Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 september 2020, 15:25   #341
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Op Noord Sentinel eiland worden "bezoekers" door de lokale stam gedood.
Bestuurlijk onder India, worden de "moordenaars" niet aangeklaagd of vervolgd. Hun recht om alleen te blijven wordt erkend.

https://en.wikipedia.org/wiki/North_Sentinel_Island
Oud 9 september 2020, 15:30   #342
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
"bonne merde !".

*diepe zucht*
Dat wensen de Walen iemand juist toe als ze hem geluk willen toewensen... want zogezegd zijn ze bevreesd dat iemand gewoon geluk toewensen wel eens het ongeluk op hem kan afroepen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2020, 15:38   #343
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Hét probleem van 'de Vlaams-nationalisten' zoals we ze kennen, is dat hun 'blauwvoet' maar niet van de grond geraakt, hé.

Dat is overigens niet te verwonderen: het beest heeft een buitenproportioneel ontwikkelde rechtervleugel, maar het linkervleugeltje hangt er maar slapjes en een beetje geatrofieerd bij.

Als dat dier aan de overkant van het ravijn wil geraken, moet het verdomme te voet gaan of het stort te pletter nog voor het goed en wel vertrokken is.

Eventueel zou een hete-luchtballon soelaas kunnen bieden, maar daar is véél 'kostbaar weefsel' voor nodig, hé, en wat er daarvan nog bestond, is ondertussen vakkundig verscheurd en vertrappeld
Hoe kan het anders dat als de politieke betekenis van links totaal gesaboteerd wordt door de francofonie en van zijn inherente menslievende en positieve betekenis wordt ontdaan ; waarna het overgebleven wangedrocht via laag bij de gronds populisme als de hemel wordt verkocht aan hun kiezers waarbij hun regio omvormd wordt tot een regelrechte bestuurs-profiteursbende waarvan de bevolking steeds met het handje omhoog mogen staan te bedelen...
Met zulk links wil ik niets te maken hebben...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2020, 16:08   #344
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Op Noord Sentinel eiland worden "bezoekers" door de lokale stam gedood.
Bestuurlijk onder India, worden de "moordenaars" niet aangeklaagd of vervolgd. Hun recht om alleen te blijven wordt erkend.

https://en.wikipedia.org/wiki/North_Sentinel_Island
Wow, mijn doctrine is dus al in de praktijk gebracht
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2020, 08:40   #345
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Wat ik niet deel is je vertrouwen (?) in Dewever, mij lijkt dat die al heel lang geleden de omslag heeft gemaakt van vlaams-nationalist naar opportunist en postjespakker net zoals een groot deel van de N-VA top.

Ik zou echter zeer verheugd zijn als ze zich herpakken.
Mijn vertrouwen in BDW blijft inderdaad intact. Dat hij en de top postjespakkers zouden zijn vind ik onzin.

Trouwens heb ik me regelmatig zelf geërgerd aan zijn vijandige houding t.o.v. het VB maar ik denk dat die aan het veranderen is en na de volgende verkiezingen zeker wanneer zal blijken dat het VB veruit de grootste partij van belgië zal worden.

Mijn probleem is wel dat ik geen rancune ken. BDW heeft me levenslang geschorst na ons charter in 2005 en ook mijn vrouw werd een paar jaar geleden geweigerd. Toch blijf ik geloven in de partij, ik kan niet anders.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2020, 09:05   #346
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Mijn vertrouwen in BDW blijft inderdaad intact. Dat hij en de top postjespakkers zouden zijn vind ik onzin.

Trouwens heb ik me regelmatig zelf geërgerd aan zijn vijandige houding t.o.v. het VB maar ik denk dat die aan het veranderen is en na de volgende verkiezingen zeker wanneer zal blijken dat het VB veruit de grootste partij van belgië zal worden.

Mijn probleem is wel dat ik geen rancune ken. BDW heeft me levenslang geschorst na ons charter in 2005 en ook mijn vrouw werd een paar jaar geleden geweigerd. Toch blijf ik geloven in de partij, ik kan niet anders.
Ik denk dat de NVA moet oppassen voor het VB. Ze weten nu uit de peilingen dat ze nog 10% bij de NVA kunnen weghalen en ze gaan dat niet laten.
Dat is helemaal geen zusterpartij, dat is a la guerre comme a la guerre.
Oud 10 september 2020, 09:43   #347
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik denk dat de NVA moet oppassen voor het VB. Ze weten nu uit de peilingen dat ze nog 10% bij de NVA kunnen weghalen en ze gaan dat niet laten.
Een zusterpartij is terminologie die enkel kan slagen op de politiek verwante partij aan de andere kant van de taalgrens.
N-VA heeft geen zusterpartij. Het Blok is net als alle andere Vlaamse partijen een concurrent.

In dit geval trouwens haar gevaarlijkste concurrent. Van Grieken is ze aan het leegvreten.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2020, 09:44   #348
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard is dat geen zusterpartij maar de concurrentie. Maar ik denk wel dat nu ze de NVA er federal zo opzichtig hebben afgereden, dat de volgende Vlaamse regering uit deze twee partijen zal bestaan. Federaal mogen ze toch niet meedoen.
Oud 10 september 2020, 09:45   #349
Sneaky
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Een zusterpartij is terminologie die enkel kan slagen op de politiek verwante partij aan de andere kant van de taalgrens.
N-VA heeft geen zusterpartij. Het Blok is net als alle andere Vlaamse partijen een concurrent.

In dit geval trouwens haar gevaarlijkste concurrent. Van Grieken is ze aan het leegvreten.
Niet echt, de twee samen groeien. Dat er wat stemmen over en weer gaan is duidelijk. maar er zijn ook heel wat stemmen van VB die van elders komen he.
Oud 10 september 2020, 09:47   #350
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Uiteraard is dat geen zusterpartij maar de concurrentie. Maar ik denk wel dat nu ze de NVA er federal zo opzichtig hebben afgereden, dat de volgende Vlaamse regering uit deze twee partijen zal bestaan. Federaal mogen ze toch niet meedoen.

Hoe lang gaat men die mythe nog proberen in leven te houden ? Had De Wever die dwaze poging om er MR te willen afrijden gestopt, dan hadden we nu een regering en dan was zijn formatiepoging een succes.
Oud 10 september 2020, 09:50   #351
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Niet echt, de twee samen groeien. Dat er wat stemmen over en weer gaan is duidelijk. maar er zijn ook heel wat stemmen van VB die van elders komen he.
Bij de provincieraadsverkiezingen, die de perfecte barometer was voor de nakende federale verkiezingsronde was N-VA al 300.000 kiezers kwijt aan de Bruine Horde.
Toen zijn ze beginnen panikeren, en is de Marrakesh-hysterie ontstaan die finaal eindigde in het weglopen van N-VA.

Het klopt wel dat de groei van Bruin groter is dan het verlies van Geel.
Oud 10 september 2020, 09:52   #352
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard is het VB geen zusterpartij van de N-VA, heb je BDW er al eens over bezig gehoord. De fanatiekeling gaat naar eigen zeggen, het licht van de zon ontkennen als het VB zegt dat ze schijnt.

Nu, dat mag natuurlijk, het is niet verboden van de onnozelaar uit te hangen. Ik ben wel benieuwd hoe ver hij geraakt met de vrienden van OVLD en de CD&V.
Hij wil al heel zijn politiek leven het VB verslaan, hoe ironisch is het dat het net BDW is die nu het VB groter dan ooit maakt.
Oud 10 september 2020, 09:53   #353
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe lang gaat men die mythe nog proberen in leven te houden ? Had De Wever die dwaze poging om er MR te willen afrijden gestopt, dan hadden we nu een regering en dan was zijn formatiepoging een succes.
Waarom is dat verboden?
Oud 10 september 2020, 09:54   #354
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht

Zij, die u onrecht aandoen, aanbidden.

De Vlaamse ziekte beschreven tot in de kern.
Oud 10 september 2020, 09:59   #355
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij de provincieraadsverkiezingen, die de perfecte barometer was voor de nakende federale verkiezingsronde was N-VA al 300.000 kiezers kwijt aan de Bruine Horde.
Toen zijn ze beginnen panikeren, en is de Marrakesh-hysterie ontstaan die finaal eindigde in het weglopen van N-VA.

Het klopt wel dat de groei van Bruin groter is dan het verlies van Geel.
De NVA heeft toen nog wat stemmen losgepeuterd van de andere partijen.

NVA wil het verlies aan het VB compenseren door stemmen aan te trekken van Conservatief Vlaanderen, vandaar de anti-abortusretoriek. Vraag is of dat gaat blijven lukken.
Oud 10 september 2020, 10:00   #356
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar haal je dat vandaan ? Dan had de PS toch de stekker eruit getrokken, zoveel was toch duidelijk ? Dat is trouwens wat er gebeurd is he. De PS wilde ENKEL een akkoord met N-VA als MR niet meedeed. En aangezien BDW niet geslaagd was in zijn huiswerk om O-VLD zonder MR mee te krijgen, heeft de PS toch gezegd "dan stoppen we ermee" ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 september 2020 om 10:06.
Oud 10 september 2020, 10:00   #357
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Zij, die u onrecht aandoen, aanbidden.

De Vlaamse ziekte beschreven tot in de kern.
2

Nu, dat is "overheid" in het algemeen he, maar hier is het wel heel evident.

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 september 2020 om 10:06.
Oud 10 september 2020, 10:01   #358
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat de NVA moet oppassen voor het VB.
Hoe noemen ze dat ? Een "understatement" ?
Oud 10 september 2020, 10:04   #359
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hij wil al heel zijn politiek leven het VB verslaan, hoe ironisch is het dat het net BDW is die nu het VB groter dan ooit maakt.
Dat is het grappige met het VB he. Het zijn de vurigste vijanden ervan die het groot maken. Jos Gijsels en BDW.
Oud 10 september 2020, 10:04   #360
Sneaky
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat was een eis van de PS he. Anders ging het te veel overhellen naar rechts. Deel van de deal die Bart en Paul hadden.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be