![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vroeg of laat ligt haar hoofd op het kapblok, en Calvo zal geduldig staan wachten om er de bijl in te slagen.
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wanneer dat ongenoegen escaleert, kan het wel eens zijn dat Meyrem mag opstappen. Twee keer raden wie dan voorzitter wordt. Hoewel het een goede keuze was Calvo geen miniserpost aan te bieden, zal de manier waarop uiteindelijk meer effect hebben op Meyrem zelf. En dat zal in dat scenario (in tegenstelling tot bij Calvo) wel terecht zijn.
![]() |
![]() |
#63 |
Europees Commissaris
|
![]() Verschillen Calvo en Almaci sterk van standpunten, of is het een louter persoonlijke strijd? Van Calvo herinner ik me dat hij zich als links-liberaal profileert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Beiden zouden al te veel naar elkaar gewezen hebben na de toch wel teleurstellende verkiezingsresultaten. En cynisch genoeg hadden beiden gelijk als je het mij vraagt. In deze zag Almaci nu wel haar kans om Calvo een hak te zetten. En die kans heeft ze gegrepen. Zo smerig is de warme positieve politiek van Groen.
![]() |
![]() |
#65 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Het warme en positieve is voor mij eigenlijk verloren gegaan bij de transitie van Agalev naar Groen. Nu ja, dat was wellicht ook veelal schone schijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toegegeven: Calvo heeft zijn looks niet echt mee, Maar Almaci heeft haar tetten mee. Dat legt gewicht in de schaal.
![]() |
![]() |
#67 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hoe ik zou reageren? Ik zou in de eerste plaats geen voorstellen trachten te verdedigen die onhaalbaar zijn. Ik kan me ook niet in de geest van Kristof verplaatsen. Ik bedoel daarmee, dat ik niet weet of hij daadwerkelijk zelf geloofde in het groene verhaal of niet; en indien niet, toch met vuur en passie de partijvisie poogde over te brengen.
![]() |
![]() |
#68 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Calvo ziet er uit als een perroflauta uit Catalonië, wss zijn roots.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zijn hopeloos klungelen tijdens de verkiezingsperiode kost hem nu een ministerpost. Maar ik vrees dat de nacht van de lange groene messen nog een gevolg gaat krijgen. Tenzij die Almaci zo gepokt en gemazeld is in de achterbaksheid dat ze na zo'n mes-in-de-rug raid, kan overleven door manipulatie en zaaien van machtsangst. Het spektakel geeft wel een geheel ander, meer realistisch, beeld van de luchtfietsende geitenwollesokkers. Peace man..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat we konden vaststellen die avond (Terzake - gesprek ivb salariswagen) was een bevestiging van wat zo goed als iedereen die de politiek volgt (en daar eerlijk over is) reeds lang wist.
![]() |
![]() |
#72 |
|
![]() DS
"Theo Francken over Kristof Calvo: een groot politicus" "Na de tussenkomst van Groen-fractieleider Kristof Calvo, die deze week net naast een ministerpost greep, had N-VA-Kamerlid Theo Francken lovende woorden over voor zijn collega." https://www.standaard.be/cnt/dmf20201002_94583327 |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat Almaci liever autochtone Belgen als minister aanbracht dan een halve Catalaan. Het is immers moeilijk om een unitair België te willen, terwijl je vader uit een gebied komt dat al langer dan Vlaanderen voor onafhankelijkheid strijd. Het VB en N-VA zouden de onafhankelijkstrijd van Catalonië wel eens tegen hem kunnen kunnen gaan gebruiken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar inderdaad, Calvo heeft ze de kans geboden, Almaci heeft de dolk in zijn rug gestoken. Belgische politici, machtspolitici. Ook die van Groen. De jongens en meisjes die er op stemden omdat ze dachten dat het daar allemaal regenboogjes en eenhoorn-sprookjes waren, die zullen zichzelf nu iets wijsmaken om de mooie droom toch te kunnen behouden.
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Minister-President
|
![]() Nee, die term gebruik ik eerder voor politici die ook hun eigen kiezers bedriegen.
Verhofstadt en BDW, dat soort dus. Tinne is idealistisch Groen, zij gelooft waar ze voor staat en net daardoor zal ze in conflict komen met Almaci en CO die een heel andere agenda hebben. Ze is ook intelligent, nog iets waar Almaci en CO niet mee overweg kunnen. Toen er een tijd geleden gekozen moest worden tussen "verstandig GROEN! en moslim GROEN! won Almaci... Dat heeft een tweespalt achtergelaten. En dit is een eerste schermutseling die een interne burgeroorlog vooraf gaat denk ik.
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nooit het gekleurde brillen effect onderschatten!
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Almaci heef voor mij duidelijke kenmerken van narcisme. Die hoort vooral zichzelf graag praten. En die verschrikkelijke smile altijd op haar gezicht, alsof ze haar toehoorder uitlacht, ik kan krijg er de kriegels van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar over dat onderwerp zou Almaci ook afgegaan zijn. Als de cijfers niet kloppen dan kloppen ze niet he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar vergelijk het met wat BDW allemaal wegkwam bij zijn diehard fans. Alles toch?
|
![]() |
![]() |