Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 augustus 2020, 11:12   #161
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Ik vrees dat het Belgisch lijk nog een beetje verder moet rotten. Er zijn nog steeds politici die niet begrepen hebben dat we het point of no return al lang gepasseerd zijn.

Ik merk in ieder geval bij héél veel mensen dat ze voorstander zijn geworden van een zelfstandig Vlaanderen. Ook mensen die helemaal niet in politiek geïnteresseerd zijn of waren. De geesten rijpen razendsnel.

"Met België als het kan, zonder als het moet" is bij veel mensen het uitgangspunt. Welnu, het moet blijkbaar zonder.
2!
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2020, 11:31   #162
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Je vindt ze niet in de Vlaams-nationale partijen. Ze zijn het sterkst aanwezig in OVLD, Groen en een ietsje minder in SPa. Bij de Tsjeven tref je ze ook aan in ACW-kringen.
Bij het VB zouden er wel zitten, toch bij de kiezers.
Oud 15 augustus 2020, 23:12   #163
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Wie zegt dat ik voorspel wat ik wil ?
Zeg ik dat dan....

Voorspellingen worden meestal gemaakt op basis van wat er zou kunnen gebeuren....

En dat is toch uw sterkste kant niet...

Gelukkig moet je het weerbericht in dit land nog niet presenteren,den Armand was er dan niets tegen geweest...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2020, 23:19   #164
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Ik vrees dat het Belgisch lijk nog een beetje verder moet rotten. Er zijn nog steeds politici die niet begrepen hebben dat we het point of no return al lang gepasseerd zijn.

Ik merk in ieder geval bij héél veel mensen dat ze voorstander zijn geworden van een zelfstandig Vlaanderen. Ook mensen die helemaal niet in politiek geïnteresseerd zijn of waren. De geesten rijpen razendsnel.

"Met België als het kan, zonder als het moet" is bij veel mensen het uitgangspunt. Welnu, het moet blijkbaar zonder.
Natuurlijk,het stinkt nog niet hard genoeg....

Laat de heren maar verder hun politieke spelletjes spelen....

De bevolking kijkt toe ,en wacht lijdzaam op het moment dat zij hun stem nog eens zullen mogen uitbrengen...

En dan vrees ik dat de gevolgen niet meer zullen te overzien zijn voor al die politieke ego's...

Maar dan zal de Eyskens doctrine nog eens van stal gehaald worden...."het is de schuld van de kiezer".....

Politici echter plegen volgens diezelfde doctrine zich nooit schuldig te maken,al zijn ze totaal onbekwaam om hun functie terdege uit te oefenen...

Dat is dan ook de schuld van de kiezer...

Laatst gewijzigd door Svennies : 15 augustus 2020 om 23:19.
Oud 15 augustus 2020, 23:21   #165
BWarrior

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Zeg ik dat dan....

Voorspellingen worden meestal gemaakt op basis van wat er zou kunnen gebeuren....

En dat is toch uw sterkste kant niet...
Bedankt voor je kritische bemerkingen die helpen bij mijn permanente zelfevaluatie
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2020, 23:28   #166
BWarrior

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Natuurlijk,het stinkt nog niet hard genoeg....

Laat de heren maar verder hun politieke spelletjes spelen....

De bevolking kijkt toe ,en wacht lijdzaam op het moment dat zij hun stem nog eens zullen mogen uitbrengen...

En dan vrees ik dat de gevolgen niet meer zullen te overzien zijn voor al die politieke ego's...

Maar dan zal de Eyskens doctrine nog eens van stal gehaald worden...."het is de schuld van de kiezer".....

Politici echter plegen volgens diezelfde doctrine zich nooit schuldig te maken,al zijn ze totaal onbekwaam om hun functie terdege uit te oefenen...

Dat is dan ook de schuld van de kiezer...
De kiezer speelt ook een rol he. Er zijn in de Kamer 11 partijen vertegenwoordigd, waarvan de grootste minder dan 1/6 zetels heeft.

In 1968 waren er zes partijen, waarvan de grootste twee meer dan de helft van de zetels hadden. En nog in 2003 hadden de twee grootste families bijna 1/2 zetels. Die versnippering bestaat in heel veel Europese landen, vandaar het stijgend aantal minderheidsregeringen.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2020, 00:03   #167
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bedankt voor je kritische bemerkingen die helpen bij mijn permanente zelfevaluatie
Ge zult dat laatste toch nog even moeten bijstellen.....

Denk je dat een grondige kalibratie hier nog gaat helpen....

Of gaan we de bierkaai hier tegenkomen....
Oud 16 augustus 2020, 00:08   #168
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De kiezer speelt ook een rol he. Er zijn in de Kamer 11 partijen vertegenwoordigd, waarvan de grootste minder dan 1/6 zetels heeft.

In 1968 waren er zes partijen, waarvan de grootste twee meer dan de helft van de zetels hadden. En nog in 2003 hadden de twee grootste families bijna 1/2 zetels. Die versnippering bestaat in heel veel Europese landen, vandaar het stijgend aantal minderheidsregeringen.
In de Eyskens doctrine is dat echter de enige échte schuldige die verantwoordelijk moet gesteld worden waarom die zogenaamde "slimme,verantwoordelijke en moedige politici" eensklaps falen in hun verantwoordelijkheid om een beleid te bepalen waarin de economische welvaart van België en zijn bevolking moeten gehandhaafd worden,en oeps ,toen werden we wakker en dit al na de woorden slimme en verantwoordelijke wat politici betreft.....
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be