Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 augustus 2020, 21:42   #361
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Je mag gewoon niet verwachten dat anderen lijden aan dezelfde symptomen zoals die zich bij de eigen dwangstoornis manifesteert...

Of het nu gaat om achtervolgingswaanzin, pleinvrees, hoogtevrees, of smetvrees, splitsdolheid of paniekaanvallen en andere fobiëen zoals de illusie dat er andere 'volken' tussen ons leven : projecteer dat aub niet op anderen.

Die zaken zijn trouwens behandelbaar, al vergt het veel inzet en veel energie. Een begripvolle en geduldige omgeving kan bijdragen tot genezing. Vooral nooit opgeven.
U lijdt aan belgicistisch negationisme. Komt neer op een ontkenningssyndroom. Een weigering om te erkennen dat dit bananenland inzake publieke opinie, politieke voorkeur, arbeidsethos en economische performantie een duidelijk en opvallend verschil vertoont tussen de noordelijke en de zuidelijke deelstaat. Kort gesteld: er leven in dit 19e eeuws separatistisch mormel twee volkeren die dusdanig sterk van elkaar verschillen dat er eindeloos lange en economisch zeer dure politieke crisisen uit voortvloeien. Dit is geen ernstig te nemen land meer, dit is een shithole.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2020, 05:22   #362
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dat ze hun nota publiceren hé.

Waarom moet het werk van onze verkozenen geheim zijn ?
Zie je, mijn standaard paradigma verklaart dat zonder de minste schroom he. Maar ik denk dat uw vraag ook kan beantwoord worden door:

"waarom leggen pokerspelers hun kaarten niet op tafel als ze spelen ?".

Het zou het spel nutteloos maken.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2020, 05:27   #363
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als je niet akkoord bent, overtuig genoeg andere kiezers en zorg dat er een andere in het parlement komt.
Haha, ja, de mop van de verkiezingen, en dus de schuld bij de kiezer leggen he.

Dat is dezelfde soort redenering als
"mijn man heeft 2 van mijn kinderen verkracht en opgegeten en gaat nu de derde achterna".
"wel, dan moet je binnen 5 jaar maar scheiden en met een andere trouwen he".

Ik wil kiezen voor "geen vertegenwoordiger, en geen regering", hoe doe ik dat ?

Dat is zoals
"ik wil niet getrouwd zijn"
"ha, dan moet ge binnen 5 jaar maar scheiden en met een andere trouwen he".

Laatst gewijzigd door patrickve : 16 augustus 2020 om 05:28.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2020, 06:30   #364
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe het zit met zijn edele delen weet ik niet, maar je kunt een nota die je niet kreeg van het olijke duo uiteraard niet publiek maken...
Is dat zo?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2020, 06:32   #365
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Enkel amateurkes zien er niet op toe dat tijdens gevoelige gesprekken er geen gsm's aanwezig zijn.

Tijdens de belangrijke besprekingen van de formatie EDR was dat standaard procedure. GSM's blijven buiten, niet toegelaten in de vergaderzaal.
Ik ben er zeker van dat Magnette en De Wever intelligent genoeg zijn om die logische eis ook te stellen.

Anders kun je evengoed Monique Delvaux van Le Soir en Verschelden van Newsmonkey of Brinckman van De Standaard uitnodigen om mee te komen luisteren...
En de gesprekspartners werden gefouilleerd?
Oud 16 augustus 2020, 06:32   #366
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Maar wel afkeuren...
Oei, op basis van wat werd die dan afgekeurd?
Oud 16 augustus 2020, 06:34   #367
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Lachaert op 3 maart 2020: “Er zijn geen nationale partijen meer en hen verplichten om lijstverbindingen aan te gaan, lijkt mij kunstmatig en staat ver van de huidige realiteit.”
Lachaert vandaag: “Open VLD en MR zijn één en ondeelbaar.”
Oei, op amper 5 maanden je mening zo wijzigen ...
Oud 16 augustus 2020, 06:35   #368
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Je blijft de bocht van Don Egberto en zijn zielige labbekak communicatie maar uit de weg gaan. Ik volg je vaak in je kritiek op Bardogan, maar dan moet je wel kritisch zijn voor iedereen. Dat lukt niet zo goed héé.
Inderdaad, en Theo moet steeds opnieuw opdraven, waarschijnlijk wegens gebrek aan echte argumenten.
Oud 16 augustus 2020, 06:36   #369
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
OVLD keurt de nota af omdat er geen notulen zijn, dus niet om de inhoud.
Goed om dat te weten.
Er is dus nog hoop.
Oud 16 augustus 2020, 06:57   #370
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Haha, ja, de mop van de verkiezingen, en dus de schuld bij de kiezer leggen he.

Dat is dezelfde soort redenering als
"mijn man heeft 2 van mijn kinderen verkracht en opgegeten en gaat nu de derde achterna".
"wel, dan moet je binnen 5 jaar maar scheiden en met een andere trouwen he".

Ik wil kiezen voor "geen vertegenwoordiger, en geen regering", hoe doe ik dat ?

Dat is zoals
"ik wil niet getrouwd zijn"
"ha, dan moet ge binnen 5 jaar maar scheiden en met een andere trouwen he".
Herhaling: u moet mij geen vragen meer stellen, want ik begrijp u niet. Wij spreken een andere taal, gebruiken een verschillend logica-kader, ademen blijkbaar een andere lucht in ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2020, 07:09   #371
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Leeft de N-VA dan nog?

Zal toch op een laag pitje zijn denk ik.
Op een laag pitje?
Maar er wel in lukken om met de grootste verrassing sedert de verkiezingen, een akkoord te bereiken met de PS ..??

(een akkoord dat geen applaus krijgt van het VB? Dat lijkt me maar normaal te zijn. Wij zijn niet het VB.)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 16 augustus 2020, 07:10   #372
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Oei, op basis van wat werd die dan afgekeurd?
Naar meneerke Lafchaert zijn buikgevoel was het akkoord te links.
Nu zijn we benieuwd of hij mijn zijn nieuwe vriendjes van ecolo iets gaat kunnen brouwen dat niet zo links is ....

Ik denk dat het gaat rommelen in zijn buik.

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 16 augustus 2020 om 07:11.
Oud 16 augustus 2020, 07:19   #373
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
U lijdt aan belgicistisch negationisme. Komt neer op een ontkenningssyndroom. Een weigering om te erkennen dat dit bananenland inzake publieke opinie, politieke voorkeur, arbeidsethos en economische performantie een duidelijk en opvallend verschil vertoont tussen de noordelijke en de zuidelijke deelstaat. Kort gesteld: er leven in dit 19e eeuws separatistisch mormel twee volkeren die dusdanig sterk van elkaar verschillen dat er eindeloos lange en economisch zeer dure politieke crisisen uit voortvloeien. Dit is geen ernstig te nemen land meer, dit is een shithole.
En dat is dan ook dé reden waarom er geen federale regering meer kan gevormd worden. Niet omdat politici of partijen niet meer overeen komen en niet omwille van de redenen die de media constant zoeken om het koste wat het kost niet te moeten toegeven: dit land is door en door verrot.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2020, 08:15   #374
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht

Naar het schijnt is zelfs extreme oikofobie tegenwoordig behandelbaar, EMDR-therapie geeft goede resultaten. Ook cognitieve gedragstherapie kan helpen om de fobie te onderdrukken.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2020, 08:16   #375
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Is dat zo?
Ja dat is zo.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2020, 08:28   #376
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Het is wachten nu op de aanstelling van een paar nieuwe preformateurs zeker?

Het klinkt al bijna zoals uit Blauwbaard ...

Citaat:
"Ik geef je een kwartier," zei Blauwbaard, "maar geen seconde meer."

Toen zij alleen was, riep zij haar zuster Anna bij zich, die nog steeds op visite was. "Zuster Anna," zei zij, "ik smeek je, ga helemaal naar boven in de toren en kijk of je onze broers er nog niet aan ziet komen. Ze hebben mij beloofd, dat zij vandaag hier zouden zijn. Als je ze ziet, geef hun dan een teken dat zij zo vlug mogelijk op moeten schieten."

Anna haastte zich naar de torentrans en de arme, angstige vrouw riep: "Anna, zuster Anna, zie je nog niets komen?"

Maar zuster Anna zei: "Ik zie alleen de zon, die het zo stoffig maakt, en het gras, dat groen is."

Intussen had Blauwbaard een groot zwaard gehaald en hij schreeuwde tegen zijn vrouw: "Kom ogenblikkelijk naar beneden, of moet ik je komen halen?"
(Stoute Uni, ik rommelde in mijn vader zijn boekenkast )

Laatst gewijzigd door Universalia : 16 augustus 2020 om 08:31.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2020, 09:02   #377
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Het is wachten nu op de aanstelling van een paar nieuwe preformateurs zeker?

Het klinkt al bijna zoals uit Blauwbaard ...

(Stoute Uni, ik rommelde in mijn vader zijn boekenkast )
Nieuwe opdrachtgevers...
???
Een eminence grise ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2020, 09:13   #378
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Op een laag pitje?
Maar er wel in lukken om met de grootste verrassing sedert de verkiezingen, een akkoord te bereiken met de PS ..??

(een akkoord dat geen applaus krijgt van het VB? Dat lijkt me maar normaal te zijn. Wij zijn niet het VB.)
De grootste verrassing of de grootste verassing?¿

Laatst gewijzigd door Universalia : 16 augustus 2020 om 09:14.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2020, 10:00   #379
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Interessant artikel:

https://preview.mailerlite.com/o2h5f...26973768/k6c6/

Citaat:
Zo kwam het dat Lachaert vrijdagochtend bij Magnette en De Wever toekwam, zelfs met z'n sherpa Caroline Deiteren (Open Vld) erbij, met het idee dat een doorbraak nog steeds kon, en dat paars-geel wel een goede afloop kon krijgen, zolang maar MR én Open Vld tot de 'bubbel van vijf' van PS, N-VA, CD&V, cdH en sp.a zouden worden toegelaten.
"De MR was op dat moment al zwaar geschoffeerd door de N-VA, na al die uitspraken van De Wever. En ook bij ons liep niemand nog warm voor de N-VA, maar goed, dat had men nog kunnen keren. Indien het duo had gezegd 'wij beginnen eraan', dan had Lachaert de MR moeten overtuigen en kon het lukken", zo duidt men op de Melsensstraat 34.
Maar dat was helemaal niet het scenario voor PS en N-VA. Daar viel dergelijke vraag, na een openingszet met een onderhandelingsnota van de liberalen die als 'absurd' werd onthaald, en een verzuurde relatie die al dagen verslechterde, verder op een koude steen.
Zeker toen Lachaert nog eens aandrong op het feit dat de preformateurs daar, die vrijdagochtend "een keuze moesten maken", tussen groen en blauw dus, alvorens het verder kon, ontspoorde het. "In een fase van preformatie moet je dergelijke keuze niet maken, wij gaan dat niet doen", repliceerde De Wever.
Daarop reageerde Lachaert, die volgens zowel rode als gele bronnen hevig trilde, bijzonder boos. Hij haalde daarbij onder meer de 'dagelijkse spinning' van de N-VA aan, het feit dat er elke dag verder een beschadigingscampagne werd gevoerd, om hem onder druk te zetten. "Ah juist, want vanuit Open Vld wordt nooit gespind. Dat heb ik de laatste vijftien jaar ook zo ervaren. Heel erg moet dat allemaal geweest zijn", was de cynische reactie van De Wever.
Die haalde daarop aan dat hij al veertien dagen een gesprek met Lachaert had gevraagd. Alleen. Waarop die weigerde en uiteindelijk enkel een videocall aanbood. "Wat verwacht je dan eigenlijk?", wierp De Wever hem toe.
Daarop herhaalde de Open Vld-voorzitter dat hij niet achter de rug van z'n collega Georges-Louis Bouchez wilde gaan. "Zeg dan gewoon waar het op staat: wij horen langs alle kanten dat het enkel N-VA en sp.a zijn, die niet héél de liberale familie erbij willen. Waarom zouden alle andere families wel bijeen mogen blijven, en moeten wij plooien?"
"Het is pijnlijk om het te zeggen in zijn aanwezigheid, waarom ik die persoon die naast u zit niet vertrouw. Maar goed, het weze zo. En ik ben heus niet de enige die dat zo ziet. Als je het standpunt van de PS wil weten, vraag het Magnette dan, hij zit hier naast mij", zo schoot De Wever terug.
Daarop keek iedereen naar Magnette, maar die wimpelde de vraag af: of de PS dan wel of niet de MR erbij wilde? En niemand van de liberalen duwde door: veel winst zat daar voor niemand in, om dat antwoord zwart-op-wit te horen of te formuleren.
De vraag blijft bij die hele passage, die zich in het Nederlands afspeelde tijdens de meeting, of Bouchez wel alles goed verstond. Vermoedelijk niet: dat hij "niet te vertrouwen was", liet hij in elk geval zomaar passeren.
Het welles-nietes ging nog even over en weer, waarop uiteindelijk Magnette de patstelling doorbrak: "Dan stoppen we".
Volgens zowel PS- als N-VA-bronnen trok Lachaert bleek weg, terwijl Bouchez triomfeerde. "De ene werd één meter groter, de andere zakte één meter in de grond. De verbazing bij Lachaert, de grijns bij Bouchez ...", zo vat een bron samen.
"Het was redelijk hallucinant allemaal. Als ze dat op voorhand wisten, waarom dan die vergadering nog? Magnette had al een week daarvoor aangegeven dat hij wilde stoppen", zo klinkt het bij een Open Vld-bron.
Oud 16 augustus 2020, 10:04   #380
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Ook gelezen op Nieuwsaap.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb nooit beweerd dat De Wever geen klootzak is. Maar ik heb hem nooit horen vloeken. Noch pornoactrices versieren.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be