Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 augustus 2020, 16:28   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Ontsnappen aan mondmaskerplicht door roken

Er wordt teveel misbruik gemaakt van de tolerantie dat je je mondmasker wel even mag afdoen om een sigaretje te roken.

Daarom zou het best zijn om op alle plaatsen waar het mondmasker verplicht is, en ook waar het aangeraden is, een rookverbod in te stellen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2020, 16:34   #2
groteAntwerpseGust
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Er wordt teveel misbruik gemaakt van de tolerantie dat je je mondmasker wel even mag afdoen om een sigaretje te roken.

Daarom zou het best zijn om op alle plaatsen waar het mondmasker verplicht is, en ook waar het aangeraden is, een rookverbod in te stellen.
Schoofke, men zou beter verplichten te stoppen met leven, dat is makkelijker en duidelijker.

Ik snap niet dat mensen steeds maar meer willen verbieden.
groteAntwerpseGust is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2020, 17:22   #3
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

en een eetverbod, en een drinkverbod
Oud 17 augustus 2020, 17:27   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is gewoon een biologisch feit dat er een virus waart in deze wereld.

De meeste mensen willen zich daartegen beschermen, en zijn perfect bereid om daarvoor flink hun best te doen. En dat ook te eisen van anderen.

Wie daar niet mee kan leven, wie zich daarvoor te slap voelt, rest er de mogelijkheid om in een bad vol met warm water te stappen en een schaar mee te nemen om zijn of haar aderen te openen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 17 augustus 2020, 17:29   #5
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Als je nu zou verplichten om te inhaleren, zou het virus dan niet blijven plakken in de teer in de longen ? En dus ook niet meer buitengeraken.
Oud 17 augustus 2020, 17:58   #6
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Nog iets misschien ?
Het is nog niet erg genoeg zo misschien ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2020, 18:03   #7
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Roken is volgens mij geen legitieme reden om geen mondmasker te dragen. Rokers moeten dus elke keer opnieuw zwaarder beboet worden voor het niet dragen van een mondmasker en na verloop van tijd voor een rechtbank tot zware gevangenisstraffen veroordeeld worden.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2020, 18:09   #8
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Roken is volgens mij geen legitieme reden om geen mondmasker te dragen. Rokers moeten dus elke keer opnieuw zwaarder beboet worden voor het niet dragen van een mondmasker en na verloop van tijd voor een rechtbank tot zware gevangenisstraffen veroordeeld worden.
In welke gevangenissen ga je die allemaal steken ?
Oud 17 augustus 2020, 18:10   #9
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De meeste mensen willen zich daartegen beschermen, en zijn perfect bereid om daarvoor flink hun best te doen. En dat ook te eisen van anderen.
Ha, dat moet nog wel eens aangetoond worden "de meeste mensen".

Het is eigenaardig trouwens, want de meeste mensen die zich daartegen willen beschermen en daar perfect bereid voor zijn flink hun best te doen KUNNEN DAT: het volstaat dat die thuis blijven en niemand binnen laten.

Zo simpel is dat.

Maw, de eisen die zij stellen aan anderen is geen kwestie van gezondheid, maar kwestie van zelf overal kunnen rond te sjezen tussen de anderen en zelf niet teveel hinder te ondervinden van hun eigen eisen.

Het is trouwens zo, en dat is heel logisch, dat de enige plaatsen waar men tegenwoordig nog mag roken, EXACT DIE PLAATSEN ZIJN WAAR DE KANS OP VIRUS OVERDRACHT MINIMAAL OF ONBESTAANDE IS. En dat is logisch. Men mag enkel nog roken, daar waar uw rook anderen niet stoort. Wel, als uw rook anderen niet stoort, zullen uw virussen, die hetzelfde pad volgen als uw rook, anderen OOK niet storen he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 augustus 2020 om 18:12.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2020, 18:11   #10
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ha, dat moet nog wel eens aangetoond worden "de meeste mensen".

Het is eigenaardig trouwens, want de meeste mensen die zich daartegen willen beschermen en daar perfect bereid voor zijn flink hun best te doen KUNNEN DAT: het volstaat dat die thuis blijven en niemand binnen laten.

Zo simpel is dat.

Maw, de eisen die zij stellen aan anderen is geen kwestie van gezondheid, maar kwestie van zelf overal kunnen rond te sjezen tussen de anderen en zelf niet teveel hinder te ondervinden van hun eigen eisen.
Ik merk toch een stevige aanwezigheid van mondmaskers in het straatbeeld.
Oud 17 augustus 2020, 18:12   #11
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

In Spanje zijn ze die weg opgegaan. Een rookverbod waar men geen voldoende afstand kan houden.

Voor die maatregel heb nog wat begrip. Het recht om te roken wordt op zich niet beperkt. Alleen moet je het juiste tijdstip en plaats weten te kiezen. Al ben ik als niet-roker hierin misschien wat bevooroordeeld.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2020, 18:13   #12
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik merk toch een stevige aanwezigheid van mondmaskers in het straatbeeld.
Waar het verplicht is of elders ?
Oud 17 augustus 2020, 18:14   #13
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar het verplicht is of elders ?
Ook elders.
Men lijkt bij het uitstappen uit de wagen de reflex gekweekt te hebben een mondmasker op te zetten.
Oud 17 augustus 2020, 18:14   #14
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
In Spanje zijn ze die weg opgegaan. Een rookverbod waar men geen voldoende afstand kan houden.

Voor die maatregel heb nog wat begrip. Het recht om te roken wordt op zich niet beperkt. Alleen moet je het juiste tijdstip en plaats weten te kiezen. Al ben ik als niet-roker hierin misschien wat bevooroordeeld.
Ik ben geen roker, maar ik heb over 't laatste een interview gehoord op de Franse radio, waar men stelde dat, alhoewel er TOTAAL GEEN ENKELE SANITAIRE REDEN IS om ergens "roken" en virus overdacht te koppelen, dat Spaanse verbod wel eens een voorbeeld zou kunnen zijn omdat het de MOGELIJKHEID GEEFT om rookverboden in te voeren waar het zonder covid-19 nooit aanvaard zou worden. Als dat nadien dan blijft, is dat weeral dat meegenomen. Dit is het soort volksverlakkerij waar men toch buikpijn van krijgt he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 augustus 2020 om 18:14.
Oud 17 augustus 2020, 18:15   #15
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ook elders.
Men lijkt bij het uitstappen uit de wagen de reflex gekweekt te hebben een mondmasker op te zetten.
Ik niet: van zodra ik in de open lucht ben gaat dat masker af. Maar als ik ergens binnenga, zet ik het op.
Oud 17 augustus 2020, 18:16   #16
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik niet: van zodra ik in de open lucht ben gaat dat masker af. Maar als ik ergens binnenga, zet ik het op.
Ik doe het ook zo.

Misschien zijn er hardnekkige mondmaskerdragers die zo hun onverzorgd gebit willen verdoezelen ?
Oud 17 augustus 2020, 18:23   #17
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is reeds het geval. Op alle plaatsen met mondmaskerplicht heerst er reeds rookverbod. Gelukkig is er nog geen algemeen rookverbod in openbare ruimtes in buitenlucht.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 17 augustus 2020 om 18:24.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2020, 20:57   #18
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dat is reeds het geval. Op alle plaatsen met mondmaskerplicht heerst er reeds rookverbod. Gelukkig is er nog geen algemeen rookverbod in openbare ruimtes in buitenlucht.
Ah ja?
Is er in gans de provincie Antwerpen een rookverbod op straat?
Is er over gans de dijken van De Panne tot Knock een rookverbod?

Oud 17 augustus 2020, 21:02   #19
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah ja?
Is er in gans de provincie Antwerpen een rookverbod op straat?
Is er over gans de dijken van De Panne tot Knock een rookverbod?
Dat lost wel het probleem van de peuken op.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2020, 21:41   #20
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wie daar niet mee kan leven, wie zich daarvoor te slap voelt, rest er de mogelijkheid om in een bad vol met warm water te stappen en een schaar mee te nemen om zijn of haar aderen te openen.
Theatraal gezever, ge doet alsof de cholera en de pest tegelijk door de wereld razen.
Moesten de WHO en de MSM geen kloten geschreven hebben over corona, dan zou je daar zelfs niks van gemerkt hebben.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be