![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het einde is nabij. nou ja, op 17 septober. Laatst gewijzigd door Boduo : 12 augustus 2020 om 22:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En eigenlijk is het nooit meer dan een zielig samenraapsel geweest waar noord en zuid een verschillende moedertaal spreken en elks hun eigen cultuur hebben. Het is zelfs niet zomaar een verschillende taal, ook de herkomst van de taal verschilt, een Germaanse en een Latijnse. 't Is zoals een huwelijk tussen een havenarbeider en een ballerina. 't Koppel van 't jaar. Dat blijft nooit duren jonge. Laatst gewijzigd door Garry : 12 augustus 2020 om 23:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik u er een plezier mee kan doen kan ik er u zo eentje bezorgen waar op staat dat jij een chimpansee bent. Ik hoop dat ge er dan even gelukkig mee bent dan met dat waar België op staat. Maar aan wat is verandert dat geen moer, ik ben eender hoe nog steeds een Vlaming en dat Vlaanderen voorlopig nog deel uit maakt van een fusie met Wallonië onder een verzamelnaam 'België' verandert niets aan het feit dat ik Vlaming ben, hoeveel plastieken kaartjes er ook in de omloop mogen zijn waarop dat dan staat dat ik mij Belg moet/mag noemen. Laatst gewijzigd door Garry : 13 augustus 2020 om 08:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je zou gezworen hebben dat het échte id kaarten waren. Dus... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het waren ook echte kaarten hé en de waarde is enkel de gene je er aan geeft, niet meer of minder dan de Belgische.
Laatst gewijzigd door Garry : 13 augustus 2020 om 08:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik in Brussel blijf, ben ik in mijn land. As ik naar Wallonië ga, ben ik in mijn land. Officieel is het zo. De rest is van geen enkel belang. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat denkt dat hautaine mannetje nu eigenlijk te bereiken bij de Vlamingen, door zo'n tekstje af te lezen in hoekig Nederlands?
Hij moet daar toch een doel bij hebben. Ge doet dat toch niet voor de Schoof zijn kloten, zo op een lodderige dag een tekstje laten maken door de medewerker, dat dan twintig keer oefenen, en zes keer filmen, om via montage er te trachten het beste van te maken.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U weet, er zijn Franstaligen die in Vlaanderen leven, er zijn Vlamingen die in Brussel en/of Wallonië leven en ze voelen er zich prima. Ze zijn helemaal niet bezig met het communautair en het kan hen helemaal niet schelen wat hun buren van hun aanwezigheid denken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het heeft niets te zien met voelen. Wel met zijn.
Als je een goudvis uit zijn kom haalt en in een aquarium met warmwatervissen zet dan mag je daar nog duizend plastiekkaartjes aan hangen dat het een piranha is, het is en blijft een goudvis hoor. Ik ben Vlaamstalig, leef in Vlaanderen en ben Vlaming, niets anders. Er zijn overigens maar een zeer klein aantal Belgen en die wonen in Laken en dat zijn ook alleen maar Belgen omdat ze zich zelf Belgen hebben genoemd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En allemaal zijn we eender waar we zijn in Europa maar we blijven in de eerste plaats Vlamingen.
Laatst gewijzigd door Garry : 13 augustus 2020 om 10:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In het buitenland zeg ik altijd dat ik afkomstig ben van Vlaanderen. Ik ben beschaamd om te zeggen dat ik Belg ben. Ik wil geen onderwerp zijn van spot.
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo) Laatst gewijzigd door Lukkas : 13 augustus 2020 om 11:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Staatssecretaris
|
![]() ens als ze vragen waar vlaanderen ligt is je antwoord?
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is niet erg. Dan maken we ons eigen model. Via separatisme.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
There are no Americans in Bagdad. Comical.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zijt gerust: er zijn er evenveel die b. niet weten liggen, als die Vlaanderen niet weten liggen.
![]() |
![]() |