Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Bekijk resultaten enquête: Heb jij de cultuur gemist de afgelopen 5 maanden?
O ja, en erg. 7 28,00%
Neen gij, niks gemist 15 60,00%
Ja maar, er is nog iets dat ik kwijt wil. 3 12,00%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 25. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 1 september 2020, 16:04   #101
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Goede vraag.

En het antwoord is; ja en nee.
Bedoel je ja voor bijdrage a.d. maatschappij en nee voor de resource ?

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2020, 16:06   #102
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Stad Oostende heeft daar zelfs een paar jaar geleden nog 100K aan renovatiewerken moeten aan uitvoeren. De verf kwam los en dat ding begon te roesten.

Arne Quinze, als je wil spreken van een omhooggevallen kunstenaar, daar heb je er 1. Waar ik wel respect voor heb, is dat hij het weet te verkopen aan mensen met een nog hogere dunk van zichzelf.
'k weet het. De renovatie heb ik zien gebeuren. De kunstenaar zelf ken ik niet.
Er wordt schande over gesproken. In Oostende is er nog veel armoede.
Momenteel dienen die blokkedozen meer als referentiepunt op den dijk.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2020, 16:06   #103
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Tja, Tommorowland maakt inderdaad ook gebruik van politie, openbaar vervoer en dergelijke, maar ondertussen betalen ze in Boom wel nog amper gemeentebelastingen...
Deden ze 20 jaar geleden ook al, de gemeentebelastingen zijn daar altijd laag geweest.

Federale politie en openbaar vervoer worden echter betaald door de federale overheid, niet door de gemeente Boom.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2020, 16:09   #104
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Die Live plaat in goudgeel......welke rockliefhebber zou die niet kennen. Die nummers zijn tijdloos hoor..oa Child in time. Denk dat dat nog op nummer 1 staat op de tijdloze top 100.
Staat zelfs niet meer in de top 10 helaas. Dit is de top 10 uit de recentste Tijdloze:
1 =1 Pearl Jam Black 1991
2 =2 Queen Bohemian Rhapsody 1975
5 ??3 Gorky Mia 1992
4 =4 Pink Floyd Wish You Were Here 1975
3 ??5 Nirvana Smells Like Teen Spirit 1991
14 ??6 Fleetwood Mac The Chain 1977
8 ??7 Pink Floyd Shine On You Crazy Diamond 1975
7 ??8 Led Zeppelin Stairway to Heaven 1971
9 =9 Dire Straits Sultans of Swing 1978
6 ??10 Metallica One
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2020, 16:10   #105
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deden ze 20 jaar geleden ook al, de gemeentebelastingen zijn daar altijd laag geweest.

Federale politie en openbaar vervoer worden echter betaald door de federale overheid, niet door de gemeente Boom.
Ze zijn een heel stuk verlaagd omwille van TML. De totale opbrengst voor de gemeenschap is in elk geval groter dan de kost ervan. Dat de verdeling van die opbrengst niet "correct" verloopt is op zich niet het probleem van de organisatie.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2020, 16:11   #106
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kan je geen ongelijk geven.
Maar hoe fout is het om iemand die wat harder tegen een bal kan stampen dan jij miljoenen uit te betalen?
Hoe fout is het om iemand die wat onzin staat te verkopen, miljoenen uit te betalen?

Tegenwoordig staat men te jagen om te gaan fitnessen in ene fitnesscentrum.
Niet om te fitnessen, maar om er bij te horen.

Vertel eens waar het gaat eindigen?
Vandaag zijn er zelfs mensen die miljoenen verdienen met het posten van onzin op You Tube. Want als je als Vlaming het laatste filmke van een Amerikaan of Australiër op You Tube niet hebt gezien, hoor je er niet bij.
Maar dat hun buurmeisje ziek is weten ze niet eens.
Het internet heeft veel bijgebracht maar ontegensprekelijk veel kapotgemaakt.
Ik kan goed volgen wat je bedoelt maar veel kunnen we daar niet aan veranderen hoor. Je kan je er enkel aan ergeren meer niet

U niet te veel van aantrekken en genieten van de dingen die jij leuk vindt.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2020, 16:11   #107
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Bedoel je ja voor bijdrage a.d. maatschappij en nee voor de resource ?

Niet direct.
Seks verlaagt de stress.
Oud 1 september 2020, 16:12   #108
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kan goed volgen wat je bedoelt maar veel kunnen we daar niet aan veranderen hoor. Je kan je er enkel aan ergeren meer niet

Vwala, we zijn er !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2020, 16:13   #109
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Staat zelfs niet meer in de top 10 helaas. Dit is de top 10 uit de recentste Tijdloze:
1 =1 Pearl Jam Black 1991
2 =2 Queen Bohemian Rhapsody 1975
5 ??3 Gorky Mia 1992
4 =4 Pink Floyd Wish You Were Here 1975
3 ??5 Nirvana Smells Like Teen Spirit 1991
14 ??6 Fleetwood Mac The Chain 1977
8 ??7 Pink Floyd Shine On You Crazy Diamond 1975
7 ??8 Led Zeppelin Stairway to Heaven 1971
9 =9 Dire Straits Sultans of Swing 1978
6 ??10 Metallica One
Allemaal klassiekers. Geen enkele is me vreemd
Oud 1 september 2020, 16:18   #110
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Natuurlijk. Met Jos en de zingende Flierefluiters krijg je geen weide van Werchter gevuld.
Oud 1 september 2020, 16:18   #111
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ach Fredje, ik maak mij daar niet druk om hoor.
Integendeel, ik maak zelf ook handig gebruik van zaken zoals You Tube.
Oud 1 september 2020, 16:22   #112
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
We hebben inderdaad betere tijden gekend. Dit betekent niet dat je je hoofd moet laten hangen.
Nodig wat vrienden en vriendinnen uit, maak het gezellig, zonder veel lawijt zodat je geen slapende honden wakker maakt.
Ik vind het behoorlijk onverantwoord om dingen te gaan doen waarvan de dokters op dit ogenblik zeggen dat we ze moeten vermijden wegens maatschappelijk rondweg gevaarlijk.

Tenzij je bedoelt om dingen die wel aangeraden worden: een fiets- of wandeltocht met respect van de basisregels bla bla ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2020, 16:24   #113
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Het is toch erg dat je iets stiekem en illegaal moet organiseren en dan mogen je kameraden nog niet te bang zijn ook want dat is ze ook goed gelukt.
Wat voor kameraden heb jij zeg. Zijn die bang? Wel, de mijne zijn niet bang maar wel mensen die zich wensen verantwoordelijk te gedragen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 1 september 2020, 16:31   #114
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Dat is een wel erg zwartwitte voorstelling van zaken. En eigenlijk vooral een vorm van schadenfreude.

Ik heb voor corona enorm genoten van een bezoek aan het Museum Mayer van de Bergh, waar de gerestaureerde "Dulle Griet" hing. Dat museum is gesubsidieerd.
Musea zijn niet gesloten.
Geniet er van: https://www.museummayervandenbergh.be/nl/coronavirus .

Ik heb ook genoten van dat museum. De laatste keer zo'n vier of vijf jaar geleden.

Hoe zwaar dit museum gesubsidieerd is, weet ik niet. Heeft ook geen belang: zo'n monument van erfgoed!!

Oud 1 september 2020, 16:37   #115
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vind het behoorlijk onverantwoord om dingen te gaan doen waarvan de dokters op dit ogenblik zeggen dat we ze moeten vermijden wegens maatschappelijk rondweg gevaarlijk.
Het is niet aan dokters van te bepalen wat "maatschappelijk gevaarlijk" is. Dat is een term die niks wil zeggen. Wat zou dat willen zeggen, maatschappelijk gevaarlijk ? Dat dat het BNP doet dalen ? Dat dat de werkloosheid doet stijgen ? Dat dat de burgerlijke vrijheden in gevaar brengt ? Wat is "maatschappelijk gevaarlijk" ?

Is "een dictatuur installeren" maatschappelijk gevaarlijk of niet ? Is "uw burgerrechten verliezen" maatschappelijk gevaarlijk of niet ? Is "bedrijven laten failliet gaan" maatschappelijk gevaarlijk of niet ? Is "minder dan 1% van de burgers laten sterven" maatschappelijk gevaarlijk of niet ?

Waarom zouden dokters dat mogen bepalen, en niet, bijvoorbeeld, economen ? Waarom zouden dokters dat mogen bepalen, en niet cafebazen ?

Heb jij nooit iets gedaan waarvan er dokters waren die zegden dat het onverantwoord was voor uw gezondheid, zoals een pint pakken of zo ?

Bovendien, hebben die dokters gezegd op welke datum dat weer "verantwoord" wordt ? Of hebben zij U een kat in een zak verkocht, en is het eigenlijk vanaf nu VOORGOED onverantwoord om eens met vrienden gaan te lachen en zo ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 1 september 2020 om 16:40.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2020, 16:38   #116
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uiteraard missen we die niet. Wantoestanden als die waar je het over hebt zijn er in alle sectoren.

Ik mis toch wel heel erg de sfeer van een goed rock concert. Gelukkig heb ik mijn leven kunnen genieten van legendarische concerten die ik nooit meer vergeten zal. Pink Floyd is er ééntje van de zovelen.
Nogmaals: dat zijn niet de dingen die ik in het bijzonder wil viseren om in deze draad te bespreken.

Oud 1 september 2020, 16:40   #117
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Hoe kunnen Vlamingen iets missen waar ze geen besef van hebben?
Citaat:
Klinkt elitair.
Dat klinkt ergens ook wel elitair, maar ik zou toch een veel treffender woord willen gebruiken. Een zeer lelijk woord, of een reeks lelijke woorden.

Oud 1 september 2020, 17:41   #118
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Tenzij je bedoelt om dingen die wel aangeraden worden: een fiets- of wandeltocht met respect van de basisregels bla bla ...
Wat bedoel je juist met maatschappelijk gevaarlijk ?
Ik weet goed genoeg wat een dokter mij zou vertellen wat ik best niet meer zou doen. Dokters vertellen dat niet meer, tenzij ze weten dat je oliedom bent.

Als je vrienden en vriendinnen uitnodigt dan weet ieder waaraan hij/zij begint. Kwestie van wat gezonde basisregels te respecteren. En ja, je kan pech hebben, zoals neuken met iemand die seropositief is.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2020, 17:51   #119
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je vrienden en vriendinnen uitnodigt dan weet ieder waaraan hij/zij begint. Kwestie van wat gezonde basisregels te respecteren. En ja, je kan pech hebben, zoals neuken met iemand die seropositief is.
Of gaan wandelen met een seriemoordenaar.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2020, 17:59   #120
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb nog een 200-tal LP's die 'k van de hand zou willen doen. Destijds heb ik de platenspelers (pick-ups) in de container gegooid
Vinyl is hip, dat klopt. Punt is dat jonge mensen vooral geïnteresseerd zijn in vers geperst vinyl.
En het doet dan pijn aan het hart om een originele "physical Graffitty" van Led Zeppelin voor een paar euro van de hand te doen.
Ik wil best wel wat méér geven dan 'een paar euro' voor platen die mij interesseren.

Als u daar een lijst van hebt, mag u die mij altijd via "Privéberichten" toesturen.

Dank bij voorbaat,

"djimi"

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be