Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 september 2020, 20:56   #61
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Ondertussen verstrengen ze in Frankrijk.

In Marseille en Guadeloupe gaan café's en restaurants opnieuw helemaal dicht.

Laatst gewijzigd door Zucht : 23 september 2020 om 20:57.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2020, 21:22   #62
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Ondertussen verstrengen ze in Frankrijk.

In Marseille en Guadeloupe gaan café's en restaurants opnieuw helemaal dicht.
Zie ik hier ook gebeuren. Ik denk zelfs dat dat niet meer veraf is.

En hoe graag ik zelf iets ga drinken is voor mij het enige dat helpt net het Alcoholverbruik sterk aan banden te leggen. Alcohol en veiligheid zijn nooit goede vrienden geweest. Het is en blijft een linke drug.
Ik zie het telkenmale hoe overmoedig veel mensen worden na hun tweede Duvel.....voor vrouwen is een halve al genoeg om ze niet meer te herkennen.

Wie ik hier minder en minder lees zijn de leden die zweerden dat de pandemie voorbij was ??

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 september 2020 om 21:29.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2020, 21:46   #63
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Het doel van 30 was/is mobiliteit van burgers verder inperken.
Het doel van de corona verexcuseerde terreur ligt in hetzelfde doelwit: vrijheden inperken.
Inperken van de vrijheid was en is niet het doel, het is gewoon een neveneffect.

Maar net zoals bij de zone 30 is de kans groot dat de huidige beperkingen van de burgerrechten en vrijheden worden misbruikt als permanente verworvenheden.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2020, 21:52   #64
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Het originele concept was niet verkeerd. Door de borden van 30 was je al gewaarschuwd dat je in een schoolomgeving kwam en moest opletten.
juist ...vroeger was dat binnen de 50 m of zo
Maar dan nog kon dat evengoed een bord met gevaar geweest zijn ipv een effectieve snelheidsbeperking
In principe gaat men er ook van uit dat desniettemin er daar geen beperking is ieder chauffeur defensief zou moeten rijden en zijn snelheid zelf matigt naarmate de omstandigheden

Citaat:
Maar ondertussen heeft men die 30 te pas en te onpas misbruikt en is er geen mens die er zich nog iets van aantrekt.
ge hebt twee soorten hé
Die voor een schoolomgeving en diegenen die er gekomen zijn ergens op verzoek van de plaatselijke buurt die minder lawaai en leefbaarheid wenste
Nu, ook dat is een beetje wereldvreemd daar iedereen dat wel ergens wilt in eigen buurt maar niet als hij/zij een andere buurt enkel maar moet doorrijden op weg naar winkel, werk, etc

Citaat:
Eigenlijk hetzelfde als bij corona. In plaats van selectieve maatregelen op te leggen waar dat nodig is, gaat men zodanig in overdrive dat niemand het nog gelooft.
juist ja
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2020, 21:55   #65
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Het doel van 30 was/is mobiliteit van burgers verder inperken.
Het doel van de corona verexcuseerde terreur ligt in hetzelfde doelwit: vrijheden inperken.
Waar ziet gij geen grootse complotten vraag ik me af

Vertel me eens wat de zin is van een overheid met snode plannen om enerzijds overal die mobiliteit te gaan saboteren en anderzijds ongebreideld toelaten/in de hand werken dat er net meer mobiliteit dient te zijn.
Gewoon als spielerei om ons wat te jennen ?
Oud 23 september 2020, 21:57   #66
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Zie ik hier ook gebeuren. Ik denk zelfs dat dat niet meer veraf is.

En hoe graag ik zelf iets ga drinken is voor mij het enige dat helpt net het Alcoholverbruik sterk aan banden te leggen. Alcohol en veiligheid zijn nooit goede vrienden geweest. Het is en blijft een linke drug.
Ik zie het telkenmale hoe overmoedig veel mensen worden na hun tweede Duvel.....voor vrouwen is een halve al genoeg om ze niet meer te herkennen.

Wie ik hier minder en minder lees zijn de leden die zweerden dat de pandemie voorbij was ??
Dan verbieden we toch gewoon effe alcohol als maatregel ?
Oud 23 september 2020, 22:01   #67
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Waar ziet gij geen grootse complotten vraag ik me af

Vertel me eens wat de zin is van een overheid met snode plannen om enerzijds overal die mobiliteit te gaan saboteren en anderzijds ongebreideld toelaten/in de hand werken dat er net meer mobiliteit dient te zijn.
Gewoon als spielerei om ons wat te jennen ?
Ware het niet beter die discussie over 30 km/u verder te voeren in de rubriek verkeersveiligheid mobiliteit ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 september 2020 om 22:02.
Oud 23 september 2020, 22:02   #68
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inperken van de vrijheid was en is niet het doel, het is gewoon een neveneffect.

Maar net zoals bij de zone 30 is de kans groot dat de huidige beperkingen van de burgerrechten en vrijheden worden misbruikt als permanente verworvenheden.
herlees je eerste zin en dan je tweede

'Misbruik' vindt ik een groot woord
Beschouw het dan als een verder neveneffect van een steeds complexere samenleving.
Ge kunt het één moeilijk zonder het andere hebben.
Denk maar aan al die wetten reglementen die extra in het leven zijn geroepen in de jaren.
Niet dat ze allemaal even slim of doordacht of zelfs noodzakelijk waren maar het waren steeds uitingen om nog wat orde te hebben binnen een samenleving waar ieders noden en wensen moeilijker te realiseren of te verkrijgen waren.
Oud 23 september 2020, 22:02   #69
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan verbieden we toch gewoon effe alcohol als maatregel ?
Onmogelijk. Onschendbaar.
Oud 23 september 2020, 22:03   #70
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
ge hebt twee soorten hé
Die voor een schoolomgeving en diegenen die er gekomen zijn ergens op verzoek van de plaatselijke buurt die minder lawaai en leefbaarheid wenste
Nu, ook dat is een beetje wereldvreemd daar iedereen dat wel ergens wilt in eigen buurt maar niet als hij/zij een andere buurt enkel maar moet doorrijden op weg naar winkel, werk, etc
Je hebt ook volledige centra die zone 30 geworden zijn, er zijn fietstraten en andere onzin uitgevonden.

Allemaal gebaseerd op wetgeving die bedoeld was om de snelheid aan scholen lokaal te verlagen. Wetgeving die misbruikt is.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2020, 22:29   #71
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hebt ook volledige centra die zone 30 geworden zijn, er zijn fietstraten en andere onzin uitgevonden.

Allemaal gebaseerd op wetgeving die bedoeld was om de snelheid aan scholen lokaal te verlagen. Wetgeving die misbruikt is.
Idd.
Gent is zo een geval.
Schepenen ontmoedigd de auto en is tegelijk voorzitter in de raad van bestuur... Fietshandel en company.
Oud 23 september 2020, 23:47   #72
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik denk het niet.
Ik denk het wel al die gehaaste jonge moeders zijn gigantisch voor maar vegen er in de realiteit gigantisch hun voeten aan.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2020, 23:51   #73
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Vanaf morgen, geen belastingen meer. Uw bruto loon wordt zo ook uw netto loon.
Dat zouden de belgen eigenlijk moeten doen....

Voor de tijd dat ze géén regering hebben zouden ze ook géén belasting moeten betalen...

Wedden dat er dan telkens weer binnen de 14 dagen een nieuwe werkbare regering zou worden gevormd...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2020, 23:55   #74
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Hier bij ons beginnen zone 30 al in het industriepark...

Dan hebben ze er al van 300 meter lang,schoon rechtdoor in een éénrichtingsstraat...

en in de straten waar een zone dertig soelaas zou bieden wegens een onoverzichtelijk beeld van de weg die belemmert wordt door een hoge haag in een linkse bocht mag je dan weer 50 km per uur....

En dat is dus een weg die wordt aanbevolen voor fietstoeristen én voetgangers

Laatst gewijzigd door Svennies : 23 september 2020 om 23:56.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2020, 04:16   #75
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Wat als iemand ziek komt naar het werk en iedereen daar gaat besmetten.
Als gij op uw werk ook een FFP2 masker aanhebt, evenals een plexi gelaatskap, dan gaat er U niks gebeuren. Want mensen in de ziekenzorg doen dat alle dagen, met zieken in contact komen. Dat zou voor U zelfs veiliger zijn, dan dat iedereen met een stoffen maskertje rondloopt, dat nog niet eens de helft tegenhoudt.

Alleen is een FFP2 masker de ganse dag dragen, nogal lastig.

Citaat:
Het zou ten strengste verboden moeten worden dat iemand gaat werken met verkoudheidssymptomen.
Het is wel eigenaardig dat gij die overwegingen vorige jaren niet had, toen griep rond ging, he. Want dat doodt ook mensen. Wat minder, ja, maar niettemin.

Nu ben ik het er totaal mee eens dat er een cultuur zou moeten zijn waarin je thuis blijft van zodra je enige verkoudheid hebt. Maar vroeger werd je dan scheef bekeken als een plannentrekker: je bleef enkel thuis als je zodanig ziek was dat je gewoon niet naar je werk KON komen ; al de rest werd gezien als plannentrekkerij, he. Iemand die thuis bleef omdat hij een snotvalling had was een zeveraar, en geen enkele dokter zou hem een ziekenbriefje gegeven hebben. Nochtans hebben wij op die manier duizenden en duizenden mensen "vermoord", al die jaren. Maar toen vonden we dat normaal. Nu het eens deze ziekte is, zijn dat allemaal schandalige moordenaars geworden.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2020, 04:25   #76
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Dat zouden de belgen eigenlijk moeten doen....

Voor de tijd dat ze géén regering hebben zouden ze ook géén belasting moeten betalen...

Wedden dat er dan telkens weer binnen de 14 dagen een nieuwe werkbare regering zou worden gevormd...
De ministers & Co geen loon zolang er geen regering is want dat is een teken dat ze hun werk niet goed doen.
Oud 24 september 2020, 04:32   #77
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
herlees je eerste zin en dan je tweede

'Misbruik' vindt ik een groot woord
Beschouw het dan als een verder neveneffect van een steeds complexere samenleving.
Ge kunt het één moeilijk zonder het andere hebben.
Denk maar aan al die wetten reglementen die extra in het leven zijn geroepen in de jaren.
Niet dat ze allemaal even slim of doordacht of zelfs noodzakelijk waren maar het waren steeds uitingen om nog wat orde te hebben binnen een samenleving waar ieders noden en wensen moeilijker te realiseren of te verkrijgen waren.

Mooi gezegd.
Juist spijtig dat er veel mensen alleen maar naar de nadelen kijken en zelden naar de voordelen van die regeltjes.
Dat ze niet altijd optimaal zijn, dat is een feit, maar van de andere kant kan je ook niet voor iedereen goed doen.

't is meestal 'om het volk te pesten'.
Ik ken geen enkele minister die dat als reden zou durven te gebruiken want dan wordt hij/zij bij de volgende ronde niet meer verkozen.
Maw, ze hebben er alle belang bij.
Oud 24 september 2020, 04:41   #78
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De ministers & Co geen loon zolang er geen regering is want dat is een teken dat ze hun werk niet goed doen.
Als er geen regering zou zijn, zijn er geen ministers he

Maar dat is niet waar: "een akkoord vinden" is geen opdracht waar je noodzakelijk in slaagt, en dat is niemand zijn schuld, dat is een vaststelling.

Stel dat wij allemaal een vertegenwoordiger mogen kiezen om de lantaarnpalen in het land te laten verven in een zekere kleur. Sommige kandidaten zijn naar de verkiezingen gegaan: partij A :"wij gaan enkel voor rood of blauw !". Anderen met partij B: "wij zijn tegen rood, zwart en groen, zo niet is alles goed". Nog anderen zijn verkozen op het thema partij C: "alles behalve blauw, wit of geel !". Nog anderen partij D "groen of geel, niks anders !". En tenslotte zijn er die zeggen "geen kleuren, enkel zwart of wit !".

Stel nu dat die 5 groepen elk 20% van de stemmen halen en 20% van de zetels hebben.

Hoe gaan die brave mensen een meerderheid vormen ?

Zij kunnen enkel vaststellen dat met de mandaten die zij hebben, er geen enkele kleur een meerderheid heeft.

A kan met B een coalitie vormen voor blauw, maar die heeft maar 40%
A kan met C een coalitie vormen voor rood, maar die heeft maar 40%
B kan met C een coalitie vormen voor paars, oranje, magenta... maar heeft maar 40%
B kan met D een coalitie vormen voor geel, maar die heeft maar 40%
B kan met E een coalitie vormen voor wit
C kan met D een coalitie vormen voor groen
C kan met E een coalitie vormen voor zwart

Dat zijn de enige coalities die een akkoord voor een kleur kunnen hebben.

Als die vertegenwoordigers zich aan hun verkiezingsengagementen houden, dan moeten zij gezamelijk vaststellen dat er geen meerderheid bestaat om een kleur te vinden. Hun job van vertegenwoordiger is dan correct uitgevoerd. Meer is daar niet aan.

HET IS HELEMAAL NIET VANZELFSPREKEND DAT ER BESTUURSMEERDERHEDEN BESTAAN. Het ontdekken dat die niet bestaan is evengoed een echte volksvertegenwoordiging.

Zeggen dat men dan maar een akkoord 'MOET' vinden wil gewoon zeggen dat er vertegenwoordigers zijn die hun mandaat moeten loochenen.

Dat hij die naar de kiezer gegaan is met "enkel rood of blauw" en daarvoor een kiezersmandaat heeft gegeven, die stemmen laat meetellen voor groen. Wat een aanfluiting is van zijn mandaat: daarvoor had hij geen stem gekregen.
Oud 24 september 2020, 04:50   #79
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist spijtig dat er veel mensen alleen maar naar de nadelen kijken en zelden naar de voordelen van die regeltjes.
Het punt is dat die regeltjes voor sommigen netto heel voordelig zijn, en voor anderen netto heel nadelig. De kleine voordeeltjes die mensen hebben aan regeltjes die voor hen zwaar nadelig zijn, doet het bilan niet overhellen he. En omgekeerd.

Vandaar dat mensen vrij laten kiezen hen beter laat optimiseren waar hun eigen netto voordeel ligt. Natuurlijk zitten daar spel-theoretische collectieve nadelen aan vast, en DAAR kunnen regels spelen, maar een regel kan pas ingevoerd worden als die voor IEDEREEN netto voordeliger is dan nadelig.

Zo niet hebben we gewoon dat een groep voordeel haalt op de kap van een andere groep. In de mate dat er toch een keuze moet gemaakt worden, is in een democratisch idee het zo, dat de meerderheid er een netto voordeel moet aan hebben, op de kap van een minderheid die eraan een nadeel heeft.

Bij deze epidemie is het omgekeerde op een spectaculaire wijze toegepast: een uiterst kleine minderheid zal, als alles voorbij is, "voordeel" gehad hebben aan deze maatregelen, namelijk de minuscule minderheid die door deze maatregelen niet ziek is geworden, of beter genezen is, en zou dood gegaan zijn of heel heel zwaar ziek zonder. Een spectaculair grote meerderheid zal daar netto gigantisch veel nadeel aan gehad hebben, namelijk iedereen die toch niet ziek zou geworden zijn, of die niet heel zwaar ziek is geweest.

Ik denk dat men, sinds de val van het ancien regime waar men ganse volkeren in slavernij dreef om een kleine elite in ongelofelijke luxe laten te leven, zelden zo een wanverhouding heeft georganiseerd met zoveel schending van basisvrijheden als nu. Heel zelden heeft men zo weinig mensen een voordeel gegeven, om zo gigantisch veel mensen een zwaar nadeel op te solferen.

Nu is het bovenstaande inderdaad altijd al de functie geweest van staat, om kleine minderheden voordelen te leveren ten koste van nadelen voor de meerderheid, maar hier is het tot ongekende hoogtes gedreven sinds de val van absolute monarchieen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 24 september 2020 om 04:51.
Oud 24 september 2020, 05:46   #80
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Als gij op uw werk ook een FFP2 masker aanhebt, evenals een plexi gelaatskap, dan gaat er U niks gebeuren. Want mensen in de ziekenzorg doen dat alle dagen, met zieken in contact komen. Dat zou voor U zelfs veiliger zijn, dan dat iedereen met een stoffen maskertje rondloopt, dat nog niet eens de helft tegenhoudt.

Alleen is een FFP2 masker de ganse dag dragen, nogal lastig.

Het is wel eigenaardig dat gij die overwegingen vorige jaren niet had, toen griep rond ging, he. Want dat doodt ook mensen. Wat minder, ja, maar niettemin.

Nu ben ik het er totaal mee eens dat er een cultuur zou moeten zijn waarin je thuis blijft van zodra je enige verkoudheid hebt. Maar vroeger werd je dan scheef bekeken als een plannentrekker: je bleef enkel thuis als je zodanig ziek was dat je gewoon niet naar je werk KON komen ; al de rest werd gezien als plannentrekkerij, he. Iemand die thuis bleef omdat hij een snotvalling had was een zeveraar, en geen enkele dokter zou hem een ziekenbriefje gegeven hebben. Nochtans hebben wij op die manier duizenden en duizenden mensen "vermoord", al die jaren. Maar toen vonden we dat normaal. Nu het eens deze ziekte is, zijn dat allemaal schandalige moordenaars geworden.

Het moet toegegeven worden,in Vlaamse ondernemingetjes worden systematisch diegenen die het meest "ziek" zijn buiten gezet zodra zich een gelegenheid voordoet..Wees maar gerust dat de "aanstellers" nu misschien een beetje met rust gelaten worden wegens "covids" en zo,maar de afrekening volgt....onvermijdelijk.

Laatst gewijzigd door kelt : 24 september 2020 om 05:50.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be