![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#9001 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand die bij mij een slot forceert en binnen breekt, vraag of waarschuw ik helemaal niks en knal hem overhoop (als ik de kans krijg). Een commissaris heeft mij trouwens ooit gezegd "als je een inbreker neerschiet, schiet hem dan zo dood mogelijk, en nooit in de rug"
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 27 september 2020 om 23:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9002 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Neen, dat heb je niet gedaan, niet op deze situatie:
https://forum.politics.be/showpost.p...postcount=8961 Citaat:
https://forum.politics.be/showpost.p...postcount=8961 Antwoord daar eens eerlijk op. Citaat:
De eerste 3 zijn losse flodders, die de inbreker/looter mss/hopelijk van het lawaai doen gaan lopen. Als ‘m héél traag van begrip is en/of gewoon verder doet met ratten, zijn de volgende 5 rounds rubberpatronen, dus helemaal niet dodelijk, maar kunnen wel voor wat blauwe plekken en kneuzingen zorgen. Zie jij doodslag/moord als gevolg hiervan ?
![]() |
![]() |
#9003 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als wetsvrezende burger start u met de politie te bellen. (toch handig, die mobiele telefoon op het nachtkastje) Welk nummer? Algemeen alarmnummer, of lokaal politienummer? Bof, lokaal nummer, u mag al geluk hebben dat het een centraal punt is van een politiezone, en dan nog krijgt u een keuzemenu van talen, en soorten van problemen die er kunnen zijn. Na 10 minuten luisteren "al onze medewerkers zijn bezet" en een menselijke stem die belooft een patrouille te sturen is een doorsnee persoon toch al ferm ongerust. Aangezien u geen wapenbezitter bent, wat gaat u doen? Bedenk wel, een wapenbezitter die het volgens het boekje doet, gaat pas na het verwittigen van de ordediensten (u weel wel, keuzemenu en "we zijn onderweg") de wapenkluis openen en een wapen klaar maken. Munitie laden in lader of trommel, en dan eens zeer voorzichtig piepen waar het lawaai vandaan komt. Het zijn al doorgedreven getrainde figuren die in zo'n situatie nog proberen te mikken op ledematen.
![]() |
![]() |
#9004 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9005 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Als jij tijd hebt om een hele reeks losse flodders af te schieten, te roepen, te waarschuwen, etc...is het geen wettige zelfverdediging meer. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9006 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, probeer in België maar eens aan 9mm Rubber bal munitie te komen als burger.
![]() |
![]() |
#9007 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is de theorie. In werkelijkheid stelt de politie een PV op dat ze dan doorsturen naar het Parket, die het dan vervolgens "bij den hoop" leggen, want Justitie staat ongeveer 10.000 strafzaken achter, die dreigen te verjaren.
![]() |
#9008 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je dit soort zaken probeert, ga je onherroepelijk in de bak voor doodslag. Die mannen doen een buurtonderzoek, doen een huiszoeking bij de dader, en ga zo maar door. Als ze merken dat er bijvoorbeeld massas DNA van u opzit (ge gebruikt het mes) en er zelfs snijkerven van dat mes op een snijplank van u zitten, hangt ge. DNA staalname is vrij standaard geworden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9009 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
TRUMP’S TAXES SHOW CHRONIC LOSSES AND YEARS OF TAX AVOIDANCE https://unfoldtimes.com/trumps-taxes...-tax-avoidance https://webcache.googleusercontent.c...&ct=clnk&gl=be
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9010 |
Banneling
|
![]() Bij geweldpleging verloopt het toch even anders. Dan verschijnen die vrij snel voor de raadkamer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9011 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu doe je alsof de Belgische Justitie een goed geoliede machine is.
![]() |
#9012 | ||
|
![]() Citaat:
'Jamaar, meneer de rechter, toen ik riep dat 'm weg moest, richtte die gast z'n pistool op mij.' Voila, vrijspraak voor Diego en dikke pech voor den inbreker/looter. Maar hey, zelfs het bezit van een verdedigingswapen is voor jou crimineel, dus hoop ik voor jou dat je nooit in deze situatie verzeild geraakt: Citaat:
![]() |
![]() |
#9013 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die winkel is verzekerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9014 |
Banneling
|
![]() En naast "gooi een mes in de plas bloed" krijgen we nu "stop een ongeregistreerd wapen (= strafbaar) in zijn handen".
Fact remains, als ge ene afschiet en het voldoet niet aan wettige zelfverdediging, en ge probeert het te verdoezelen, gaat ge zelf de bak in. Ik zou dit toch eens eerst doorspreken met een advocaat voordat ge effectief met dit plan gaat rondlopen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9015 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9016 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar we spreken hier over de VS, een verzekering voor wat dan ook is weinig waarschijnlijk verplicht. En peperduur.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 28 september 2020 om 00:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9017 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9018 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk dat men dat viking tijdperk te veel wil uitmelken. Ik vind Skyrim bv prachtig in die nordische cultuur maar voor een cloak & dagger game als AC niet direct iets waar ik onmiddellijk aan zou denken. AC 2 blijft nog steeds de beste voor mij. Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 28 september 2020 om 00:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9019 | |
|
![]() Citaat:
Idem met de GP 9 mm op 30 meter. Dus ja, mikken op de ledematen én raken zit er wel in, daar hoeft geen moord of doodslag aan te pas te komen.
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert. Laatst gewijzigd door Diego Raga : 28 september 2020 om 00:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9020 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar u past uw uitspraak al aan. Van broodje aap verhaal -oftewel, u noemt me een leugenaar- , heeft een rijkswachter me die raad wel gegeven...
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 28 september 2020 om 00:17. |
|
![]() |
![]() |