Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 september 2020, 20:14   #1181
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Biologisch heb je gelijk, maar emotioneel niet.

Uiteindelijk weet je als kind niet wie je biologische ouders zijn als ze het je niet vertellen.
Die biologische band betekent niets.

Wat wel uitmaakt is de emotionele band. Diegenen die de moeder en vader rol op zich nemen, die het kind opvoeden zijn de echte ouders.
Vroeg of laat stellen geadopteerde kinderen zich vragen over hun biologische ouders. Sommigen gaan zelfs zo ver dat ze die ouders opsporen en met hen in contact komen. Blijkbaar is het dus zo dat de biologische band uiteindelijk veel dieper zit dan u wilt aannemen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2020, 21:47   #1182
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Dan kijk je of er zich geen wat het overige betreft even valabel heterokoppel kandidaat heeft gesteld. Indien ja, dan is het homokoppel overbodig. Indien nee, dan kan het wel.
Als het een scheel negertje is met softenon armpjes is het OK voor een homo koppel. Zij hebben recht op de overschot.
GFY.
Soms denkt men dat het dal bereikt is op dit forum. Nee, het kan nog dieper.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 26 september 2020 om 21:50.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2020, 21:55   #1183
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Als het een scheel negertje is met softenon armpjes is het OK voor een homo koppel. Zij hebben recht op de overschot.
GFY.
Soms denkt men dat het dal bereikt is op dit forum. Nee, het kan nog dieper.
Je maakt er natuurlijk een karikatuur van, maar inderdaad: ik veronderstel dat dat voor dat negertje beter is dan een weeshuis. Jij niet? Waar er echter keuze is aan ouders, dient de voorkeur gegeven te worden aan een heterogezin waarin een complementaire mannelijke en vrouwelijke input bestaat (met behoud van de eigenheid van de beide componenten).

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 26 september 2020 om 21:57.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2020, 22:10   #1184
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je maakt er natuurlijk een karikatuur van, maar inderdaad: ik veronderstel dat dat voor dat negertje beter is dan een weeshuis. Jij niet? Waar er echter keuze is aan ouders, dient de voorkeur gegeven te worden aan een heterogezin waarin een complementaire mannelijke en vrouwelijke input bestaat (met behoud van de eigenheid van de beide componenten).
Ik kan alleen maar hopen dat Der Wanderer nooit in een positie komt waar hij kan beslissen over de capaciteit van homosexuelen om een job uit te oefenen of het recht een kind te adopteren. Hij zou niet mistaan in landen waar men homo's van daken gooit of tieners die met elkaar plassertje spelen op te hangen aan een bouwkraan.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2020, 22:13   #1185
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan kijk je of er zich geen wat het overige betreft even valabel heterokoppel kandidaat heeft gesteld. Indien ja, dan is het homokoppel overbodig. Indien nee, dan kan het wel.
En we doen die discriminatie omdat ... ?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2020, 22:14   #1186
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Ik begin een correlatie te bemerken tss Poetin-lovers en homofobie. Raar he. Zou er een verband bestaan?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2020, 22:50   #1187
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Als gij dat doet ga ik dat tegen mijn papa zeggen en dan gaat gij rammel krijgen.

Oh ja, wel dan kom ik af met mijn twee papa's!
Papa en Pluspapa.

Nèh!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2020, 22:55   #1188
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Bij mijn weten organiseert men in dit land geen wedstrijd waarbij men dan kinderen toewijst aan wie heeft aangetoond "de beste opvoeding te geven aan die kleine". Voor adoptie moet men aan bepaalde criteria voldoen. Op basis daarvan wordt dan het adoptiedossier geregeld.
Mijn inziens heb je nogal veel vertrouwen in onze overheid die zou kunnen bepalen wie geschikt is voor adoptie.

De criteria zijn in de eerste plaats "bemiddeld zijn". Wie niet bemiddeld is kan geen kind adopteren.

Ik herinner mij dat bemiddelde gezinnen met eigen kinderen destijds eens wat kleur in huis wilden. Adoptie was trendy. Een chineeske adopteren, twee zelfs, was zeer trendy. Tot ze op een leeftijd kwamen dat ze werden geconfronteerd met de biologische (witte) kinderen. Problemen ja ..
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2020, 23:20   #1189
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Twee mannen zijn niet in staat om samen een kind op te voeden.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2020, 23:53   #1190
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Conservatief of niet, ik blijf erbij dat er een fundamentele link is tussen de biologische productie van "kind" en het "recht op kind".

Er zijn twee manieren om iets te bekomen dat je niet hebt en dat niet zomaar in de natuur voorhanden is: het zelf maken, of het bekomen van anderen (via ruil, of via diefstal of afpersing).
gij kunt zeggen wat je wilt maar ge spreekt jezelf daarmee ontzettend tegen
Als het gaat over de natuur dan zou dat enkel voor de vrouw gelden daar manlief het al gauw heeft afgebold en de volgende is gaan bezwangeren.
(dat op enkele uitzonderingen na maar die vindt ge dan ook om het tegendeel aan te tonen)
Het man-vrouw-kind -> recht (&plicht) concept is er echt wel eentje dat de menselijke cultuur en maatschappij zelf gecreëerd heeft

Citaat:
Voor kinderen is dat niet anders. Kinderen kan je zelf maken, of "kopen/stelen/afpakken".

Welnu, in dat laatste geval zijn kinderen koopwaar, als ze geproduceerd worden om verhandeld te worden.

Als kind heb je dus oftewel een "maak reden" dat die biologische fabrikanten U wilden en U daarom gemaakt hebben, oftewel moet je beseffen dat je een soort van koopwaar was, en je gefabriceerd werd omdat je fabrikant daar om een of andere reden wel een voordeel in zag, maar U eigenlijk niet wilde voor zichzelf.
Welnu, ik vind dat laatste gewoon schandalig. Dat is wat ik "van kinderen marchandise maken" noem. Er is dan geen verschil tussen een blik tomatensoep en een kind. Beide werden geproduceerd door producenten om er zelf een voordeel uit te halen, dat door ruil bekomen werd, maw voor iets anders dat hoger ingeschat werd dan de waarde van het spul dat geproduceerd werd.

Het is omdat de fabrikant van tomatensoep meer waarde hecht aan het geld bekomen door tomatensoep te ruilen voor geld, dat hij die tomatensoep maakt. Welnu, als een draagmoeder graag kinderen fabriceert om ze weg te geven, doet ze dat omdat ze iets anders meer apprecieert dan "een kind hebben (en grootbrengen)".

Maw, als je geproduceerd wordt om geruild te worden, begin je al je bestaan met een producent die U minder waard vond dan datgene dat hij ervoor in de plaats kreeg.

Dat je nadien als blik tomatensoep in de handen komt van iemand die U meer apprecieert dan het geld dat hij ervoor gaf, compenseert toch niet het gegeven dat je essentieel geproduceerd werd door een producent die U minderwaardig vond aan wat ie ervoor in de plaats kreeg, nee ?[/quote]
ge slaat een open deur open
Iedereen vindt dat schandalig

Citaat:
Want je kan het draaien of keren hoe je wil, uw biologische origine is wel degelijk een groot deel van "jezelf", ook al komt daar een aspect "opvoeding" bij.
Het een staat los van het ander en is maatschappelijk/cultureel bepaald

Citaat:
Voor mij is de enige "legitieme" reden om een kind te fabriceren, dat je een kind wil. Als je kinderen gaat fabriceren om die te ruilen tegen dinges die je liever hebt, dan maak je van die kinderen marchandise. Ook al komen die terecht bij mensen die dolgraag poppenkast met U willen spelen.
En weer die stropop
Het gaat over adoptie
En zoals we al eens gezegd hebben mag dat geen machandise zijn ten behoefte naar de vraag van homo's of zelfs hetero's etc
Dus beschouw diegenen die wees zijn (geworden) of die afgestaan zijn omdat bepaalde lui onder jouw "legitieme" dat kind wel ergens wilden maar zich later bedachten of het niet aankonden
In dat geval hebt ge zelf gezegd dat die maar best geadopteerd kunnen worden.
Diegenen die ze adopteren hebben GEEN biologische band ermee
En dan pas rijst de vraag waarom dat dat geen twee mannen mogen zijn ?
Twee vrouwen is maatschappelijk blijkbaar minder een probleem, een alleenstaande vrouw al helemaal niet
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2020, 23:55   #1191
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Ge kent toch dat verhaal van dat koppel dat wil scheiden, beiden 90+,dat voor de vrederechter moet verschijnen, ge weet hoe langer samen hoe moeilijker de scheiding, ook juridisch. De vrederechter oppert jullie zijn al zolang samen en nu nog willen scheiden dat trekt toch nergens op ?
Ach, eerwaarde, was het antwoord, het gaat al zo lang niet goed meer tussen ons, maar we hebben gewacht tot de kinders dood zijn.

Neeje die had ik nog niet gehoord
Oud 27 september 2020, 00:00   #1192
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verkeerd. Het idee zelf van sperma bank is verkeerd, tenzij men dat ziet als een vorm van biologische robotica waar je Intellectual Property kan kopen voor uw bio-bot.
Hoe rijm je hier 'verkeerd' ?
Uiteiendelijk zou dat gewoon neerkomen op 'fabriceren' van een kind door een man en een vrouw die daar beiden mee instemmen (dus willen) en dan is het volgens jouw eigenste definitie perfect "legitiem" hé
Oud 27 september 2020, 00:02   #1193
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Wat hebben spermabanken met adoptie gemeen ?
veel en weinig
Ge kunt die donatie (tegen geldelijke vergoeding) bekijken als bijdrage voor de marchandise kind hé
Oud 27 september 2020, 00:05   #1194
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het belang van de complementaire mannelijke en vrouwelijke factor in de opvoeding.
zever in pakskes en dat weet ge
Praktijk leert dat het
1) geen reet uitmaakt
2) nauwelijks relevant in vele gevallen als één van de twee de taak niet naar behoren zou opnemen
3) het helemaal niet gezegd is dat dat complementair is
Oud 27 september 2020, 00:09   #1195
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard niet. Zelfs een bende paters is dan goed he. Als er iemand voor die kleine wil zorgen is dat OK, maar noch dat homo koppel, noch die bende paters zijn dan de papa's van dat kind.

Maar dat is even goed geldig voor een hetero adoptie koppel. Adoptie heeft niks met seksuele relaties te maken, en welke persoon of welke groep personen zich nu over die wees wil ontfermen heeft maar 1 criterium: welke gaat de beste opvoeding geven aan die kleine. Wie van die opvoeders waar zijn leuter in steekt (behalve in die kleine he !) heeft verder geen belang.

Zolang die maar niet denken dat het "hun" kind is.
Die "hun" is spreekwoordelijk en/of kan slaan op voogdijschap/wettelijke band

Sorry hé ( da's mijn idee ) maar ik word ook soms mottig als de echte ouders spreken in termen van "hun" kind als drogreden dat ge daar niks zou mogen over zeggen of opmerken
Oud 27 september 2020, 00:16   #1196
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat telt voor een kind is van ergens vandaan te komen en dus als "missie" te hebben van de voortzetting te zijn van die oorsprong. Een schakel te zijn in een lijn, en dus, ideaal gezien, ook in die lijn opgevoed te worden, dan is het biologische en het opvoedkundige een geheel dat "doorgezet" wordt.

Of ge nu met mensen die met elkaar neuken in een huis woont of niet (gezin dus) heeft verder geen belang, he. Als er daar andere kinderen rondlopen, is dat enkel maar van belang in de mate dat die OOK diezelfde lijn voortzetten.

Maar het kan leuk zijn, lollig en wat weet ik allemaal niet van verschillende mensen in uw omgeving te hebben. Maar of dat nu speelkameraadjes, vrienden of iets anders zijn, heeft daar verder geen belang bij he.

Als je maar je twee "referenties" hebt, uw vader en uw moeder. Of ge nu bij hen "alleen" zijt, of in een grote groep met veel andere mensen ("gezin" dus) kan het aangenamer of juist stukken vervelender maken, maar is niet essentieel. Wat telt is dat gij zelf uw weg kunt trekken, en dat ge vaste referenties hebt, uw pa en uw ma (die al dan niet samenwonen, die al dan niet nog met elkaar neuken, die al dan niet in huizen wonen waar andere mensen rondlopen).

Wat telt zijn die mensen van uw origine, en die moeten niet noodzakelijk samen wonen (dat is wel beter natuurlijk, maar niet essentieel). Of uw pa en/of uw ma nu ergens anders op de wereld wonen, of uw broers en zussen ergens anders op de wereld wonen, DAT is uw familie, dat is uw "lijn". Waar ge zelf verblijft, en wie daar rondloopt, is praktisch natuurlijk wel belangrijk, maar in de grond niet. Zo kiest ge ook uw vrienden uit, ook al woont ge daar niet mee. En de mensen bij wie ge woont, dat is sympathiek maar niet wat echt telt.
waarom telt dat of vindt ge dat zo belangrijk ?
Mij kan het eerlijk gezegd niet veel schelen ( wat niet wilt zeggen dat ik niet curieus ben naar wat ik bv gemeen zou hebben van karaktertrekken met mijn ouders ) wie dat precies zijn of waar ze zijn
De band die ge opgebouwd hebt bepaald eerder dat ge die mensen beziet als uw (biologische) ouders en zo gaat 'respecteren'
't Zou wel een leuk experiment zijn hé

Ge verwisselt de biologische ouders van een pasgeboren met een ander stel en ge laat alles zo overkomen alsof dat dat die kleine zijn biologische ouders zijn
Oud 27 september 2020, 00:18   #1197
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Biologisch heb je gelijk, maar emotioneel niet.

Uiteindelijk weet je als kind niet wie je biologische ouders zijn als ze het je niet vertellen.
Die biologische band betekent niets
.

Wat wel uitmaakt is de emotionele band. Diegenen die de moeder en vader rol op zich nemen, die het kind opvoeden zijn de echte ouders.
idd
Tenzij ge argwaan hebt en stiekem wat dna gaat verzamelen om het uit te zoeken
Oud 27 september 2020, 00:20   #1198
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Vroeg of laat stellen geadopteerde kinderen zich vragen over hun biologische ouders. Sommigen gaan zelfs zo ver dat ze die ouders opsporen en met hen in contact komen. Blijkbaar is het dus zo dat de biologische band uiteindelijk veel dieper zit dan u wilt aannemen.
Ja & neen
Blijkbaar hecht de maatschappij en dus nadien die kinderen daar heel veel belang aan
Als ze ergens weten dat ze geadopteerd zijn zullen ze gaan zoeken
Als ze dat niet zouden weten dan doen ze dan niet
Oud 27 september 2020, 00:21   #1199
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Twee mannen zijn niet in staat om samen een kind op te voeden.
...en op wat baseer je dat ?
De praktijk bewijst als decennia (dat voor het deel dat gedocumenteerd is) lang het omgekeerde
Oud 27 september 2020, 01:07   #1200
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Wat 'n geweldige opvoedkundige adviezen waarmee hier rondgestrooid wordt.

Je adopteert 'n kind of wat, je vertelt hen niets, en hoopt/denkt dat zoiets levenslang verborgen blijft.
't Leven van dat kind begint al met 'n leugen.

Niemand komt er ooit achter?
Ik ken er zo een, die in onwetendheid gelaten werd, tot er op school over geroddeld werd, kinderen onder elkaar - horen dingen van hun ouders - kunnen ongewild erg wreed zijn. Dat kind was 7 jaar en kwam huilend thuis. Hij heeft hen dat z'n leven lang kwalijk genomen.

Of stel dat je kind 'n ziekte krijgt, genetisch bepaald, bloed, plasma, beenmerg/stamcellen, 'n nier ... nodig heeft...en jij kan 't niet afstaan - wat vertel je dan?
Oh ja wacht, ik moet je nog iets vertellen wat me ontschoten is ...?

Hopelijk komen kinderen - als ze al geadopteerd worden door eender wie of van welk geslacht ook - nooit terecht bij dat soort lieden.

Nja, 'n kind met enkel 2 papa's, of 2 mama's kan je al nooit in 't ongewisse laten, of net doen alsof ze beiden de biologische ouders zijn.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be