Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 augustus 2020, 16:23   #1781
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Greta en Anuna boos: “Jullie hebben twee jaar niets gedaan”

Dat het milieuprobleemover héél de wereld een 'probleem' is het zij zo.

Die meisjes hebben wel nog steeds niet begrepen dat juist dat milieuprobleem niet snel opgelost kan worden of er moeten aardig wat dingen/zaken veranderen.

Citaat:
In feite hebben we nog twee cruciale jaren verloren aan politieke inactiviteit”, schrijven de klimaatjongeren.
Moeten ik dat plaatsen onder: "Het reflecteren van eigen frustraties naar anderen toe?"
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2020, 13:25   #1782
Binnenweg
Burger
 
Geregistreerd: 31 december 2019
Berichten: 144
Standaard

maar ja , waarom niet , mag ik die verhuren ??

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200909_93364827
Binnenweg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2020, 18:52   #1783
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
't is goed dat de jeugd actie wil voeren voor het milieu. Maar ik stelde me ook de vraag hoeveel er zonder verpinken goedkope vluchten nemen voor wat amusement.

Hoeveel van de betogers zouden naar Rock Werchter geweest zijn ?

Prima vraagstelling.

Of er antwoorden gaan verschijnen op de vragen dat zal wat anders zijn denk ik.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2020, 07:27   #1784
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Binnenweg Bekijk bericht
maar ja , waarom niet , mag ik die verhuren ??

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200909_93364827
Citaat:
Youth for Climate en experten hebben concrete klimaatvoorstellen voor nieuwe regering. “Vervang salariswagen door een salariswoning”
Blijkbaar weten die het verschil in aankoopprijs niet en zijn ze niet op de hoogte dat er reeds salariswoningen zijn.
En al die salariswagens vervangen door salariswoningen, hoeveel beton gaat men moeten storten en hoeveel bomen moeten daarvoor verdwijnen?
Is het nog niet erg genoeg dat ze alleen in Turnhout al 500 nieuwe sociale woningen gaan neerpoten in een gebied dat nu volledig groen is.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2020, 08:04   #1785
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Onderzoek toont aan: Kerncentrales openhouden komt neer op jaarlijkse besparing van meer dan 100 miljoen.

Of de Groenen daar blij met gaan zijn dat denk ik niet want dat is toch het enige punt in hun programma: de atoomcentrales afbreken???
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2020, 18:46   #1786
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Greta en Anuna boos: “Jullie hebben twee jaar niets gedaan”

Dat het milieuprobleemover héél de wereld een 'probleem' is het zij zo.

Die meisjes hebben wel nog steeds niet begrepen dat juist dat milieuprobleem niet snel opgelost kan worden of er moeten aardig wat dingen/zaken veranderen.



Moeten ik dat plaatsen onder: "Het reflecteren van eigen frustraties naar anderen toe?"
De ondertussen sowieso onafwendbaar geworden 'milieuproblemen' moeten eigenlijk nog pas echt goed beginnen, en aangezien ze onmogelijk nog 'snel' opgelost KUNNEN geraken, zullen aardig wat dingen/zaken hoe dan ook veranderen, en véél grondiger/radicaler dan de meeste mensen zich voor kunnen (of durven te) stellen.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2020, 22:15   #1787
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.895
Standaard

Goed "nieuws" : de EU stoot nu 916.000.000 ton CO 2 minder uit dan in 1990.
Dat is even veel als de grootste passagiersvliegtuigen (Airbus 380) uitstoten wanneer ze 600.000 keer rond de wereld vliegen, ter hoogte v.d. evenaar.
Dat telt...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2020, 22:19   #1788
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Greta en Anuna boos: “Jullie hebben twee jaar niets gedaan”

Dat het milieuprobleemover héél de wereld een 'probleem' is het zij zo.

Die meisjes hebben wel nog steeds niet begrepen dat juist dat milieuprobleem niet snel opgelost kan worden of er moeten aardig wat dingen/zaken veranderen.



Moeten ik dat plaatsen onder: "Het reflecteren van eigen frustraties naar anderen toe?"
het zijn wel charmante meiden !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2020, 08:09   #1789
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
het zijn wel charmante meiden !
Euh?????

Meiden voor alle werk???
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 14 september 2020 om 08:10.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2020, 20:41   #1790
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Khattabi op milieu en klimaat.

Zalig dat net zij de klimaatjongeren gaat moeten teleurstellen
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2020, 23:00   #1791
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Khattabi op milieu en klimaat.

Zalig dat net zij de klimaatjongeren gaat moeten teleurstellen
Tjah, het is zelfs lachwekkend.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2020, 09:09   #1792
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Khattabi op milieu en klimaat.

Zalig dat net zij de klimaatjongeren gaat moeten teleurstellen
Maar ze gaat biogascentrales bouwen.
Waar dat biogas vandaan gaat komen en hoe ze dat gaat winnen, is ze vergeten te vertellen.
En waar het geld vandaan moet komen, is haar zorg niet.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2020, 09:30   #1793
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.226
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Maar ze gaat biogascentrales bouwen.
Waar dat biogas vandaan gaat komen en hoe ze dat gaat winnen, is ze vergeten te vertellen.
En waar het geld vandaan moet komen, is haar zorg niet.
flatulatieinflatie
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2020, 10:31   #1794
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

GroenGas?

Het Green Gas Register helpt de productie en afzet van groen gas vooruit.

Staat er straks een biogascentrale bij elke boer?

(uit een pagina van greengasregister)

Citaat:
“Drie koeien kunnen een familie een jaar lang groene stroom geven.”

Na de instap van de Antwerpse investeringsmaatschappij Ackermans & van Haaren (AvH) maakt Biolectric zich klaar voor de commerciële uitrol van biogasinstallaties over heel Europa. Om een idee te geven: de productie wordt vervijfvoudigd. Niet onlogisch als je weet dat er minstens 200 miljoen koeien rondlopen in Europa. “Boeren kunnen zelf niet veel doen aan de CO2-uitstoot van hun koeien, maar een biogascentrale wel. Klimaat is bovendien een hot topic op dit moment.”

Snel terugverdiend.
Maar wat met het kostenplaatje? Een kleine installatie kost al rap 100.000 euro, dat komt overeen met een nieuwe tractor. “Maar die investering hebben boeren in 4 of 5 jaar al terugverdiend”, stelt Jans gerust.

Gebruiksvriendelijk.
Bovendien zijn biogascentrales makkelijker en sneller installeerbaar. “Ons eindproduct is een 20-voetscontainer met alle pompen en elektronische besturingen inbegrepen.” In enkele dagen tijd is dit kant-en-klaar pakket dus volledig geïnstalleerd en gebruiksklaar. Ter vergelijking: een klassieke biogasinstallatie installeren duurt ongeveer 2 jaar.
Volgende staat er al een tijdje:

Biogascentrale in Antwerpse haven

De voordelen en nadelen van Bio Energie
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 4 oktober 2020 om 10:32.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2020, 10:52   #1795
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.279
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Maar ze gaat biogascentrales bouwen.
Waar dat biogas vandaan gaat komen en hoe ze dat gaat winnen, is ze vergeten te vertellen.
En waar het geld vandaan moet komen, is haar zorg niet.
De gesloten huisvuilstortplaats van Lier heeft een aantal jaren biogas kunnen leveren voor een aantal serres in de buurt.
Maar aangezien het meeste biologische afval gecomposteerd wordt, of verbrand in huisvuilverbrandingsovens (die "grijze stroom" leveren), gaat dat ook een liedje van korte duur zijn.

En dan het addertje onder het gras. Biogas is niet zo proper om in een "biogas centrale" te stoppen. Er zitten namelijk wat ongewenste producten bij , typische dingetjes in't leven. Wat zwavelverbindingen, een vleugje fosfor, xylanen en dergelijke. Niet zo'n hoogvliegers als het op levensduur van gasturbines en andere "omzetters" aankomt.
De betere keuze daar is een Stirling motor, maar die heeft eigenlijk een laag rendement in verhouding tot kost en omvang.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2020, 10:55   #1796
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Demir sluit achterpoortje voor windmolensubsidies

Citaat:
Het elektronisch aanpassen van het vermogen van windmolens om in een hogere subsdidiecategorie te vallen, wordt aangepakt.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2020, 12:05   #1797
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De gesloten huisvuilstortplaats van Lier heeft een aantal jaren biogas kunnen leveren voor een aantal serres in de buurt.
Maar aangezien het meeste biologische afval gecomposteerd wordt, of verbrand in huisvuilverbrandingsovens (die "grijze stroom" leveren), gaat dat ook een liedje van korte duur zijn.

En dan het addertje onder het gras. Biogas is niet zo proper om in een "biogas centrale" te stoppen. Er zitten namelijk wat ongewenste producten bij , typische dingetjes in't leven. Wat zwavelverbindingen, een vleugje fosfor, xylanen en dergelijke. Niet zo'n hoogvliegers als het op levensduur van gasturbines en andere "omzetters" aankomt.
De betere keuze daar is een Stirling motor, maar die heeft eigenlijk een laag rendement in verhouding tot kost en omvang.

Feitelijk zitten we rond te draaien in een perpetum mobile. Als er geld mee gemoeid is hebben die politiekers aandacht en moeien ze zich met alles en nog wat. Ze huppelen van gas naar water als er overheidsgeld kan uitgegeven worden. En ze werken zogezegd voor industrie en landbouw gelijktijdig. Behalve als...... er dringende zaken moeten gebeuren.
Zo is er de problematiek van de grondwaterstanden die bijna in gans het land ontoereikend zijn.
Op vele plaatsen kunnen deze bijna gratis verholpen worden.
Maar daar heeft niemand interesse voor. Ook Demir niet. Als er iets weinig kost kan er geen geld geschraapt worden.
De oplossing? Simpel! Men zegt tegen de boeren : "Trek uw plan maar er is te weinig water." En het probleem bestaat niet meer.
Ondertussen laat men het hele jaar door droogstaande waterlopen verkommeren in vroegere doornatte gebieden.
En zelfs als het gratis kan verholpen worden om de grondwaterstanden aan te vullen geeft dat politieke zootje geen kik.
Hun wedde op het einde van de maand blijft toch dezelfde.
En dat geldt ook voor de medewerkers van Demir.
Mochten ze hun wedde waard zijn dan zouden ze tenminste de moeite doen
om te luisteren naar wat aboriginals te vertellen hebben over de plaatselijke problematiek. Na veertig jaar is dat nog niet gebeurt.
Wat kan de gewone mens nu beter weten dan idioten met hun boekenwijsheid? Desnoods kan men via de boeken nog bewijzen dat water bergop stroomt.
Gevolg? Demir krijgt van mij nul op tien. Ze kent er niks van.

Laatst gewijzigd door werkman : 16 oktober 2020 om 12:06.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2020, 13:12   #1798
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Desnoods kan men via de boeken nog bewijzen dat water bergop stroomt.
Het lijkt om te lachen, maar dat is werkelijk wat de gemeente hier een paar jaar geleden heeft bepaald. Een gracht moest plots na 100 jaar de andere kant op stromen. Dus hebben ze die veel dieper uitgedolven, waardoor het water in theorie effectief zo zou moeten stromen.
Alleen zijn de buizen onder de opritten niet veranderd, die zitten nu dus een stuk hoger dan de bodem van de gracht.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2020, 21:20   #1799
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Het lijkt om te lachen, maar dat is werkelijk wat de gemeente hier een paar jaar geleden heeft bepaald. Een gracht moest plots na 100 jaar de andere kant op stromen. Dus hebben ze die veel dieper uitgedolven, waardoor het water in theorie effectief zo zou moeten stromen.
Alleen zijn de buizen onder de opritten niet veranderd, die zitten nu dus een stuk hoger dan de bodem van de gracht.

Ik heb niks persoonlijk tegen Demir noch trek ik mij iets aan van partijpolitiek.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2020, 22:22   #1800
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Ik heb niks persoonlijk tegen Demir noch trek ik mij iets aan van partijpolitiek.
Maar als er problematiek gemeld wordt en men vergadert dertig jaar over voorstellen om het op te lossen en er gebeurt niks zie ik dat gewoon als het weigeren van de politiek om in debat met de kiezer te gaan over het onderwerp. Genoteert dus.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be