Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 augustus 2020, 14:19   #4961
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Op dinsdag was Mary Ann Mendoza als spreker gepland, maar ze werd op het laatste moment afgevoerd omdat ze een anti-joodse samenzweringstheorie geretweet had:

https://cronkitenews.azpbs.org/2020/...semitic-tweet/

Citaat:
The tweet, since taken down, was first reported by the Daily Beast. It encouraged Mendoza’s almost 41,000 followers to unroll a Twitter thread that tied Jewish bankers to the Titanic, the Kennedy assassination, global government and alleged crimes of past administrations.
Oud 27 augustus 2020, 14:53   #4962
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Hebben we de VS nodig misschien om ons te leren Engels te spreken ook al?
Uitgenomen officieren zijn de meeste militairen geen hooggeschoolden, ook de Belgische niet. Ik wens je veel succes om al die lagere miltairen (het leeuwendeel van heel dat leger) van zeventwintig verschillende landen perfect Engels aan te leren. Die kennis dient perfect te zijn omdat goede communicatie tussen militairen essentieel is om te overleven binnen een conflict.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2020, 15:04   #4963
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Uitgenomen officieren zijn de meeste militairen geen hooggeschoolden, ook de Belgische niet. Ik wens je veel succes om al die lagere miltairen (het leeuwendeel van heel dat leger) van zeventwintig verschillende landen perfect Engels aan te leren. Die kennis dient perfect te zijn omdat goede communicatie tussen militairen essentieel is om te overleven binnen een conflict.
In het Belgische leger (en andere zoals het Zwitserse leger) heb je ook meerdere talen bij de soldaten.

Toch lijkt dat te lukken....
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2020, 15:09   #4964
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
In het Belgische leger (en andere zoals het Zwitserse leger) heb je ook meerdere talen bij de soldaten.

Nederlands en Frans, en dat is telkens hun moedertaal. Zijn er wel 25 minder.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Zipper : 27 augustus 2020 om 15:10.
Oud 27 augustus 2020, 16:54   #4965
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
"Middeleeuws" is een goede omschrijving voor het extreme geweld dat Mexico teistert.

Mexico violence: Nine bodies found hanging from bridge
Ik vind de middeleeuwen eigenlijk niet bijzonder gewelddadig. Er waren natuurlijk wreedheden zoals bv tegen de katharen maar dergelijke smeerlapperijen gebeurden ook in moderne tijden. Tijdens WO II bv werden ook Servische vrouwen en kinderen in kerken opgesloten die dan in brand werden gestoken door Kroatische ustasja's.

Uiteraard kregen gebeurtenissen zoals de Spaanse Inquisitie en heksenvervolgingen uitgebreid aandacht. Maar tijdens de Franse Revolutie bv zei je ook beter niet dat je royalist bent. Om maar te zwijgen over de godsdienstoorlogen in de 16e en 17e eeuw.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2020, 16:56   #4966
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Israël is anders wel zeer tevreden over de Muur tegen de Palestijnen.

De laatste tijd waren er bijna geen ontploffingen meer te betreuren daar.
Dus je vind de toestand aan de Amerikaans-Mexicaanse grens vergelijkbaar met die tussen Israel en de Palestijnen?
Oud 27 augustus 2020, 16:57   #4967
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht

Dat weten we niet echt. Wanneer werd de efficientie vh Belgisch leger het laatst op de proef gesteld?
Oud 27 augustus 2020, 16:59   #4968
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik vind de middeleeuwen eigenlijk niet bijzonder gewelddadig. Er waren natuurlijk wreedheden zoals bv tegen de katharen maar dergelijke smeerlapperijen gebeurden ook in moderne tijden. Tijdens WO II bv werden ook Servische vrouwen en kinderen in kerken opgesloten die dan in brand werden gestoken door Kroatische ustasja's.

Uiteraard kregen gebeurtenissen zoals de Spaanse Inquisitie en heksenvervolgingen uitgebreid aandacht. Maar tijdens de Franse Revolutie bv zei je ook beter niet dat je royalist bent. Om maar te zwijgen over de godsdienstoorlogen in de 16e en 17e eeuw.
Maar, je doet wel je voordeur op slot, toch?

Tenzij je natuurlijk in 'n erg vreedzame stat/staat woont, weinig criminaliteit enzo...

Geen Dem bestuurde stad iig.
Zeker niet op dit moment.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2020, 17:04   #4969
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Maar, je doet wel je voordeur op slot, toch?

Tenzij je natuurlijk in 'n erg vreedzame stat/staat woont, weinig criminaliteit enzo...

Geen Dem bestuurde stad iig.
Zeker niet op dit moment.
Wie denkt dat een grens van 3600 km hermetisch kan afgesloten worden dwaalt. Er bestaan nu reeds tal van tunnels die worden gebruikt en dan zwijg ik nog over de mogelijkheden vanop het water. Het enige wat effectief helpt is zware sancties tegen degenen die illegalen tewerkstellen. Geen inkomen = geen illegale migratie. Maar daar moet natuurlijk ook de politieke wil aanwezig voor zijn.

Voor de rest voel ik me vereerd dat je mijn voordeur als symbool uitkiest maar ik denk dat dit er weinig toe doet.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 27 augustus 2020 om 17:06.
Oud 27 augustus 2020, 17:25   #4970
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat weten we niet echt. Wanneer werd de efficientie vh Belgisch leger het laatst op de proef gesteld?
Na de aanslagen in Zaventem. Toen bleek dat we ondanks 25.000 man personeel niet in staat zijn er 500 constant operationeel in te zetten. Nuja, op straat te laten rondlopen dan.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2020, 17:27   #4971
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie denkt dat een grens van 3600 km hermetisch kan afgesloten worden dwaalt. Er bestaan nu reeds tal van tunnels die worden gebruikt en dan zwijg ik nog over de mogelijkheden vanop het water. Het enige wat effectief helpt is zware sancties tegen degenen die illegalen tewerkstellen. Geen inkomen = geen illegale migratie. Maar daar moet natuurlijk ook de politieke wil aanwezig voor zijn.

Voor de rest voel ik me vereerd dat je mijn voordeur als symbool uitkiest maar ik denk dat dit er weinig toe doet.
Is er dan iemand die dat denkt? Ik dacht 't niet.

Ik zou denken dat alle kleine beetjes helpen.
Er zijn tenslotte legale Ports of Entry.

Als drugtraffiek, mensenhandel, vooral kinderhandel, criminelen a la MS13 edm. geneutraliseerd wordt is al heel wat.

Jouw, of mijn voordeur zo je verkiest, staat er niet enkel voor de sier, of om tocht buiten te houden.
Indien wel zouden er geen sloten op zitten.
Oud 27 augustus 2020, 17:33   #4972
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Is er dan iemand die dat denkt? Ik dacht 't niet.

Ik zou denken dat alle kleine beetjes helpen.
Er zijn tenslotte legale Ports of Entry.

Als drugtraffiek, mensenhandel, vooral kinderhandel, criminelen a la MS13 edm. geneutraliseerd wordt is al heel wat.
Ik heb dus twijfels dat dit laatste idd zal gebeuren. Van zodra iets zeer lucratief wordt zal het moeilijk zijn zoniet onmogelijk om het tegen te gaan. Geld koopt alles. Technologie bv om schepen vd kustwacht te omzeilen, tunnels bouwen, lokale overheden, ambtenaren en politie omkopen.

Je moet economie met economie bestrijden. Wordt iemand betrapt op tewerkstellen van illegalen leg die dan afschrikwekkende boetes op. Desnoods verbeurdverklaringen. Ben je daar niet toe bereid dan zijn kostelijke projecten zoals de muur slechts een rad voor de ogen vh (stem)publiek.

Die muur dient dus in de eerste plaats om Trump stemmen op te leveren. En denk nu niet dat ik een poco-sympathisant ben die het tof vind dat heel de 3e wereld over de vloer komt. Maar het effect vd muur gaat marginaal zijn vrees ik.
Oud 27 augustus 2020, 17:33   #4973
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ziedaar een identiek probleem als in Europa.......follow the money,en je riskeert bij schijnbaar "keurige" burgers uit te komen die profiteren van illegale migranten....

PLUIM die "keurige burgers" (en ook de minder keurige natuurlijk) en inderdaad,de problemen zullen gaan verminderen.....

Maar daar kunnen wel veel Republikeinse kiezers tussen zitten.....verslaafd aan goedkope dienstverlening.....

Laatst gewijzigd door kelt : 27 augustus 2020 om 17:43.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2020, 18:27   #4974
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb dus twijfels dat dit laatste idd zal gebeuren. Van zodra iets zeer lucratief wordt zal het moeilijk zijn zoniet onmogelijk om het tegen te gaan. Geld koopt alles. Technologie bv om schepen vd kustwacht te omzeilen, tunnels bouwen, lokale overheden, ambtenaren en politie omkopen.

Je moet economie met economie bestrijden. Wordt iemand betrapt op tewerkstellen van illegalen leg die dan afschrikwekkende boetes op. Desnoods verbeurdverklaringen. Ben je daar niet toe bereid dan zijn kostelijke projecten zoals de muur slechts een rad voor de ogen vh (stem)publiek.

Die muur dient dus in de eerste plaats om Trump stemmen op te leveren. En denk nu niet dat ik een poco-sympathisant ben die het tof vind dat heel de 3e wereld over de vloer komt. Maar het effect vd muur gaat marginaal zijn vrees ik.
Maar die muur staat daar symbool voor.

Want 't is niet zo dat er ook -ondanks die muur- geen andere maatregelen getroffen worden.

De economische illegalen zijn nog 't minst van hun zorgen.
Oud 27 augustus 2020, 18:49   #4975
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Dat is een van de zwakste excuses die ik al hoorde om tegenstander te zijn van Europese militaire onafhankelijkheid.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2020, 19:41   #4976
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik denk eerder dat de Inquisitie watjes waren in vergelijking met Mexicaanse drugsbaronnen.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2020, 19:50   #4977
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Woorden alleen doen al veel, Trump zet minder grensillegalen in de bak dan Obama gewoon omdat ze minder de grens proberen over te steken. Die muur is voor een groot deel praktisch maar evengoed ontradend.
Een 'wir schaffen das' heeft dan een ander effect.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2020, 21:21   #4978
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie denkt dat een grens van 3600 km hermetisch kan afgesloten worden dwaalt.
Een maatregel moet niet waterdicht zijn om effectief te zijn. Indien zo'n muur 90% van de illegalen tegenhoudt (of bij voorbaat ontmoedigt, zoals Hoodstraat terecht opmerkt) dan is de resterende 10% een veel beheersbaarder probleem.

Citaat:
Het enige wat effectief helpt is zware sancties tegen degenen die illegalen tewerkstellen. Geen inkomen = geen illegale migratie. Maar daar moet natuurlijk ook de politieke wil aanwezig voor zijn.
Citaat:
Je moet economie met economie bestrijden. Wordt iemand betrapt op tewerkstellen van illegalen leg die dan afschrikwekkende boetes op. Desnoods verbeurdverklaringen.
In een federaal land als de VS is dat politieke fictie. Zodra een binnengekomen illegaal weggeglipt is naar een zogenaamde sanctuary city dan heb je er geen vat meer op. De burgemeester van Oakland bijvoorbeeld tipte haar inwoners op voorhand wanneer er een ICE controle zat aan te komen. Zodat die de tijd hadden om hun slaven weg te moffelen.

Het bestaan van die vrijzones voor tewerkstelling van illegalen heeft enerzijds een aanzuigeffect op illegale immigratie. Maar anderzijds heeft de federale overheid geen bevoegdheden om komaf te maken met die situatie. Waar ze wel bevoegdheden voor hebben is de fysieke bewaking van de buitengrens. De "muur" dus.

Citaat:
Die muur dient dus in de eerste plaats om Trump stemmen op te leveren.
In een democratie is het niet meer dan normaal dat je probeert (her)verkozen te raken op basis van je beleid.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2020, 22:09   #4979
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Dat is een van de zwakste excuses die ik al hoorde om tegenstander te zijn van Europese militaire onafhankelijkheid.
Ik zal alleszins het leven van soldaten niet in gevaar brengen, omdat ze hun rechtstreekse oversten mogelijks maar moeilijk begrijpen.

Citaat:
Oud 27 augustus 2020, 22:12   #4980
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ik denk eerder dat de Inquisitie watjes waren in vergelijking met Mexicaanse drugsbaronnen.
Torquemada draait zich om in zijn graf.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be