Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 september 2020, 11:17   #3281
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Volgende boot zal een electrische zijn.

Oeps
Been there, done that. De eerste batterij-ontploffing in een Noorse elektrische ferry is al oud nieuws. 12 Brandweerlieden het ziekenhuis in...

https://www.nautilusint.org/en/news-...rry-explosion/

Citaat:
On October 10, after a small fire in the battery room, Norled's 2006-built MF Ytterøyningen returned to harbour at Sydnes Quay on the island of Halsnøy in Sunnhordland under its own power and passengers and crew were evacuated.

Overnight the 38-car, 160-passenger ferry was rocked by a serious gas explosion in the battery room which caused significant damage. Twelve firefighters were hospitalised for exposure to hazardous gases coming from the batteries.
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2020, 14:01   #3282
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.220
Standaard

Een Riva Ferrari 32 met omgebouwde Li-ion elektrische aandrijving.

Enfin, de eerste testen waren niet succesvol. De boot vloog nog twee keer in brand na het eerste blussen...

Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2020, 16:56   #3283
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.006
Standaard

Gaat BMW een E-moto uitbrengen?

https://electrek.co/2020/08/31/crazy...er-production/
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2020, 18:35   #3284
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Die hadden ze al onder de vorm van scooters ....dat je dat nog niet wist ..... nu stel je me teleur ! Je premie te laat ?
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2020, 19:20   #3285
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.689
Standaard

lucid air doet tesla S kontje ruiken...
https://electrek.co/2020/09/02/lucid...-quarter-mile/

goe bezig die amerikanen kunnen natuurlijk niet zeggen dat het slecht is, komt van amerika
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2020, 19:35   #3286
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.006
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
lucid air doet tesla S kontje ruiken...
https://electrek.co/2020/09/02/lucid...-quarter-mile/

goe bezig die amerikanen kunnen natuurlijk niet zeggen dat het slecht is, komt van amerika
Niet alleen de Tesla SP (~790 PK?), want met electrische 1080 PK -over 400 m- klop je **bijna quasi alle mogelijke ICE-supercars op de openbare weg.
** Lucid Air zit net in top 5 van dit lijstje (waarvan de top 2 twee hybrides zijn): https://en.wikipedia.org/wiki/List_o..._less)[ii]

Helaas ook voor die Lucid Air - met zijn prachtige 9,9 sec op 1/4 mijl - de Tesla roadster basismodel gaat het wel in 8,8 sec doen.

Citaat:
https://www.tesla.com/nl_BE/roadster

Basisspecificaties

Acceleratie 0-100 km/u 2,1 sec
Acceleratie 1/4 mijl 8,8 sec
Topsnelheid Boven de 400 km/u
Koppel 10.000 Nm
Actieradius 1000 kilometer
Zitplaatsen 4
Kon het niet laten bij die open deur hé.

Laatst gewijzigd door Micele : 2 september 2020 om 19:46.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2020, 19:49   #3287
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.006
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Die hadden ze al onder de vorm van scooters ....dat je dat nog niet wist ..... nu stel je me teleur ! Je premie te laat ?
Leesprobleem?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Heb je nog vuile olie van de werkvloer in je ogen? Zijn mensen van de werkvloer altijd te lui om de context in de link te lezen?

Citaat:
In fact, BMW recently filed a series of patents showing an updated version of the BMW C Evolution electric scooter, complete with a removable canopy, air bags, race-style seat, active aerodynamics, and other major upgrades.

But the main attraction is of course the BMW Vision DC Roadster electric motorcycle concept.


Laatst gewijzigd door Micele : 2 september 2020 om 19:56.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2020, 21:47   #3288
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.006
Standaard

Skoda Enyac op MEB platform van VW ID.4



https://www.skoda-media.de/press/detail/3494/

Bij de volgende inspectie van ons plofkarretje toch eens nahaken.

Meer een CUV of crossover schrijft autowereld.be:

Citaat:
https://www.autowereld.be/autonieuws...-enyaq-iv.html

Iets tussen een Octavia Combi en een Kodiaq, deze Skoda Enyaq iV. Geen echte break en geen echte SUV, maar een cross-over tussen die twee. De wielbasis meet 2,77 meter en is identiek aan die van de Volkswagen ID.3, maar de langere overhangen duwen de totale lengte naar 4,65 meter. De Skoda Enyaq iV is de Tsjechische variant van de op stapel staande VW ID.4 die binnenkort zijn officiële debuut beleeft.

Het koffervolume bedraagt 585 liter, waardoor de Enyaq iV kleiner is dan de Octavia Combi en de Kodiaq waarnaar Skoda graag refereert. Maar het bagagecompartiment toont zich wel handig, want de laaddrempel is laag en de vorm praktisch. En Skoda zou Skoda niet zijn, mochten ze geen handige haakjes en andere slimmigheden toegevoegd hebben.

Het lijnenspel van de Skoda Enyaq iV blijft herkenbaar, waardoor de elektrische SUV netjes binnen het gamma past. Ondanks de scherpe lijnen, blijft de luchtweerstandscoëfficiënt steken op 0,27. De Enyaq iV heeft zowaar een grille, al gaat het dan eerder om een stijlelement dan om een technisch noodzakelijke toevoeging. De krachtigere varianten kan je bestellen met zogeheten Crystal face, herkenbaar aan de zwarte rand en de overdaad aan ledlichtjes. Het doet een beetje denken aan het verlichte grille dat BMW optioneel aanbiedt op de X6.

Het interieur is strak en overzichtelijk. Net zoals bij de VW ID.3 houdt de Skoda Enyaq iV het bij een compact, gedeeltelijk in de boordplank geïntegreerd instrumentarium. Het meeste functies worden dan ook gebundeld in de centrale multimediamodule, met een display die varieert tussen de 10 en de 13 inch. Zoek niet naar aparte bedieningsmodules voor de airco of de radio; je bedient echt alles via het aanraakscherm. Of met je stem, want ook Laura staat paraat.

Batterijen en motoren?

De Skoda Enyaq iV bouwt op het modulaire MEB-platform waarom de VW-groep een heleboel elektrische voertuigen plant. De basisversies houden het bij achterwielaandrijving, zoals dat het geval is bij de Volkswagen ID.3. Maar de krachtigere varianten krijgen een extra elektromotor op de vooras en beschikken dus over vierwielaandrijving (en krijgen een x in de typeaanduiding). Skoda lanceert de Enyaq iV met drie batterijpakketten: de accu's hebben een capaciteit van 55, 62 of 82 kWh, maar de versies heten respectievelijk 50, 60 of 80.

Het gamma trapt af met de Enyaq 50 iV, die 150 pk sterk en 340 km haalt op een enkele lading. De Enyaq 60 iV en de Enyaq 80 iV zetten daar respectievelijk 180 pk/390 km en 204/510 km tegenover. De vierwielaangedreven x-versies van de Enyaq 80 iV ontwikkelen 265 of zelfs 306 pk in het geval van de RS, maar geraken wel maar 460 kilometer ver. De sportieve topversie sprint in 6,2 seconden van 0 naar 100 km/u en haalt een topsnelheid van 180 km/u, tegenover 160 km/u voor de andere varianten. De vierwielaangedreven Enyaq mag 1,4 ton trekken, tegenover 1,2 ton voor de achterwielaangedreven iV's.





Geschreven door Klaas Janssens op 01.09.2020

Laatst gewijzigd door Micele : 2 september 2020 om 21:58.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2020, 08:57   #3289
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.006
Standaard

In Duitsland kan dezelfde E-wagen tot 12.000 Euro goedkoper zijn dan in België: (milieubonus tot 11k en 2% lagere BTW)

https://www.carwow.de/ratgeber/elekt...huesse-gibt-es

Ik heb het net gecheckt bvb een Skoda Enyaq lV 62 kWh kost hier € 40k en in D € 30k afgerond.

De basis Skoda Enyaq zit in D (bruto 33.800 €) reeds onder € 25k (24.800 €) met bonussen:
Citaat:
https://www.auto-motor-und-sport.de/...e-daten-preis/

Lediglich der Preis der Basis-Version steht schon fest: 33.800 Euro. Damit rückt der Enyaq, abzüglich der E-Auto-Kaufprämie, ins attraktive 25.000-Euro-Segment. Die Basisausstattung des Enyaq 50 iV bietet unter anderem eine Zwei-Zonen-Klimaautomatik, ein Multifunktions-Lederlenkrad, Keyless-Go, digitalen DAB-Radioempfang, Apple Carplay und Android Auto, sowie LED-Scheinwerfer.
België gaat een ICE-eiland worden in West-Europa.

Laatst gewijzigd door Micele : 4 september 2020 om 09:24.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2020, 09:35   #3290
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.006
Standaard

Correctie de Duitse Mwst gaat zelfs algemeen naar 16%, als Coronamaatregel:

Citaat:
https://www.carwow.de/kaufpraemie

1. Elektroauto-Förderung bis Ende 2021

Der Staat verdoppelt seinen Anteil an der Elektroauto-Föderung, die auch umgangssprachlich auch als Umweltbonus bekannt ist und von der BAFA als Innovationsprämie bezeichnet wird. Der Herstelleranteil an der Gesamtsumme bleibt gleich. Die Obergrenze für förderfähige Fahrzeuge liegt bei 65.000 € Nettolistenpreis. Das sind die neuen Fördersummen für Elektroautos und Plug-in Hybride:

Elektroautos bis 40.000 € Nettolistenpreis erhalten 9.000 € Innovationsprämie
(6.000 € staatl. Anteil + 3.000 € Herstelleranteil)


Elektroautos bis 65.000 € Nettolistenpreis erhalten 7.500 € Innovationsprämie
(5.000 € staatl. Anteil + 2.500 € Herstelleranteil)

Plug-in Hybride bis 40.000 € Nettolistenpreis erhalten 6.750 € Innovationsprämie
(4.500 € staatl. Anteil + 2.250 € Herstelleranteil)


Plug-in Hybride bis 65.000 € Nettolistenpreis erhalten 5.625 € Innovationsprämie
(3.750 € staatl. Anteil + 1.875 € Herstelleranteil)

Die erhöhte Prämie muss noch von der EU-Kommission genehmigt werden. Sobald das geschehen ist, wird die Förderung rückwirkend für alle ab dem 4. Juni 2020 zugelassenen Fahrzeuge bis zum 31. Dezember 2021 gelten.

2. Mehrwertsteuer-Senkung für alle Neuwagen bis 31. Dezember 2020
Die Regierung hat beschlossen, ab Juli 2020 die Mehrwertsteuer von 19 % auf 16 % zu senken, um die Wirtschaft nach der Corona-Krise wieder anzukurbeln
. Ausführliche Informationen zu diesem Thema finden Sie im oben aufgeführten Tab "Mehrwertsteuer-Senkung".
Dus op een EV tot catalogus 40k€ is het verschil met BE in de regel minus 9k€ innovatiepremie en 5% lagere BTW wegens corona.

Ook plug in hybrides die onder 50 g/km CO2 zitten krijgen een forse premie tot 6.750 €.
Duitse merken hebben er daar (heel) veel van.

Kanttekening: de constructeur moet wel een deel 2.250 € phev tot 3.000 € EV zelf bijleggen, of in de vraagprijs "verwerken".

Om meer winst te maken kan men dan nog in andere landen proberen te verkopen.

Laatst gewijzigd door Micele : 4 september 2020 om 09:52.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2020, 11:47   #3291
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.006
Standaard

Tesla model 3 krijgt meer concurrentie in Noorwegen van Polestar 2 (zelfde prijsklasse) en ook VW ID.3 (kleiner en goedkoper), de laatste is sinds september losgelaten op de Noorse markt. (na xk voorbestellingen)

De Polestar 2 was er al sinds einde juli (en nauw verwant met Volvo)

Op slechts 4 dagen verkoop september de stand tussen die 3 en dan de rest top 7:

1. Tesla model 3: 182
2. VW ID.3 : 169
3. Polestar 2: 102
4. Audi E-tron: 84
5. Volkswagen Golf: 76
6. Peugeot 2008: 54
7. Mercedes-benz Eqc 400 4matic: 50

https://elbilstatistikk.no/ deze site wordt ~elk uur geupdated
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2020, 18:27   #3292
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.006
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Tesla model 3 krijgt meer concurrentie in Noorwegen van Polestar 2 (zelfde prijsklasse) en ook VW ID.3 (kleiner en goedkoper), de laatste is sinds september losgelaten op de Noorse markt. (na xk voorbestellingen)

De Polestar 2 was er al sinds einde juli (en nauw verwant met Volvo)

Op slechts 4 dagen verkoop september de stand tussen die 3 en dan de rest top 7:

1. Tesla model 3: 182
2. VW ID.3 : 169
3. Polestar 2: 102
4. Audi E-tron: 84
5. Volkswagen Golf: 76
6. Peugeot 2008: 54
7. Mercedes-benz Eqc 400 4matic: 50

https://elbilstatistikk.no/ deze site wordt ~elk uur geupdated
Update 19h20
Citaat:
1. Tesla model 3: 199
2. VW ID.3 : 169
3. Polestar 2: 102
4. Audi E-tron: 89
5. Volkswagen Golf: 87
6. Peugeot 2008: 54
7. Nissan Leaf: 51
8. Hyundai Kona: 51
9. Mercedes-benz Eqc: 51
10. BMW I3: 48
Typisch Tesla de laatste maand van het kwartaal is meestal voor hun, de 2 maanden ervoor voor de anderen.
Dat heb je met die boten die van San Francisco moeten komen...

Laatst gewijzigd door Micele : 4 september 2020 om 18:33.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2020, 22:29   #3293
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.006
Standaard

Nog een laatste update vandaag? (verkoop eerste 4 dagen sept Noorwegen)

1. Tesla model 3: 199
2. VW ID.3 : 170
3. Polestar 2: 129
4. Audi E-tron: 90
5. Volkswagen Golf: 87
6. Peugeot 2008: 59
7. Mercedes-benz Eqc: 57
8. Nissan Leaf: 52
9. Hyundai Kona: 52
10. BMW I3: 48

CEO Diess van VW en Elon Musk zouden overigens beste maatjes geworden zijn. Musk meent dat VW de meeste inspanningen levert naar EV-transitie.

Musk deed ff een werkbezoekje bij Diess om eens te horen naar de ID.3 en ID.4 enz...:

Citaat:
https://www.teslarati.com/tesla-musk...3-id4-preview/

By Joey Klender Posted on September 4, 2020

Tesla’s Elon Musk made one final stop during his German tour this week to meet with Volkswagen boss Herbert Diess. The two frontmen for their respective automakers are known friends, and Diess offered Musk a preview of Volkswagen’s upcoming line of electric vehicles.

Musk and Diess traded compliments about each other during the Golden Steering Wheel awards in Berlin, Germany, last year, where Musk was presented with an award won by the Tesla Model 3. Since then, it has been reported that Musk and Diess have kept a close relationship, with the Tesla CEO admitting he is supporting Volkswagen’s electric initiatives.

Musk credits Diess specifically, and based on a report from Handelsblatt of a recent meeting between the two men, Volkswagen and Tesla could be preparing for an even closer relationship. Diess even revealed the ID.3 and ID.4 vehicles to Musk, with the Tesla CEO taking the former car around for a spin.

Citaat:
Herbert Diess is doing more than any big carmaker to go electric. The good of the world should come first. For what it’s worth, he has my support.

— Elon Musk (@elonmusk) September 24, 2019
The ID.3 and ID.4 are two of Volkswagen’s vehicles that will use the company’s Modular Electric Drive Matrix, or MEB. The German car company has admitted it has struggled with the operation and consistency of the MEB since introducing it into the company’s lineup.

However, Musk and Diess’ relationship has been based on accelerating the popularity of electric vehicles altogether. Musk has indicated in the past that the company’s only competitors are those who continue to manufacture cars that will harm the environment. Volkswagen is arguably one of the most active car companies in the world in terms of transitioning its fleet to a fully-electric lineup.

Musk would undoubtedly approve.

While the finer points of the meeting remain unknown, it was revealed that Musk’s Gulfstream G650 took off from Berlin after a visit to the company’s production facility in Brandenburg. After 26 minutes of travel, Musk’s plane touched down at Braunschweig Airport, which is mostly owned by Volkswagen.

From there, Musk and Diess coordinated a meeting.

While the quick hangout of the two men could have been a friendly gesture, there could be some evidence to suggest that Diess could be looking for Musk’s help in figuring out the software issues that Volkswagen has encountered.

In July, Teslarati reported that German automakers, like Volkswagen and Audi, were scrambling to come up with an answer to Tesla’s tech lead. Musk, who has been vocal of his support for any legacy automaker that wishes to transition to electrification, said, “Tesla is open to licensing software and supplying powertrains & batteries. We’re just trying to accelerate sustainable energy, not crush competitors!”
En dat kan men al aan de verkoopcijfers zien (zelfs de oude e-Golf wordt wat langer in leven gehouden zolang de verkoop nog goed loopt)

Bovendien gaan al de zustermerken van de VW Gp in 2021 EVs verkopen in de kleine, en compacte- en middenklasse-crossovers allemaal op het MEB platform. De VW ID.4 en Skoda Enyaq IV zullen qua OTA software (VW OS/2 ?) en aandrijftechniek niet verschillen.

Opties kunnen bij de VW Gp (zoals bij Tesla) ook nog nabesteld worden via software, die bij VW nog niet op punt staat, maar als de hardware in de gekochte auto zit kan men bepaalde opties nog nadien betalen.

Laatst gewijzigd door Micele : 4 september 2020 om 22:38.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2020, 08:45   #3294
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.689
Standaard

heb iets ontdekt:

ik kan niet botsen met de Tesla...

als je dichter dan 30cm komt stopt hij...
nu soms maneuvreer ik dichter maar goed...

Laatst gewijzigd door brother paul : 7 september 2020 om 08:46.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2020, 11:00   #3295
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.006
Standaard

De VW Groep met al zijn merken VW, Audi, Porsche, Skoda, Seat, ... die al EV modellen aanbieden zal mogelijk Tesla inhalen in 2020.
Zeker in Europa.

Wereldwijd (nog) niet, Tesla was de eerste OEM die 1 miljoen EVs verkocht, direct gevolgd door Renault-Nissan alliantie

Tesla gaat wel zijn model Y uitbrengen in 2021. Benieuwd wie het gaat halen in 2021.

Natuurlijk zijn er nog andere:
Citaat:
http://ev-sales.blogspot.com/2020/09...unit-oems.html
Tuesday, September 1, 2020

Milestone of the Month: The Million unit OEMs

There are only 2 OEMs that have surpassed that milestone, both happening this year:

Tesla got there around last April;

The Renault-Nissan Alliance reached the 1 million mark a month later, in May.


And who will be next?

Well, BYD and the VW Group are the main candidates, but both shouldn't be able to get there this year, but expect at least one of them to get there by Q1 2021.

Laatst gewijzigd door Micele : 7 september 2020 om 11:11.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2020, 21:23   #3296
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.689
Standaard

id4 teaser

over 500 km (311 miles) of WLTP range in top version
drag coefficient of 0.28
rear-wheel drive or all-wheel drive (later)
based on MEB platform
towing capable
real SUV


https://insideevs.com/news/442836/vo...-capabilities/

Laatst gewijzigd door brother paul : 7 september 2020 om 21:24.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2020, 21:49   #3297
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.689
Standaard

in elk geval, elektrisch rijden is leuk, je ziet zo telkens die fossiele autotjes verkleinen in de spiegel...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2020, 21:51   #3298
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.006
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
id4 teaser

over 500 km (311 miles) of WLTP range in top version
drag coefficient of 0.28
rear-wheel drive or all-wheel drive (later)
based on MEB platform
towing capable
real SUV

https://insideevs.com/news/442836/vo...-capabilities/
Tiens de Skoda Enyaq doet het iets beter met Cd 0,27.

Citaat:
De Skoda Enyaq iV is de Tsjechische variant van de op stapel staande VW ID.4 die binnenkort zijn officiële debuut beleeft.

Het lijnenspel van de Skoda Enyaq iV blijft herkenbaar, waardoor de elektrische SUV netjes binnen het gamma past. Ondanks de scherpe lijnen, blijft de luchtweerstandscoëfficiënt steken op 0,27

https://www.autowereld.be/autonieuws...-enyaq-iv.html
De ID.4 blijkt ~7 cm korter te zijn en 3 cm smaller, hoogte 4 mm lager dan de Enyaq: https://www.autovisie.nl/video/volkswagen-id-4/

Laatst gewijzigd door Micele : 7 september 2020 om 22:07.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2020, 22:40   #3299
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.689
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Tiens de Skoda Enyaq doet het iets beter met Cd 0,27.



De ID.4 blijkt ~7 cm korter te zijn en 3 cm smaller, hoogte 4 mm lager dan de Enyaq: https://www.autovisie.nl/video/volkswagen-id-4/
lijkt bijna een patentovertreding voor de neus van BMW... en die verticale roosters gelijkt hard op het AMG verhaal, een sportieve profilering dus

Laatst gewijzigd door brother paul : 7 september 2020 om 22:40.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2020, 00:33   #3300
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.689
Standaard

https://insideevs.com/news/442601/fo...484-km-norway/

Ford Mach E heeft toch meer in zijn lijf dan mooi zijn..
ik ken al een klant die hem besteld heeft...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be