Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 september 2020, 18:25   #61
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Voor 1830 was Belgique een andere realiteit. En binnen afzienbare tijd zal het weer een andere realiteit zijn. De huidige realiteit is trouwens nogal belabberd.
Zo belabberd dat het regime geen verkiezingen meer durft houden.
Voor 1830 was België bezet, door Hollanders. Daarvoor door Fransen. Die barre tijden zijn gelukkig VVT.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2020, 18:26   #62
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Laat ons vooral hopen van niet. Het is immers niet de taak van NVA om Belgie te redden. Als ze Belgie wel redden zullen ze daar in 24 een serieuze prijs voor betalen.
Inderdaad, maar er moet iemand zijn die hen daar weer van redt he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2020, 18:29   #63
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Behalve dat we in België zijn en dat de situatie niet echt dezelfde is. Het cordon dat nu bestaat, kan een cordon rond het Vlaams-Nationalisme worden.
Dat is het altijd al geweest he
Oud 21 september 2020, 18:33   #64
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Lachaert is blijkbaar ne lafaard.
Hij durft niet tegen den taaie te zeggen dat em ter mee stopt.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2020, 19:23   #65
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
We kunnen ook de wensdromen van de vendeliersclub voor realiteit houden, die orakelen hier al van bij het ontstaan van het forum het einde van België aan.
Morgen
Straks
Spoedig
Je zult wel zien
Als de 5 overlopers klaar zijn
Als het VB samen met N-VA de revolutie start
Als Forza Flandria uit zijn startblokken schiet
Als de SZ instort
Als de Trojka gaat ingrijpen
Als de EU 'binnen de 5 minuten' het lidmaatschap aan de republiek vlaanderen geeft
Als Brussel komt smeken of ze 'mogen' aansluiten

Maar de beste die ik de laatste 10 jaar hier hoorde was toch : 'als de PS het zelf zal komen vragen'

Ik denk dat je de Schotten en Catalanen nog vergat...
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2020, 19:33   #66
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Ik denk dat je de Schotten en Catalanen nog vergat...
Bedankt ! Die kunnen echt niet ontbreken in dat lijstje.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2020, 19:40   #67
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor 1830 was België bezet, door Hollanders. Daarvoor door Fransen. Die barre tijden zijn gelukkig VVT.
Ik dacht dat het nu door de Belgische staat bezet was, maar inderdaad, die barre tijden lijken meer en meer voorbij te zijn
Oud 21 september 2020, 20:01   #68
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zie vergelijk met België: Ten tijde van Margaret Thatcher was bv Jaguar een belabberd merk, zelfs de PDG van Jaguar wou met geen jaguar rijden zelfs al kreeg hij die gratis!

Door de vele toelevering bedrijven die vooral gesteund door de vakbonden géén productie eer meer hadden. 80% van wat gemaakt was bevatte productie fouten, of werd gewoon niet geleverd door vertraging of staking om meer loon >>> terwijl hun productie resultaat chaotisch was.

Of men nu Margaret Thatcher goed vind of niet, feit is zij heeft politiek het roer omgegooid. Waardoor dit ook kon gebeuren binnen bedrijven. De macht van vakbonden en belangen groepen werden terug herleid tot hun kerntaak. Het steeds weer opnieuw en opnieuw stilleggen van bedrijven en de haven werd aanbanden gelegd.

Daardoor kon jaguar al zijn contractuele contracten scheuren wat voor heen niet kon want de vakbonden stelden dat als de contracten van toelevering bedrijven op gezegd werden hun personeel werkloos werd. Dus via Margaret Thatcher grote kuis kon het wel.

Jaguar stelde nieuwe contracten op voor de toelevering bedrijven >>> met beginnende zin “ productie fouten of schade door te laat leveren zijn steeds ten Uwe laste”
De verantwoordelijkheid werd terug bij de juiste gelegd zonder paraplusysteem. Niet goed geen geld...tot zelfs boete

Geen geleuter van vakbonden ten opzichte van het product. Voorheen was een MEESTER GAST het voorbeeld door zijn goede prestatie en kennis, nu spelen vakbondsafgevaardigden de baas die geen rekening houden met kennis of product. Meestal zijn vakbond afgevaardigde het uit en voor eigen belang.

Probleem was opgelost, wel moest Jaguar nog jaren werken om die slechte naam terug kwijt te geraken en Jaguar terug als een degelijk product werd aanzien.

Links of rechts is niet het probleem hier, het zijn d partijen en hun zuilen en belangengroepen met omgekocht kies-vee die zelfs binnen de partij zelf botsen. Omdat die pingpong spelen om te sjoemelen tussen Vlaamse en Franstalige land delen.

Teveel stuurlui staan aan wal >>> maar slurpen wel de kas leeg door "vriendjes dienst oplossingen met verworvenheden allerhande" bv hoeveel keer heeft men al de pc toestand van justitie en andere staat instellingen veranderd, massa geld koste het maar functioneer zoals in een onder ontwikkeling land.

De eindige oplossing is Zelfstandig beslissing recht voor Vlaanderen en de Franstalige landsdelen. Waar die zelfstandige landsdelen rechtstreeks dan het kaf van het koren kunnen scheiden met een grote kuis aanpak binnen hun eigen rechts gebeid om de deelstaat als een geoliede machine e doen werken. Met alleen nog een protocol federale en koning. Die geen verwarring bezorgen aan de deelstaten die dan zelf verantwoordelijk zullen zin voor hun behaalde resultaten.

Daarom verwijs ik steeds naar het goed financieel en politiek werkend Zwitserland met zijn kantons. En met referendumkiezen voor de mensen als de politiek er niet uit geraakt.

Hier willen ze terug naar begin jaren België blijkbaar, met dictatuur en repressie ….. met verkiezingen uit te stellen tot 2030!!!
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 21 september 2020 om 20:15.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2020, 20:04   #69
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik dacht dat het nu door de Belgische staat bezet was, maar inderdaad, die barre tijden lijken meer en meer voorbij te zijn
Vlaanderen is een wingebied voor Wallonië.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2020, 20:21   #70
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Vlaanderen is een wingebied voor Wallonië.
kolonie
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2020, 20:46   #71
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad, maar er moet iemand zijn die hen daar weer van redt he.
Philippe van België
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2020, 17:46   #72
epicurist_dirk
Minister

Standaard

Theater, theater, theater om Vivaldi er bij de bevolking door te drukken met regering zonder verkiezing tot 2030 en complete her-federalisering. Om Vlaamse deelstaat van de kaart te vegen.

Eerst Lachaert was "gepakt" van de corona, hahaha. Rek en trek wat ze al 1,5 jaar doen door de bevolking niet te willen laten kiezen.

Nu..... den MR krijgsman doet even lomp en iedereen gaat naar huis. haha......De koning red de boel.....

Theater, theater, theater om de Vlaamse Collaboratie partijen die mee zouden doen met Vivaldi de perceptie mee te geven voor mensen die leven op Vlaamse boden dat ZIJ er alles aandeden om een regering te vormen..... Alles doen= Rek en trek wat ze al 1,5 jaar doen
Dat deze formatie niet de keuze was van de kiezer is volgens hen completen onbenullige bijzaak.

Duidelijk dat de dictatuur in opbouw is: Feodaal koninkrijk met vele baronie's allemaal met hun politie en strijdgroepen uit zuilen en belangen groepen zoals het Brusselse burgemeester gedoe maar dan over gans sjoemel merk België. Om voornamelijk van uit Franstalig lands deel Vlaanderen compleet als dode in dit land te behandel. en verkiezingen uit te stellen tot 2030.... volgens Lachaert en van Quickenborne en die van MR unitarist doet nu al alsof hij Trump is!!!

En nu gaan ze op tweedagen slagen..... een vivaldi regering presenteren!!!haha Theater, theater, theater, wie gelooft die mensen nog?!?!?
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 22 september 2020 om 17:51.
Oud 22 september 2020, 17:52   #73
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Zelfs de Waal de Gerlache vindt dat verkiezingen de enig mogelijke uitweg zijn :

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/09...nd-maar-een-o/

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2020, 17:55   #74
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Zelfs de Waal de Gerlache vindt dat verkiezingen de enig mogelijke uitweg zijn :

Ah nee hé. Hij zegt "in een normaal land". Niet van toepassing op de staat Belgie dus.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2020, 18:41   #75
epicurist_dirk
Minister

Standaard

Citaat:
Ah nee hé. Hij zegt "in een normaal land". Niet van toepassing op de staat Belgie dus.
Dat is duidelijk... hier stevent men af op dictatuur na jarenlange Maffia politiek
Oud 22 september 2020, 19:02   #76
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Simpel is het inderdaad.
Verkiezingen wil niemand behalve VB.
correctie.

Sommige partijen zijn 'bang' van verkiezingen.
Andere niet.
De waalse partijen al zeker niet!

OVLD, is er het meeste benauwd voor.
Die partij sprong van links naar rechts en dan terug naar links.
Alles dus gedaan voor aan de macht te komen,
Een flinke afstraffing zou dan ook op zen plaats zijn.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2020, 19:04   #77
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ja, daar had ik dus over gelezen

Citaat:
Oud 22 september 2020, 19:07   #78
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
correctie.

Sommige partijen zijn 'bang' van verkiezingen.
Andere niet.
De waalse partijen al zeker niet!

OVLD, is er het meeste benauwd voor.
Die partij sprong van links naar rechts en dan terug naar links.
Alles dus gedaan voor aan de macht te komen,
Een flinke afstraffing zou dan ook op zen plaats zijn.
Bang van verkiezingen heeft een reden, en meestal is dat het besef dat er slecht werd bestuurd.

Citaat:
Oud 22 september 2020, 19:28   #79
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht

"De kans dat er nieuwe verkiezingen komen, achten politicoloog Stefaan Walgrave (UAntwerpen) en politiek journalist Alain Gerlache (RTBF) eerder klein."
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2020, 19:30   #80
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
"De kans dat er nieuwe verkiezingen komen, achten politicoloog Stefaan Walgrave (UAntwerpen) en politiek journalist Alain Gerlache (RTBF) eerder klein."
Dus zegt hij eigenlijk dat er geen uitweg meer is

Rien ne va plus
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be