Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 september 2020, 19:34   #21
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Moet je je officieel laten registreren als bubbel?
Misschien moet die sjampetter met Rambo-ambities die vraag eens zelf wat uitdiepen ? Dan kan hij/zij de volgende keer op een intelligentere manier proberen om burgers bij een controle te kleineren. Nu was de prestatie nogal zwakjes...

Flikken die de regels niet kennen die ze willen controleren, een triestig schouwspel...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2020, 19:38   #22
Travis Bickle
Minister-President

Travis Bickle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zever...

Ik ben het zelden eens met Xeno maar hier zeker wel. Wat bezielt die agent om op dergelijk badinerend toontje en vanuit zijn machtspositie een burger toe te spreken ? Of het hier om een minderjarige gaat is daarbij zelfs irrelevant. Niemand hoort op dergelijke Stasi-manier door de politie aangesproken te worden. Of die persoon 16 is of 66 is daarbij van geen tel.
Langs de andere kant, dient met geen enkele ordehandhaver omgegaan te worden, zoals dat meisje heeft gedaan. Een verhaal/situatie heeft steeds twee kanten. Bovendien kan ik me maar moeilijk voorstellen dat wat wij te zien kregen in het filmpje, een volledige reflectie is van het gebeuren. Het meisje zal wel al een paar keer het één en ander naast haar hebben neergelegd ...

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2020, 19:39   #23
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien moet die sjampetter met Rambo-ambities die vraag eens zelf wat uitdiepen ? Dan kan hij/zij de volgende keer op een intelligentere manier proberen om burgers bij een controle te kleineren. Nu was de prestatie nogal zwakjes...

Flikken die de regels niet kennen die ze willen controleren, een triestig schouwspel...
Wil dat zeggen dat er een bubbel-registratie is? Het moest haast wel. ANders kan iedereen zeggen dat ze in dezelfde bubbel zitten.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2020, 19:57   #24
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Langs de andere kant, dient met geen enkele ordehandhaver omgegaan te worden, zoals dat meisje heeft gedaan. Een verhaal/situatie heeft steeds twee kanten. Bovendien kan ik me maar moeilijk voorstellen dat wat wij te zien kregen in het filmpje, een volledige reflectie is van het gebeuren. Het meisje zal wel al een paar keer het één en ander naast haar hebben neergelegd ...
Ik denk dat men zich vroeger veel meer moest laten welgevallen. Ik herinner me dat ik 17 of zo was en een agent vroeg mij willekeurig om mijn pas te laten zien. Hij kijk eens naar de foto en dan naar mij en zei toen bars "is dat uw broer of zo?"

Agenten dienen idd correct te zijn en professioneel maar het werkt wel langs 2 kanten natuurlijk. Agentjes op een power trip en vuilgebekte sneeuwvlokjes, ik heb voor geen van beiden begrip.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 11 september 2020 om 19:57.
Oud 11 september 2020, 20:04   #25
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een ordehandhaver heeft zijn job, en zijn functie. Dat behelst zeker geen concepten dat iemand moet onderdanig doen omdat betrokkene vragen wil stellen. Gewoon antwoord geven, meer moet dat niet zijn.
Als ze antwoord gaf op de gestelde vraag, wat is dan het probleem ?
Oud 11 september 2020, 20:06   #26
Travis Bickle
Minister-President

Standaard

Citaat:
Een ordehandhaver heeft zijn job, en zijn functie. Dat behelst zeker geen concepten dat iemand moet onderdanig doen omdat betrokkene vragen wil stellen. Gewoon antwoord geven, meer moet dat niet zijn.
Als ze antwoord gaf op de gestelde vraag, wat is dan het probleem ?
Niemand stelt hier dat iemand onderdanig moet zijn naar ordehandhaver. Immers is onderdanig zijn niet hetzelfde als respect tonen. En aan dat laatste ontbreekt het het meisje meer dan duidelijk. Was het professioneel van die agent om zoiets te zeggen? Neen. Had hij echter wel gelijk? Absoluut.

— Jeremy Clarkson
Oud 11 september 2020, 20:09   #27
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wil dat zeggen dat er een bubbel-registratie is? Het moest haast wel. ANders kan iedereen zeggen dat ze in dezelfde bubbel zitten.
Klopt als een bus.
Die flik botst nu met onnozele regelgeving die al vanaf dag één niet werkt want wie een beetje zijn verstand gebruikt en een heeeeel klein beetje mondig is kan zich uit elke situatie onderuit kletsen.

De waarheid is dat er geen bubbel-registratie is/bestaat, en dat dus het hele concept van controle daarop puur draait op intimidatie en lichtgelovigheid van de burger.

Als Rambo dan wil proberen indruk te maken, moet hij er maar tegen kunnen dat een minderjarige hem afdroogt en slimmer blijkt te zijn dan hij is.
Oud 11 september 2020, 20:12   #28
Travis Bickle
Minister-President

Standaard

Citaat:
Klopt als een bus.
Die flik botst nu met onnozele regelgeving die al vanaf dag één niet werkt want wie een beetje zijn verstand gebruikt en een heeeeel klein beetje mondig is kan zich uit elke situatie onderuit kletsen.

De waarheid is dat er geen bubbel-registratie is/bestaat, en dat dus het hele concept van controle daarop puur draait op intimidatie en lichtgelovigheid van de burger.

Als Rambo dan wil proberen indruk te maken, moet hij er maar tegen kunnen dat een minderjarige hem afdroogt en slimmer blijkt te zijn dan hij is.
Dat meisje was in elk geval een stuk intelligenter overgekomen, als zij dat ook woordelijk aan de man had gebracht. Met argumenten aldus. De manier waarop zij haar betoog bracht, doet daar afbreuk aan.

— Jeremy Clarkson
Oud 11 september 2020, 20:13   #29
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Klopt als een bus.

Dan moet je als overheid ook maar weten wat je wil. Enerzijds coronamaatregelen opleggen maar anderzijds kan elke Jan Kloot zeggen dat hij in een bubbel zit. Moest ik agent zijn dan zou ik er mij niets meer van aantrekken of men aan social distancing doet of niet. Laat de natuur het dan maar oplossen he als we op die manier wat eigenwijze sneeuwvlokjes kwijtspelen.

Wat een onnozele overheid ook.
Oud 11 september 2020, 20:13   #30
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ik verschiet er gewoon niet van dat er af en toe een politieagent rare uitspraken doet of, veel erger, zijn wapen trekt en zomaar een linkse trien door het hoofd schiet.
- lol -
Oud 11 september 2020, 20:16   #31
Travis Bickle
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dan moet je als overheid ook maar weten wat je wil. Enerzijds coronamaatregelen opleggen maar anderzijds kan elke Jan Kloot zeggen dat hij in een bubbel zit. Moest ik agent zijn dan zou ik er mij niets meer van aantrekken of men aan social distancing doet of niet. Laat de natuur het dan maar oplossen he als we op die manier wat eigenwijze sneeuwvlokjes kwijtspelen.

Wat een onnozele overheid ook.
In zekere zin kan ik je volgen. Maar de dag erna gaat zo een sneeuwvlokje in de klas naast iemand zitten, die geheel anders omgaat met de situatie. Die iemand moet ook naar huis, naar zijn ouders, naar zijn familie ...

— Jeremy Clarkson
Oud 11 september 2020, 20:18   #32
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
In zekere zin kan ik je volgen. Maar de dag erna gaat zo een sneeuwvlokje in de klas naast iemand zitten, die geheel anders omgaat met de situatie. Die iemand moet ook naar huis, naar zijn ouders, naar zijn familie ...
Idd, uw vrijheid stopt waar die van een ander begint. Daarom dat het er bij mij niet in wil dat men dit belachelijk niet te controleren concept vd bubbel ineens te voorschijn heeft getoverd.
Oud 11 september 2020, 20:22   #33
Travis Bickle
Minister-President

Standaard

Citaat:
Idd, uw vrijheid stopt waar die van een ander begint. Daarom dat het er bij mij niet in wil dat men dit belachelijk niet te controleren concept vd bubbel ineens te voorschijn heeft getoverd.
Dit soort systemen werken in theorie; én als iedereen dit opvolgt. In de praktijk echter, volstaat het dat slechts 1% foert zegt en het gehele concept van de bubbel is waardeloos. Heren en dames politici, die samen met wetenschappers dit concept hebben ingevoerd, zouden beter moeten weten. Ze zouden moeten begrijpen, dat die 1% bestaat.

— Jeremy Clarkson
Oud 11 september 2020, 20:45   #34
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Tja, dan moet men terug samenscholingen van meer dan 2 personen verbieden op straat.
Of anders, alleen nog mensen die onder hetzelfde dak wonen, mogen ook tesamen op straat. Dat is controleerbaar.

Te danken aan het sneeuwvlokje.

Laatst gewijzigd door Zucht : 11 september 2020 om 20:48.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2020, 20:49   #35
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik meen dat. Het is zoals die agent het zelf ook aangeeft: Als zo een kind nu al moeite heeft met het volgen van regels, dan gaat daar later niet veel van terecht komen. Een kind mag (moet) best kritisch zijn; maar dat hoeft niet te betekenen dat je regels zomaar naast je moet neerleggen. En het betekent al helemaal niet dat je je zo moet opstellen tegen ordehandhavers.
Met het slaafje te spelen kom je ook niet ver hoor. Zomaar klakkeloos doen wat je wordt opgedragen ook al weet je dat het nergens op slaat, daarmee kom je zeker niet ver in het leven.

Ik vind de reactie van die pubers trouwens veel volwassener dan de reactie van die flikken
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2020, 21:02   #36
Travis Bickle
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Met het slaafje te spelen kom je ook niet ver hoor. Zomaar klakkeloos doen wat je wordt opgedragen ook al weet je dat het nergens op slaat, daarmee kom je zeker niet ver in het leven.

Ik vind de reactie van die pubers trouwens veel volwassener dan de reactie van die flikken
Akkoord. Ten dele. Mijn betoog heeft meer betrekking op het gegeven dat er nu eenmaal regels zijn die wij als mens, als volwassene gewoon moeten volgen. Zo ook regels/bepalingen die misschien wel geen steek houden of ons gewoon nutteloos lijken. Neem nu een snelheidsbeperking van 30 km/u in de nabijheid van scholen. Heeft dit zin om twee uur 's nachts? Neen. Houden we ons aan die beperking? Ik mag aannemen, de meesten onder ons wel. Ook al is het op zo een moment nutteloos. En zou ik dat gedrag bestempelen als slaafs? Neen.

En m.i. gaat de kritiek van die agent naar dat meisje net over dat aspect. Ook al lijkt (of zelfs is) een welbepaalde maatregel zinloos/nutteloos, we moeten er ons aan houden.

Los daarvan blijft het gezond om kritisch te blijven en in vraag te stellen of wat wordt opgedragen wel juist is. We moeten dus inderdaad niet alles slaafs opvolgen. Evenzeer, moeten we soms ook aanvaarden dat bepaalde maatregelen er zijn, hoe zinloos die ook zijn, of mogen lijken.

— Jeremy Clarkson
Oud 12 september 2020, 02:17   #37
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit soort systemen werken in theorie; én als iedereen dit opvolgt. In de praktijk echter, volstaat het dat slechts 1% foert zegt en het gehele concept van de bubbel is waardeloos. Heren en dames politici, die samen met wetenschappers dit concept hebben ingevoerd, zouden beter moeten weten. Ze zouden moeten begrijpen, dat die 1% bestaat.
En zeker zoals reeds bewezen in het verleden, als zijzelf er in niet kleine aantallen deel van uitmaken, van die 1%. Denk daar effe aan.
(BTW: in Brisbane of in Belgenland nu?)
Oud 12 september 2020, 03:11   #38
Travis Bickle
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
En zeker zoals reeds bewezen in het verleden, als zijzelf er in niet kleine aantallen deel van uitmaken, van die 1%. Denk daar effe aan.
(BTW: in Brisbane of in Belgenland nu?)
Helaas Belgenland ...

Voorbije zomer is zowat een aaneenschakeling geweest van net wel; net niet ...
Vertrokken naar Australië, net voor de autoriteiten de dagdagelijkse capaciteiten zijn gaan invoeren. Toen ik NSW verliet richting QLD, werd twee dagen later de grens tussen beide staten gesloten. En net op de dag dat ik QLD verliet om terug naar huis te gaan, mochten Australërs en residents (wat ik sinds deze zomer ben) het land niet meer uit. Het heeft me toen nog een paar uur onderhandelen gekost, om alsnog terug naar huis te kunnen...

Normaal zouden we eind deze maand dan met ons vier vertrekken, maar dat lukt momenteel niet. We boekten al twee keer een vlucht, welke al twee keer geannuleerd werd door de betrokken vliegtuigmaatschappijen, omwille van de restricties.

Enfin, ... dit is nu ook niet het juiste topic, ... maar we zitten hier (vrees ik) nog even.

— Jeremy Clarkson
Oud 12 september 2020, 04:00   #39
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Enfin, ... dit is nu ook niet het juiste topic, ... maar we zitten hier (vrees ik) nog even.
Profiteren van het aanbod van bier.
Oud 12 september 2020, 05:12   #40
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Nu hoor je het uit onverdachte bron.
De vraag is gewoon waarom je dat zou willen doen, die "curve onder controle houden". Want dat wil zeggen dat je vast zit in die maatregelen he. Wanneer gaan die maatregelen opgeheven worden, en hoeveel ambras veroorzaken die ondertussen ?

Wat is er erger ? 2 weken een snotneus, of maandenlang uw vrienden niet mogen zien en "getrained" worden om de meest elementaire burgerrechten kwijt te zijn ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 12 september 2020 om 05:13.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be