![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Als Vivaldi/Avanti/Kibbelkabinet³ er komt, hoe stemt u de volgende keer? | |||
Ik steun deze coalitie, ik stem sowieso op een Vivaldi/Avanti partij. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 8,11% |
Ik steun deze coalitie, maar ik zal haar beoordelen op het gevoerde beleid. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 5,41% |
Vivaldi/Avanti is een aanfluiting van de verkiezingsresultaten, maar ik zal hen toch beoordelen op het gevoerde beleid. |
![]() ![]() ![]() |
4 | 10,81% |
Vivaldi/Avant is een aanfluiting van de verkiezingsresultaten, en daarom, wat ze ook doen, ik stem zeker voor een andere partij. |
![]() ![]() ![]() |
28 | 75,68% |
Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het cordon sanitaire is eveneens een constructie die nergens ter wereld bestaat behalve in Belgique. Allemaal met hetzelfde doel: Het armlastige Franstalige Belgique moet zijn Vlaamse wingewest met pertinent ondemocratische systemen onder de knoet kunnen houden. De Belgische grondwet werd bij ELKE staatshervorming bescheten. Ze is zoveel waard als schijtpapier, en net zoals het uit gewelddadig separatisme geboren Belgique, niet voor eeuwig.
![]() |
![]() |
#183 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zolang gaan de Franstaligen niet kunnen wachten om terug extra geld te kunnen aftroggelen,de huidige loopt immers binnen 4 jaar af,en vanaf dan moeten ze het met een pak minder gaan doen... Quelle horreur... Stel je voor...platzak.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad !
Echt een standvastige voorzitter die op zijn strepen staat. ![]() Een nieuw politiek Belgisch record van bochten pakken. Laatst gewijzigd door daiwa : 22 september 2020 om 22:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Minister-President
|
![]() Niet stoerder dan de voorzitter voor het leven. Kan niet wachten om ze kapot te maken in de oppositie.
De Wever zingt het uit |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In zijn bermuda op zijn basketsloefkes?
![]()
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe ga je dat gedaan krijgen als je met een Vlaamse minderheid zit in de federale regering? Wel, je moet de meerderheden niet hebben in de federale regering, maar in het parlement. Dat wil zeggen dat aan Franstalige kant PTB, PS, Ecolo en CDH = 37 zetels + PTB en aan Nederlandstalige kant PVDA, VB, N-VA, CD&V, SP.a en Groen! = 71 zetels + PVDA , alles samen 120 zetels, voldoende om de vereiste meerderheden te behalen. Je mag er zelfs de 12 van de PTB/PVDA of de 18 van het VB af laten Die meerderheid is er dus wel. Ze noemen dat een wisselmeerderheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Maar het wordt tijd dat we onze tanden laten zien ipv. ons gat.
![]() |
#192 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Straalt eerder een Di Pupo 2 uit.
![]() |
#193 | |
|
![]() Citaat:
https://www.standaard.be/cnt/dmf2020...urce=standaard Laatst gewijzigd door cato : 26 september 2020 om 15:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Belgique kan alles.
![]() |
![]() |
#195 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#196 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hij is er meer mee bezig om jullie wat uit te lachen omdat N-VA uit de regering ligt. Hij is gaan lopen en zo, dat vergroot hij helemaal uit, het is ook een leugen. Maar voor jullie lijkt dat wel een rode doek. Een regering zonder N-VA maakt hem blij, wat die regering gaat doen interesseert hem niet. Het is zonder N-VA, hoera! De meerderheid van de Vlamingen is dit gedoe meer dan beu. Nu heeft men schrik voor verkiezingen, maar dat gaat binnen 5 jaar niet anders zijn hoor. Laatst gewijzigd door stuyckp : 26 september 2020 om 17:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bart De Wever over de politieke toekomst: “Misschien moeten we kiessysteem omvormen” Citaat:
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 26 september 2020 om 18:01. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
|
![]() Citaat:
Maar ik zou wel een paar dingetjes willen veranderen. Wat ik zou willen onmogelijk maken is het uitroken van de tegenstander, wat we in 2010, en nu opnieuw gezien hebben : Franstaligen weigeren met de uitslag in Vlaanderen rekening te houden, blijven maar "non" zeggen, en uiteindelijk geven de Vlamingen toe, en wordt er een regering gevormd die compleet ingaat tegen de verkiezingsuitslag. Ik zie dat op 2 manieren mogelijk: 1) Na x maanden formatiepogingen volgen automatisch nieuwe verkiezingen. X zou ik dan op 3 of op 6 zetten. Als het na 6 maanden nog niet lukt, dan is het duidelijk dat er een uitrookscenario bezig is, wat niet democratisch is. Als de politiek op voorhand weet dat nieuwe verkiezingen dreigen, heeft men er geen belang meer bij om voortdurend stokken in de wielen te steken, zoals Bouchez maandenlang gedaan heeft. 2) Ook het misbruik van lopende zaken moet aangepakt worden. We hebben dat gezien nadat N-VA uit de regering gestapt/geduwd was. Michel weigerde vervroegde verkiezingen uit te schrijven, en "koos" ervoor om met zijn minderheidsregering in lopende zaken te gaan. Om dat misbruik aan te pakken zou er een regel moeten zijn dat een regering zonder meerderheid niet langer dan 2 maanden in lopende zaken kan zijn. Daarna moet er een noodregering komen, die over een meerderheid beschikt. Gedaan dus met 2 jaar met een minderheidsregering aan te modderen, onder het mom van "lopende zaken".
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We hebben enkel nog 5 overlopers nodig . En zoals de CD&V zich nu in de doeken aan het laten doen is ,zullen die er vlug zijn. Daar sta je dan als Belgicist zonder Uw 2/3 meerderheid ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Minister
|
![]() Links of rechts, het interesseert mij persoonlijk niet, ik wil gewoon en eerlijk democratie. Het is al langer aangetoond dat dit sjoemel merk België niet functioneert, dat de fundatie moet verlegt worden. Vandaar mijn verwijzingen naar Zwitserland.
Verduidelijking: ik hier steeds waarschuw tegen Vivaldi, is de wijze waarop het van uit een bewuste systematisch “heksenketel toestand is gebrouwen” om even nu al als Trump als een olifant dictatoriaal door de glazenkamer van de KAMER te walsen. Volksvertegenwoordigers van andere partijen in de kamer gewoon het zwijgen opleggen. Bovendien hebben ze de Corona toestand verschrikkelijk maar heel structureel systematisch steeds weer heel bewust in het honderd doen lopen. Met als doel de deelstaat, lees Deelstaat Vlaanderen in diskrediet te brengen. Om te kunnen stellen dat gezien het chaotisch niet anders kan dan te Her- federaliseren en de verkiezingen uit te stellen tot 2030 werd ook door Open VLD ivorentorens vernoemd. Het is heel duidelijk dat de staatsgreep regering de wetenschappers heeft misbruikt om bij steeds weerkerende chaos ( omdat de bevolking in angst modus gezet moest worden) de verantwoordelijkheid naar de wetenschap te schuiven. >>> Erika Vlieghe stelt dan ook: “Ik vraag me soms af wat ik eigenlijk in die overlegcomités zit te doen” Ze wil haar bijdrage leveren om het land doorheen de coronacrisis te loodsen. Maar Erika Vlieghe stelt zich ‘existentiële’ vragen bij haar rol. “Als ik in die overlegcomités zit en het nieuwste rapport voorstel, vraag ik me af wat ik er eigenlijk zit te doen.” “Jullie treffen me op een breekpunt”, zegt Erika Vlieghe aan het begin van het gesprek. “Of op een kruispunt, om het minder dramatisch te zeggen.” Met en zelfde tactiek werden mijn artsen belachelijk gemaakt en zelfs bewijzende DNA testresultaten als onbelangrijk aan de kant geschoven. Door advocaat van verzekeraar en mutualiteit. Het is de methode van onze sjoemel justitie……om niet tot vergelijk te komen, om verjaring te bereiken... enz. Ik zie in Vivendi dan ook een dictatuur regering in constructie. Doordat open VLD en MR …. 1,5 jaar sinds uitstap NVA, er alles heeft aan gedaan om tot geen vergelijk te komen met géén enkele partij…..Ze hebben verkiezing steeds tot op heden geweigerd en een staatsgreep minderheid regering op de troon van de kamer gezet. Dus als Vivaldi geïnstalleerd word verwacht ik geen verkiezing mogelijkheid meer tot 2030. Verwacht ik dat mensen die leven op Vlaamse bodem en hun vertegenwoordiger de mond gesnoerd zullen worden tot 2030. Om onze Vlaamse regio in Brussel, in de EU, In de wereld voor dood te behandelen. Om zo hun maffie politiek te kunnen betonneren. Einde democratie voor ons, onder en van uit de Franstalige dictatuur, de Franstalige landsdelen…..terug naar begin sjoemel merk België met achterkamer futiliteiten.... Hopelijk denk ik verkeerd, maar ik zie wat ik zie…..
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
![]() |
![]() |