![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De oppositie zal daar regelmatig en trouw verslag van uitbrengen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Le bruit des bottes vond ik wel de tweede grofste. Het grofste: daarna niet toegeven dat dit slechts een stijlfiguur was. "Zwijg, gij bruine rakker ..." Maar dat is allemaal niet erg. Dat kruidt de soep. Er zijn er fijnere, en minder fijne natuurlijk. Neem nu die blowjob en slik affaire van De Wever: dat was zo geformuleerd dat je het ook kon interpreteren als het spreekwoord 'een bittere pil slikken', en "hij gaat door de knieën" ... , gecombineerd met "honi soit qui mal y pense" voor wie er een seksuele connotatie in ziet.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Andere verpakking en een meer gevarieerde politieke hutsepot waar het basiselement "democratie" in ontbreekt. Ze liggen reeds overhoop voor de postjes en moeten nog starten. Hopelijk verbrandt onze newbie minister VDBroecke nu geen geld meer, we hebben er al zo weinig.
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Reserve, Regering De dweil I : Denk jij echt dat er een II komt ?
Laatst gewijzigd door Boduo : 2 oktober 2020 om 08:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Van Bukake is nooit sprake geweest. Ineens verschijnt dit op dit forum door aanhangers van de linkerzijde die als enige dit woord blijkbaar kenden. Dat zegt veel over die linkerzijde. Zeer veel. Het gezegde : 'hij slikt werkelijk alles' betekent gewoon hij gelooft alles, hij aanvaard alles. Dat is wat Bart De Wever bedoelde. Eigenlijk is dat wat een dweil doet. ergo is het eigenlijk Bukake De Croo. Maar ik hou het liever op een dweil. Dat is tenslotte hoe hij het zelf omschreef. Onze stekkerman. En onze vorige minister van fraude bestrijding die er niets van gebakken heeft. Als er nu een departement is dat geld kan opbrengen dan is het toch wel dat zeker. Nee meneer De Croo, den dweil, ging liever wat staan roepen op een podium in Zuid Afrika. Dat er zich een machtsstrijd ontplooide binnen open vld zullen we ook maar vergeten zeker. Uiteindelijk doet De Croo wat hij niet wilde dat Rutten premier werd. Staat ook nogal haaks op zijn vrouw vriendelijk zijn. Vrouw vriendelijk zijn is allemaal ok, behalve als het zijn carriere in de weg staat. Ergo hij dweilt zijn vrouwvriendelijkheid op gepaste moment vrolijk op. Laatst gewijzigd door stuyckp : 2 oktober 2020 om 09:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat moeten we toegeven. Zelfs als niet VBer. Jammer van die zot die blijkbaar aanwezig was. Laatst gewijzigd door stuyckp : 2 oktober 2020 om 09:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zwitserland wel, maar die hebben, waarschijnlijk dank zij een andere grote taal, nl. het Duits de grote francofonie wel weten aan banden te leggen... La Belgique duidelijk niet en zelfs het tegendeel is waar... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zo schreeuwen ze het uit over de daken van verontwaardiging als een federale minister nog maar durft te zeggen dat hij de Vlaamse belangen verdedigd; verdomme die man is er voor heel het land en niet voor Vlaanderen alleen... Als je dan weet dat zijzelf nooit verder komen dat alleen en alleen maar de franstalige belangen te verdedigen, zowel in woord als in daad en waarbij ze in het beste geval erbij voegen 'et pour les flamands la même chose'... Ten minste toch in die gevallen dat 'pour les flamands la même chose' niet in tegenstrijd is met hun eigen franstalige belangen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens mij is dat de standaarduitspraak van het dialect van papa De Croo.
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als premier zonder slagkracht ben je de dweil v.d. regering: Crootje, vorig jaar.
Als je een dweil moet zijn, laat het er dan eentje zijn die de boel grondig schoonmaakt D. Hermans. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als de anderen geen ruzie krijgen geef ik hem een kleine kans. Hij is in ieder geval geen vazal zoals Michel van BDW. Het koningshuis pakken we er dan zolang ook nog wel bij ....
![]() |
![]() |
#118 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En hij heeft dan zelf ook nog niet goed geteld het waren er maar 449 en één brommer.
![]() |
#120 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Nog even en we mogen allemaal Arabisch gaan spreken. Het micro nationalisme/regionalisme komt me de strot uit, mede de reden dat ik me totaal niet kan vinden in een partij zoals het VB. Ik ben het er mee eens dat er kleine verschillen zijn zoals oa taal en dat er op dat gebied wederzijds respect moet zijn, wat vaak ook zoek is. Los daarvan zie ik echter geen verschillen, we zitten in hetzelfde schuitje en hebben dezelfde obstakels voor ons liggen. Dat gaat trouwens op voor gans Europa.
![]() |