Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 september 2020, 15:49   #301
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Of om te leren roken.
Vooral drinken. Gans achteraan in de kazerne had je Plaats Soest dat waren hangars waar tanks, half tracks, jeeps en militaire autobussen stonden. Ik moest daar ook mijn wagen parkeren, enfin een zwarte Opel Kapitan van het leger. Er was een eigen kantine waar de chauffeurs, hoofdzakelijk boeffers "iets" konden drinken maar dat was meer zuipen. Een pintje was 4 BF als ik me goed herinner en whisky 7 BF, maar die goten een groot half bierglas vol! Daar was geen enkele controle wat in die afgelegen kantine gebeurde.
Ik heb daar chauffeurs van autobussen zat weten vertrekken die kinderen van de militairen moesten oppakken en naar school voeren of terug.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2020, 15:59   #302
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik heb in het leger niet leren roken, noch zuipen.
Maar dat zal wel aan de zelfdiscipline liggen, niet aan de omgeving.
Stel je eens voor dat iedereen daar zo ascetisch was ingesteld, die kazerne zou eerder op een groot-seminarie beginnen lijken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2020, 20:34   #303
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Stel je eens voor dat iedereen daar zo ascetisch was ingesteld, die kazerne zou eerder op een groot-seminarie beginnen lijken.
Hier in Gent ligt de Leopoldskazerne vlak naast de Overpoortstraat, maar ik denk dat als je daar zo ergens in een gat in Duitsland lag, er weinig te fuiven was?
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2020, 21:03   #304
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Hier in Gent ligt de Leopoldskazerne vlak naast de Overpoortstraat, maar ik denk dat als je daar zo ergens in een gat in Duitsland lag, er weinig te fuiven was?
In Soest waren er wel een paar dancings zoals men toen zei. Die Duitse grieten waren wel binnen te doen. Het probleem was dat je hen tussen de stront en pis reuk op het toilet moest vogelen of anders tegen een muur of achter een struik maar dat lukte wel op de de tonen van Monday, Monday. Geen kapoten, geen pil. Er lopen daar wel enige Duitsers rond die hun knappe papa nooit gekend hebben.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2020, 21:24   #305
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik zei het hier al, in een kazerne was voor miliciens de kantine meestal de enig mogelijke ontspanning, en dus waren milciens bijna onvermijdelijk dikwijls stevige drinkers.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2020, 21:57   #306
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
In Soest waren er wel een paar dancings zoals men toen zei. Die Duitse grieten waren wel binnen te doen. Het probleem was dat je hen tussen de stront en pis reuk op het toilet moest vogelen of anders tegen een muur of achter een struik maar dat lukte wel op de de tonen van Monday, Monday. Geen kapoten, geen pil. Er lopen daar wel enige Duitsers rond die hun knappe papa nooit gekend hebben.
Die zijn redelijk talrijk en worden nu Roma of Zigeuner (Gipsy) genoemd.
Oud 23 september 2020, 05:49   #307
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
En dozen Chappie....aardappelen met stoofvlees in een blik, van uitzicht net Chappie die door de hond al eens gegeten was. ('k zat in LogC01, Preutie)

In 1985 waren mijn "meals ready to eat",de zelfdzame keren dat we eens "militair" moesten spelen, (wachtfuselier in een logistiek bataljon namelijk) van 1976 en nog in onberispelijke toestand......gelukkig....

Maar dat meegeleverd vuurtje was toch een miserie om mee te werken hoor...Het blokje brandde goed maar dat "staandertje" was maar pruts....

EN ja...ach....WC papier,essentieel,want met die meegeleverde paar velletjes kwam je niet ver(anciens hadden ons gewaarschuwd en we hadden een rolletje mee in onze rugzak)

Ik neem aan dat recruten (behalve ons elisabetje ) tegenwoordig allemaal meer "tegen hun tanden" krijgen nu,ze zijn met minder en er wordt VEEL van hen verwacht in die kleine organisatie die mil.be geworden is...

Laatst gewijzigd door kelt : 23 september 2020 om 05:49.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2020, 08:19   #308
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik neem aan dat recruten (behalve ons elisabetje ) tegenwoordig allemaal meer "tegen hun tanden" krijgen nu,ze zijn met minder en er wordt VEEL van hen verwacht in die kleine organisatie die mil.be geworden is...
Mijn dochter heeft de opleiding van onderofficier gedaan.
Zij zat bij de verkenners.
Nu, de basisopleiding is een lachertje geworden.
Zelfs de mannelijke kandidaten OOFF moesten niet alles van de hindernispiste doen.
Bij de parade van de opendeurdag, was het helemaal een klucht.
Lijfstraffen zijn verboden.
Dit wil zeggen dat men een rekruut niet meer 20 keer mag laten pompen omdat zijn schoenen vuil zijn.

Maar de technische kennis die ze moeten hebben is om U tegen te zeggen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2020, 08:24   #309
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Die zijn redelijk talrijk en worden nu Roma of Zigeuner (Gipsy) genoemd.
Eén op de drie Roma in ons land kan niet voorzien in basisbehoeften
Oud 23 september 2020, 08:25   #310
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelfs de mannelijke kandidaten OOFF moesten niet alles van de hindernispiste doen.
Dit wil zeggen dat men een rekruut niet meer 20 keer mag laten pompen omdat zijn schoenen vuil zijn.

Ze zal daar wel een en ander verkend hebben.....
Oud 23 september 2020, 09:29   #311
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik herinner me de tijd dat je als soldaat geen rechten had, je kon zelfs niet in beroep gaan als je gestraft werd.
Men belde dan vanuit de keuken naar de compagniecommandant en vroeg hem om wat gestraften te sturen, omdat er een afwas van een week gestapeld stond. De compagniecommandant die opende dan de venster en iedereen die toevallig in het zicht liep die kreeg vijf dagen ballen zonder dat je wist waarom of hoe. Je kon dan vijf dagen gaan afwassen.

Later kreeg je dan bepaalde rechten, zoals het in beroep gaan tegen de reden waarom je gestraft werd, maar men maakte de mensen bang, doe dat zeker niet want dan moest je verschijnen bij de OBBSD. Vanaf die tijd ging ik in beroep iedere keer ik gestraft werd, en wat bleek, de officieren waren te bang om de procedure in gang te zetten, want het waren eigenlijk zei die bang waren van de OBBSD, dus de straf viel weg. Voor mij was dat een officier zoals een andere.
Oud 23 september 2020, 09:39   #312
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze zal daar wel een en ander verkend hebben.....
Haar probleem niet het mijne.
Oud 23 september 2020, 09:41   #313
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik herinner me de tijd dat je als soldaat geen rechten had, je kon zelfs niet in beroep gaan als je gestraft werd.
Men belde dan vanuit de keuken naar de compagniecommandant en vroeg hem om wat gestraften te sturen, omdat er een afwas van een week gestapeld stond. De compagniecommandant die opende dan de venster en iedereen die toevallig in het zicht liep die kreeg vijf dagen ballen zonder dat je wist waarom of hoe. Je kon dan vijf dagen gaan afwassen.

Later kreeg je dan bepaalde rechten, zoals het in beroep gaan tegen de reden waarom je gestraft werd, maar men maakte de mensen bang, doe dat zeker niet want dan moest je verschijnen bij de OBBSD. Vanaf die tijd ging ik in beroep iedere keer ik gestraft werd, en wat bleek, de officieren waren te bang om de procedure in gang te zetten, want het waren eigenlijk zei die bang waren van de OBBSD, dus de straf viel weg. Voor mij was dat een officier zoals een andere.
Klopt.
Oud 23 september 2020, 09:46   #314
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Maar dat meegeleverd vuurtje was toch een miserie om mee te werken hoor...Het blokje brandde goed maar dat "staandertje" was maar pruts....
Het "Esbit" vuurtje ?

https://berghut.be/39293-large_default/esbit-vuur.jpg
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2020, 09:56   #315
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Onze kazerne lag in een bos op 8 km van een dorp,een Duits meisje dat 2 minuten tegen een militair praatte werd meteen scheef bekeken door de lokale inboorlingen.
Oud 23 september 2020, 10:01   #316
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Die blokjes maakten dat je eten stonk tegen dat het warm was. Ik had meestal zelf zo'n "Butagasvuurtje" bij, veel beter, alsook handiger in gebruik zonder de stank.

Ook, De M-75 tank had een platte uitlaat bovenaan de tank, effe 100 liter naft erdoor blazen om een gammel met water te koken op die uitlaat.
Oud 23 september 2020, 10:52   #317
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Die blokjes maakten dat je eten stonk tegen dat het warm was. Ik had meestal zelf zo'n "Butagasvuurtje" bij, veel beter, alsook handiger in gebruik zonder de stank.

Ook, De M-75 tank had een platte uitlaat bovenaan de tank, effe 100 liter naft erdoor blazen om een gammel met water te koken op die uitlaat.
De M75 is geen tank, da's een blikken taxi om kanonnenvoer sneller naar de slachtbank te brengen.

Maar de luchtgekoelde motor was betrouwbaar.
Oud 23 september 2020, 10:54   #318
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Onze kazerne lag in een bos op 8 km van een dorp,een Duits meisje dat 2 minuten tegen een militair praatte werd meteen scheef bekeken door de lokale inboorlingen.
Een jonge persoon met kriebel in de broek wil rebelleren. En dan zijn afkeurenswaardige partners net de meer interessante figuren.
Oud 23 september 2020, 11:13   #319
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Haar probleem niet het mijne.
Zeker. 'k Herinner me nog dat ze, toen ik in 't leger was, de damars en andere vrouwen in het leger "het matras" noemden... Tijden veranderen natuurlijk.
Oud 23 september 2020, 11:18   #320
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeker. 'k Herinner me nog dat ze, toen ik in 't leger was, de damars en andere vrouwen in het leger "het matras" noemden... Tijden veranderen natuurlijk.
Je had officiersmatrassen en vrouwelijke BV's die er prat op gingen zoveel mogelijk miliciens binnen te doen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be