Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 september 2020, 22:30   #8981
Tavek
Banneling

Standaard

Dit doet me deugd
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2020, 22:30   #8982
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
dafuq

Ik hoop dat ze geen Fallout 76 kloon in space maken....
Soms moeten designers eens met hun smoel tegen de muur lopen en ondervinden wat het betekent om hun klanten en fanbase te kakken te zetten. Ik denk dat die devs soms wat teveel in hun ivoren torentje zitten.

Een harde landing op aarde kan dan heilzaam zijn.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2020, 22:37   #8983
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je gooit een aantal zaken op een hoop.

Je leven beschermen valt onder wettige zelfverdediging. Looters komen uw spullen stelen. Dat valt daar niet onder.
Oh, maar ik zou ze niet direct afschieten, ntl.
Toen ik in ’t leger 's nachts wacht moest kloppen, kregen we de instructie – in het geval van een inbraak - om drie keer ‘Halt of ik schiet!’ te roepen.
Pas daarna mochten we schieten.

Dat zou ik dus ook doen bij ’n inbreker of een bende looters die m’n zaak/woning plunderen.
Drie keer krijgen ze de kans om te gaan lopen, drie keer.
Is dat niet sociaal genoeg, mss?
Citaat:
Als je die dan afschiet is dat in dit land, en nog een hele reeks andere beschaafde landen, ten ministe doodslag. Soms zelfs gewoon moord. Assisen is dan uw deel.
Gij spreekt al direct van doden…
Zie hierboven en als ge u bewapent dan moet ge dat slim doen.

In een revolvermagazijn passen er gemiddeld 12-15 patronen.
De eerste 3 zijn losse flodders, die de inbreker/looter mss/hopelijk van het lawaai doen gaan lopen.
Als ‘m héél traag van begrip is en/of gewoon verder doet met ratten, zijn de volgende 5 rounds rubberpatronen, dus helemaal niet dodelijk, maar kunnen wel voor wat blauwe plekken en kneuzingen zorgen.
Tegen dan zou ik toch mogen hopen dat die inbreker/looter het signaal begrepen heeft.
En als ‘m desondanks dan toch besluit om verder te doen of zich naar mij te keren, spijtig, maar wat rest in m’n lader is dan van een iets hardere materie gemaakt, al zal ik wel proberen om ‘m niet-dodelijk te treffen.

Btw, deze optie kan nooit geen kwaad, kwestie van genoeg bewijslast te kunnen geven:

http://www.tachyoninc.com/pistol.html
Citaat:
En een rechter laten oordelen na de feiten is nogal slecht he: diene looter kan niet meer tot leven gewekt worden, zijn straf is definitief.
Zie hierboven. Kansen zat gekregen.
Citaat:
Wat zou ik dus doen ? Simpelweg de politie bellen en ze laten inrekenen. Politie is mijn vriend, bij een inbraak stonden ze binnen de 5 min hier met getrokken wapen. En de dader is ook nog eens gevat door speurwerk.
Ja, mooi voor jou, maar je behoort tot een minderheid:

Negen op de tien woninginbraken in ons land nooit opgelost

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20141023_01337674

’t Artikel is wel 6 jaar oud, maar heb geen idee of dat pakcijfer ondertussen al veranderd is.

En wat als…?:

https://forum.politics.be/showpost.p...postcount=8961
Oud 27 september 2020, 22:37   #8984
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Soms moeten designers eens met hun smoel tegen de muur lopen en ondervinden wat het betekent om hun klanten en fanbase te kakken te zetten. Ik denk dat die devs soms wat teveel in hun ivoren torentje zitten.

Een harde landing op aarde kan dan heilzaam zijn.
Ubisoft is ook zo eentje.

Assassins creed's zijn vaker flop dan top nu. De laatste twee trokken terug ergens op, gelukkig. Maar Valhalla, dat nu in de stijgers staat, lijkt me echt enorme bagger te zijn. De footage die ik gezien heb in de zomer 3-4 maand voor release, was zo slecht kwa animaties dat ik er echt voor vrees.
Oud 27 september 2020, 22:38   #8985
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het op de N-VA steken en wenen.
Ja, of efkes Bouchez bellen voor een oplossing.
Oud 27 september 2020, 22:41   #8986
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Oh, maar ik zou ze niet direct afschieten, ntl.
Toen ik in ’t leger 's nachts wacht moest kloppen, kregen we de instructie – in het geval van een inbraak - om drie keer ‘Halt of ik schiet!’ te roepen.
Pas daarna mochten we schieten.

Dat zou ik dus ook doen bij ’n inbreker of een bende looters die m’n zaak/woning plunderen.
Drie keer krijgen ze de kans om te gaan lopen, drie keer.
Is dat niet sociaal genoeg, mss?

Gij spreekt al direct van doden…
Zie hierboven en als ge u bewapent dan moet ge dat slim doen.

In een revolvermagazijn passen er gemiddeld 12-15 patronen.
De eerste 3 zijn losse flodders, die de inbreker/looter mss/hopelijk van het lawaai doen gaan lopen.
Als ‘m héél traag van begrip is en/of gewoon verder doet met ratten, zijn de volgende 5 rounds rubberpatronen, dus helemaal niet dodelijk, maar kunnen wel voor wat blauwe plekken en kneuzingen zorgen.
Tegen dan zou ik toch mogen hopen dat die inbreker/looter het signaal begrepen heeft.
En als ‘m desondanks dan toch besluit om verder te doen of zich naar mij te keren, spijtig, maar wat rest in m’n lader is dan van een iets hardere materie gemaakt, al zal ik wel proberen om ‘m niet-dodelijk te treffen.

Btw, deze optie kan nooit geen kwaad, kwestie van genoeg bewijslast te kunnen geven:

http://www.tachyoninc.com/pistol.html

Zie hierboven. Kansen zat gekregen.

Ja, mooi voor jou, maar je behoort tot een minderheid:

Negen op de tien woninginbraken in ons land nooit opgelost

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20141023_01337674

’t Artikel is wel 6 jaar oud, maar heb geen idee of dat pakcijfer ondertussen al veranderd is.

En wat als…?:

Dat klink allemaal een beetje zoals "we schieten inbrekers in de benen".

Mensen die dat zeggen hebben nog nooit een wapen vastgehouden
Oud 27 september 2020, 22:42   #8987
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
De flikken doen het wel. Allez, toch in mijn land.
In uw omgeving. Ik woon althans volgens de officiële geplogenheden, in hetzelfde land.

Er is een reden waarom huize Chaos gepantserde rolluiken heeft.
Teveel mocrojochies die meisjes afdreigden die naar de school in de buurt gingen.

Na een paar keer wat gebrul op't straat zijn er een paar grote ramen gesneuveld. Tot de "eerste generatie patriarchen", die kosten hadden, hun grieven bij de lokale Iman brachten.

Ik heb daarvan geleerd. 1 debiel die geen huisnummer kan lezen kost me 3 grote dubbele beglazing ramen. Ergo, ik heb even samengezeten met een rolluik installateur. De luiken hier lachen eens met een bombardement van kinderkopjes of molotovs.

Maar die mannen zijn nu geen "jong bejaarden" meer, maar stormen nu af op de octogenerische leeftijd. Dus hoe lang nog dat ik kan profiteren van "hun bescherming"?
Oud 27 september 2020, 22:48   #8988
Tavek
Banneling

Standaard

Trump zijn taxes.

LOL

https://www.nytimes.com/
Oud 27 september 2020, 22:49   #8989
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Dat klink allemaal een beetje zoals "we schieten inbrekers in de benen".

Mensen die dat zeggen hebben nog nooit een wapen vastgehouden
Ah, ok, analfabeten hebben nooit een school vanbinnen gezien...
Bestaan er geen schietclubs dan, waar je kan leren om met een pistool om te gaan ?

Trouwens, tekenend dat je verder niet ingaat op wat je in m'n post in bold zette...

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 27 september 2020 om 22:51.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2020, 22:49   #8990
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
In uw omgeving. Ik woon althans volgens de officiële geplogenheden, in hetzelfde land.

Er is een reden waarom huize Chaos gepantserde rolluiken heeft.
Teveel mocrojochies die meisjes afdreigden die naar de school in de buurt gingen.

Na een paar keer wat gebrul op't straat zijn er een paar grote ramen gesneuveld. Tot de "eerste generatie patriarchen", die kosten hadden, hun grieven bij de lokale Iman brachten.

Ik heb daarvan geleerd. 1 debiel die geen huisnummer kan lezen kost me 3 grote dubbele beglazing ramen. Ergo, ik heb even samengezeten met een rolluik installateur. De luiken hier lachen eens met een bombardement van kinderkopjes of molotovs.

Maar die mannen zijn nu geen "jong bejaarden" meer, maar stormen nu af op de octogenerische leeftijd. Dus hoe lang nog dat ik kan profiteren van "hun bescherming"?
Waar woon jij?
Oud 27 september 2020, 22:52   #8991
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ah, ok, analfabeten hebben nooit een school vanbinnen gezien...
Bestaan er geen schietclubs dan, waar je kan leren om met een pistool om te gaan ?

Trouwens, tekenend dat je verder niet ingaat op wat je in m'n post in bold zette...
Er is geen wet die toelaat dat jij als criterium neemt "drie keer halt roepen" of "eerst met losse flodders te schieten" om daarna over te gaan tot dodelijk geweld.

Als je die procedure volgt zou het simpelweg moord worden.
Oud 27 september 2020, 22:59   #8992
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Waar woon jij?
In Vilvoorde, waar de Grote Leider Hans Bonte al eens is mogen gaan lopen van zijn troetels.
Waar agenten in elkaar geklopt mogen worden door een kickboxend bontkraagje. het hyperagressieve bontkraagje was sneller terug op't straat dan
de agenten verzorgd waren, want de jeugdrechter had "voorwaarden gesteld", het schoffie mocht alleen naar school en de sportclub...

Vilvoorde waar Sikhs zwaar beboet worden omdat ze eigen mensen zonder papieren willen huisvesten en helpen... De tempel gesloten werdt daarvoor...

Maar meneer Bontes troetels, die krijgen met gemak een vergunning om een historisch industrieel pand af te breken tot onder de grond, en er een nieuwe moskee met wooneenheden erboven op neer te poten.

Welkom in Belgistan.
Oud 27 september 2020, 23:23   #8993
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
If auditors ultimately disallow Trump's $72.9 million federal refund, he will be forced to return that money with interest, and possibly penalties, a total that could exceed $100 million. He could also be ordered to return the state and local refunds based on the same claims.
En er is +450 miljoen dollar aan Deutsche Bank leningen die moeten afbetaald worden in de komende jaren.

Trump heeft dat geld niet Alles wat hij heeft is massief verlieslatend. Dus zelfs al liquideert hij zijn bedrijven, veel krijgt hij er niet voor.

Kortom, mocht de man herverkozen worden, dan is hij de eerste zittende president die zich falliet moet laten verklaren en waar zijn schuldeisers hem in de macht gaan hebben.
Oud 27 september 2020, 23:25   #8994
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dit doet me deugd
Oh, daar staat een Odalrune in. Het is een nazi-spel voor extreem-extreem-rechtsen.
Oud 27 september 2020, 23:25   #8995
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Er is geen wet die toelaat dat jij als criterium neemt "drie keer halt roepen" of "eerst met losse flodders te schieten"
Neen, helaas niet, wat niet wil zeggen dat de wet op zelfverdediging redelijk suckt, gezien die de burger op het moment dat het écht nodig is, het recht ontneemt om have en lijf te verdedigen tegen gespuis dat minder wetvrezend is.
Goe bezig.
Citaat:
…om daarna over te gaan tot dodelijk geweld.

Als je die procedure volgt zou het simpelweg moord worden.
Uw obsessie met dodelijk geweld en moord is zielig.
Net om die begrippen te voorkomen, zorg ik ervoor dat dit vermeden kan worden.
Remember ?:

In een revolvermagazijn gaan er gemiddeld 12-15 patronen.

Opgeteld zijn dat acht niet-dodelijke waarschuwingen en met de 3 vocale waarschuwingen, is dat in totaal dus elf kansen om te stoppen/gaan lopen...
Da's toch redelijk vriendelijk van mij, eh, om zo zorgelijk met het leven in te zitten van inbrekers/looters, niet ?

Dus zo rap als jij denkt, zal dodelijk geweld of moord niet voorkomen, hoor.
Alleen als de inbreker/looter zot genoeg is, om desondanks de flodders & rubbers toch zou besluiten om mij aan te vallen of m'n gezin in gevaar te brengen.
Of mag dat ook al niet meer, mss?

Trouwens, ik vraag me echt af waarom ge deze vraag steeds maar negeert:

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 27 september 2020 om 23:27.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2020, 23:28   #8996
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, net niet.

Een voorwaarde om te kunnen beginnen aan een democratie is net die basisprinciepe rond justitie.

Raak je daar aan, hef je de democratie ook op.
Dus, plunderaars doen gewoon hun democratische plicht, herverdelen van goederen?
Oud 27 september 2020, 23:29   #8997
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, helaas niet, wat niet wil zeggen dat de wet op zelfverdediging redelijk suckt, gezien die de burger op het moment dat het écht nodig is, het recht ontneemt om have en lijf te verdedigen tegen gespuis dat minder wetvrezend is.
Goe bezig.

Uw obsessie met dodelijk geweld en moord is zielig.
Net om die begrippen te voorkomen, zorg ik ervoor dat dit vermeden kan worden.
Remember ?:

In een revolvermagazijn gaan er gemiddeld 12-15 patronen.

Opgeteld zijn dat acht niet-dodelijke waarschuwingen en met de 3 vocale waarschuwingen, is dat in totaal dus elf kansen om te stoppen/gaan lopen...
Da's toch redelijk vriendelijk van mij, eh, om zo zorgelijk met het leven in te zitten van inbrekers/looters, niet ?

Dus zo rap als jij denkt, zal dodelijk geweld of moord niet voorkomen, hoor.
Alleen als de inbreker/looter zot genoeg is, om desondanks de flodders & rubbers toch zou besluiten om mij aan te vallen of m'n gezin in gevaar te brengen.
Of mag dat ook al niet meer, mss?

Trouwens, ik vraag me echt af waarom ge deze vraag steeds maar negeert:

Ik heb die vraag beantwoord in een vorige post.

Flikken bellen en ze laten inrekenen.

Ook al geeft je 1000 waarschuwingen, iemand die jou niet naar het leven staat, mag je niet afschieten. Door die waarschuwingen verander je het enkel van doodslag in moord, dat laatste kan je levenslang opleveren.
Oud 27 september 2020, 23:30   #8998
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dus, plunderaars doen gewoon hun democratische plicht, herverdelen van goederen?
Plunderaars horen opgepakt te worden door de politie, berecht te worden in een rechtbank en een straf ondergaan zoals opgelegd door de rechter.

Niet afgeschoten te worden door burgers.
Oud 27 september 2020, 23:34   #8999
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Plunderaars horen opgepakt te worden door de politie, berecht te worden in een rechtbank en een straf ondergaan zoals opgelegd door de rechter.

Niet afgeschoten te worden door burgers.
idd.
Waarom hebben we anders een rechtssysteem in een democratie ?
Haal het gerecht er uit en je hebt anarchie.
Oud 27 september 2020, 23:35   #9000
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
idd.
Waarom hebben we anders een rechtssysteem in een democratie ?
Haal het gerecht er uit en je hebt anarchie.
Democratie is geen mob-rule. Dat is iets dat blijkbaar een heel deel niet verstaan.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be