Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 augustus 2020, 18:05   #421
Koenaard Depuydt
Staatssecretaris

Koenaard Depuydt's schermafbeelding

Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Lege ambulancediensten met sirenes?
Konvooien zonder lijken?
Geachte heer

Dit is echt ziekelijk om zo het Kroonverhaal geloofwaardiger te maken.
Dit betekent nogmaals luchtvervuiling voor niets.
U wordt bedankt om dit bericht te delen.

Hoogachtend
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen.
Koenaard Depuydt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2020, 19:00   #422
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Vade retro Santana

Uitzonderlijk nieuws.
Belgische jongen van 12 jaar sterft aan corona, verrijst en wordt Portugees om dan op 13 jaar opnieuw aan corona te sterven, verijst nogmaals en wordt Engelsman om op 14 jarige nog eens aan corona te sterven.

En dat allemaal op dezelfde dag!
De jongen had nochtans telkens een nieuwe identiteitskaart ook.

Zeer uniek?
Komt dat zien.

https://www.facebook.com/10000163475...23137/?app=fbl

In het vervolg best een houten stok doorslaan?

Laatst gewijzigd door Mambo : 24 augustus 2020 om 19:14.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2020, 23:45   #423
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Video van een miljoen keer bekeken dokter.
3000 reacties.

https://www.facebook.com/10000046298...27399/?app=fbl

Laatst gewijzigd door Mambo : 24 augustus 2020 om 23:47.
Oud 25 augustus 2020, 00:15   #424
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In een ander stukje las ik het volgende.
Secretaresse die in Maart covid had heeft nog steeds ademhalingsproblemen.
Ze schrijft : als ik in de mist loop kan ik moeilijk ademen.

Dan vraag ik me af... Welke mist hebben wij dus gemist tussen Maart en vandaag?
Het heeft nog niet gemist.
Integendeel. Warm weer en droogte.
Het is een Belgische. Dat verklaart mogelijks wel wat ivm het vooruitzicht op een bijkomende invaliditeit.

Ben de bron kwijt.
En ook de mist.

Laatst gewijzigd door Mambo : 25 augustus 2020 om 00:19.
Oud 25 augustus 2020, 03:03   #425
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenaard Depuydt Bekijk bericht
Geachte heer

Is dit nog Nederlands te noemen?
Ik dacht van wel.
Mocht ik m’n antwoord aan u in ‘t Sanskriet of Kantonees geschreven hebben, dan zou uw sneer opmerking terecht geweest zijn.
Citaat:
Hopelijk kunnen andere leden van deze uitleg genieten. K.D. draait in zijn woonst zelf met dergelijke zwarte schijven en weet ondertussen al járen hoe hij deze schuifknop zou hoeven te bedienen. Niet enkel de snelheid maar ook de toonhoogte wordt door deze knop beïnvloed.

De opname met Wout is toch boeiend omdat hij voor de grootste tijd drie schijven in elkaar laat mengen. Dit ziet u toch niet zo vaak. Voor de meeste schijvenruiters is een overgang van lied A naar lied B al druk genoeg.
U dient toch goed bij de les te zijn om de snelheid van twee en alleszins drie liederen voor een lange tijd uiterst nauwkeurig met elkaar af te kunnen stemmen zoals in de opname te zien is. Dit zou met die langzame kutliederen uit de jaren tachtig hoogstwaarschijnlijk niet lukken. De snelheid, uitgedrukt in slagen (beats) in bepaalde tijdseenheid (minuut) kan in dergelijke huilliederen lichtjes schommelen. Bij de nieuwere en mooiere liederen ligt de snelheid vast. K.D. betwijfelt dus dat er echt zulke overgangen gemaakt werden begin jaren tachtig. Het zal eerder als volgt geweest zijn: geluidsomvang (volume) lied A stilletjes naar beneden terwijl deze van lied B rustig binnen de drie tellen omhoog wordt gebracht. Niet te vergeten: de voorspelbare woorden van de schijvenruiter van dienst. De snelheid van de liederen werd ook wel gewijzigd. Alleszins eind jaren tachtig, toen de Nieuwe Golf (New wave) schijven van vijfenveertig wentelingen op drieëndertig wentelingen werden afgedraaid met de snelheidsschuifknop +8 = geboorte van de Nieuwe Slag (New beat).
Als men de schijf "Toevalvondst" (Serendipity) zou kennen en leuk vinden, zou men de overgang omstreeks 11:22 als goed gevonden aangeven. Trouwens de betreffende schijf zit ook in de schijvenbak van K.D.
Much ado about nothing, sir.

Wat de Wout ea platenruiters deden rond de eeuwwisseling, was gewoon platte na-aperij van wat hun collega’s in de jaren ’80 presteerden.
Echter, in de jaren ’90 vond er een exponentiele toename plaats van beeld en geluid via allerlei media- en uitgangskanalen, in die mate dat de verwerkingscentra in de hersenen overbelast werden, met als gevolg een drastische toename van autistische en ADHD-aandoeningen, vooral bij jonge/jeugdige personen.

Dat fenomeen zou een verklaring kunnen zijn voor de monotone beats (120-150 p/m) en de tot in den treure toe herhaalde en creativiteitsloze riedeltjes en teksten, die kenmerkend zijn voor de boenkeboenkegeluiden die in het begin van de 21-ste eeuw hun opgang maakten en mensen aanzet tot spastische bewegingen van hoofd en ledematen.

Trouwens, wat uw idool Wout ‘presteert’ met 3 platendraaiers, kan elke aap met een koptelefoon en 100 platenspelers.
Daar is geen enkele professionaliteit mee gemoeid, alleen wat ritmegevoel, de pitchknop doet de rest.
Meer is daar echt niet aan, ondanks uw beate bewondering voor zulke ‘prestatie’, louter kinderspel.
Citaat:
Weet u ook waarom er destijds geen wijven draaien? Omdat die schijvenbakken te zwaar wegen en deze oude draaiwerkwijze gewoonweg te moeilijk voor het andere geslacht was. Nu kan met een druk op een knopje de snelheid van beide liederen gelijkstemmen (synchroniseren). Alle liederen staan als samengedrukte (comprimeerde) talmatige (digitale) gegevens op een vederlicht geheugenstokje (memorystick).
Wel, ik heb destijds tot m’n dansend genoegen enkele (van de eerste generatie) vrouwelijke dj’s gekend, waar veel minder succesrijke mannelijke collega’s een scherp puntje aan konden zuigen.
Veel van die amateurs kwamen dan na hun werk stiekem luisteren en kijken, hoe de dames in kwestie volle dansvloeren trokken en aldus de kassa deden rinkelen.

En wat die zware schijvenbakken betrof; er waren telkens wel wat mannelijke personeelsleden of vroege klanten graag bereid, om deze van de auto naar de discobar te brengen en ’s morgens vice versa.
Toen was de gentleman uithangen nog heel gewoon…
Citaat:
Het woord "sport" is inheems indien hiermee een trede van een ladder bedoeld wordt.

Voorlopig worden enkel uitstotende vervoermiddelen opgedoekt.
Jaja, maar ondertussen blijft uw geliefde vervoermiddel toch maar mooi een Franse vinding.
Citaat:
Inderdaad, K.D. is nog nooit in de Blauwe Vogelburcht van de jaren tachtig geweest. Iemand de toegang ontzeggen wegens een bepaalde klederdracht is zo belachelijk. Wat maakt het uit, gestreken of niet? Ondervindt u lijden indien iemand anders zijn kleren niet strijkt? Mensen die hier over kunnen zagen zijn het niet waard om te …
In die tijd was een net uiterlijk en het dragen van verzorgde kledij, de voorwaarde om ergens binnen te mogen.
Mensen die eruit zagen alsof ze net hun kelder opgeruimd hadden, konden bij ontstentenis van deze basisvoorwaarden steeds terecht in andere uitgaansgelegenheden, zoals bv het Stadswaag, delen van het Statiekwartier ea obscure buurten, waar niet gekeken werd op een kreukje/veegje/scheurtje meer of minder.
De mentaliteit van het desbetreffende uitgaanspubliek was er dan ook naar.
Citaat:
Zolang als alle wijven aldaar in een volledig bedekkend, echter niet nauw aansluitend, schuilkleed getooid waren, is het toch goed.
Dat was toen nergens het geval en gelukkig maar.
Citaat:
Tot slot: mijn opmerking over de vreemde benaming voor de spijkerbroek (jeans < "Bleu de Gênes" = "Jenouws Blauw") ging enkel over de oorsprong van de (varuw)benaming, niet de stof dus. De stoffen werden inderdaad voor het eerst in Nemse (Nîmes) vervaardigd. Dit werd door de zeug van dienst over haar varkenshoofd gezien. Haar poging om K.D. belachelijk te maken is bij dezen mislukt.

Hoogachtend
Kijk Kadee, ik ken de oorzaak niet van uw virulente vrouwenhaat en wil dat eigenlijk ook niet weten, maar uw houding en taalgebruik naar vrouwen toe doen me vermoeden dat u een populaire verschijning bent in bepaalde homokringen, waar onder het ‘harde genot’ van een stroboscopische lichtlawine en een boenkeboenke-geluidsmuur, bukake en dominante posities tov zwakkere soortgenoten de hoofdtoon voeren.

Voor mij niet gelaten, hoor, ’t is je van harte gegund, maar persoonlijk blijf ik toch de voorkeur geven aan een omgeving waar melodieuze dansmuziek én een verzorgd uitgaanspubliek (m/v) als regel wordt gehandhaafd.

Kortom, no sweat, ieder z’n meug, quoi en doe je halfgod Wout de groeten, als ‘m zich ondertussen nog niet in de hemel heeft teruggetrokken.
Oud 25 augustus 2020, 03:18   #426
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Ik dacht van wel.
Mocht ik m’n antwoord aan u in ‘t Sanskriet of Kantonees geschreven hebben, dan zou uw sneer opmerking terecht geweest zijn.

../...

Kijk Kadee, ik ken de oorzaak niet van uw virulente vrouwenhaat en wil dat eigenlijk ook niet weten, maar uw houding en taalgebruik naar vrouwen toe doen me vermoeden dat u een populaire verschijning bent in bepaalde homokringen, waar onder het ‘harde genot’ van een stroboscopische lichtlawine en een boenkeboenke-geluidsmuur, bukake en dominante posities tov zwakkere soortgenoten de hoofdtoon voeren.

Voor mij niet gelaten, hoor, ’t is je van harte gegund, maar persoonlijk blijf ik toch de voorkeur geven aan een omgeving waar melodieuze dansmuziek én een verzorgd uitgaanspubliek (m/v) als regel wordt gehandhaafd.

Kortom, no sweat, ieder z’n meug, quoi en doe je halfgod Wout de groeten, als ‘m zich ondertussen nog niet in de hemel heeft teruggetrokken.
Vwalla, da's een to-the-point gedachtengang met duidelijke expressie van een standpunt, in tegenstelling tot gefrustreerd taalgebraak aan de overkant om de eigen beperktheden pogen te verdoezelen.

Maai respect hiervoor.
Oud 25 augustus 2020, 03:58   #427
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Te bedenken dat de kat van de 'zeug van dienst' (ik dus) Kadee heet.

Arm beesteke moest eens weten hoe Vrouwtje Depuydt over haar varkenshoofd denkt.

Haha

Hoe gefrustreerd moet je wel zijn om dat soort schuttingtaal te hanteren.

Laatst gewijzigd door SDX : 25 augustus 2020 om 04:11.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2020, 06:56   #428
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Te bedenken dat de kat van de 'zeug van dienst' (ik dus) Kadee heet. Arm beesteke moest eens weten hoe Vrouwtje Depuydt over haar varkenshoofd denkt. Haha
Kadee? ... (beloof me dat ge dat niet fantaseerde!)
Er is in elk geval 'ietske rot in de regio' vandaag de dag.
Oud 25 augustus 2020, 09:05   #429
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
In een ander stukje las ik het volgende.
Secretaresse die in Maart covid had heeft nog steeds ademhalingsproblemen.
Ze schrijft : als ik in de mist loop kan ik moeilijk ademen.

Dan vraag ik me af... Welke mist hebben wij dus gemist tussen Maart en vandaag?
Het heeft nog niet gemist.
Integendeel. Warm weer en droogte.
Het is een Belgische. Dat verklaart mogelijks wel wat ivm het vooruitzicht op een bijkomende invaliditeit.

Ben de bron kwijt.
En ook de mist.
Een advocatenkantoor waarvan ik iemand ken, had ook een uitbraak en iedereen was besmet. Maanden later hebben ze er allemaal nog last van, vooral rond het weekend en verschillende zitten nog steeds thuis met oververmoeidheid.

Het zal wel effectief een probleem zijn maar het is erg makkelijk te misbruiken.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2020, 09:41   #430
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Vwalla... toch nog iemand die historisch wat correcte kennis toont.

En ik kan dat vandaag ook visueel respecteren, met dank aan die Italochen van destijds:

Best een leuk poepeke dat die heeft maar (<<<<-- die eeuwige maar toch ) als de jeans uitgaat zou dan alles nog in model blijven of zet je het dan gelijk op een lopen en steekt onderweg, al vriendelijk wuivende, Usain Bolt even snel voorbij???

Laatst gewijzigd door Universalia : 25 augustus 2020 om 09:44.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2020, 09:47   #431
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Te bedenken dat de kat van de 'zeug van dienst' (ik dus) Kadee heet.

Arm beesteke moest eens weten hoe Vrouwtje Depuydt over haar varkenshoofd denkt.

Haha

Ik heb volgende afbeelding altijd leuk gevonden ... (misschien zijn er wel mensen die er even handig gebruik van kunnen maken????)

Laatst gewijzigd door Universalia : 25 augustus 2020 om 09:48.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2020, 18:22   #432
Koenaard Depuydt
Staatssecretaris

Koenaard Depuydt's schermafbeelding

Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
Standaard

Citaat:
Ik dacht van wel.
Geachte DR.

De betreffende zin was een opeenvolging van geleende woorden en kan daarom nog bezwaarlijk als echt Nederlandstalig gelden. Zoals eerder gemeld, dient er een nieuw taalbeleid gevoerd te worden waarbij vreemde woorden verboden worden en geleende woorden op hun beurt zoveel mogelijk vermeden worden. Trouwens, bent u deze twee talen machtig?

Citaat:
Wat de Wout ea platenruiters deden rond de eeuwwisseling, was gewoon platte na-aperij van wat hun collega’s in de jaren ’80 presteerden.
U hebt mijn bericht half gelezen. In het begin van de jaren tachtig werden dergelijke slagovergangen (beat mixing) niet gemaakt omdat het slagental van de liederen destijds te veel schommelde.

Citaat:
Echter, in de jaren ’90 vond er een exponentiele toename plaats van beeld en geluid via allerlei media- en uitgangskanalen, in die mate dat de verwerkingscentra in de hersenen overbelast werden, met als gevolg een drastische toename van autistische en ADHD-aandoeningen, vooral bij jonge/jeugdige personen.
De verhoogde toename van het tal aan overdreven drukke of op zichzelf gerichte kinderen is vooral te wijten aan de vervuiling, zoete/vetrijke voeding en aan rokende moeders tijdens de zwangerschap. Dit laatste dient als een zware misdaad beschouwd te worden (kindermishandeling).

Citaat:
Dat fenomeen zou een verklaring kunnen zijn voor de monotone beats (120-150 p/m) en de tot in den treure toe herhaalde en creativiteitsloze riedeltjes en teksten, die kenmerkend zijn voor de boenkeboenkegeluiden die in het begin van de 21-ste eeuw hun opgang maakten en mensen aanzet tot spastische bewegingen van hoofd en ledematen.
U hebt nog vergeten te melden dat deze trant van liederen leidt tot roesmiddelgebruik.

Wat het woord eentonig (monotoon) betreft, K.D. heeft hieromtrent twee liedjes voor u uit gevist. De eerste behoort tot zijn verzameling.

https://www.youtube.com/watch?v=3npOeYrYVd4
https://www.youtube.com/watch?v=XfnsgWjabpM

Trouwens, hoe wordt er op uw geliefkoosde nichtliederen bewogen? Toch niet met twee? Want dat is echt krampachtig.

Citaat:
Trouwens, wat uw idool Wout ‘presteert’ met 3 platendraaiers, kan elke aap met een koptelefoon en 100 platenspelers.
Daar is geen enkele professionaliteit mee gemoeid, alleen wat ritmegevoel, de pitchknop doet de rest.
Meer is daar echt niet aan, ondanks uw beate bewondering voor zulke ‘prestatie’, louter kinderspel.
K.D. zou het u graag eens zien doen...

Citaat:
Wel, ik heb destijds tot m’n dansend genoegen enkele (van de eerste generatie) vrouwelijke dj’s gekend, waar veel minder succesrijke mannelijke collega’s een scherp puntje aan konden zuigen.
Veel van die amateurs kwamen dan na hun werk stiekem luisteren en kijken, hoe de dames in kwestie volle dansvloeren trokken en aldus de kassa deden rinkelen.
Het dient gezegd te worden: U doet K.D. hard lachen: . Dit is een goed voorbeeld van "nepnieuws" of "verdraaiing van de geschiedenis".

Citaat:
En wat die zware schijvenbakken betrof; er waren telkens wel wat mannelijke personeelsleden of vroege klanten graag bereid, om deze van de auto naar de discobar te brengen en ’s morgens vice versa.
Toen was de gentleman uithangen nog heel gewoon…
Als wijven gelijk behandeld willen worden, dienen ze ook te heffen. Dit gaat met hun zwakke prutsspiertjes echter niet. De "lieve man" uithangen is een mooi voorbeeld van tijdverlies, hartstikke dwaas dus.

Citaat:
Jaja, maar ondertussen blijft uw geliefde vervoermiddel toch maar mooi een Franse vinding.
De Vlamingen bereden al sinds de middeleeuwen rijwielen.

Citaat:
In die tijd was een net uiterlijk en het dragen van verzorgde kledij, de voorwaarde om ergens binnen te mogen.
Mensen die eruit zagen alsof ze net hun kelder opgeruimd hadden, konden bij ontstentenis van deze basisvoorwaarden steeds terecht in andere uitgaansgelegenheden, zoals bv het Stadswaag, delen van het Statiekwartier ea obscure buurten, waar niet gekeken werd op een kreukje/veegje/scheurtje meer of minder.
De mentaliteit van het desbetreffende uitgaanspubliek was er dan ook naar.
Een goede Vlaming veracht de Vlaamse medemens nooit op grond van zijn zogezegd onverzorgde werkklederdracht.
Er dient een wet te komen om uitsluiting op grond van klederdracht te verbieden. De voormalige Blauwe Vogelburcht werkploeg beschuldigde zich aan een storende, hoogdravende ingesteldheid. U bent geen tikkeltje meer waard omdat u in een gestreken maatpak met das en hoge hoed zou vertoeven. Trouwens, K.D. ziet er opperbest uit zonder kleren.

Citaat:
Dat was toen nergens het geval en gelukkig maar.
Deze wijvelijke klederdracht zal het nieuwe gewoon worden.

Citaat:
Kijk Kadee, ik ken de oorzaak niet van uw virulente vrouwenhaat en wil dat eigenlijk ook niet weten, maar uw houding en taalgebruik naar vrouwen toe doen me vermoeden dat u een populaire verschijning bent in bepaalde homokringen,...
Zoals verschillende malen vermeld: Een goede Vlaming is geen nicht en staat afkeurend tegenover mannen die verwijfd gedrag vertonen en de mannenliefde.

Citaat:
doe je halfgod Wout de groeten
K.D. dweept niet met andere mensen.

Met welluidende groeten
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen.
Koenaard Depuydt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2020, 23:39   #433
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenaard Depuydt Bekijk bericht
Geachte DR.

De betreffende zin was een opeenvolging van geleende woorden en kan daarom nog bezwaarlijk als echt Nederlandstalig gelden. Zoals eerder gemeld, dient er een nieuw taalbeleid gevoerd te worden waarbij vreemde woorden verboden worden en geleende woorden op hun beurt zoveel mogelijk vermeden worden.
Uw taalpurisme is wellicht leuk en onderhoudend in heemkundige gezelschappen, maar heeft weinig vandoen in de dagelijkse praktijk.
Mocht uw natte taaldroom pakweg rond de 12-de eeuw bij koninklijke of pauselijke verordening zijn vastgelegd, dan spraken we vandaag nog steeds in de ondertussen uitgestorven streektalen die toen gebezigd werd, om van de schrijfversie ervan nog maar te zwijgen.

Taal heeft nu eenmaal de veranderende eigenschappen van een gas of een vloeistof die –naargelang de omgeving en de omstandigheden ervan evolueren- alle kanten uit kan, maar daarbij toch haar intrinsieke basiseigenschappen behoud.

Trouwens, heel de natuur is onderhevig aan verandering.
Waarom zou de Nederlandse taal daaraan kunnen ontsnappen?
Citaat:
Trouwens, bent u deze twee talen machtig?
Neen, geen van beide, maar zoals u ongetwijfeld zal weten zijn de wortels van de Nederlandse taal een uitvloeisel van het Indo-Germaans, Latijn ea taalvormen, welke dan weer een distillatie zijn van het oeroude Sanskriet, ook wel eens de taal der Goden genoemd.

Kortom, het Nederlands is, zoals elke taal, geen statisch gegeven, maar een intellectueel/cultureel fluïdum dat transformeert doorheen de tand des tijds.
Citaat:
U hebt mijn bericht half gelezen. In het begin van de jaren tachtig werden dergelijke slagovergangen (beat mixing) niet gemaakt omdat het slagental van de liederen destijds te veel schommelde.
De pitchknop dient juist om die schommelingen te overbruggen.
Mocht alle muziek hetzelfde ritme hebben, dan was die optie overbodig.
De jaren ’80 staan bekend als de periode waarin veel verschillende muzieksoorten en dito ritmes ontstonden, in tegenstelling tot de monotone boenkebrij die eind jaren ’90 opgang maakte.

Goede dj’s zochten dan ook platen uit die weinig van elkaars ritme afweken, om met behulp van de pitchknop een onmerkbare overgang te bewerkstelligen.
Om een eenvoudig doch vrijblijvend vb te geven van gefixte ’80 mixen:

https://www.youtube.com/watch?v=enhnGKFh1BA

Wat ontkende u ook al weer?
Citaat:
De verhoogde toename van het tal aan overdreven drukke of op zichzelf gerichte kinderen is vooral te wijten aan de vervuiling, zoete/vetrijke voeding en aan rokende moeders tijdens de zwangerschap. Dit laatste dient als een zware misdaad beschouwd te worden (kindermishandeling).
Daar zit wat in.
Ik wil ook de jonge kinderen de kost niet geven die achterin een boom-boomcar zitten, terwijl papa de mix van Wout door de scheurende basboxen laat knallen.
Citaat:
U hebt nog vergeten te melden dat deze trant van liederen leidt tot roesmiddelgebruik.
Mogelijk, maar niet noodzakelijk, druggebruik is van alle tijden en kan verschillende oorzaken en motieven hebben.
Citaat:
Wat het woord eentonig (monotoon) betreft, K.D. heeft hieromtrent twee liedjes voor u uit gevist. De eerste behoort tot zijn verzameling.

https://www.youtube.com/watch?v=3npOeYrYVd4
https://www.youtube.com/watch?v=XfnsgWjabpM
Ja, dat bedoel ik dus met hersenloos gedram.
Elke amateur dj met een laptop en ’n neergeladen muziekprogramma kan zo’n migraineopwekker in een half uurtje ineenflansen, echt geen kunst aan.
Ik vermoed dat ‘n opgeleide muzikant eens goed zal lachen dan wel huilen, bij het aanhoren van zulk digitaal restafval.
Citaat:
Trouwens, hoe wordt er op uw geliefkoosde nichtliederen bewogen?
Haha, nichtenliederen? Zoals dit Woutgenre?:

https://www.youtube.com/watch?v=KETs...CCD3B73B410CE9

Hoe dans je daar eigenlijk op? Met ’n Duracell in de kont?
Citaat:
Toch niet met twee? Want dat is echt krampachtig.
Gebruik de volgende keer dat een M-V gemengde danstent binnengaat je ogen eens wat beter.
Terwijl de ene beweegt als ’n houten kapstok, zijn er anderen die zich elegant en ritmisch bewegen.
Sommige muziekgenres lenen zich daar uitstekend toe, andere nopen dan weer tot kapstokkige schudderij, vooral die met de snellere ritmes.

De manier en de stijl waarop iemand danst, is –grofweg gesproken- gerelateerd aan de manier waarop die persoon de liefde bedrijft en sexueel omgaat met zijn/haar partner.
Dansen kan dus beschouwd worden als een voorspel, maar kan los van eventuele relationele oogmerken ook een vorm van extase opwekken, die lichaam en geest synchroniseert tot één vloeiend momentum.

Degenen die in de jaren ’80 tot in de vroege uurtjes uitgingen, kunnen daar van meespreken.
Citaat:
K.D. zou het u graag eens zien doen...
Mixen?
Iedereen die wat ritmische aanleg heeft kan 2-3-4 of meer platen naadloos in elkaar laten overvloeien, dat is echt geen raketwetenschap, eh.
Citaat:
Het dient gezegd te worden: U doet K.D. hard lachen: . Dit is een goed voorbeeld van "nepnieuws" of "verdraaiing van de geschiedenis".
Aangezien u toen wsl iets te jong was om die periode bewust te hebben meegemaakt en daar dus niet over kan oordelen, plaats ik dit onder de rubriek ‘non-argument’.
Citaat:
Als wijven gelijk behandeld willen worden, dienen ze ook te heffen. Dit gaat met hun zwakke prutsspiertjes echter niet. De "lieve man" uithangen is een mooi voorbeeld van tijdverlies, hartstikke dwaas dus.
Kan zijn, volgens sommige vrouwen hebben luie konten en agressief-dominante ‘bad boys’ ook hun charme.
Voor ieder wat wils.
Citaat:
De Vlamingen bereden al sinds de middeleeuwen rijwielen.
Echt? Op hondenkarren? Ossenploegen? Paardenwagens? Premature loopfietsen? Op hun zijkant gelegde houten biertonnen?
Citaat:
Een goede Vlaming veracht de Vlaamse medemens nooit op grond van zijn zogezegd onverzorgde werkklederdracht.
Er dient een wet te komen om uitsluiting op grond van klederdracht te verbieden. De voormalige Blauwe Vogelburcht werkploeg beschuldigde zich aan een storende, hoogdravende ingesteldheid. U bent geen tikkeltje meer waard omdat u in een gestreken maatpak met das en hoge hoed zou vertoeven.
Geen maatpak noch hoge hoed of das, maar gewone informele vrijetijdskleding, vrij van kreuken, vlekken, scheuren en duffe geuren.
Meer was niet nodig om ergens in een succesvolle boite binnen te geraken en zich de hele nacht opperbest te amuseren.
Citaat:
Trouwens, K.D. ziet er opperbest uit zonder kleren.
Pics or it didn’t happen.
Of wacht, laat maar en deel je Adamspakje liever met je partner.
Citaat:
Deze wijvelijke klederdracht zal het nieuwe gewoon worden.
Wensdenken komt niet altijd uit…
Citaat:
Zoals verschillende malen vermeld: Een goede Vlaming is geen nicht en staat afkeurend tegenover mannen die verwijfd gedrag vertonen en de mannenliefde.
Wensdenken dus, u loopt er blijkbaar van over.
Citaat:
K.D. dweept niet met andere mensen.
Dit zal Wout niet graag horen.
Citaat:
Met welluidende groeten
Op 120 dB.

Noot: nu weten we nog niet of Covid-19 fake is of niet...
Oud 26 augustus 2020, 06:06   #434
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Noot: nu weten we nog niet of Covid-19 fake is of niet...
Wel, het is niet fake want het bestaat, het blijkt echter een verkoudheid te zijn dus in die zin is het wel fake.
Oud 26 augustus 2020, 07:04   #435
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Wel, het is niet fake want het bestaat, het blijkt echter een verkoudheid te zijn dus in die zin is het wel fake.
Ik heb daar altijd moeite mee, de beste manier om idiote overdrijving en waanzin te bestrijden (en we zijn het allebei eens denk ik dat onze overheden totaal waanzinnig bezig zijn) is NIET van waanzinnig gaan te overdrijven in de andere zin he. Covid-19 bestaat niet alleen, het is niet enkel een verkoudheid (enfin, toch niet een verkoudheid zoals we die gewoon zijn, zonder veel impact). Er is wel degelijk een aantal mensen dat heel zwaar ziek wordt van covid-19, er zijn wel degelijk een behoorlijk aantal mensen die eraan sterven, en er zijn wel degelijk mensen die er langdurige en misschien blijvende gevolgen aan over houden, wat het geval niet is van onze gewone verkoudheden (als we geen indianen zijn).

Covid-19 is wel degelijk een vervelende epidemie, en het ware beter geweest dat dit een gewone verkoudheid was, wat het niet is. Willen ontkennen dat er er een epidemie is van een virus dat wel degelijk voor sommige mensen (en meer dan gewoon half-dode kadavers die gewoon een scheet nodig hebben om de geest te geven) heel slecht afloopt.

Waar het hem totaal verkeerd gaat, is bij de maatregelen die men neemt, maar dat neemt niet weg dat er wel degelijk een epidemie is en dat er wel degelijk mensen aan dood gaan, meer dan aan de besmettelijke ziektes die we nog gewoon waren zoals verkoudheid, en waarschijnlijk zelfs meer dan aan een milde griep.

Door willen te overdrijven in de andere richting wordt men spijtig genoeg ongeloofwaardig, en dat is waar sommige stukken van viruswaanzin en zo zich ook aan bezondigen.

De maatregelen zijn idioot, maar niet omdat er geen epidemie zou zijn, wel omdat ze:

1) veel MEER schade aanrichten dan de epidemie (maar de epidemie richt wel degelijk schade aan)

2) inefficient zijn, en naar doelen streven die toch niet haalbaar zullen zijn

3) aan veel en veel meer mensen miserie aandoen dan de epidemie zou aandoen (maar de epidemie zal wel degelijk miserie aandoen aan zekere mensen).

4) onwetenschappelijk zijn in vele gevallen, ttz, pure kwakzalverij zijn.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2020, 07:19   #436
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik heb daar altijd moeite mee, de beste manier om idiote overdrijving en waanzin te bestrijden (en we zijn het allebei eens denk ik dat onze overheden totaal waanzinnig bezig zijn) is NIET van waanzinnig gaan te overdrijven in de andere zin he.
../...volledig onderschreven, je samenvatting:

Waar het hem totaal verkeerd gaat, is bij de maatregelen die men neemt, maar dat neemt niet weg dat er wel degelijk een epidemie is en dat er wel degelijk mensen aan dood gaan, meer dan aan de besmettelijke ziektes die we nog gewoon waren zoals verkoudheid, en waarschijnlijk zelfs meer dan aan een milde griep.

Door willen te overdrijven in de andere richting wordt men spijtig genoeg ongeloofwaardig, en dat is waar sommige stukken van viruswaanzin en zo zich ook aan bezondigen.
Oud 26 augustus 2020, 07:43   #437
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik heb daar altijd moeite mee, de beste manier om idiote overdrijving en waanzin te bestrijden (en we zijn het allebei eens denk ik dat onze overheden totaal waanzinnig bezig zijn) is NIET van waanzinnig gaan te overdrijven in de andere zin he. Covid-19 bestaat niet alleen, het is niet enkel een verkoudheid (enfin, toch niet een verkoudheid zoals we die gewoon zijn, zonder veel impact). Er is wel degelijk een aantal mensen dat heel zwaar ziek wordt van covid-19, er zijn wel degelijk een behoorlijk aantal mensen die eraan sterven, en er zijn wel degelijk mensen die er langdurige en misschien blijvende gevolgen aan over houden, wat het geval niet is van onze gewone verkoudheden (als we geen indianen zijn).

Covid-19 is wel degelijk een vervelende epidemie, en het ware beter geweest dat dit een gewone verkoudheid was, wat het niet is. Willen ontkennen dat er er een epidemie is van een virus dat wel degelijk voor sommige mensen (en meer dan gewoon half-dode kadavers die gewoon een scheet nodig hebben om de geest te geven) heel slecht afloopt.

De maatregelen zijn idioot, maar niet omdat er geen epidemie zou zijn, wel omdat ze:

1) veel MEER schade aanrichten dan de epidemie (maar de epidemie richt wel degelijk schade aan)

2) inefficient zijn, en naar doelen streven die toch niet haalbaar zullen zijn

3) aan veel en veel meer mensen miserie aandoen dan de epidemie zou aandoen (maar de epidemie zal wel degelijk miserie aandoen aan zekere mensen).

4) onwetenschappelijk zijn in vele gevallen, ttz, pure kwakzalverij zijn.
Het is volgens mij wel degelijk een verkoudheid en even dodelijk, niet vergeten dat de indianen indertijd ook doodvielen aan een besmetting van een verkoudheid. Covid-19 is gewoon een nieuwe variant die in z'n eerste ronde door de bevolking een stuk dodelijker is dan later.
Sommige verkoudheden zijn dodelijk voor baby's, het is niet dat het onschuldige virussen zijn, we hebben er gewoon reeds een immuniteit tegen opgebouwd.

De medische en politieke reactie erop is uiteraard van de pot gerukt, ze doen meer schade dan dat ze voorkomt. Ongelofelijk.

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 26 augustus 2020 om 07:44.
Oud 26 augustus 2020, 08:17   #438
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Het is volgens mij wel degelijk een verkoudheid en even dodelijk, niet vergeten dat de indianen indertijd ook doodvielen aan een besmetting van een verkoudheid.
Ja, inderdaad, je kan het vergelijken met een verkoudheid voor indianen. Maar dat zijn wij allang niet meer gewoon he. Dat is wel degelijk anders dan wat men mentaal bij "verkoudheid" in het hoofd heeft, namelijk wat rondlopen met een snotneus, een katoenen kop hebben, en dan is het voorbij. Het is zo voor VEEL mensen, maar bijlange niet voor ALLE patienten. Er zijn wel degelijk een flink aantal "indianen" onder de patienten.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2020, 13:10   #439
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Is het covid of covered?
Oud 27 augustus 2020, 07:01   #440
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Overlijden na vaccinatie word gezien als complicatie van normaal medisch handelen.

Laatst gewijzigd door Mambo : 27 augustus 2020 om 07:01.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be