![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#382 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De kiezers blijven niet dom of dom gehouden met gezever over multicul, racisme en cordon. Ze voelen hun land steeds vreemder en wreder worden tot zo ver dat vrouwen en ouderen na donker niet veilig meer zijn op straat.
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen. Laatst gewijzigd door lamenielachen : 28 september 2020 om 10:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#383 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is het nadeel van de Gewesten hé.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#384 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze hebben gewoon niets tegen hen in te brengen, behalve wat in elke andere partij ook naar buiten komt... Dus buiten dreigen, liegen en bedriegen hebben ze niets... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#385 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Henri1 : 28 september 2020 om 10:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#386 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#387 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het 70 punten plan is al bijna voor de helft in wetgeving gegoten. Ik denk niet dat daar nog iemand van achterover gaat vallen hoor.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#388 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Daarvoor moet er eerst democratie zijn en dat blok is nu net het tegenovergestelde .......
![]() |
#389 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En uw probleem is dat de meeste van die partijen irrelevant aan het worden zijn. BUB achterna.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#390 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat weet ik niet. Ik vond het wat N-VA betreft, een zwaar gemiste kans. Citaat:
Hoeveel andere N-VA'ers, VLD'ers en CD'erv(ik bedoel daarmee kiezers, mandatarissen vermoed ik niet al teveel) er aanwezig waren, heb ik het raden naar, maar het klopt met deze actie Van Grieken met het VB zich profileert als leider van de oppositie. N-VA zal een tandje moeten bijsteken, ik denk dat het geen slimme strategie was om de betogingen volledig in handen van VB te geven.
![]() |
![]() |
#391 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#392 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() kan je die punten eens opnoemen ???
![]() |
#393 |
Banneling
|
![]() En ik zei dat die regering zonder Vlaamse meerderheid een meerderheid heeft in het Rijk. Hoe is dat dan democratisch voor de representatie vh grootste bevolkingsdeel nl de Vlamingen?
Of begrijp je het democratisch deficit hier niet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#394 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarom ook dat de politie niet mag optreden en maar laat begaan... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#395 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#396 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als je nadat je regering valt, doodleuk 6 maanden met je minderheidsregering voortdoet in "lopende zaken", dan heb je de democratie al ondermijnd. Als je na verkiezingen alle formatiepogingen saboteert, om 16 maand lang met je minderheidsregerinkje verder te doen also je nog enige democratische legitimeit hebt, dan ben je al ver weg van wat een democratie inhoudt. Maar liever campagnes voeren over een denkbeeldig gevaar...
![]() |
![]() |
#397 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze verraden niet hun eigen gedachten. Dit is toch het belangrijkste.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#398 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welk aspect van onze democratie willen ze afschaffen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#399 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah, je bent er.
Er zijn dus 3 opties 1. De unitaire staat: quasi geen voorstanders meer voor te vinden. (BUB) 2. De status quo: de traditionele partijen 3. De splitsing: NVA en VB Voor 1 is niemand te vinden, de evolutie is immers de andere richting uit. Aangezien de status quo een duidelijk democratisch deficit aantoont dat in de grondwet ingebakken zit, ben ik daar tegen. Er schiet dus nog 1 optie over.
![]() |
![]() |
![]() |
#400 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |