Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 augustus 2020, 19:29   #81
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Ah, als die abortusvoorstanders hier, eens heel eerlijk aan zichzelf de vraag stellen of het doden van een ongeboren leven wel ethisch is, dan moeten ze, als ze eerlijk met zichzelf zijn, wel toegeven dat het antwoord neen is.
In tegendeel. De basis opdracht in het leven is om zoveel mogelijk ander leven af te maken. Ander leven doden is de fundamentele missie van het leven zelf.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2020, 19:32   #82
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat beeld van moord op zaadcellen die niet gedeponeerd werden in een vagina, is gebruikt geweest ( of nog gebruikt ??) door de katholieke kerk.
Iedere herinnering daaraan, is vet lachen met de kerk, en alleen daarom al eigenlijk sterk aanbevolen.
https://www.youtube.com/watch?v=fUspLVStPbk

patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2020, 21:41   #83
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Ah, als die abortusvoorstanders hier, eens heel eerlijk aan zichzelf de vraag stellen of het doden van een ongeboren leven wel ethisch is, dan moeten ze, als ze eerlijk met zichzelf zijn, wel toegeven dat het antwoord neen is.
Het is zoveel mogelijk te vermijden; anderzijds is het volwaardig menszijn belangrijker dan het louter biologisch overleven (anders gaat men ironisch genoeg uit van een - weliswaar meer 'vredige' - variant van de barbarij die patrickve verdedigt). De impact van het zich ongewenst voelen door het kind of van de onvrede die een vrouw zou ervaren met de situatie en het eigen lichaam weegt zwaarder door dan het 'recht op leven' van een foetus. Het gebeurt ook beter gecontroleerd dan illegaal. Niettemin dient het wel een les te zin om voortaan met meer verantwoordelijkheidszin te handelen. Wat vooral onethisch zou zijn, is het ervaren van abortus als 'om het even', wat bevorderd dreigt te worden door slogans als 'baas in eigen buik'. Het gaat om een gunst, een soort 'vergeving' die beantwoord moet worden met grotere bedachtzaamheid bij de vrouw in de toekomst (ik spreek dan natuurlijk niet over verkrachtingsgevallen en ongelukken).

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 29 augustus 2020 om 21:41.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2020, 10:49   #84
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Natuurlijk is dat zo, maar wat ik schreef was een reactie op de openingstelling van de discussie. Ja, vrouwen worden zwanger, van mannen en dus mogen we van mannen actief vaderschap verwachten. Voor veel mannen geen probleem, maar bij mannen met traditionele opvattingen over rolpatronen wel.
Beide ouders zijn belangrijk voor kinderen, niet enkel moeders.
En moeders zijn vrouwen die behalve ouderschap, net zoals mannen ook andere ambities mogen waar maken. Gelukkig leven wij in een samenleving die daarvoor alle kansen beidt aan ouders.
Akkoord. Laten we echter niet vergeten dat er ook moeders zijn met zeer traditionele opvattingen. Vooral de leeftijdsgroep die in de jaren 70 neerkeek op vrouwen die rookten of met de auto reden.
Wat de jongere generatie betreft, daar heb ik zo geen zicht op.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2020, 12:44   #85
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Akkoord. Laten we echter niet vergeten dat er ook moeders zijn met zeer traditionele opvattingen. Vooral de leeftijdsgroep die in de jaren 70 neerkeek op vrouwen die rookten of met de auto reden.
Wat de jongere generatie betreft, daar heb ik zo geen zicht op.
Die leeftijdsgroep is niet meer echt actief te noemen!
Nu zie je vooral die groepen onder religieus gedachtengoed en dat kost geld.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2020, 12:57   #86
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk is dat zo, maar wat ik schreef was een reactie op de openingstelling van de discussie. Ja, vrouwen worden zwanger, van mannen en dus mogen we van mannen actief vaderschap verwachten. Voor veel mannen geen probleem, maar bij mannen met traditionele opvattingen over rolpatronen wel.
En moeders zijn vrouwen die behalve ouderschap, net zoals mannen ook andere ambities mogen waar maken.
Gelukkig leven wij in een samenleving die daarvoor alle kansen beidt aan ouders.
Zo denk ik er ook over.
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 31 augustus 2020 om 12:58.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2020, 14:02   #87
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En moeders zijn vrouwen die behalve ouderschap, net zoals mannen ook andere ambities mogen waar maken. Gelukkig leven wij in een samenleving die daarvoor alle kansen beidt aan ouders.
Heeft de bevruchter en toekomstige vader dan ook iets te zeggen over de buik die de foetus draagt? Wordt het "baas in eigen buik" principe dan niet langs die 'progressieve' zijde evenzeer uitgehold?
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2020, 14:51   #88
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoezo? Kinderen hebben toch behalve een moeder ook een vader?
Is het dan niet eerder onzin te veronderstellen dat enkel vrouwen de gevolgen voor ouderschap moeten dragen? En het vanzelfsprekend zou zijn dat mannen gewoon hun leven verder zetten?
Natuurlijk niet, vaders hebben evenveel plichten, maar ze hebben in de abortusdiscussie klaarblijkelijk wel heel wat minder rechten omdat de moeder de drager is van het kind.

Als een moeder wil aborteren heeft de vader immers niets te zeggen. Hij kan niet zeggen dat hij dat kind wel alleen zal opvoeden, iets wat de vrouw wel kan. Het baas over eigen buik principe kan ik ergens wel begrijpen hoor, maar aan de andere kant zou ik er wel het hart van in zijn moest ik een kind verwekt hebben en die moeder aborteert dat terwijl ik zowieso bereid zou zijn om dat kind na 9 maand alleen op te voeden.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2020, 15:14   #89
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Natuurlijk niet, vaders hebben evenveel plichten, maar ze hebben in de abortusdiscussie klaarblijkelijk wel heel wat minder rechten omdat de moeder de drager is van het kind.

Als een moeder wil aborteren heeft de vader immers niets te zeggen. Hij kan niet zeggen dat hij dat kind wel alleen zal opvoeden, iets wat de vrouw wel kan. Het baas over eigen buik principe kan ik ergens wel begrijpen hoor, maar aan de andere kant zou ik er wel het hart van in zijn moest ik een kind verwekt hebben en die moeder aborteert dat terwijl ik zowieso bereid zou zijn om dat kind na 9 maand alleen op te voeden.
Als de moeder dat kind niet wenst te dragen en te baren, dan is jouw vraag naar haar eigenlijk onmenselijk.
Als een zwangere ook maar één uitweg ziet om haar kind niet te aborteren, dan zal zij die met beide handen aannemen. Als ze het evenwel niet ziet zitten, dan past maar één reactie: ongelooflijk respect voor haar standpunt.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2020, 15:20   #90
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als de moeder dat kind niet wenst te dragen en te baren, dan is jouw vraag naar haar eigenlijk onmenselijk.
Als een zwangere ook maar één uitweg ziet om haar kind niet te aborteren, dan zal zij die met beide handen aannemen. Als ze het evenwel niet ziet zitten, dan past maar één reactie: ongelooflijk respect voor haar standpunt.
Zever. Als ze na de bevalling geen enkele verplichting heeft ten aanzien van het kind dan toon ik geen enkel respect voor haar standpunt, alleen misprijzen omdat ze het te lastig vindt om 9 maand ongemak te ondervinden.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2020, 15:26   #91
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht

U heeft een punt.. mocht een vader daartoe bereidt zijn moet dat ook overwogen worden.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2020, 16:07   #92
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die leeftijdsgroep is niet meer echt actief te noemen!
Nu zie je vooral die groepen onder religieus gedachtengoed en dat kost geld.
Ik snap die vrouwen niet.
Oud 31 augustus 2020, 16:10   #93
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Heeft de bevruchter en toekomstige vader dan ook iets te zeggen over de buik die de foetus draagt? Wordt het "baas in eigen buik" principe dan niet langs die 'progressieve' zijde evenzeer uitgehold?
Stellen we ons eerst de vraag of de mening van de vader wordt gevraagd.

En .. wat als de vader abortus wil, en de moeder niet ?

Laatst gewijzigd door Rudy : 31 augustus 2020 om 16:10.
Oud 31 augustus 2020, 16:37   #94
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De vader heeft niets te willen.
De vrouw, die baas is in eigen buik, beslist.

Om te kotsen!
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2020, 17:18   #95
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Of men laat het kind wel geboren worden , en onmiddellijk te adoptie afstaan !!
Stel dat de moeder dit beslist , hoe staan jullie hier tegenover ??

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2020, 18:06   #96
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Of men laat het kind wel geboren worden , en onmiddellijk te adoptie afstaan !!
Stel dat de moeder dit beslist , hoe staan jullie hier tegenover ??
Ook een eerbaar alternatief.
Oud 31 augustus 2020, 18:07   #97
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dan heeft de vader pech.
Oud 31 augustus 2020, 20:05   #98
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De vader heeft niets te willen.
De vrouw, die baas is in eigen buik, beslist.
Om te kotsen!
.. en de vader mag meebetalen, ook al wil die het kind niet.

Laatst gewijzigd door Rudy : 31 augustus 2020 om 20:05.
Oud 31 augustus 2020, 20:14   #99
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.. en de vader mag meebetalen, ook al wil die het kind niet.
Contraceptie he.
Oud 31 augustus 2020, 20:47   #100
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Contraceptie he.
Die is er voor iedereen M en V.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be