Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 september 2020, 11:32   #81
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Gelet op het feit dat ons eigen land bij de hoogste besmettingsgraden in heel Europa zat tijdens de maand augustus, was het eigenlijk veiliger om op reis te gaan dan om niet op reis te gaan.
Wanneer je om op reis te gaan in een vliegtuig vol andere mensen kruipt dan is dat niet veiliger. Wie met de auto op reis gaat komt sowieso ook met meer andere mensen in contact. Beweren dat op reis gaan dus veiliger zou zijn dan thuis blijven hangt dus af van verschillende factoren.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2020, 11:50   #82
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Wanneer je om op reis te gaan in een vliegtuig vol andere mensen kruipt dan is dat niet veiliger.
Er zijn maar bijzonder weinig besmettingen op vliegtuigen gebeurd. Dat komt waarschijnlijk door de configuratie van de passagiers, en de verluchting. Waarschijnlijk is het stukken minder besmettelijk een vliegtuig reis te maken, dan naar een familiefeest te gaan in het dorp op 15 km.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2020, 13:03   #83
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Voila. Een beetje laat, maar zo moet het zijn:

"De Europese Commissie wil dat er een einde komt aan de uiteenlopende reisbeperkingen die de lidstaten hebben ingevoerd voor reizigers die uit risicogebieden komen. Op dit ogenblik beslist elke lidstaat zelf welke gebieden een risicogebied vormen en dat veroorzaakt chaos."

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/09...isbeperkingen/

In Nederland wordt Spanje oranje ingekleurd.
Een EU-burger mag de toegang tot een andere lidstaat niet worden ontzegd.

Het zou beginnen tijd worden.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2020, 15:56   #84
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ha just,de Europese Commisie,die wil ook nog eens iets......
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2020, 16:40   #85
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat het enige probleem bij buitenlandse reizen, vakantie, ... is dat een aantal mensen daar ter plaatse gaan feesten/uitgaan/...

Als je elders de veiligheidsmaatregelen toepast als in het thuisland, dan is er geen verschil.

Dus zoals steeds: de goei moeten het mee bekopen met de slechten.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2020, 16:44   #86
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
eds: de goei moeten het mee bekopen met de slechten.
De goei moeten niks bekopen. Dat is wat jij maar niet wil zien. Als jij echt van dat virus gevrijwaard wil zijn, kan je dat perfect, en hoe MEER MEN RONDOM U BESMET IS, HOE VEILIGER JE BENT BINNEN ENKELE WEKEN.

Als de "goei" die zijn die niet ziek worden, dan moeten die "goei" het niet bekopen he, ze worden niet ziek. En als die "goei" ook ziek worden, in welke mate zijn ze dan verschillend van die "slechten" ?

Stel, ge volgt alle maatregelen en het werkt, ge wordt niet ziek. Ge zijt ne goeie. In welke mate heb je iets moeten bekopen ?

Stel, ge volgt alle maatregelen en het werkt niet, ge wordt ziek. Wat maakte het dan enig verschil of je ging feesten of niet ? Je bent toch "ne slechte" want je bent ziek en je gaat het evengoed doorgeven als een feestvarken dat ziek werd.

Stel, ge zijt een feestvarken en ge wordt niet ziek. In welke mate zijt ge nu ne slechte ? Ge hebt het niet opgedaan, en niemand ziek gemaakt.

Stel, ge zijt een feestvarken en ge wordt ziek. Ge zijt nu ne slechte, maar in welke mate is dat verschillend van een andere zieke ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 6 september 2020 om 16:45.
Oud 6 september 2020, 17:40   #87
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Er zijn maar bijzonder weinig besmettingen op vliegtuigen gebeurd. Dat komt waarschijnlijk door de configuratie van de passagiers, en de verluchting. Waarschijnlijk is het stukken minder besmettelijk een vliegtuig reis te maken, dan naar een familiefeest te gaan in het dorp op 15 km.
In een vliegtuig en zeker op de lange vlucht wordt weinig gesproken en zitten mensen meestal rustig wat te soezen kijken een film of luisteren wat muziek. Na de maaltijd ligt de meerderheid te slapen gezien velen een slaappil nemen.
In een vliegtuig zit je niet zelden naast een bekende en is dit niet zo wordt er weinig gesproken tussen passagiers want iedereen is bang om op een zagevent te vallen die je de ganse vlucht zijn zever wil vertellen
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2020, 17:47   #88
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat het enige probleem bij buitenlandse reizen, vakantie, ... is dat een aantal mensen daar ter plaatse gaan feesten/uitgaan/...

Als je elders de veiligheidsmaatregelen toepast als in het thuisland, dan is er geen verschil.

In dat buitenland wordt toch vooral buiten gefeest als ik mag geloven ? Op voorwaarde er al gefeest kan of mag worden.
En volgens onze virologen zijn besmettingen in open lucht quasi nihil.

En ik heb geen weet dat in landen als Spanje de danstenten vollen bak open zouden zijn...ik dacht van niet.

Ach doe wat ge wil man......iedereen zit maar een uitleg te zoeken terwijl zoals Patrick zegt er niet veel aan te doen is .....een epidemie kan je niet tegenhouden......ge kunt alleen wat voorzichtig zijn.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 6 september 2020 om 17:50.
Oud 6 september 2020, 17:49   #89
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn wel degelijk besmettingen op vliegtuigen geweest maar uiteraard hangt men dit niet aan de grote klok, de vliegtuigmaatschappijen hebben het al moeilijk genoeg zonder zoiets.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2020, 17:52   #90
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn wel degelijk besmettingen op vliegtuigen geweest maar uiteraard hangt men dit niet aan de grote klok, de vliegtuigmaatschappijen hebben het al moeilijk genoeg zonder zoiets.
Misschien meer simpel om na te gaan waar er nog geen besmettingen zijn geweest ?
Ik weet ook niet wat het verschil zou zijn in besmettingsgevaar met een bus trein tram of vliegtuig ? Akkoor men zit meestal iets langer op een vliegtuig dan in een tram maar anderzijds zijn de regels in een vliegtuig ook strikter nageleefd en wordt je temperatuur ook al gemeten alvorens in te stappen.
Als men wil komen tot 0,0 besmettingen op deze aardbol is er maar 1 oplossing denk ik.....dat is iedereen in een aparte steriele bokaal steken.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 6 september 2020 om 17:54.
Oud 6 september 2020, 17:57   #91
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
want iedereen is bang om op een zagevent te vallen die je de ganse vlucht zijn zever wil vertellen
Juist !
Oud 6 september 2020, 17:57   #92
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als men wil komen tot 0,0 besmettingen op deze aardbol is er maar 1 oplossing denk ik.....dat is iedereen in een aparte steriele bokaal steken.
Nee. Iedereen eerst ziek maken
Oud 6 september 2020, 18:47   #93
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vergeet dat feesten maar. In Ibiza is het doodstil.
Uitgaan wel. Je zit ver van elkaar, en je hoeft geen twintig keer te pardon te zeggen als je mensen moet passeren om naar de wc te gaan. De ruimte is er. Hier niet.
In de publieke ruimte worden de veiligheidsmaatregelen beter toegepast dan hier.
Hoe het er binnenskamers aan toegaat weet ik niet.
Oud 6 september 2020, 18:54   #94
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In een vliegtuig en zeker op de lange vlucht wordt weinig gesproken en zitten mensen meestal rustig wat te soezen kijken een film of luisteren wat muziek. Na de maaltijd ligt de meerderheid te slapen gezien velen een slaappil nemen.
In een vliegtuig zit je niet zelden naast een bekende en is dit niet zo wordt er weinig gesproken tussen passagiers want iedereen is bang om op een zagevent te vallen die je de ganse vlucht zijn zever wil vertellen
Ik vraag mij af of je in het vliegtuig nog eten krijgt, behalve van die voorverpakte snacks.

Hoe lang is het geleden dat je nog met het vliegtuig hebt gereisd ? Momenteel zit je met je naasten naast elkaar. Enkel bij plaatsgebrek komt er iemand in dezelfde rij zitten.

In een vliegtuig heb je de beste ventilatie. Beter dan in je huiskamer.
Oud 6 september 2020, 20:03   #95
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik vraag mij af of je in het vliegtuig nog eten krijgt, behalve van die voorverpakte snacks.

Hoe lang is het geleden dat je nog met het vliegtuig hebt gereisd ? Momenteel zit je met je naasten naast elkaar. Enkel bij plaatsgebrek komt er iemand in dezelfde rij zitten.

In een vliegtuig heb je de beste ventilatie. Beter dan in je huiskamer.

Ik had het uiteraard over pre corona vluchten. Het is nogal wiedes dat ik de laatste maanden geen lange afstandsvlucht meer heb genomen hoezeer ik dat ook zou willen.
Ik hoorde van mensen die wel (konden) vliegen dat het inderdaad een soort voorverpakt voedsel is. Maar sowieso eten op een vliegtuig is voor mij altijd een noodzakelijk kwaad geweest. Het interesseert me nauwelijks. Ik word liever gewoon gerust gelaten. Meestal slaap ik.

Ik heb ontzettend veel gevlogen en volgens mij is in een vliegtuig zitten niet besmettelijker dan op een trein of bus...integendeel zelfs. In een vliegtuig moet je altijd kalm blijven zitten.
Met die Ibiza Ryanair vluchten of typische dronken mensen vluchten richting Kreta heb ik geen ervaring.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 6 september 2020 om 20:06.
Oud 7 september 2020, 06:01   #96
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik had het uiteraard over pre corona vluchten. Het is nogal wiedes dat ik de laatste maanden geen lange afstandsvlucht meer heb genomen hoezeer ik dat ook zou willen.
Ik hoorde van mensen die wel (konden) vliegen dat het inderdaad een soort voorverpakt voedsel is. Maar sowieso eten op een vliegtuig is voor mij altijd een noodzakelijk kwaad geweest. Het interesseert me nauwelijks. Ik word liever gewoon gerust gelaten. Meestal slaap ik.

Ik heb ontzettend veel gevlogen en volgens mij is in een vliegtuig zitten niet besmettelijker dan op een trein of bus...integendeel zelfs. In een vliegtuig moet je altijd kalm blijven zitten.
Met die Ibiza Ryanair vluchten of typische dronken mensen vluchten richting Kreta heb ik geen ervaring.
C'est la vie Fredje. En 't is 't enige dat ge hebt.
Positief blijven denken he. Ik heb dit jaar zeggen en schrijven op ene retourvlucht van minder dan 4 uur gezeten in januari en dat was het.
2X long hauls verplaatst en nu net een long haul terugvlucht naar Zaventem gecancelled.
't Zal (misschien) voor wat later zijn...| Soit.

Silver lining: 'k heb het stof nog niet moeten afkuisen in mijn flat in Belgenland dit jaar! en mijn gloednieuw in 2019 geïnstalleerde badkamer ginder wordt ook niet gebruikt -> dus die blijft gloednieuw!

Voor de rest is 't Kut & Klote. Sobeit.

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 7 september 2020 om 06:02.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2020, 06:06   #97
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Voor de rest is 't Kut & Klote. Sobeit.
En dat wordt nu op alle niveaus ook wel ingezien, maar nu zit men vast in wat men begonnen is he. Wie zal de moed hebben om te zeggen "OK 't was allemaal om te lachen, terug normaal doen en eventueel eens ziek worden" ?

--> mijn gedacht: niemand.

Er moet dus nu absoluut een stunt gevonden worden om kunnen te zeggen dat het nu "anders" is en dat we ons dat niet meer moeten aantrekken. Het vaccin had zo een stunt kunnen zijn, maar nu zitten we daar ook weer vast: moeten we dan Putin gelijk geven na hem belachelijk te hebben gemaakt ? Moeten we Trump gelijk geven ?

De stunt kan misschien zijn: de verkiezing van Biden op 4 november. Men kan dan zeggen dat het virus een fake news verhaal was van Trump ? Eens Biden verkozen is kan men misschien zeggen dat het virus zo gevaarlijk niet meer is, omdat het niet meer gefinancierd wordt door alt-rechts ? Omdat de spirituele leider van het virus de verkiezingen verloren heeft ? Gaat toch zo simpel niet zijn.

Mmm.

Het zal moeilijk worden om deze gekte die al die zotten op gang gebracht hebben, te stoppen, zonder gezichtsverlies door diezelfde zotten.

In Frankrijk (net op de radio gehoord) heeft men de nodige quarantaine periode teruggebracht tot 7 dagen (van 2 weken) Want teveel volk zit al thuis, omdat ze een "contact" gehad hebben, en de testen kunnen niet meer volgen (5 dagen wachten op het resultaat). De raad van state heeft, behalve voor de verkeersvrije centra van grote steden, alle maskerplicht buiten verboden.

Men zou kunnen zeggen dat HCQ uiteindelijk wel werkt, maar zolang Trump nog verkiesbaar is, mag dat natuurlijk niet openbaar verteld worden.

Laatst gewijzigd door patrickve : 7 september 2020 om 06:10.
Oud 7 september 2020, 07:29   #98
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Frankrijk (net op de radio gehoord) heeft men de nodige quarantaine periode teruggebracht tot 7 dagen (van 2 weken) Want teveel volk zit al thuis, omdat ze een "contact" gehad hebben, en de testen kunnen niet meer volgen (5 dagen wachten op het resultaat). De raad van state heeft, behalve voor de verkeersvrije centra van grote steden, alle maskerplicht buiten verboden.
Ik volg telematin hier regelmatig (da's lokaal om 13:30u, he ) en zie dat bij jullie de regelneverij blijkbaar hoge ogen gooit.
Hopelijk voor de Belgenlanders is er bij hen ietwat meer realiteit.
Maar inderdaad ja, ik denk dat ik me je frustratie kan inbeelden.
Tip van 't seizoen: Hou je moed maar halfvol i.p.v. halfleeg.
Oud 7 september 2020, 08:00   #99
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
klopt, maar die besmettingen zijn heel zeldzaam, ondanks men als sardienen op elkaar gepropt zit. En dat komt door de luchtcirculatie in een modern vliegtuig
Oud 7 september 2020, 08:04   #100
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ik volg telematin hier regelmatig (da's lokaal om 13:30u, he ) en zie dat bij jullie de regelneverij blijkbaar hoge ogen gooit.
Het is hier volle paniek natuurlijk: hoe meer maatregelen, hoe rapper het stijgt Dus nog meer maatregelen. Er zijn nog wat legale blokkeringen, en ik heb de indruk dat men tegelijkertijd wil doen alsof men maatregelen neemt, en tegelijkertijd beseft dat het vechten tegen de bierkaai is, en vooral, dat het groot relance plan van Macron, voor 100 miljard, totaal in 't water zal vallen als men weer te zot doet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be