Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 september 2020, 22:20   #3321
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.233
Standaard

De top 5 in Noorwegen -na 8 volledige verkoopsdagen september- blijft behouden.

De nieuwe bezems VW ID.3 en Polestar 2 verliezen amper terrein tov Tesla model 3.

1. Tesla model 3: 383 (476 incl. mod S/X))
2. VW ID.3 : 298
3. Polestar 2: 252

4. Audi E-tron: 165
5. Volkswagen Golf: 164
6. Hyundai Kona: 151

Tesla heeft deze keer een boot wagens voor Noorwegen gereserveerd denk ik.

Want in NL is het respectievelijke aantal na de eerste 6 verkoopsdagen sept:
Tesla mod 3: 116 (slechts 4e plaats)
Polestar 2 : 87
VW Golf: 53
VW ID.3 : 26

1e in september is daar voorlopig Kia Niro met 181 voor BMW i3 met 152, 3e Mini met 130.

Lijkt een prestigeslag te worden tegen 2 nieuwe EV waar de Noorweger en Nederlander op gewacht heeft.

Laatst gewijzigd door Micele : 9 september 2020 om 22:49.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2020, 23:27   #3322
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
De top 5 in Noorwegen -na 8 volledige verkoopsdagen september- blijft behouden.

De nieuwe bezems VW ID.3 en Polestar 2 verliezen amper terrein tov Tesla model 3.

1. Tesla model 3: 383 (476 incl. mod S/X))
2. VW ID.3 : 298
3. Polestar 2: 252

4. Audi E-tron: 165
5. Volkswagen Golf: 164
6. Hyundai Kona: 151

Tesla heeft deze keer een boot wagens voor Noorwegen gereserveerd denk ik.

Want in NL is het respectievelijke aantal na de eerste 6 verkoopsdagen sept:
Tesla mod 3: 116 (slechts 4e plaats)
Polestar 2 : 87
VW Golf: 53
VW ID.3 : 26

1e in september is daar voorlopig Kia Niro met 181 voor BMW i3 met 152, 3e Mini met 130.

Lijkt een prestigeslag te worden tegen 2 nieuwe EV waar de Noorweger en Nederlander op gewacht heeft.
merkwaardig genoeg verkoopt VW dus meer EV's dan Tesla
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2020, 09:53   #3323
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
merkwaardig genoeg verkoopt VW dus meer EV's dan Tesla
... in Noorwegen toch ...

In de wereld was de stand halfweg 2020: (of zonder VW ID.3)



VW heeft in Europa nog het voordeel dat ze niet van de andere kant van de wereld komen.
Dat zal volgend jaar veranderen rond dezelfde periode: Teslas made in Germany.

Bepaalde mensen (met glazen bol) bij VW menen dat het kan duren tot 2023 vooraleer VW Gp Tesla bijgebeend heeft: https://electrek.co/2020/09/10/vw-ca...capacity-2023/

terug naar Noorwegen:

De ID.3 komt nu echt opzetten, de Polestar valt wat terug (niet genoeg leverbaar?)
Citaat:
1. Tesla model 3: 424
2. VW ID.3 : 380
3. Polestar 2: 303

4. Volkswagen Golf: 191
4. Hyundai Kona: 191
6. Audi E-tron: 190

7. MG Zs : 161
8. Peugeot 2008: 143
9. Nissan Leaf: 128
10. Mercedes EQC: 115

https://elbilstatistikk.no/ Data last updated: 2020-09-11 10:24:24

Laatst gewijzigd door Micele : 11 september 2020 om 10:15.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2020, 11:09   #3324
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.233
Standaard

Noorwegen, momentele septemberstand na 11 dagen:

De ID.3 zit in het wiel van Tesla, de Polestar valt wat verder terug (niet genoeg leverbaar?)

1. Tesla model 3: 469
2. Volkswagen ID.3: 462

3. Polestar 2: 349

4. Hyundai Kona: 213
5. Volkswagen Golf: 206
6. Audi E-tron: 203

7. MG Zs : 184
8. Peugeot 2008: 155
9. Nissan Leaf: 147
10. Mercedes EQC: 121

https://elbilstatistikk.no/ Data last updated: 2020-09-12 11:16
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2020, 13:30   #3325
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.233
Standaard

Ford Kuga plug-in-hybride 2e maand op rij best verkocht model in Denemarken, incl. plofwagens hé.

Citaat:
http://ev-sales.blogspot.com/2020/09...gust-2020.html

Ford Kuga Craze in booming market (20% share!)

Plugin sales are going through the roof this year, with 14,818 units so far (+390%!), and the main culprit is the Ford Kuga PHEV, that in August was for the second time in a row the Best Selling model in the overall market, with 1.509 units!

Does anyone knows why Danes have all of the sudden fallen in love with Ford's crossover?...

The 4.122 Kuga PHEV registered this year would alone pull the plugin share to new heights, but the truth is that other models are also experiencing record sales, in this Top 10 alone, we have 3 new new highs, with the #7 Hyundai Kona EV registering 150 units last month, its Group sibling Kia Niro EV also scoring a record 141 deliveries, while the Peugeot 3008 PHEV recorded a best ever performance of 185 deliveries in August.

This group of brilliant results pulled the PEV share in August to 20% share, pulling the 2020 share to 12% last month, although one should notice that plugin hybrids are the majority of sales (65%), if we count only the 5.258 BEV registrations made this year, the EV share is just 4,2%...

It seems PHEVs are replacing diesel models as the company car default choice, hence the sudden rise of plugin hybrids.

Looking at the Best Sellers ranking, the Ford Kuga PHEV is high above anyone else, with this market being by far the most successful for the plugin crossover, while in 2nd we have last year's leader, the Tesla Model 3, that nevertheless, has seen its sales grow 29% YoY, so Tesla doesn't have much to complain about...

The last place of the podium is now in the hands of the Mitsubishi Outlander PHEV, a late bloomer in Denmark (it was #6 last year), that is experiencing its best moment so far in this market.



In the Manufacturers ranking, Ford (28%) jumped to the leadership, removing the #3 Tesla (13%) from the top spot, while Kia (14%) is the new runner-up, and Volkswagen (9%) is looking to connect to the podium places.

Laatst gewijzigd door Micele : 13 september 2020 om 13:33.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2020, 08:33   #3326
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.796
Standaard

https://www.hln.be/auto/zo-ver-komen...e10dcdd2b1335b
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2020, 10:57   #3327
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ford Kuga plug-in-hybride 2e maand op rij best verkocht model in Denemarken, incl. plofwagens hé.
Plofwagens blijven tot nader de norm.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2020, 11:24   #3328
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Noorwegen, momentele septemberstand na 11 dagen:

De ID.3 zit in het wiel van Tesla, de Polestar valt wat verder terug (niet genoeg leverbaar?)

https://elbilstatistikk.no/ Data last updated: 2020-09-12 11:16
Na 14 kalenderdagen nu tussensprint, VW ID.3 haalt model 3 voorlopig in.

1. Volkswagen ID.3: 510
2. Tesla model 3: 497

3. Polestar 2: 361

4. Hyundai Kona: 221
5. Audi E-tron: 217
6. Volkswagen Golf: 216

7. MG Zs : 196

8. Peugeot 2008: 162
9. Nissan Leaf: 154
10. Mercedes EQC: 128

Data last updated: 2020-09-14 12:21:19
De volgende update kan weer omgekeerd zijn. Polestar zie ik niet meer terug komen.
Mercedes EQC verliest verder terrein, de Noren weten dat dit een "omgebouwde" plof-GLC is...

Laatst gewijzigd door Micele : 14 september 2020 om 11:29.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2020, 11:58   #3329
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 16.263
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Er is geen 'moat' bij Tesla.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill

Laatst gewijzigd door hamac : 14 september 2020 om 12:15.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2020, 15:20   #3330
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.209
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
Het valt toch op dat Tesla's zo ontworpen zijn om in de EPA labo-testen goed te scoren, maar de discrepantie met energieverbruik in realiteit op de baan is des te groter.

Doet precies een belletje rinkelen...
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2020, 16:09   #3331
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Het valt toch op dat Tesla's zo ontworpen zijn om in de EPA labo-testen goed te scoren, maar de discrepantie met energieverbruik in realiteit op de baan is des te groter.

Doet precies een belletje rinkelen...
In realiteit zou ik toch maar de objectieve testen van ADAC nemen.
(die zijn zelfs "genormd")

Hoor je het belletje al?

Citaat:
https://www.adac.de/_ext/itr/tests/a...del_X_100D.pdf

Tesla Model X 100D

Stand: Mai 2018

...
Reifengröße (Serie vo./hi.) 255/45 R20/275/45 R20

ADAC Messwerte

Überholvorgang 60-100 km/h (in Fahrstufe D) 2,3 s
Elastizität 60-100 km/h -
Drehzahl bei 130 km/h -
Bremsweg aus 100 km/h 35,4 m
Reifengröße Testwagen 255/45 R20 105Y
Reifenmarke Testwagen Michelin Latitude Sport³
Wendekreis links/rechts 12,9/12,7 m
EcoTest-Verbrauch 24,0 kWh/100km
Stadt/Land/BAB k.A.
CO2-Ausstoß EcoTest 0 g/km (WTW* 139 g/km)
Reichweite 450 km
Het EPA-rijbereik voor het model X 100 D van 2018 is 295 miles of 475 km dit is +5,5% tov ADAC

Citaat:
https://www.fueleconomy.gov/feg/Find...39842&id=39843

Tesla Model X 100D 2018

EPA range: 295 miles
Het moet toch al heel erg zijn voor de olieboeren...

Ranking "automakers":
https://docs.google.com/spreadsheets...gid=1052727546

Laatst gewijzigd door Micele : 14 september 2020 om 16:38.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2020, 17:01   #3332
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.233
Standaard

vervolg, alle Tesla Range tabellen "in de praktijk" naargelang velgen en zelfs snelheid:
(tov van EPA-range)

https://teslike.com/

Het vb Model X 2019 Mar plak ik ff (of waarom ik er de velgen-banden-maat extra bijzet,
kan +18% schelen zie 22": +19% tov EPA <> tov 20" standaardvelg: +1% tov EPA)

EPA test altijd met standaardmaat, indien uitzonderlijk niet wordt het extra erbijgezet (zoals bij model 3 Performance)


Laatst gewijzigd door Micele : 14 september 2020 om 17:12.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2020, 17:43   #3333
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.209
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
vervolg, alle Tesla Range tabellen "in de praktijk" naargelang velgen en zelfs snelheid:
(tov van EPA-range)
Ja lol, in de "praktijk"... tot je de tekst leest daaronder: het "praktijkbereik" is gelijk aan EPA_highway maal 0,7... niets praktijk !
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2020, 18:12   #3334
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Ja lol, in de "praktijk"... tot je de tekst leest daaronder: het "praktijkbereik" is gelijk aan EPA_highway maal 0,7... niets praktijk !
...alle Tesla Range tabellen "in de praktijk", wat begrijp je niet aan het vetgedrukte?

Je moet alles citeren en niet de helft lezen...

En wat is voor jou praktijk? FUD verspreiden? Uw belletje doen rinkelen? En wat zegt jouw belletje?

Clickbait sites? Zonder enige uitleg? Over wat gaat het daar dan, WLTP? ja dan dikke lol.

ADAC toont al snel aan dat die gazettepraat van de pot gerukt is.

Als Tesla goed kan scoren in de EPA testen en bij ADAC waarom kunnen de andere het dan niet? Zijn die dan te lomp?

Laatst gewijzigd door Micele : 14 september 2020 om 18:22.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2020, 18:34   #3335
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Het valt toch op dat Tesla's zo ontworpen zijn om in de EPA labo-testen goed te scoren, maar de discrepantie met energieverbruik in realiteit op de baan is des te groter.
En waaruit blijkt dat?

Ken je betere testen dan EPA? Vertel.

Maar lees dit eerst eens:
Citaat:
https://stroohm.be/reeel-bereik-elektrische-wagen/

WAT IS HET REALISTISCHE BEREIK VAN EEN ELEKTRISCHE WAGEN?

30 januari 2020

Verschillende resultaten

Als bestaand of toekomstig bestuurder van een 100% elektrische auto wil je natuurlijk weten wat het realistische bereik van je auto zal zijn. Laten we even de resultaten van de verschillende cycli vergelijken. Hiervoor zetten we de NEDC 2.0, WLTP en EPA testen naast elkaar.

...
Ook hier is dus de EPA cyclus diegene die de realiteit het meest benaderd met een verschil van 10 a 15%.

Conclusie

De verschillende cycli geven sterk uiteenlopende resultaten. Ten opzichte van de NEDC cyclus mag je rekenen op 60 a 65% van het officiële bereik. Voor de meest correcte cyclus, de EPA, is dit 85 a 90%. De EPA resultaten worden echter niet gebruikt in Europa en bijgevolg België.

Laatst gewijzigd door Micele : 14 september 2020 om 18:51.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2020, 18:41   #3336
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Na 14 kalenderdagen nu tussensprint, VW ID.3 haalt model 3 voorlopig in.

1. Volkswagen ID.3: 510
2. Tesla model 3: 497
3. Polestar 2: 361

Data last updated: 2020-09-14 12:21:19
De volgende update kan weer omgekeerd zijn. Polestar zie ik niet meer terug komen.
Verse update, nu maar 1 verschil:

Citaat:
1. Volkswagen ID.3: 526
2. Tesla model 3: 525

3. Polestar 2: 370

Laatst gewijzigd door Micele : 14 september 2020 om 18:41.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2020, 19:01   #3337
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.233
Standaard

Btw.

Die EPA Highway dyno*0,7 is nog niet zo slecht, want die wijkt maar 4% af van de ADAC meetwaarde bij het model X 100D.
Bij het model 3 AWD is het wel 17% verschil.

Alleszins veel juister als al die gazettescheten zonder enige info.

Laatst gewijzigd door Micele : 14 september 2020 om 19:06.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2020, 21:24   #3338
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.209
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
...alle Tesla Range tabellen "in de praktijk", wat begrijp je niet aan het vetgedrukte?
Wel, in de praktijk, op de baan - net zoals men een onderscheid maakt tussen emissietesten op de rollenbank en op de baan, in reëel verkeer. De bron naar het oorspronkelijk onderzoek staat in de link.

Citaat:
Clickbait sites? Zonder enige uitleg? Over wat gaat het daar dan, WLTP? ja dan dikke lol.
Tuurlijk, wat fabrikanten vertellen is heilig en wat een onafhankelijke consumentenorganisatie opmeet op de baan is bullsh*t... duly noted.
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2020, 21:36   #3339
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Wel, in de praktijk, op de baan - net zoals men een onderscheid maakt tussen emissietesten op de rollenbank en op de baan, in reëel verkeer. De bron naar het oorspronkelijk onderzoek staat in de link.
In reëel verkeer ook nog? Wat is dat nu? "Het verkeer" moet voor elke geteste wagen identiek zijn, hoe ga jij dat lappen?


Er staan nergens details in over de objectiviteit van die test.
Whatcar heeft het zelfs over 14 wagens in een vorige test, nu eens 9. Geen details noppes. Zelfs de officiële cijfers WLTP kloppen deels niet, ze testten zelfs een Tesla 75 die niet meer in productie was, enz... het was gewoon een opsomming van diverse testen over verschillende periodes en dus nooit min of meer identieke parameters.

Of hebben ze al die 9 wagens gelijktijdig in dezelfde omstandigheden en dus gelijke parameters en dezelfde bestuurders getest?

Hoe was gemiddelde snelheid, windrichting, temperatuur enz...
Reden al de wagens met hun standaardbanden?
Reden ze naar hun volle vermogens of niet?

Citaat:
Tuurlijk, wat fabrikanten vertellen is heilig en wat een onafhankelijke consumentenorganisatie opmeet op de baan is bullsh*t... duly noted.
Een onafhankelijke consumentenorganisatie? Awel ik denk dat er veel andere zijn, die heel wat andere resultaten zullen meten. ADAC onder andere.

Is Carwow ook een onafhankelijke consumentenorganisatie?
Citaat:
https://teslafacts.nl/algemeen/video...sche-autos.asp

Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=ZH7V...ture=emb_title
We drove these electric cars until they DIED!
Interessant om te zien hoe de auto's omgaan met een (bijna) lege accu.

Het gehaalde bereik, Carwow : <-----------> WhatCar
Mercedes EQC : 312 kilometer (80 kWh)--> 334 km
Audi e-Tron : 331 kilometer (95 kWh) ---> 315 km
Nissan Leaf : 334 kilometer (62 kWh) ---> 349 km
Jaguar i-PACE : 358 kilometer (90 kWh) --> 407 km
Kia e-Niro : 410 kilometer (64 kWh) ------> 407 km
Tesla Model 3 : 434 kilometer (75 kWh)--> 340 km
Ik heb de cijfers van WhatCar erachter gezet. Het valt niet op. Looool.


Wil je nu zeggen dat EPA niet onafhankelijk is?

Kijk hoe meer er negatief geluld wordt over Tesla hoe hoger de marktwaarde.

Dus laat best de gazetten maar verder lullen.

Nog eens: heb je iets beters dan EPA?

Niet dus, dat is dan genoteerd.

Laatst gewijzigd door Micele : 14 september 2020 om 22:02.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2020, 22:35   #3340
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
In reëel verkeer ook nog? Wat is dat nu? "Het verkeer" moet voor elke geteste wagen identiek zijn, hoe ga jij dat lappen?


Er staan nergens details in over de objectiviteit van die test.
Whatcar heeft het zelfs over 14 wagens in een vorige test, nu eens 9. Geen details noppes. Zelfs de officiële cijfers WLTP kloppen deels niet, ze testten zelfs een Tesla 75 die niet meer in productie was, enz... het was gewoon een opsomming van diverse testen over verschillende periodes en dus nooit min of meer identieke parameters.

Of hebben ze al die 9 wagens gelijktijdig in dezelfde omstandigheden en dus gelijke parameters en dezelfde bestuurders getest?

Hoe was gemiddelde snelheid, windrichting, temperatuur enz...
Reden al de wagens met hun standaardbanden?
Reden ze naar hun volle vermogens of niet?

Een onafhankelijke consumentenorganisatie? Awel ik denk dat er veel andere zijn, die heel wat andere resultaten zullen meten. ADAC onder andere.

Is Carwow ook een onafhankelijke consumentenorganisatie?


Ik heb de cijfers van WhatCar erachter gezet. Het valt niet op. Looool.


Wil je nu zeggen dat EPA niet onafhankelijk is?

Kijk hoe meer er negatief geluld wordt over Tesla hoe hoger de marktwaarde.

Dus laat best de gazetten maar verder lullen.

Nog eens: heb je iets beters dan EPA?

Niet dus, dat is dan genoteerd.
https://www.spritmonitor.de/de/ueber...ml?powerunit=2

75kwh/18kwh/100km = 416k
aangezien je nooit uw tank uitrijdt zoals met benzine, hou je altijd 20% reserve

Het speciale bij EV is dat je ook nooit uw tank volgooit, maar hé dat moet ookniet want je kan altijd wel een beetje plannen. T'is niet dat uw auto elke dag klaar moet staan om die ene onverwachte 2000km trip te doen... En als je die doet, dan heb je superchargers en bijpassende eet/plaspauzes
Als je dus naar Zuid Tirol wilt rijden, dan plan je dat zelfs nauwkeuriger dan met een benzinewagen, omdat die benzinewagen idd rijdt tot het lichtje brandt, en bij een EV je ergens rekening houdt met bestaande supercharger netwerkern. Als het netwerk eenmaal nog dichter wordt, stel verdubbelt, zie ik echt geen probleem om te gaan reizen zoals met de benzinewagen zonder naar routeplanners te kijken, maar gewoon tot de batterij op 20% is en dan zoeken
En als je eens wilt hypermilen zoals dat heet, dan lukt dat aardig gewoon 70km/u rijden en uw verbruik zakt naar 10kWh/100km en je verdubelt uw range naar 800km als het ware

Laatst gewijzigd door brother paul : 14 september 2020 om 22:42.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be