![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Staatssecretaris
Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
|
![]() Citaat:
Hetzelfde geldt voor die vervelende, stinkende en zelfzuchtige prutsrokertjes. Daarom is het beter om u van dergelijke lieden te bevrijden zodoende ergernis te voorkomen. Hoogachtend
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen wonder dat het kind liever in het donker wou vrijen!
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe is het mogelijk dat u nog een lief kunt krijgen? Gewoon vriendelijk zijn zit er bij u niet in, hé.
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat heeft niets met vriendelijkheid te maken. Ik kan vrouwen gemakkelijk doen lachen en blijf natuurlijk. De geforceerde romantische kloot spelen is mijn stijl niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je ze betaald dan moet dat niet he...
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik het me goed herinner was dat jiu-jitsu of aikido. Zeker geen sport voor luierikken. Wel integendeel. Hoedje af daarvoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik stond 2x/ week op de Tatami en tijdens het weekend ging ik 'stages' volgen.Onder stages werd verstaan: - Bv zoals in het Jiu-jitsu: een uitbreiding van slag-stoot en traptechnieken. (Karaté- gedeelte dus). -Een uitbreiding in Judo-technieken -Een uitbreiding in Aikido- technieken. - Soms ook een initiatie in een 'onbekende gevechtsport'. Zo heb ik oa een stage 'worstelen' gevolg.....dat was leuk! Minder leuk was toen ik eens een stage-les "Braziliaanse Jiu-Jitsu" gevolgd heb. Daar was totaal geen respect; alles was daar toegestaan! Trappen, wurgen, slaan, boksen.....afkloppen hadden ze nog nooit van gehoord! Wanneer je bv gewurgd wordt, bij Jiu-Jitsu en voelt dat je geen adem meer krijgt klop je af en dan respecteert je 'partner, degene waarmee je de oefening doet' dat en laat direct los. Ook zo bij 'omwringen' van de vingers, de pols, de elleboog. Het is echt een ere-code! Leden die zich er niet aan hielden werden zonder pardon uit de club gezet en terecht. Ik heb het bij die ene les Braziliaanse Jiu-jitsu gehouden omdat ik bont en blauw thuiskwam. :cry Mocht ik niet de pech gehad hebben met mijn slechte schouders zou ik wss nog op de Tatami staan! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door NieuwNoors : 29 augustus 2020 om 11:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Bij het afleggen van het examen zwarte gordel moet je dat allemaal opsommen, heel die wet dus + moet je in de afweertechnieken laten zien dat je die wet volgt. Anders ben je gebuisd, en terecht! Stel dat er iemand bij mij aanbelt en dat die zegt: NN, ik ga NU op uw gezicht slaan; dan heb ik NIET het recht om mij te verdedigen. Wel mag ik de deur dichtdoen. (Waneer men een andere mogelijkheid heeft dan tot zelfverdediging over te gaan moet men die mogelijkheid benutten). Andere stelling; Iemand heeft mij of één van mijn naasten vorige week bedreigd: Wanneer ik die toevallig tegenkom mag ik die niet zomaar zijn arm of elleboog breken want de wet zegt: de afweer moet onmiddellijk na de aanval plaatsvinden. Ook dit, en dat is heel belangrijk: de afweer moet ALTIJD in verhouding staan tot de aanval! Wanneer iemand mij een tik tegen mijn schouder geeft bv, mag ik alleen de aanval afweren. Ik mag die persoon NIET met een Judo-worp op de grond smijten en hem daarna in zijn gezicht schoppen en zijn armen/ pols whatever breken. Natuurlijk, wanneer iemand mij zou proberen te wurgen = in levensgevaar, mag ik overgaan tot alles wat ik geleerd heb om mezelf te verdedigen. Maar ook dan mag ik NIET onnodig blijven schoppen/ boksen/ slaan. Ik mag wel de "dader" in een houdgreep /bedwang houden totdat de politie komt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |