Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 augustus 2020, 18:10   #61
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Het was echt hard nodig dat hij de MR op haar verantwoordelijkheid wees. Ik ben nu zeer opgelucht. Ik ben hem daar ook dankbaar voor. We kunnen die kleuters van de MR niet zomaar laten begaan. Ziekelijk zou ik dat niet noemen. De geesteszieken zitten bij de MR.
Van Ranst zou zich als zogenaamde wetenschapper moeten onthouden van politieke uitspraken maar in feite doet hij niks anders.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2020, 18:52   #62
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Van Ranst zou zich als zogenaamde wetenschapper moeten onthouden van politieke uitspraken maar in feite doet hij niks anders.
Hij had 't wel degelijk over de strijd tegen dat virus. Hij deed dus gewoon z'n werk. 't Probleem is dat de overheid niks bekwaam is. Als Marc dat zegt, dan is daar niks mis mee, da's juist 'n heel goede zaak.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2020, 19:05   #63
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hij had 't wel degelijk over de strijd tegen dat virus. Hij deed dus gewoon z'n werk. 't Probleem is dat de overheid niks bekwaam is. Als Marc dat zegt, dan is daar niks mis mee, da's juist 'n heel goede zaak.
MVR is dat niet die man die ons ooit toonde hoe te gaan winkelen ? Zonder mondmasker en die erna een mondmasker opeens onontbeerlijk vond ?
?
Is dat niet de man die mondmaskers alleen nuttig vond voor de hersenen ?

Ik vind het het een weinig betrouwbaar persoon. Heel hautain en totaal niet bestand tegen enige kritiek.
Ach uiteindelijk zou die man beter in zijn labo blijven...zijn aanbevelingen geven en onderzoeksresultaten meegeven.
Het lijkt er eerder op dat die eerste minister is geworden dan viroloog
Maar ja uiteraard is die nieuwe generatie politici ook niet meer bekwaam om te besturen zoveel is nu wel duidelijk.....ze kunnen alleen nog twitteren en kwetteren ....Totaal onbekwaam wat ook te verwachten was.
Neem hun smartphone af en ze druipen het af met een diarree aanval....sukkels.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 augustus 2020 om 19:08.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2020, 19:14   #64
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
MVR is dat niet die man die ons ooit toonde hoe te gaan winkelen ? Zonder mondmasker en die erna een mondmasker opeens onontbeerlijk vond ?
?

Ik vind het het een weinig betrouwbaar persoon. Heel hautain en totaal niet bestand tegen enige kritiek.
Ach uiteindelijk zou die man beter in zijn labo blijven...zijn aanbevelingen geven en onderzoeksresultaten meegeven.
Maar ja uiteraard is die nieuwe generatie politici ook niet meer bekwaam om te besturen zoveel is nu wel duidelijk.....ze kunnen alleen nog twitteren en kwetteren ....Totaal onbekwaam wat ook te verwachten was.
Inderdaad, de samenvatting van de bestuurlijke situatie.

Het ergste van al is een "wetenschapper" die niet tegen tegenargumenten kan. Je zou van een wetenschapper verwachten dat die tegenargumenten WIL, om daar door sublieme argumenten, redeneringen, aangehaalde feiten en dergelijke meer, brandhout van te maken.

Ik heb nog nooit een echte wetenschapper gezien die weigert om op een kritisch tegenargument in te gaan. De meesten snoepen daarvan. Deze niet.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2020, 19:50   #65
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
?

Ja, dat van dat mondmasker klopt wel, maar de regels waren toen strenger. De gedachte was dat er toen minder volk was in de winkels. Bovendien was er toen 'n tekort aan mondmaskers in de ziekenhuizen. Ze waren daar mee bezig. Ze hebben duidelijk uitgelegd waarom die mondmaskers eerst niet verplicht waren en nu wel. Ik kan die redenering volgen. De ziekenhuizen gingen voor. Ook doet de regering niet altijd wat de virologen zeggen. Er is al 'n tijdje 'n conflict tussen politiek en wetenschap. Erika stapte op 'n gegeven moment op. Ze was echt heel kwaad.
Oud 23 augustus 2020, 20:04   #66
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
?

Marc had het over de MR. De VLD is de zusterpartij in Vlaanderen. Zij weigeren om te regeren zonder de MR. Herinner U wat Rutten haar echtgenoot deed vlak voordat die regels van kracht werden. Herinner U wat hij deed tijdens de laatste avond dat die regels nog niet van kracht waren en de kritiek die de toenmalige voorzitster haar echtgenoot kreeg. Strikt genomen overtrad hij de wet niet, maar dat werd wel als onverantwoord beschouwd. In de VS is er veel kritiek op Donald Trump en zijn strijd tegen dat virus. Mensen verwijten hem dat er veel doden zijn gevallen omdat hij kiest voor economische groei (of toch zoveel mogelijk). Donald Trump is 'n zakenman. Zijn partij is wel nogal conservatief, maar hij is 'n zakenman.

't Is maar logisch dat Marc kiest voor de volksgezondheid en niet voor de economische groei.
Oud 23 augustus 2020, 20:33   #67
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Marc had het over de MR. De VLD is de zusterpartij in Vlaanderen. Zij weigeren om te regeren zonder de MR. Herinner U wat Rutten haar echtgenoot deed vlak voordat die regels van kracht werden. Herinner U wat hij deed tijdens de laatste avond dat die regels nog niet van kracht waren en de kritiek die de toenmalige voorzitster haar echtgenoot kreeg. Strikt genomen overtrad hij de wet niet, maar dat werd wel als onverantwoord beschouwd. In de VS is er veel kritiek op Donald Trump en zijn strijd tegen dat virus. Mensen verwijten hem dat er veel doden zijn gevallen omdat hij kiest voor economische groei (of toch zoveel mogelijk). Donald Trump is 'n zakenman. Zijn partij is wel nogal conservatief, maar hij is 'n zakenman.

't Is maar logisch dat Marc kiest voor de volksgezondheid en niet voor de economische groei.
Van Ranst is een aandachtshoer die zich op de koop toe politiek profileert. Zijn pree ligt er toch op het einde van de maand wat kan hem de economie schelen. Ik stel voor dat men hem zoals in de bedrijvensector met de corona situatie in technische werkloosheid, 2 of 3 dagen per week, stelt zodanig dat hij op het einde van de maand maar een deel van zijn loon ziet.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2020, 20:40   #68
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Die maatregelen hebben ook grote medische gevolgen hoor.

Als er minder geld is nadien zal dat ook medische gevolgen hebben en dan zelfmoorden, mentale- en leerachterstand. Van Ranst is op erg korte termijn bezig oude mensen te redden (of probeert dat) en verliest de jongere doden die hij daardoor veroorzaakt uit het oog, het is een erg kortzichtige en domme manier van denken.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2020, 21:04   #69
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, dat van dat mondmasker klopt wel, maar de regels waren toen strenger. De gedachte was dat er toen minder volk was in de winkels. Bovendien was er toen 'n tekort aan mondmaskers in de ziekenhuizen. Ze waren daar mee bezig. Ze hebben duidelijk uitgelegd waarom die mondmaskers eerst niet verplicht waren en nu wel. Ik kan die redenering volgen. De ziekenhuizen gingen voor. Ook doet de regering niet altijd wat de virologen zeggen. Er is al 'n tijdje 'n conflict tussen politiek en wetenschap. Erika stapte op 'n gegeven moment op. Ze was echt heel kwaad.

Welke regels waren toen strenger ? Ik dacht dat je nu nog steeds maar alleen mag winkelen...dat je handen moet ontsmetten en afstand houden. Dat een winkelkar nog steeds is verplicht ? Ik meen dat dit nog steeds zo is.....Meer volk nu ? Zou het niet weten ? Dus waar jij dat haalt weet ik ook niet ?

En neen laat het nu net zijn dat ze niks duidelijk hebben uitgelegd.....Een kakafonie van meningen is het tot nu toe geweest. Terwijl de ene iets vertelt is de andere al iets totaal tegenstrijdig aan het vertellen. Ik vroeg vandaag in mijn kennissenkring of nog iemand had geluisterd naar die Wilmès.....bleek dat niemand daar nog naar luistert naar dat mens.

Erica is nu niet meer boos. Ze heeft haar kar al gedraaid. Toen ik haar laatste interview beluisterde sloeg ze vooral nog wartaal uit.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 augustus 2020 om 21:10.
Oud 23 augustus 2020, 21:07   #70
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Die maatregelen hebben ook grote medische gevolgen hoor.

Als er minder geld is nadien zal dat ook medische gevolgen hebben en dan zelfmoorden, mentale- en leerachterstand. Van Ranst is op erg korte termijn bezig oude mensen te redden (of probeert dat) en verliest de jongere doden die hij daardoor veroorzaakt uit het oog, het is een erg kortzichtige en domme manier van denken.
Deze generatie is totaal verloren als het zo nog even doorgaat. Binnenkort zullen we op onze knieën moeten zitten voor de Chinezen. En ik kan me moeilijk voorstellen dat MVR dat erg zou vinden.
Oud 23 augustus 2020, 21:12   #71
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

MVR mag die keuze maken maar wel louter om persoonlijke redenen. Het is niet zijn bevoegdheid om daar publiekelijk voor te kiezen.
Ik heb de indruk dat die man nog met van alles bezig is behalve met de virologie.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 augustus 2020 om 21:13.
Oud 23 augustus 2020, 23:17   #72
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
MVR mag die keuze maken maar wel louter om persoonlijke redenen. Het is niet zijn bevoegdheid om daar publiekelijk voor te kiezen.
Ik heb de indruk dat die man nog met van alles bezig is behalve met de virologie.
Hij zit meer in tv studio's dan in zijn lab.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2020, 23:18   #73
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Van Ranst is een aandachtshoer die zich op de koop toe politiek profileert.
Zonder twijfel !!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2020, 00:04   #74
orfeus5412
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Politie start onderzoek naar bedreigingen aan het adres van Marc Van Ranst
De lokale politie Mechelen-Willebroek is een onderzoek gestart naar bedreigingen die viroloog Marc Van Ranst ontving in het station van Mechelen. Van Ranst maakte twee foto's van de man en zette die op Twitter. "In het station van Mechelen stapte een kerel op mij af want hij ging mij 'kapotmaken omdat ik een linkse rat was'. Hij is al heilhitlergroetend afgedropen. Arme man", schreef Van Ranst erbij.

De Mechelse politie merkte de boodschap op Twitter op en is meteen een onderzoek gestart. "Wij zijn kort nadien begonnen met een onderzoek naar de verdachte van deze feiten", bevestigt politiewoordvoerder Dirk Van de Sande. "We hebben de camerabeelden van de stadscamera's in de stationsbuurt opgevraagd en ook die van onze collega's van de spoorwegpolitie. We hebben nog geen contact gehad met mijnheer Van Ranst, hij heeft nog geen klacht ingediend en dat is ook niet nodig bij dit soort feiten. We zullen later contact met hem opnemen zodat hij zijn verhaal kan doen."

In het station van Mechelen stapte een kerel op mij af want hij ging mij “kapotmaken omdat ik een linkse rat was”. Hij is al heilhitlergroetend afgedropen.
Arme man. pic.twitter.com/Eig7Lor6ER
— Marc Van Ranst (@vanranstmarc) August 23, 2020
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/08...g-23-augustus/

Everybody happy now ??
Oud 24 augustus 2020, 02:13   #75
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 Bekijk bericht
Direct een onderzoek op basis van een twitter bericht van de grootheid zelve, van klasse justitie gesproken.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2020, 02:53   #76
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Wat kan de man zeggen zodanig dat er geen enkele politieke consequentie is?
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2020, 06:15   #77
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We hebben dus nood aan een krachtdadige regering.
Laat me stellen dat Vivaldi of iets dergelijks dat nooit zal zijn.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2020, 06:33   #78
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En nu weten we dat al die maatregelen niks veranderd hebben aan het aantal doden. Maw, er is geen enkel verschil te bespeuren in het aantal doden per miljoen inwoners, tussen landen die die maatregelen toepasten, en anderen. Dat is niet iets dat ik uit mijn duim zuig, dat is wel iets dat ik allang gezegd heb omdat men dat in de data zag, maar het is nu ook officieel onderzocht en gepubliceerd. Lockdown of geen lockdown, heeft het aantal dodelijke slachtoffers NIET beinvloed.

Men had dus evengoed kunnen afkondigen destijds van het Vrijdaggebed verplicht te maken. Dan zou het ook onverantwoord geweest zijn van niet naar de moskee te gaan. Dan zou dat ook een schandaal zijn, dat er mensen met de volksgezondheid een loopje nemen, omdat ze niet aan het vrijdaggebed deelnemen.
Oud 24 augustus 2020, 06:39   #79
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Wat kan de man zeggen zodanig dat er geen enkele politieke consequentie is?
Eigenlijk veel, want politiek kan maar weinig doen aan epidemieen. Mocht hij nu nog zeggen dat men de ziekenhuiscapaciteit moet opdrijven, dan zou hij nog eens iets zinnigs zeggen aan de politiek, maar voor de rest hebben epidemieen en politiek weinig met elkaar te maken. Men doet nu alsof de politiek de epidemie "controleert" zoals de politiek dat met alles wil laten doorschijnen, maar zoals steeds is elke interferentie van politiek in iets dat ze "in banen wil leiden" gewoon een extra probleem, en nooit een "oplossing".

Ja, de politiek heeft de epidemie stukken erger gemaakt. Dat is min of meer de prestatie.

Nee, de politiek heeft in niks ergens een "oplossing" aangebracht. Ze heeft gewoon gigantisch veel extra problemen geschapen, op een ogenblik dat de bevolking een probleem moest confronteren: een epidemie.
Oud 24 augustus 2020, 06:53   #80
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Was er, bij de uitbraak van het virus, een stock maskers geweest, dan hat Van Ranstr iets anders gepreekt.

Wel, als wetenschapper laat je je niet gebruiken door de politiek.

Als wetenschapper doe je aanbevelingen, het zal je als wetenschapper een worst wezen waar ze de maskers vandaan moeten halen, maar vanaf dag één moet je consequent zijn, en zeker met je aanbevelingen niet draaien met de wind.

MVR heeft z'n geloofwaardigheid, als ie die nog had, volledig voor de haaien geworpen.

Een zielig persoontje is overgebleven.
Een zielig persoontje die om zich heen klauwt zoals een kat in het nauw.
Een zielig persoontje die geen kritiek aankan (zie Rik Torfs).
Een zielig persoontje dat zichzelf op een voetstuk liet plaatsen door de media.
Een zielig persoontje ...
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be