er die zinken. Ongehoord. Men zou schepen moeten verbieden tot men schepen heeft die nooit zinken (zoals de Titanic bijvoorbeeld).

Wat is de mensheid toch dom geweest. Maar de grootste oen van allen is die die het vuur heeft uitgevonden. Zolang men geen vuur heeft waar men zich niet kan aan verbranden, zou men dat moeten verboden hebben. Stel U voor zeg, dat je andermans' huis in brand steekt.

Ah, ja, en huizen. Wie wil er nu huizen die soms kunnen instorten ? Verboden die troep !

Allen terug in de bomen in de savanne. Ah, nee, want enkel kleine boompjes waar je niet kan uitvallen he...
Oud 12 augustus 2020, 06:39   #75
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De egoïsten zijn deze die de jeugd opsolferen met stress, doden en een kapotte economie.
Oud 12 augustus 2020, 07:12   #76
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
De egoïsten zijn deze die de jeugd opsolferen met stress, doden en een kapotte economie.
Het is inderdaad wel opvallend hoe strikte naleving van desnoods absurde 'regels' als solidair gezien wordt terwijl daar even goed simpelweg angst voor de eigen gezondheid (of die van bekenden) aan ten grondslag kan liggen, terwijl de echte solidariteit misschien veeleer bestaat uit het doen functioneren van het systeem ondanks het risico voor de eigen persoon en kring. (Waarmee ik niet ontken dat ouderen en zwakkeren extra bescherming verdienen.)
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2020, 07:14   #77
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Het is inderdaad wel opvallend hoe strikte naleving van desnoods absurde 'regels' als solidair gezien wordt terwijl daar even goed simpelweg angst voor de eigen gezondheid (of die van bekenden) aan ten grondslag kan liggen, terwijl de echte solidariteit misschien veeleer bestaat uit het doen functioneren van het systeem ondanks het risico voor de eigen persoon en kring. (Waarmee ik niet ontken dat ouderen en zwakkeren extra bescherming verdienen.)
Trump zei dat ook dus het is nu een verboden gedachtegang.
Oud 12 augustus 2020, 08:26   #78
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dat geloof ik niet. Die man hoeft zich niet te verrijken.

Het is iemand die nog intelligent genoeg is om iets in vraag te stellen. Terecht, zoals ieder liberaal denkend mens.

Zoals iemand die zich afvraagt waarom je om 2 uur in de morgen maar 30 per uur mag rijden voor de school.
Of, gewoonweg iemand die zich afvraagt waarom ik een mondmasker moet opzetten als er binnen een straal van 50 meter niemand te zien is, maar toch toevallig pech heeft met de politie te worden geconfronteerd die je overtuigt dat de wet de wet is.

Mensen stellen zich ondertussen vragen. En meer zelfs, het zijn deze met het minste vermogen die de meeste boetes betalen. En die komen niet in de krant.
Dat is een ander onderwerp denk ik.

Laatst gewijzigd door Universalia : 12 augustus 2020 om 08:30.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2020, 08:28   #79
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, hij heeft gelijk. Hij wil dat zotte dwingelanden het voelen in hun portemonnee.
Kan u ook in detail treden wie hij daar juist met in het vizier heeft die clowneske figuur?

p.s.

‘Niet iedereen die het coronabeleid bekritiseert, is een gek’

Laatst gewijzigd door Universalia : 12 augustus 2020 om 08:42.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2020, 08:50   #80
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Was er veel volk op die marktplaats?
Hield die man voldoende afstand?
Gedroeg hij zich?
Was hij beleefd tegen de agent?
...

Het artikel zit achter een betaalmuur dus ik kan deze cruciale informatie die zeker in het artikel moet staan niet lezen.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be