Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 januari 2019, 22:27   #321
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Er is volgens mij slechts 1 categorie waar fps toe doet: competetieve online shooters.
Als je op PS4-only servers tegen elkaar gamet, is FPS toch minder een factor, zeker de dag van vandaag.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2019, 23:33   #322
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Als je op PS4-only servers tegen elkaar gamet, is FPS toch minder een factor, zeker de dag van vandaag.
Nja, competetief online shooters...met gamepad.

Neen

Maargoed, dat is omdat ik jaren CS 1.6 heb gespeeld in de tijd, met keyboard en muis. Gamepad werkt voor zoiets niet meer voor mij.

Maar aangezien ik voor zulke dingen geen tijd en goesting meer heb, ps4 it is.

Net spider man uitgespeeld. Alweer een pareltje. 34 euro op dreamland gekocht.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2019, 08:38   #323
Drosamadaris
Minister

Standaard

PC Master race is dan ook giga-overrated

Toen overclocken nog een ding was, was dat wel fun; nu is dat gewoon navelstaren. Voor de verhuis de grote opkuis gedaan en toen letterlijk het equivalent van 3-4 pc's aan onderdelen buiten geknikkerd. PS4 doet de trick meer dan genoeg (controllers zijn wel rubbish voor fps, dat is en blijft zo) en verder gewoon laptopke.

Mis enkel wat zware rekenpower nu we de hele bluray collectie aan het handbraken zijn, maar dat is dan ook maar weer een tijdelijk fenomeen.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2019, 08:44   #324
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Een geluk dat er niet meer goeie shooters uitkomen, anders moest ik ook denken aan upgraden. En het RTS-genre is al helemaal dood.
De laatste die ik op PC speelde was Doom denk ik, en die draaide gelukkig nog zeer goed op mijnen bak. Da was nog een aangename verrassing ook.
Zo iets zie ik me echt niet spelen op mijn PS4.

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 7 januari 2019 om 08:47.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2019, 08:53   #325
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is volgens mij slechts 1 categorie waar fps toe doet: competetieve online shooters.

Daar wil je pc voor.

Voor story driven gameplay, mijn dada, is een ps4 ideaal.
Team-based online shooters
Gewoon mekaar overhoop knallen is ook wel leuk, maar soms mag er ook eens wat variatie zijn zoals in Overwatch.
Oud 7 januari 2019, 09:11   #326
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Er zijn veel first-person shooters die voor mij te dicht liggen bij wat er in de huidige wereld aan de gang is.

Een game moet op dat vlak fictie blijven, figuren die niet bestaan, monsters en andere die niet bestaan ...

Valve verwijdert 'high school shooter' van Steam.

En zo passen er nog wel verschillende in het rijtje.
Oud 7 januari 2019, 23:25   #327
IJsboer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Er zijn veel first-person shooters die voor mij te dicht liggen bij wat er in de huidige wereld aan de gang is.

Een game moet op dat vlak fictie blijven, figuren die niet bestaan, monsters en andere die niet bestaan ...

Valve verwijdert 'high school shooter' van Steam.

En zo passen er nog wel verschillende in het rijtje.
Je neemt nu wel een voorbeeld van een internet trol die dat zelf op 3 dagen ineen heeft geknutseld met 1 of andere engine met als doel mensen te choqueren. Het enige dat hier verkeerd ging is dat ze het greenlighten op Steam.

Dat is ook het probleem vandaag: Games ontwikkelen wordt altijd maar makkelijker en ook mensen die er weinig kaas van gegeten hebben kunnen iets in elkaar knutselen met tools zoals GameMaker, RPGMaker, of zelfs Unity.

Ik zie een soort evolutie in gaming waarbij de gamer ook meer en meer zelf gaat deelnemen aan het spel bouwen. Denk maar aan alfa-releases of early-access... maar ook games van grote bedrijven als Bethesda staan toe dat er zogenaamde "mods" ontwikkeld worden voor hun games. En als iedereen dingen kan gaan maken in-game dan wordt het op de duur moeilijk om controle te blijven houden.

Denk aan Minecraft... Daar kan je werkelijk alles bouwen, dus ook politiek incorrecte zaken
Oud 7 januari 2019, 23:45   #328
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Team-based online shooters
Gewoon mekaar overhoop knallen is ook wel leuk, maar soms mag er ook eens wat variatie zijn zoals in Overwatch.
Battlefield V is ook uitgekomen maar het kan me niet meer boeien
Oud 8 januari 2019, 08:54   #329
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je neemt nu wel een voorbeeld van een internet trol die dat zelf op 3 dagen ineen heeft geknutseld met 1 of andere engine met als doel mensen te choqueren. Het enige dat hier verkeerd ging is dat ze het greenlighten op Steam.

Dat is ook het probleem vandaag: Games ontwikkelen wordt altijd maar makkelijker en ook mensen die er weinig kaas van gegeten hebben kunnen iets in elkaar knutselen met tools zoals GameMaker, RPGMaker, of zelfs Unity.

Ik zie een soort evolutie in gaming waarbij de gamer ook meer en meer zelf gaat deelnemen aan het spel bouwen. Denk maar aan alfa-releases of early-access... maar ook games van grote bedrijven als Bethesda staan toe dat er zogenaamde "mods" ontwikkeld worden voor hun games. En als iedereen dingen kan gaan maken in-game dan wordt het op de duur moeilijk om controle te blijven houden.

Denk aan Minecraft... Daar kan je werkelijk alles bouwen, dus ook politiek incorrecte zaken
Een echt goede game maken lijkt mij anders toch niet echt simpel, bediening, verhaallijn, grafische hoogstandjes, sound ...

Maya, 3D Studio Max, 3D Art Design, Mental Ray, Photoshop, Digital Fusion.

Naast al die vele manieren om er ééntje zelf te bouwen, een game, moet je ook over een deftige pc beschikken: renderen, high-performance berekeningen ...

Als je ziet hoeveel mensen er meegewerkt hebben aan sommige games (als de generiek afloop na het uitspelen) dan weet je genoeg.

Zelfs de acteurs en actrices die model geven aan de figuurtjes die in games (films) meespelen moeten serieuze trainingen doen.

Go Behind the Scenes of Tomb Raider

TOMB RAIDER (film & game)

Alicia Vikander & Camilla Luddington in bovenstaande clips.
Oud 8 januari 2019, 11:56   #330
Tavek
Banneling

Standaard

Aan RDR2 hebben een paar duizend man gewerkt voor meerdere jaren....

"Efkes een goede game in elkaar" steken is dan ook een beetje overdreven.
Oud 8 januari 2019, 12:17   #331
Het Verzet
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Moest den onzen da doen, hij zou nogal kloppen krijgen!
Hoe durft ge, de beentjes van het hakenkruis niet 1 blokske verder doortrekken!
Oud 8 januari 2019, 12:22   #332
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Moest den onzen da doen, hij zou nogal kloppen krijgen!
Hoe durft ge, de beentjes van het hakenkruis niet 1 blokske verder doortrekken!
slecht opgevoed zeker?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2019, 12:30   #333
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als je echt wat wil 'bouwen' join Second Life.

Een virtueel wereldje waar je alles in kan maken of doen.

Ik dacht zelfs dat je er nog aan kon verdienen ook.

Explore Second Life.

Oud 8 januari 2019, 12:33   #334
Het Verzet
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Aan RDR2 hebben een paar duizend man gewerkt voor meerdere jaren....

"Efkes een goede game in elkaar" steken is dan ook een beetje overdreven.
Onderschat het succes van de flappy bird's niet (voor velen dan)
Oud 8 januari 2019, 13:29   #335
IJsboer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Een echt goede game maken lijkt mij anders toch niet echt simpel, bediening, verhaallijn, grafische hoogstandjes, sound ...

Maya, 3D Studio Max, 3D Art Design, Mental Ray, Photoshop, Digital Fusion.

Naast al die vele manieren om er ééntje zelf te bouwen, een game, moet je ook over een deftige pc beschikken: renderen, high-performance berekeningen ...

Als je ziet hoeveel mensen er meegewerkt hebben aan sommige games (als de generiek afloop na het uitspelen) dan weet je genoeg.

Zelfs de acteurs en actrices die model geven aan de figuurtjes die in games (films) meespelen moeten serieuze trainingen doen.

Go Behind the Scenes of Tomb Raider

TOMB RAIDER (film & game)

Alicia Vikander & Camilla Luddington in bovenstaande clips.
Aan de andere kant heb je dan ook Stardew Valley, volledig gemaakt door 1 persoon. Die gast heeft daar meer dan 100 duizend dollar aan verdiend.

Het is net als films. Er zijn genoeg high budget films die keihard flopten en er zijn ook pareltjes met een zeer laag budget.

Games van Bethesda, Blizzard en ook de Tomb Raider series en Battlefield enz... zijn het "Hollywood" van de games. Maar met de huidige technologie kan iedereen wel een "Super Mario Bros" of "Pac Man" maken in GameMaker.
Oud 8 januari 2019, 15:59   #336
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aan de andere kant heb je dan ook Stardew Valley, volledig gemaakt door 1 persoon. Die gast heeft daar meer dan 100 duizend dollar aan verdiend.
Voor 4,5 jaar werk, 12 uur per dag, 7 dagen per week, aldus het gelinkte artikel. Dan is met 100.000 dollar aan inkomsten zijn loon zo'n 5 dollar per uur geweest.

Het is leuk dat zo'n man op die manier zijn dromen waar kan maken, maar het blijft heel erg een indie succesje. Het is niet te vergelijken met wat als een succes zou tellen voor een AAA titel. En andersom ook, een grote titel kan veel geld binnen harken en toch als flop tellen omdat er nog veel meer in is gaan zitten, net als bij films.

Er zijn wel titels die echt doorbreken vanuit een vrij klein begin, zoals Minecraft en Playerunknown's Battlegrounds, en waar de makers dan uiteindelijk echt dik aan verdienen, maar dat zijn uitzonderingen. Succes is relatief ten opzichte van het budget, net als bij films, pretparken en alles wat je in de supermarkt kan kopen. Het budget inschatten waarop je een bepaalde titel moet willen maken is een vak apart.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 8 januari 2019 om 15:59.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2019, 18:16   #337
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het is net als films. Er zijn genoeg high budget films die keihard flopten en er zijn ook pareltjes met een zeer laag budget.

Games van Bethesda, Blizzard en ook de Tomb Raider series en Battlefield enz... zijn het "Hollywood" van de games. Maar met de huidige technologie kan iedereen wel een "Super Mario Bros" of "Pac Man" maken in GameMaker.
Dat kan inderdaad maar daar kruipt aardig wat tijd in.

Ik vind dat best knap van die persoon dat hij dat alleen gedaan heeft.

Ik zou er geen idee van hebben hoe ik er moest aan beginnen.

Ik probeerde vroeger met 3D Studio Max een 'kleine' wat men basisopgave noemde te maken: de ingang van een grot en een deurtje van een keukenkast.

Ik ben daar na een tijdje wijselijk met gestopt.

p.s.

In Windowszzz 10 zit ook iets waar je 3D animatie met kan maken, naam vergeten want met de Win 7 nu.

Laatst gewijzigd door Universalia : 8 januari 2019 om 18:17.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2019, 07:47   #338
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je echt wat wil 'bouwen' join Second Life.

Een virtueel wereldje waar je alles in kan maken of doen.

Ik dacht zelfs dat je er nog aan kon verdienen ook.

Explore Second Life.

Bestaat dat nog? Ik denk dat Second Life zelf aan een 2e bestaan begonnen is dan.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2020, 11:12   #339
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Net Microsoft Flight Simulator 2020 geïnstalleerd. Binnenkort ook met virtual reality support!
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2020, 11:16   #340
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Ben op Netflix nu aan het kijken naar High Score. Geschiedenis van video games. De eerste twee gingen over Atari en Nintendo. Aflevering 3 gaat over Adventure en RPG’s. Heel interessant, de ontwikkelaars van die legendarische games komen daar aan het woord.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be