Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 september 2020, 06:49   #181
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Hartelijk dank voor de moeite en de tijd die je in dit onderwerp steekt. Jij benadert de zaak wetenschappelijk, mét cijfers en lincks om te staven wat je schrijft.
Mij heb je overtuigd....omdat ik te overtuigen ben....
Ik wil gewoon *echt weten* wat ervan aan is. Natuurlijk heb ik een bias: ik ben een libertair die tegen alles wat staat en dwang is. Als dusdanig ben ik gebiased als men dwang gaat uitoefenen, ik ben daar a priori tegen. Ik denk dat dwang in veruit de meeste gevallen verkeerd is. MAAR: het had gekund dat dit nu eens een voorbeeld was waar dwang wel degelijk zinvol is.

Alleen vind ik dat als er dan dwang moet worden gebruikt, men perfect moet begrijpen waarom die dwang naar een beter resultaat voor de meesten zal leiden dan als men vrij laat. Ik heb de pretentie te denken dat ik wetenschappelijk meer dan genoeg bagage heb om zo een argument kunnen te volgen en te begrijpen als men mij dat presenteert, vooral omdat ik inderdaad voldoende onderlegd ben in wiskunde, en bovendien als hobby wat geneeskunde en epidemiologie onder de kiezen heb, toch evenveel als uw gemiddelde huisdokter.

Met andere woorden, als men dwang gaat uitoefenen, moet dat in het kader zijn van een heel serieus geargumenteerd plan en ik beweer dat ik perfect in staat ben om dat plan te begrijpen.

Welnu, ik heb geen enkel OFFICIEEL plan gezien, maar wel enkele goeie blogs die het "plan" hebben uitgelegd, en ik zag daar ONMIDDELLIJK HET FALEN VAN IN. De wiskunde klopte niet. En de wiskunde die klopte betekende dwang voor onbeperkte tijd, zonder dat men de MATE van dwang kende.

Er was geen enkele andere uitweg, op 1 na: chance hebben dat men een behandeling vond op een paar maanden tijd. Ttz, dat men in de bestaande farmacie ging rondneuzen en per toeval een bestaand middel ging vinden dat als goeie behandeling werkte. DAT was eventueel een mogelijke uitweg: chance hebben.

De lockdown heeft echter totaal anders gewerkt dan ik echt dacht. Ik dacht dat de lockdown echt serieus ging helpen, en dat men dan met het probleem zou zitten dat men die niet kon opheffen, want van zodra men die ging opheffen, het spel terug van de grond ging komen. Ik dacht niet dat die zo weinig zou doen. Ik heb dat pas ergens midden april beginnen zien. Ik had verwacht dat men zo goed als geen gevallen meer zou hebben na 3 of 4 weken lockdown (14 dagen om de "eerste zieken" hun familie laten te besmetten, en dan nog eens 14 dagen om die laten uit te zieken, en het is grotendeels gedaan). Toen het maar heel langzaam begon te dalen in Italie had ik begrepen dat de lockdown eigenlijk niet werkte qua doden.

Dat was goed nieuws: als die weinig deed, zou men die ook kunnen opheffen !

Maar de lockdown heeft iets gedaan dat we nu pas merken: de jongeren en actieven "beschermd". Die gaan relatief weinig dood, dus dat kon men niet zien in de sterfcijfers. Maar het is die enorme hoop mensen die nu ziek aan het worden is, want dat is onvermijdelijk. En we vallen terug op wat de wiskunde zegt: met tijdelijke maatregelen kan je het eindresultaat niet veranderen. Oftewel doen we dit voor jaren, oftewel is er niks aan te doen, en zijn alle tijdelijke maatregelen gewoon uitstel.

Dat wil niet zeggen dat "uitstel" soms geen zin kan hebben: in het begin "om te zien of we geen behandeling hadden". Maar we hadden er (op HCQ na) geen. En ja, om overbelasting van de ziekenzorg te vermijden op voorwaarde dat de epidemie zo erg niet is als voorspeld. Als die wel zo erg was, was het zodanig hopeloos (zodanig veel mensen zouden zorgen nodig hebben) dat onze ziekenzorg dat op geen enkele manier aankon.

Maar om een goed beleid te hebben, moet men het bovenstaande allemaal beseffen. Dan gaat men niet "potentiele zieken ophopen in pieken", maar zo veel mogelijk spreiden. Men doet het omgekeerde. Ik begrijp die professoren epidemiologie niet, die blijkbaar minder van hun eigen vak kennen dan ik.

Laatst gewijzigd door patrickve : 30 september 2020 om 06:50.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2020, 07:19   #182
stuyckp
Banneling

Standaard

Die lockdown had maar 1 reden.
De ziekenhuis opnames onder controle houden.
Als er geen lockdown was geweest dan zouden we Italiaanse toestanden hebben gehad. En je mag ook een beetje rekening houden met het personeel dat daar werkt. Ik ga ervan uit dat Covid patienten behandelen zwaarder is dan een gemiddelde patient.

Je kan ook niet alles puur mathematisch benaderen. Je bent wel met mensen bezig hee. Tenzij je een Darwinist bent en er geen probleem mee heeft dat de zgn zwakkeren weggefilterd worden. Er zijn toch ook sterke mensen ziek geworden, sommigen zijn niet opgenomen, hebben geen deftige behandeling gehad, en sukkelen nu nog steeds met hun gezondheid.

Na die lockdown zag je de cijfers dalen. Zonder lockdown ga ik ervan uit dat de cijfers exponentieel zouden doorgestegen zijn.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 30 september 2020 om 07:21.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2020, 07:29   #183
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Er zijn toch ook sterke mensen ziek geworden, sommigen zijn niet opgenomen, hebben geen deftige behandeling gehad, en sukkelen nu nog steeds met hun gezondheid.
Zijn dat toevallig dezelfde die neuten over fibromialgie of miospasmie ? Vanuit mijn dagelijkse werkzaamheden blijf ik het eindeloos belachelijk vinden wel spel er gemaakt wordt van een kuchje en een loopneusje. Vanuit mijn ervaring worden gezonde mensen niet ziek van de coron

Citaat:
Na die lockdown zag je de cijfers dalen. Zonder lockdown ga ik ervan uit dat de cijfers exponentieel zouden doorgestegen zijn.
Dus nu er geen desastreuze, maatschappij ondermijnende lock down is, zouden het aantal besmettingen en het aantal opnames niet dalen ?
De realiteit spreekt dat nu al tegen. Anderzijds moet men de zaken blijven overdrijven en opkloppen om later de farma-industrie toch hun winsten te laten maximaliseren door een vaccin te verkopen.

En natuurlijk moet de situatie aan de burger erg genoeg verkocht worden om het nieuwe postje van corona-ambassadeur voor Kwekkelien Kwekkeboom te verantwoorden.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2020, 07:30   #184
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die lockdown had maar 1 reden.
De ziekenhuis opnames onder controle houden.
Als er geen lockdown was geweest dan zouden we Italiaanse toestanden hebben gehad. En je mag ook een beetje rekening houden met het personeel dat daar werkt. Ik ga ervan uit dat Covid patienten behandelen zwaarder is dan een gemiddelde patient.

Je kan ook niet alles puur mathematisch benaderen. Je bent wel met mensen bezig hee. Tenzij je een Darwinist bent en er geen probleem mee heeft dat de zgn zwakkeren weggefilterd worden. Er zijn toch ook sterke mensen ziek geworden, sommigen zijn niet opgenomen, hebben geen deftige behandeling gehad, en sukkelen nu nog steeds met hun gezondheid.

Maar de tegenstanders van coronamaatregelen schermen nu net met de cijfers die een gevolg zijn van de maatregelen. Moeten daar nu om , of ?
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2020, 07:44   #185
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
En toch blijft de VRT en VTM die klungel opvoeren als hun huis viroloog.
En meer nog. Een wetenschapper die voor hoer speelt van een politieke partij is moeilijk nog een wetenschapper te noemen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2020, 07:48   #186
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Zijn dat toevallig dezelfde die neuten over fibromialgie of miospasmie ? Vanuit mijn dagelijkse werkzaamheden blijf ik het eindeloos belachelijk vinden wel spel er gemaakt wordt van een kuchje en een loopneusje. Vanuit mijn ervaring worden gezonde mensen niet ziek van de coron

Dus nu er geen desastreuze, maatschappij ondermijnende lock down is, zouden het aantal besmettingen en het aantal opnames niet dalen ?
De realiteit spreekt dat nu al tegen. Anderzijds moet men de zaken blijven overdrijven en opkloppen om later de farma-industrie toch hun winsten te laten maximaliseren door een vaccin te verkopen.

En natuurlijk moet de situatie aan de burger erg genoeg verkocht worden om het nieuwe postje van corona-ambassadeur voor Kwekkelien Kwekkeboom te verantwoorden.
Zelden ziet men iemand zo dwalen over zowat alle onderwerpen als u.
We zetten heel de economie in lockdown om de farma-industrie, die al hoge winsten maakt, nog meer winsten te laten genereren. Het is een complot, een complot zeg ik u!

Tijdens de lockdown was er nog een tekort aan mondmaskers. De situatie is nu anders dan toen. En je ziet dat als de maatregelen niet goed opgevolgd worden, dat dan de besmettings cijfers terug stijgen. En zelfs vrij snel.

De besmettings cijfers an sich zijn voor mij niet zo relevant, de ziekenhuisopnames zijn relevanter. Het personeel in de ziekenhuizen moet dat getal aankunnen en dus moet dat onder controle gehouden worden.

Er zijn bekende figuren ziek geworden, Axel Daeseleire, er is een artikel in humo verschenen van onbekende Vlamingen die ziek geworden zijn en niet opgenomen werden. Uw eigen ervaring is te beperkt.
Corona kan in bepaalde gevallen nefaste gevolgen hebben.
Een en ander heeft ook iets te maken met probabiliteit. Een gezond mens heeft minder kans om ziek te worden door Corona.

Ik neem Van Ranst geenzins in bescherming. Schoenmaker blijf bij uw leest, lijkt me bijzonder gepast. Hij kan beter, en in het verlengde de meeste politici, wegblijven van twitter.

Twitter, het meest onzinnige, debiele van alle sociale media.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 30 september 2020 om 07:52.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2020, 07:52   #187
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat moest niet meer bewezen worden, de man is communist.
De man is een lul. Het rondlopende bewijs dat gestudeerd hebben geen garantie is op wijsheid.
Oud 30 september 2020, 07:57   #188
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Welnee, de dwalen ginder ook. De hysterie en de schrik slaat weer toe, de onvoorbereidheid druipt er weer af, en uiteindelijk veroorzaken ze enkel maar extra kosten zonder resultaat.
en geven de schijn dat ze maatregelen treffen.
Oud 30 september 2020, 08:00   #189
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Zou het mogelijk zijn daarvan enkele voorbeelden te geven?

Of anders gewoon enkele betrouwbare bronnen?

Hartelijk dank bij voorbaat,

"djimi"
De behandeling van een VB'er aan de universiteit van Gent, waar hij enkel op beschuldiging, groot uitgesmeerd in onze pravdamedia, al zwaar gestraft werd...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2020, 08:12   #190
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

QUOTE=Elio di Supo;9463182]Een variant op een statisticus is iemand die verzuipt in een rivier die gemiddeld een halve meter diep is.[/quote][
Oud 30 september 2020, 08:17   #191
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenaard Depuydt Bekijk bericht
Dag Pajosje

Het begrip "grote mond" is voorbehouden aan bekrompen, Belgsgezinde en Vlaams hatende Limburgers.

Dhr. Depuydt valt werkelijk uit de lucht. Wie is Zuhal Demir? Hoogstwaarschijnlijk een "Nieuwe Belg". Als die heer de Nederlandse taal met opzet bevuilt, dient hij ook op de vingers getikt te worden.
Dhr. Depuydt heeft alle zogezegd Vlaamsgezinde beleidsverenigingen aangemaand om de Nederlandstalige taal niet meer te vervuilen.

Zo heeft het Vlaams Behang ooit een bladje verspreid met de uitspraak: "Wij willen geen tweede Calais aan onze Vlaamse kust." Deze voormalige Nederlandstalige stad dient in Nederlandstalig verband uiteraard "KALES" gespeld te worden. Dhr. Depuydt heeft een klacht ingediend zonder weinig gevolg.
Dit Vlaams Behang leert echter niet uit zijn vergissingen, uitgaande van de vlaggenrel te Driebruggen.

De Vlaamse stad Kortrijk wordt inderdaad door de Walen "Courtrai" genoemd. De stadsnaam werd ooit een Hoogduits (verschoven) jasje aangemeten "Kortrich".

Dhr. Depuydt bezoekt sinds de smoelvodverplichting geen eetaangelegenheden meer. Het woord "friet" verraadt door zijn begin F- een vreemde afkomst. Het is een afleiding "frit" van het Waals werkwoord "frire" (= ndl. braden). Een rein Nederlandstalige nevenbenaming voor dit gegeven is "aardappelvinger".

Met lachende groeten
Die vlaamshatende limburgers waren anders wel met 500 auto's op de bijeenkomst van het VB. Ik denk dat dat haten dan nog wel meevalt zeker???
Oud 30 september 2020, 08:19   #192
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Die vlaamshatende limburgers waren anders wel met 500 auto's op de bijeenkomst van het VB. Ik denk dat dat haten dan nog wel meevalt zeker???
Ze zijn wat trager aangekomen.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2020, 08:31   #193
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is waar, maar Zweden is ook niet zo verschillend van de UK. Of van Duitsland. En Duitsland en België zijn ook vergelijkbaar.
Inwoners per km²

België: 383,9
Duitsland: 224,5
Denemarken: 136,2
Zweden: 22,7

Echt vergelijkbaar???

Waar is het risico op besmetting het grootste? Op familiebezoek gezellig rondwandelend in een tuin op de buiten van 50x50m of in een stadstuin van 5x5m aan een kleine tafel van 1x1m?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2020, 08:45   #194
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Inwoners per km²

België: 383,9
Duitsland: 224,5
Denemarken: 136,2
Zweden: 22,7

Echt vergelijkbaar???

Waar is het risico op besmetting het grootste? Op familiebezoek gezellig rondwandelend in een tuin op de buiten van 50x50m of in een stadstuin van 5x5m aan een kleine tafel van 1x1m?
Hoe vaak gaan we dat nu nog moeten uitleggen? In Zweden wonen de meeste mensen wel degelijk kort op elkaar!

Als Groenland morgen Belgisch grondgebied wordt, dan zal het aantal inwoners per km nog lager zijn dan dat van Zweden.

Gaat België daardoor plots minder doden hebben? Uiteraard niet. 11 miljoen van de inwoners blijven kort op elkaar wonen, ongeacht of Groenland nu België is of niet.

Men kan verdrinken in een rivier die gemiddeld 0.5 meter diep is.
Het feit dat het in mijn keuken gemiddeld 21° is, betekent niet dat ik mijn hand niet kan verbranden in de oven.

Het is hier al tientallen keren uitgelegd. De meeste Zweden wonen in steden! Dat er tussen die steden enkele duizenden Zweden wonen die ver van elkaar wonen neemt niet weg dat de meeste Zweden wel redelijk dicht op elkaar wonen.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 30 september 2020 om 08:46.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2020, 11:12   #195
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
De behandeling van een VB'er aan de universiteit van Gent, waar hij enkel op beschuldiging, groot uitgesmeerd in onze pravdamedia, al zwaar gestraft werd...
VB' ers die zonder dat ze iets misdaan hebben uit de vakbond gegooid worden.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2020, 11:30   #196
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Hoe vaak gaan we dat nu nog moeten uitleggen? In Zweden wonen de meeste mensen wel degelijk kort op elkaar!

Als Groenland morgen Belgisch grondgebied wordt, dan zal het aantal inwoners per km nog lager zijn dan dat van Zweden.

Gaat België daardoor plots minder doden hebben? Uiteraard niet. 11 miljoen van de inwoners blijven kort op elkaar wonen, ongeacht of Groenland nu België is of niet.

Men kan verdrinken in een rivier die gemiddeld 0.5 meter diep is.
Het feit dat het in mijn keuken gemiddeld 21° is, betekent niet dat ik mijn hand niet kan verbranden in de oven.

Het is hier al tientallen keren uitgelegd. De meeste Zweden wonen in steden! Dat er tussen die steden enkele duizenden Zweden wonen die ver van elkaar wonen neemt niet weg dat de meeste Zweden wel redelijk dicht op elkaar wonen.
En volgens een vriend van me die er woont zitten en staan ze in die steden nog eens dicht op elkaar. Of alleszins niet direct veel verder van elkaar als hier het geval is.

In de scholen zitten de leerlingen als weleer en zonder mondmasker.

Ach....Ik lees nu dat de cijfers weer beginnen dalen ? Zou dat al zijn omdat de café's in Brussel al twee dagen 2 uur vroeger zijn dichtgegaan ?

Wat ik de laatste tijd ook dikwijls opmerkte is aangaande de mondmaskers hier. Al ontelbare keren zie ik mensen op terrassen of tafels hun masker op de tafel leggen ? T'ja ik vraag me dan af hoe veilig dit nog is te noemen ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2020, 13:04   #197
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
En volgens een vriend van me die er woont zitten en staan ze in die steden nog eens dicht op elkaar. Of alleszins niet direct veel verder van elkaar als hier het geval is.

In de scholen zitten de leerlingen als weleer en zonder mondmasker.

Ach....Ik lees nu dat de cijfers weer beginnen dalen ? Zou dat al zijn omdat de café's in Brussel al twee dagen 2 uur vroeger zijn dichtgegaan ?

Wat ik de laatste tijd ook dikwijls opmerkte is aangaande de mondmaskers hier. Al ontelbare keren zie ik mensen op terrassen of tafels hun masker op de tafel leggen ? T'ja ik vraag me dan af hoe veilig dit nog is te noemen ?
De cijfers zijn beginnen dalen omdat Wilmes de maatregelen heeft versoepeld uiteraard?

Wat corona betreft staat correlatie gelijk aan causaal verband.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2020, 13:10   #198
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Zijn mening is ook niet die van Vlaanderen.
neen daar hebt ge wellicht een punt
Maar die van het vb blijkbaar ook niet hé...anders zouden ze met gemak 50%+1 halen

Laatst gewijzigd door praha : 30 september 2020 om 13:11.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2020, 13:12   #199
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Het normaal vinden van doodsbedreigingen te krijgen na het uiten van een mening ???
Klaarblijkelijk
Omgekeerd staat heel de vendeliersbeweging op z'n poten
Oud 30 september 2020, 13:13   #200
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Anders oprotten stond op een van die wagens
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be