![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#102 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs een politieke partij kan er niet zonder. Denk maar aan de mensen die flyeren, borden plaatsen, mee op marktbezoek gaan, lokale afdelingen besturen, in de partijraad (voor mij de laatste keer, na oktober stop ik er, na meer dan 30 jaar, mee) zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ooit een rechtszaak gehad waarin de advocaat tegen ons zei: "Al ik in uw plaats moest zijn, zou ik ermee stoppen, je hebt geen enkele kans om dit te winnen, ondanks het feit dat je in je recht bent, als ik ermee moet doorgaan, kost het u veel geld." Ik dacht bij mezelf, een advocaat die niet in de zaak geloofd, is niet wat ik moet hebben. Ik nam dus een andere advocaat, en wat denk je? Ik verloor de zaak en moest heel veel euro's betalen aan de tweede advocaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Parlementsvoorzitter
|
![]()
![]() |
#108 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
|
![]() Citaat:
Eigen mening? Kan verkeerd zijn maar gezien ieder recht heeft op een eigen mening ... Hoe linkser - hoe belanglozer - individueel gezien dan toch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar ... heel uitzonderlijk wint de aanhouder ook in dit corrupt land. Ik moet wel toegeven, zonder veel geld van mijn ouders en ongelooflijk veel geluk kon ikzelf en mijn gezin gaan bedelen ergens in een grootstad. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U had dus een eerlijke advocaat en die hebt u aan de deur gezet. Dergelijke advocaat is zeer zeldzaam en zijn geld dubbel en dik waard. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In een strafzaak ben je beter af met een advocaat die zijn rechters kent. Die weet bij wie je moet zijn om lage straffen te krijgen in plaats van 15 jaar bak.
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, dat klopt voor 100%. Dat is ook dikwijls het grote verschil tussen succesvolle en minder succesvolle advocaten: hun connecties.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
|
![]() Citaat:
Het zijn enkel de connecties die tellen. Een beginnend advocaat wordt simpelweg uitgelachen en niemand neemt daar aanstoot aan. Het begint al van meet af als die sukkelaar zijn zaak moet pleiten. Hij mag zich zoals elke andere advocaat zich aanbieden bij aanvang van de zitting en ziet dan eerst alle advocaten met vele connecties aan zijn neus voorbij wandelen. Als laatste - als de rechter het al lang beu is - mag hij zijn uitleg gaan doen. De burger die geen centen meer heeft om een advocaat te betalen komt na alle advocaten als laatste aan de beurt. Op dat moment is geen ziel meer te bekennen en kan er worden gefoefeld dat het een lieve lust is. Eigen ervaring toch even meegeven: 2011 Rechtbank Eerste Aanleg Namen Een advocatenkantoor uit Leuven stuurt ons een starter mee en dus staan we als laatste voor de rechter. " Of mijn vrouw of ik even willen buitengaan? We hebben nog wat te bespreken ..." Staan we daar op de binnenkoer terwijl onze 'starter', de advocaat van de fiscus en de rechter wat aan het napraten zijn. Waarom zijn wij daar buiten gestuurd? Allemaal heel normaal zeker? Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 13 september 2020 om 12:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is gewoon geen rechtspraak in België. Heel veel hangt af van de advocaat en als ze het niet zien te winnen, pluizen ze het dossier uit, ieder punt en iedere komma wordt bekeken, tot ze iets vinden om een procedurefout te kunnen inroepen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |