Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 oktober 2020, 10:10   #21
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Is het in andere partijen ook niet zo ???
Hart over hart???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2020, 10:11   #22
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Ik ben ook nooit fan geweest van Calvo maar als ik eerlijk ben dan moet ik bekennen dat ik niemand zoiets toewens. Hij heeft duidelijk een grote en belangrijke rol gespeeld binnen die partij en dan zo aan de kant geschoven worden is op zijn minst pijnlijk.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2020, 10:13   #23
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ik ben ook nooit fan geweest van Calvo maar als ik eerlijk ben dan moet ik bekennen dat ik niemand zoiets toewens. Hij heeft duidelijk een grote en belangrijke rol gespeeld binnen die partij en dan zo aan de kant geschoven worden is op zijn minst pijnlijk.
Er zijn inderdaad andere manieren om iemand 'opzij' te zetten.

(Niet dat ik er fan van ben van de opzijgeschoven man Calvo maar het moet een serieuze slag in het gezicht geweest zijn)

Zou je het nog politiek kunnen noemen of is het gewoon de stoelendans?

Laatst gewijzigd door Universalia : 2 oktober 2020 om 10:14.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2020, 10:13   #24
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Hij gaat nog voor miserie zorgen.

Dit is nog niet gedaan.
De regering is 1 dag oud. Groen, MR en CD&V liggen intern al compleet overhoop. Dat gaat nog wat geven.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2020, 10:16   #25
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De regering is 1 dag oud. Groen, MR en CD&V liggen intern al compleet overhoop. Dat gaat nog wat geven.
Ik denk dat het zo gekozen is geweest om deze 'regering' zo snel mogelijk terug te laten struikelen.

Ik heb er alvast géén goed oog in.
Oud 2 oktober 2020, 10:19   #26
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ik begrijp zeker waarom Groen hem langs de kant geschoven heeft hoor. Het is een zeer goede zet geweest want hij was inderdaad de schietschijf geworden van de oppositie en dat heeft ie eigenlijk volledig aan zichzelf te danken.

Dat Almaci hem echter op die manier langs de kant gezet heeft, dat is natuurlijk wraakroepend en ik denk dat ze dat nog als een boemerang in haar gezicht zal terugkrijgen. Langs de andere kant, bestaan er wel goeie manieren om zo een beslissing te nemen?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 2 oktober 2020, 10:19   #27
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Er zijn inderdaad andere manieren om iemand 'opzij' te zetten.

(Niet dat ik er fan van ben van de opzijgeschoven man Calvo maar het moet een serieuze slag in het gezicht geweest zijn)

Zou je het nog politiek kunnen noemen of is het gewoon de stoelendans?
Blijkbaar is het systeem bij Groen om ministers te kiezen een pak democratischer dan bij andere partijen. Anderzijds kan er in ieder systeem wel wat gestuurd en beïnvloed worden. Calvo is ook het slachtoffer geworden van de reputatie die hij heeft opgebouwd, hij zou sowieso de schietschijf worden van de oppositie.
Oud 2 oktober 2020, 10:21   #28
Travis Bickle
Minister-President

Travis Bickle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik begrijp zeker waarom Groen hem langs de kant geschoven heeft hoor. Het is een zeer goede zet geweest want hij was inderdaad de schietschijf geworden van de oppositie en dat heeft ie eigenlijk volledig aan zichzelf te danken.

Dat Almaci hem echter op die manier langs de kant gezet heeft, dat is natuurlijk wraakroepend en ik denk dat ze dat nog als een boemerang in haar gezicht zal terugkrijgen. Langs de andere kant, bestaan er wel goeie manieren om zo een beslissing te nemen?
Tinne is na haar passage gisteren in De Afspraak, al een waardig alternatief gebleken.

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2020, 10:22   #29
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder;9467144[B
]Blijkbaar is het systeem bij Groen om ministers te kiezen een pak democratischer dan bij andere partijen.[/b] Anderzijds kan er in ieder systeem wel wat gestuurd en beïnvloed worden. Calvo is ook het slachtoffer geworden van de reputatie die hij heeft opgebouwd, hij zou sowieso de schietschijf worden van de oppositie.
2 !

Laatst gewijzigd door Boduo : 2 oktober 2020 om 10:22.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2020, 10:22   #30
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Calvo werd te licht gevonden, en Almaci te zwaar...

https://static.standaard.be/Assets/I...0&maxwidth=400

Laatst gewijzigd door De Prof : 2 oktober 2020 om 10:43.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2020, 10:23   #31
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Calvo werd te licht gevonden, en Almaci te zwaar...
Almaci is zwaar aan de voorkant.
Ook aan de achterkant ?
Oud 2 oktober 2020, 10:25   #32
De Prof
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Tinne is na haar passage gisteren in De Afspraak, al een waardig alternatief gebleken.
Eerlijk gezegd..

Ze is te fragiel voor de harde politiek.

Een harde werker daar niet van, maar verbaal te zwak.
Oud 2 oktober 2020, 10:27   #33
De Prof
Minister-President

Standaard

Citaat:
Almaci is zwaar aan de voorkant.
Volgens ik zoal hoor is dat zwaar tornen voor uw rugske
Oud 2 oktober 2020, 10:29   #34
Travis Bickle
Minister-President

Travis Bickle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Eerlijk gezegd..

Ze is te fragiel voor de harde politiek.

Een harde werker daar niet van, maar verbaal te zwak.
Los van haar manier van communiceren (want dat vind ik nog het minste - net rekening houdende dat het nog maar haar eerste dag als minister is), gaat het mij vooral om het inhoudelijke. Ze zet zichzelf te kijk als expert energie, maar gaat volledig de mist in door hardnekkig een volledige kernuitstap te verdedigen, zonder daarbij een concreet en geloofwaardig alternatief te kunnen bieden. Hier werd gewoon een schietschijf voor een andere schietschijf ingeruild.

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2020, 10:30   #35
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook haar collega-minister is een troef.
Oud 2 oktober 2020, 10:32   #36
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Los van haar manier van communiceren (want dat vind ik nog het minste - net rekening houdende dat het nog maar haar eerste dag als minister is), gaat het mij vooral om het inhoudelijke. Ze zet zichzelf te kijk als expert energie, maar gaat volledig de mist in door hardnekkig een volledige kernuitstap te verdedigen, zonder daarbij een concreet en geloofwaardig alternatief te kunnen bieden. Hier werd gewoon een schietschijf voor een andere schietschijf ingeruild.
Bij de theoriemensen is het altijd hetzelfde: GEEN ALTERNATIEF.
Géén concrete elementen.
Oud 2 oktober 2020, 10:33   #37
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Ook haar collega-minister is een troef.
Desutter is toch geen schietschijf ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2020, 10:37   #38
De Prof
Minister-President

Standaard

Citaat:
Los van haar manier van communiceren (want dat vind ik nog het minste - net rekening houdende dat het nog maar haar eerste dag als minister is), gaat het mij vooral om het inhoudelijke. Ze zet zichzelf te kijk als expert energie, maar gaat volledig de mist in door hardnekkig een volledige kernuitstap te verdedigen, zonder daarbij een concreet en geloofwaardig alternatief te kunnen bieden.

De kernuitstap is een nobel doel. Ze mag daar alles op inzetten.

Maar als ze tegelijkertijd geen alternatief uitwerkt, is ze al verloren voor ze eraan begint.

Zoveel verstand zal ze wel hebben zeker.
Oud 2 oktober 2020, 10:37   #39
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tine was niet het alternatief voor Calvo hé. De sutter is het alternatief voor Calvo en die zal de schietschijf niet worden hoor. Kan ook niet met zo een saai departement.
Oud 2 oktober 2020, 10:38   #40
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar dat is toch de hele essentie van de partij Groen samengevat, van alles eisen en willen veranderen zonder alternatieven. Bij de bedrijfswagens wat het precies hetzelfde: die moesten afgeschaft worden zonder dat er iets voor in de plaats zou komen want dat ging veel te duur en veel te nadelig zijn. Calvo mocht dat toen uitleggen maar die kon dat natuurlijk niet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be