![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vooral drinken. Gans achteraan in de kazerne had je Plaats Soest dat waren hangars waar tanks, half tracks, jeeps en militaire autobussen stonden. Ik moest daar ook mijn wagen parkeren, enfin een zwarte Opel Kapitan van het leger. Er was een eigen kantine waar de chauffeurs, hoofdzakelijk boeffers "iets" konden drinken maar dat was meer zuipen. Een pintje was 4 BF als ik me goed herinner en whisky 7 BF, maar die goten een groot half bierglas vol! Daar was geen enkele controle wat in die afgelegen kantine gebeurde.
Ik heb daar chauffeurs van autobussen zat weten vertrekken die kinderen van de militairen moesten oppakken en naar school voeren of terug. |
![]() |
![]() |
![]() |
#302 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stel je eens voor dat iedereen daar zo ascetisch was ingesteld, die kazerne zou eerder op een groot-seminarie beginnen lijken.
![]() |
#303 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hier in Gent ligt de Leopoldskazerne vlak naast de Overpoortstraat, maar ik denk dat als je daar zo ergens in een gat in Duitsland lag, er weinig te fuiven was?
![]() |
![]() |
![]() |
#304 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Soest waren er wel een paar dancings zoals men toen zei. Die Duitse grieten waren wel binnen te doen. Het probleem was dat je hen tussen de stront en pis reuk op het toilet moest vogelen of anders tegen een muur of achter een struik maar dat lukte wel op de de tonen van Monday, Monday. Geen kapoten, geen pil. Er lopen daar wel enige Duitsers rond die hun knappe papa nooit gekend hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#305 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik zei het hier al, in een kazerne was voor miliciens de kantine meestal de enig mogelijke ontspanning, en dus waren milciens bijna onvermijdelijk dikwijls stevige drinkers.
![]() |
#306 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#307 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In 1985 waren mijn "meals ready to eat",de zelfdzame keren dat we eens "militair" moesten spelen, (wachtfuselier in een logistiek bataljon namelijk) van 1976 en nog in onberispelijke toestand......gelukkig.... Maar dat meegeleverd vuurtje was toch een miserie om mee te werken hoor...Het blokje brandde goed maar dat "staandertje" was maar pruts.... ![]() EN ja...ach....WC papier,essentieel,want met die meegeleverde paar velletjes kwam je niet ver(anciens hadden ons gewaarschuwd en we hadden een rolletje mee in onze rugzak) Ik neem aan dat recruten (behalve ons elisabetje ) tegenwoordig allemaal meer "tegen hun tanden" krijgen nu,ze zijn met minder en er wordt VEEL van hen verwacht in die kleine organisatie die mil.be geworden is... Laatst gewijzigd door kelt : 23 september 2020 om 05:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zij zat bij de verkenners. Nu, de basisopleiding is een lachertje geworden. Zelfs de mannelijke kandidaten OOFF moesten niet alles van de hindernispiste doen. Bij de parade van de opendeurdag, was het helemaal een klucht. Lijfstraffen zijn verboden. Dit wil zeggen dat men een rekruut niet meer 20 keer mag laten pompen omdat zijn schoenen vuil zijn. Maar de technische kennis die ze moeten hebben is om U tegen te zeggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#309 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#310 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#311 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men belde dan vanuit de keuken naar de compagniecommandant en vroeg hem om wat gestraften te sturen, omdat er een afwas van een week gestapeld stond. De compagniecommandant die opende dan de venster en iedereen die toevallig in het zicht liep die kreeg vijf dagen ballen zonder dat je wist waarom of hoe. Je kon dan vijf dagen gaan afwassen. Later kreeg je dan bepaalde rechten, zoals het in beroep gaan tegen de reden waarom je gestraft werd, maar men maakte de mensen bang, doe dat zeker niet want dan moest je verschijnen bij de OBBSD. Vanaf die tijd ging ik in beroep iedere keer ik gestraft werd, en wat bleek, de officieren waren te bang om de procedure in gang te zetten, want het waren eigenlijk zei die bang waren van de OBBSD, dus de straf viel weg. Voor mij was dat een officier zoals een andere.
![]() |
![]() |
![]() |
#312 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#313 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#314 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
https://berghut.be/39293-large_default/esbit-vuur.jpg |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#315 |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() Onze kazerne lag in een bos op 8 km van een dorp,een Duits meisje dat 2 minuten tegen een militair praatte werd meteen scheef bekeken door de lokale inboorlingen.
![]() |
#316 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook, De M-75 tank had een platte uitlaat bovenaan de tank, effe 100 liter naft erdoor blazen om een gammel met water te koken op die uitlaat. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#317 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de luchtgekoelde motor was betrouwbaar.
![]() |
![]() |
#318 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een jonge persoon met kriebel in de broek wil rebelleren. En dan zijn afkeurenswaardige partners net de meer interessante figuren.
![]() |
#319 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeker. 'k Herinner me nog dat ze, toen ik in 't leger was, de damars en andere vrouwen in het leger "het matras" noemden...
![]()
![]() |
#320 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je had officiersmatrassen en vrouwelijke BV's die er prat op gingen zoveel mogelijk miliciens binnen te doen.
|
![]() |
![]() |