![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Net zoals jij nu doet. Anderen beweerden dat het in een laboratorium gemaakt werd als een biologisch wapen. De bron staat erbij. Heb je weer toevallig "niet gezien" zeker? Uw samenzweringstheorie is gewoon heropgewarmde kost van de jaren '80 en '90. Neen, het gaat over wacko complottheorieën zoals jij verkondigt. Het zijn die computers waar je net van beweerde dat ze nooit bestaan hebben. Vertel geen klinkklare onzin meer, dan hoef ik ze ook niet te weerleggen. Jouw stommiteiten daar moet een ander over zwijgen, juist ja... Je geloofwaardigheid staat dik onder 0.
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 19 augustus 2020 om 20:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Och jong aids.
Iedereen wist wat het was. Of ze daarmee hun sex aanpasten was wat anders. Het gerucht ging dat het van een aap was. Iedereen glimlachte wel eens, trok hun schouders op en aids was een feit. Maar uw archieven vertellen blaaskens. Vraag maar aan iedereen.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 19 augustus 2020 om 21:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#343 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En nu genoeg over aids.
Start uw eigen draad.
![]() |
#344 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb de bewijzen aangedragen. Er waren er genoeg, die net zoals jij nu doet, de boel ontkenden. Nog tot in de jaren 2000 waren er die het ontkenden. En het bulkte van de sites die die valse informatie verspreidden, net zoals de sites die jij citeert die Covid ontkennen. "Mijn" archieven? Ik heb dit indertijd ook gewoon zelf op internet gelezen, toen het nog live sites waren. Er werd ontkend dat AIDS het gevolg van een virus was, er werd ontkend dat HIV de oorzaak zou kunnen zijn, er werd beweerd dat AZT (de eerste AIDSremmer, en lange tijd de enige) de patiënten doodde, enz. En wikipedia schrijft er ook over in haar AIDS MYTH artikels. De realiteit ontkennen is het enige dat er dan nog opzit voor een complotdenker, nietwaar? Maar als je de complotten van toen met die van nu vergelijkt, zie je opmerkelijke gelijkenissen. "Het virus is fake" (jouw thesis, waar niet voor durft uitkomen). "Het virus is in een laboratorium gecreëerd". "Het geneesmiddel doodt de patiënten" (jouw geluidsfragmentje). Het is gewoon dezelfde bullshit, maar van een ander virus. Terloops heb je nog de reinste onzin zitten verkopen, dat er in 2001 geen internet noch computers zouden geweest zijn. En als ik over reële ervaringen van familie en vrienden spreek, dan beweer je ook dat dat verzonnen is. Ik denk niet dat er hier veel gaan beweren dat die site met archieven gemanipuleerd is. Je kunt daar heel veel sites terugvinden. Maar hey, je vindt altijd wel een paar wacko's.
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 19 augustus 2020 om 22:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#345 | |
|
![]() Het gaat niet zomaar over AIDS.
Het gaat erover dat complotverspreiders over AIDS dezelfde onzin verkondigd hebben, en daar nu niet graag op gewezen worden... De versreiders van toen hebben hun sites gesloten, sporen uitwissen... Kijk wat voor onzin er begin 1998 nog verspreid werd over AIDS. Citaat:
Covid virus bestaat niet : staat ook in de Aids mythe complotten. Het virus is niet schadelijk : staat er ook tussen. Mensen worden vergiftigd met geneesmiddelen, denk aan het illustere Mexicaanse geluidsfragment. De testen deugen niet : idem ditto. Het is gewoon krak dezelfde samenzweringsbullshit als toen. http://web.archive.org/web/199901170...aids/index.htm
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 19 augustus 2020 om 22:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#346 | |||||
Staatssecretaris
Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
|
![]() Citaat:
U hoeft niet zo uit de hoogte te doen. Dus, u beweert indien een woord in het Vandale woordenboek vermeld wordt, is het Nederlandstalig. Dit is geen bewijsgrond. Een zwart boek blijft een zwart boek ook wanneer anders beweerd zou worden. Dit is dus geen vergissing. Als Vandale morgen beslist om de hele Engelse woordenschat in zijn Nederlandstalig webwoordenboek over te nemen, wordt bijgevolg de hele Engelse woordenschat Nederlandstalig. Neen! K.D. heeft sterk de indruk dat Vandale moedwillig vreemde woorden in zijn woordenboek opneemt (= taalvervuiling) om zo de grootste te kunnen blijven. Citaat:
K.D. is niet gelukkig wat de bijvoeglijke afleiding van Portugal betreft. "Portugees" bevat het achtervoegsel "-ees" dat uit het Vrankrijks komt "-ais". De ontlening gebeurde toen de eind -s nog uitgesproken werd. Het gebruikelijke Nederlandstalig achtervoegsel bij dergelijke afleidingen is daarentegen -s (*Portugaals). De landnaam is afgeleid van het begrip "Portus Cale" (portus = haven). Er is niets mis mee om verschillende talen te bezigen. K.D. poogt zo veel mogelijk de vadertaal van zijn bijstander te spreken. K.D. is wel van mening om alle talen onderling zo rein mogelijk te houden en niet met vreemde woorden te bevuilen. Alle talen zijn op zich boeiend, ook indien ze een stuk minder sprekers tellen zoals het Boheems (Tsjechisch). "Ahoj, jak se máš?". Deze taal telt nu nog steeds veel geleende woorden vanuit het Duits: "To je škoda" = "Das ist Schade" (dat is jammer). Een wagennaam als grap en bijna geen enkele Vlaming die het weet! Bohemers zijn trouwens allerminst liefhebber van hun Duitse of Oostenrijkse buren. Citaat:
Verder heeft niet iedereen het geluk om vlot talen te kunnen aanleren... De BBC was een uitgaansplek in Sint-Niklaas-Waas (oorspronkelijk: Puienbeke of Pumbeke). K.D. bekijkt geen overgesproken bewerkingen van wetenschappelijke uitzendingen op een linnen doek. Citaat:
Citaat:
Talen ontwikkelen inderdaad en vreemde invloeden worden dikwijls ook terug verwijderd. K.D. poogt om de vreemde invloed uit het Nederlands te weren. Hoogachtend
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | ||||||||||||||||||
|
![]() Citaat:
Ze is vooral potsierlijk. Wie een taal goed beheerst, past zijn taalgebruik aan het medium aan. Dan ga je niet met "geachte heer" of "hoogachtend" op een forum schrijven, om dan direct de ander van uit de hoogte doen te beschuldigen. U spreekt ook over uzelf in de derde persoon, als er nu één manier is om uit de hoogte te doen, moet die het wel zijn. Citaat:
In tegenstelling tot KD zet Vandale woorden in hun woordenboeken als die een zekere verspreiding kennen in het Nederlandstalige gebied. Ze doen daarbij niet aan politiek. Het staat u natuurlijk vrij om alle vreemde invloeden te proberen bannen. Vraag is hoever u daarin überhaupt teruggaat. Citaat:
Alleen, de kans dat dit gebeurt is nagenoeg nul, net zoals uw absurde voorbeeld. Nog eens, in tegenstelling tot bovengenoemde KD heeft Vandale wel enige autoriteit qua woordenboeken. Citaat:
Heeft u ook enig bewijs van uw indruk? Zoveel Nederlandse woordenboeken naast Vandale ken ik niet. Er is nog Kramers, en online vond ik nog deze site, maar spijtig genoeg voor KD blijkt deze ook gewoon "fake" als Nederlands te herkennen. Citaat:
Citaat:
Ik was intriest toen ik het hier las, rechtstreeks uit de mond van zijn woordvoerder dan nog. Misschien kan KD zich verzoenen met het idee dat taal niet het eigendom van KD is, maar van de Nederlandse taalgemeenschap? Misschien kunt u er KD nog eens aan herinneren dat taal spontaan ontstaat en evolueert? Dat -gaals suffix vind ik overigens in geen enkele van die talen die ik spreek. Ook de Portugezen zelf zijn er al lang overheen geraakt, want zij spreken toch ook van português, of zou dat de echte reden voor hun saudades zijn... Dat het van Portus Cale komt wist ik ook, maar dat verandert er niets aan dat het tegenwoordig Portugees, Portuguese, Portugais, Portugiesisch, portugués en português is. U kunt het betreuren dat de tijd u niet gevolgd is, zoals de Amish het betreuren dat de wereld niet paard en kar in ere herstelt, en vrolijk met de auto blijft rondtoeren, maar dat is nu eenmaal het leven. Daar zal ook de illustere KD zich moeten overheen zetten, hoe moeilijk het ook moge zijn. Citaat:
Het leven heeft zoveel meer kleur gekregen nu de woordvoerder van KD mij deze tijde heeft laten geworden. Citaat:
Deze overdreven neiging taal te behoeden voor enige evolutie via vreemde invloeden lijkt mij moeilijk te rijmen met een liefde voor talen. Citaat:
Dit geheel om praktische redenen, uiteraard. Citaat:
Mits enige aanleg voor logisch redeneren zou KD onmiddellijk moeten gemerkt hebben dat zijn theorie geen hout snijdt. KD spreekt namelijk zelf ook Engels, of wenst KD zich nu als luie of onverschillige sukkelaar te outen? Het lijkt mij weinig waarschijnlijk, ongeveer even waarschijnlijk als dat Vandale morgen het hele Engelse woordenboek in zijn Nederlandse woordenboek zal opnemen. Het feit dat ik naast Engels nog 5 andere talen spreek zou ook een belletje moeten doen afgaan bij KD. Citaat:
Citaat:
Citaat:
De dag dat ik in Puienbeke kom, zal ik zeker aan de BBC denken. Misschien zelfs BBC Four. Citaat:
Waarschuwing voor gevoelige taalpuristen: de volgende zin kan Engelstalige woorden / acroniemen bevatten. Ik kijk op een LED TV, op een linnen doek heb ik thuis nooit documentaires bekeken. Citaat:
Citaat:
Opnieuw schijnt KD zijn persoonlijke mening te verwarren met feiten. Citaat:
Ongetwijfeld doet dat de gezondheid van KD geen goed. Citaat:
Gelukkig is dat niet dodelijk, en hoeft KD ook niet in quarantaine geplaats te worden. Hoe zeg je overigens 'lockdown' in ouderwets Nederlands? Insgelijks, doe ook de groeten aan KD, beste woordvoerder...
![]() |
![]() |
#348 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dacht dat de eerste progammeerbare computer de Harvard Mark I uit 1944 was. En toen in 1947 de transistor werd gevonden, is de computer gekrompen en heeft veel meer capaciteit kregen. En dat de Enigma de eerst computer was die gebruik maakte van een radiografisch wereldwijdweb. Maar kan natuurlijk totaal verkeerd zitten. Ik sluit het niet uit dat de eerste werkbare computer er pas in 2000 kwam. Weet dan wel niet hoe je de toestellen noemt waar ik eind de jaren 70 leerde mee werken. Ergens midden de jaren 70 haden we thuis al een Atari, een paar jaar later kregen we een Commodore PET CBM 4032. Ergens begin de jaren 80 kregen we een inbelmodem. Het ARPANET, de militaire voorloper van het huidige internet, is zelfs al van voor 1970 actief. De eerste email werd ergens begin de jaren 70 verzonden via het ARPANET. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#349 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is de Nederlandse zin voor dit Engelstalige woord. Citaat:
Dat is de zin in het Nederlands voor dit Franstalige woord. Het gebruik van leenwoorden is dan ook niet vreemd binnen de talen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#350 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#351 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Goed voor het rariteiten kabinet.
![]() |
![]() |
#352 | |
|
![]() Citaat:
Op zo'n onnozele manier de werkelijkheid ontkennen, dan vraag je je af of hij niet in een parallel universum leeft. Zelf had ik ergens in 1983 of 1984 een Schneider CPC 6128 thuiscomputer. Dat was nadat ik eerder een spelcomputer had (CBS Colecovision). Dat de mogelijkheden van dat toestel beperkt waren, spreekt voor zich. Wat later (1987) had ik een IBM AT compatible toestel. Daarop draaide GEM, dat ook op de Atari ST computers draaide, en een concurrent van Windows was, maar minder hardware eisen stelde. Je kon dus toen al perfect grafisch werken. Op die 80286 heb ik heel veel zaken gedraaid, geüpgrade naar VGA, enz. Tegen 1990 had ik dan een 486DX die Windows 3.1 draaide, ook weer grafisch dus, en geen DOS commando's zoals Mambo beweert. Maar zelfs in het DOS tijdperk kon je nuttige dingen doen met een computer, DOS commando's gebruikte je alleen maar voor onderhoud (copiëren van bestanden en dergelijke). Het echte nuttige werk deed je in WordPerfect, Lotus 1-2-3, etc., en dat kon perfect grafisch zijn. Dat Mambo dit hier allemaal als "niet bruikbaar" afschildert, dan vraag je je af, heeft hij onder een steen geleefd al die jaren? Nonsens vertellen is één ding, maar nonsens vertellen terwijl gewoon iedereen weet dat het nonsens is, is een andere zaak. Ik denk dat de gemiddelde leeftijd van de deelnemers hier redelijk hoog ligt, de meesten hebben dus Windows '95 nog zien lanceren, en weten dan ook dat wat Mambo beweert bullshit is. Niet echt slim dus, om de werkelijkheid zo straal te negeren.
![]() |
![]() |
#353 |
|
![]() Dat is eerder van toepassing op die recyclage van oude complottheorieën.
Computers zijn al nuttig van toen ze uitgevonden werden. Complottheorieën daarentegen...
![]() |
#354 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wetten.
1920-1945 En 2020-2030. Veel gelijkenissen. https://www.facebook.com/10000048583...90485/?app=fbl
![]() |
#355 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is goed jongen.
![]() |
#356 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#357 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ooit gehoord van een leesbril?
Lees het eerst eens. Je zult een stuk godwins law dan zien.
![]() |
#358 | |
|
![]() Citaat:
Of als je doet alsof het AIDS virus al geen probleem meer was in de jaren '80, er is zelfs vandaag nog geen echt geneesmiddel, laat staan een vaccin. Zo'n stommiteiten schrijven, dan ben je gewoon totaal niet meer geloofwaardig. En over de inhoud heb je zoals gewoonlijk niets te zeggen, want het past niet in je kraam. De "AIDS mythe" complottheorieën lijken als 2 druppels op de Covid complottheorieën. Zelfde shit, ander virus.
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 20 augustus 2020 om 17:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw inhoud past als een tang op een varken. Besef je dat?
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 20 augustus 2020 om 18:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#360 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je zou hoogstens kunnen stellen dat in 1990 (NIET 2000) computers voor het overgrote deel van de mensen geen nut hadden, misschien enkel voor geluid, en gezien de prijs toen 2.5 maal maandloon was, hadden weinigen er dat voor over. Mijn eerste kostte > 90000 frank. Wat deed ik ermee: spelletjes spelen. Dat was zo ongeveer het enige. Spelletjes van rond 2500 frank, in 3D naaperij en sprites. Het was pas met directe (niet bulletin board system) internet dat computers veel bruikbaarder werden. Dat was denk ik 1993, toen computers op enkele jaren tijd gemeengoed werden en internet kort later ook. 2000 is nog eens 7 jaar later, en de vraag is welk belang dat heeft voor iemand die met pc + internet misschien toen of later begon, en misschien zaken bekijkt op veel langere termijn zegge een eeuw. Samengevat: ik vind dat 7 jaar verschil niet waard als punt in discussie.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |