Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 oktober 2020, 17:38   #81
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Tekeningetje?

Boël had haar al gedeeltelijk onterfd jaren geleden, toen zij haar strijd om erkenning aanvatte (vuile was vd familie buitenhangen).
Zij wou dat gerechtelijk aangetoond werd dat Albert haar biologische vader was, maar dat kon niet voordat aangetoond was dat Boël NIET haar biologische vader was.
Aldus heeft Boël DNA moeten afstaan om zijn NIET-biologisch vaderschap aan te tonen.
Dit werd bevestigd en toen heeft hij haar volledig kunnen onterven.

Pas daarna kon geëist worden dat Albert DNA moest afstaan.
Dat schaap leeft nu in de hoop dat ze zal erven zoals haar broers & zus.
Bébèr zal er zéker voor zorgen dat er een GRROOOOT deel verdeeld is voor dat het testament boven komt.

Laatst gewijzigd door Boduo : 5 oktober 2020 om 17:38.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2020, 17:44   #82
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Dat schaap leeft nu in de hoop dat ze zal erven zoals haar broers & zus.
Bébèr zal er zéker voor zorgen dat er een GRROOOOT deel verdeeld is voor dat het testament boven komt.
Ik weet 't niet, ik ken haar motieven niet om dit in gang te zetten.
Enkel om 't geld had ze 't iig niet hoeven doen, Boël is stukken rijker dan Albert.

Misschien wedde ze wel op meerdere paarden?

Boël's fortuin, deel van erfenis van Albert, eeuwige roem, 'n boost om haar pruts-kunstwerkjes gesleten te krijgen...?

Acceptatie of gezellig in familiekring opgenomen worden, heeft ze er iig niet aan overgehouden.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2020, 17:49   #83
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ik weet 't niet, ik ken haar motieven niet om dit in gang te zetten.
Enkel om 't geld had ze 't iig niet hoeven doen, Boël is stukken rijker dan Albert.

Misschien wedde ze wel op meerdere paarden?

Boël's fortuin, deel van erfenis van Albert, eeuwige roem, 'n boost om haar pruts-kunstwerkjes gesleten te krijgen...?

Acceptatie of gezellig in familiekring opgenomen worden, heeft ze er iig niet aan overgehouden.
Boel had haar wel VOLLEDIG onterfd.

Oud 5 oktober 2020, 18:10   #84
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Op Eén: groot vraaggesprek.
Eén besluit: het is een schijnheilige teef²
"Ik krijg de naam & al de rest"
Oud 5 oktober 2020, 18:26   #85
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:

Hij zou dat niet hebben gedaan als ze braafjes zou gezwegen hebben dat Albert haar echte papa is. Ze had dus financieel eieren voor haar geld kunnen kiezen en braaf stommetje spelen. Iedereen content. Papa Boel, papa van Saksen-Coburg, Paola, ... Het feit dat ze dit niet deed wijst m.i. eerder op een principiele houding.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2020, 18:27   #86
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ja, dat zei ik toch al.
Maar pas nadat ze dat mediacircus ontketende.

Daarvoor was ze enige erfgename.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2020, 19:04   #87
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik denk dat Mme Boël van Sacksen-Coburg daar geen boke minder voor zal moeten eten, getuige de situatie nadat haar moeder scheidde van de Jacques en hertrouwde met 'n andere rijken tist:

"Delphine is de biologische dochter van Albert II, koning der Belgen en barones Sybille de Selys Longchamps (1941). Haar moeder trouwde in 1962 met jonkheer Jacques Boël (1929), telg uit het geslacht Boël. Het huwelijk werd ontbonden in 1978. Delphine draagt de familienaam Boël van haar indertijd vermeende vader, die het vaderschap niet ontkende.

In 1982 hertrouwde Sybille de Longchamps met de weduwnaar Michael-Anthony Rathmore Cayzer (van de sinds 1904 en 1924 baronets, sinds 1939 barons Rotherwick) (1929-1990) en verhuisden moeder en dochter naar Londen en naar het kasteel en het uitgebreide landgoed van de nieuwe echtgenoot.

Delphine liep onder meer school in het exclusieve Collège le Rosey in Rolle (Zwitserland). Ze aardde echter niet op een conventionele school en ging een kunstopleiding volgen aan de Chelsea School of Art and Design. Toen ze volwassen was, ging ze in de Londense wijk Notting Hill wonen, in een huis aan de Portobello Road, en produceerde felgekleurde sculpturen in papier-maché."

https://nl.wikipedia.org/wiki/Delphine_Bo%C3%ABl

Onterfd of niet, ik vermoed dat ze meer centjes heeft dan 99,99% van dit forum.
Ik vind het wel goed dat ze Albert, koning of niet, zo publiekelijk te kakken heeft gezet.
Zo'n hypocrieten verdienen dat.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 5 oktober 2020 om 19:05.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2020, 20:24   #88
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Ik denk dat Mme Boël van Sacksen-Coburg daar geen boke minder voor zal moeten eten, getuige de situatie nadat haar moeder scheidde van de Jacques en hertrouwde met 'n andere rijken tist:

"Delphine is de biologische dochter van Albert II, koning der Belgen en barones Sybille de Selys Longchamps (1941). Haar moeder trouwde in 1962 met jonkheer Jacques Boël (1929), telg uit het geslacht Boël. Het huwelijk werd ontbonden in 1978. Delphine draagt de familienaam Boël van haar indertijd vermeende vader, die het vaderschap niet ontkende.

In 1982 hertrouwde Sybille de Longchamps met de weduwnaar Michael-Anthony Rathmore Cayzer (van de sinds 1904 en 1924 baronets, sinds 1939 barons Rotherwick) (1929-1990) en verhuisden moeder en dochter naar Londen en naar het kasteel en het uitgebreide landgoed van de nieuwe echtgenoot.

Delphine liep onder meer school in het exclusieve Collège le Rosey in Rolle (Zwitserland). Ze aardde echter niet op een conventionele school en ging een kunstopleiding volgen aan de Chelsea School of Art and Design. Toen ze volwassen was, ging ze in de Londense wijk Notting Hill wonen, in een huis aan de Portobello Road, en produceerde felgekleurde sculpturen in papier-maché."

Ik vind het wel goed dat ze Albert, koning of niet, zo publiekelijk te kakken heeft gezet.
Naast Albert de royalisten ook te kakken gezet !
Oud 5 oktober 2020, 20:49   #89
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Ik hun haar het prinsessenschap ze is tenslotte een kind van "onzen" Albert.
Gelukkig is haar echte vader rijker dan den Albert en zal ze waarschijnlijk niet ook aan de tepels van de Belgische schat"put" hoeven te hangen.
Oud 5 oktober 2020, 21:13   #90
DucDEnghien

Standaard

Citaat:

Niemand weet of ze haar "reservatair erfdeel" opgeist heeft van Jacques Boël. Maar ik denk het niet.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2020, 22:18   #91
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat zijn overwegend dezelfde maar dan heimelijke scheefpo.... .
Den Albert heeft daar nooit een geheim van gemaakt als ik de verhalen hoor van zijn legerdienst hier in Oostende.
Oud 5 oktober 2020, 22:22   #92
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Niemand weet of ze haar "reservatair erfdeel" opgeist heeft van Jacques Boël. Maar ik denk het niet.
Boël was destijds de staalkoning van Lalouvière die 2 koningen zullen mekaar wel begrepen hebben ....
Voor wat hoort wat.
Oud 5 oktober 2020, 22:34   #93
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Als de Jacques (tijdens z'n huwelijk met haar moeder) Delphine als dochter 'erkend' heeft, zou er juridisch wel eens 'n addertje onder het gras kunnen zitten.
Ik ben niet beslagen in erfeniskwesties, maar ik vermoed dat ze ondertussen wel over voldoende financiën beschikt (via haar moeder) om ruim haar boontjes te kunnen doppen en daar dus geen spel over zal maken, over wat haar ex-stiefpapa daarover heeft besloten.
Klassedame.
Oud 5 oktober 2020, 22:37   #94
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Als Filip enige ruimhartigheid bezit, zou 'm (discreet) z'n halfzuster kunnen contacteren om een en ander bij te leggen en proberen goed te maken wat z'n vader lafhartig heeft verzuimd.
Oud 5 oktober 2020, 23:06   #95
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Dat zijn overwegend dezelfde maar dan heimelijke scheefpo.... .
Den Albert heeft daar nooit een geheim van gemaakt als ik de verhalen hoor van zijn legerdienst hier in Oostende.
Interessant: (bijna) uit de 1ste hand.
Vertel !!!
Oud 6 oktober 2020, 00:00   #96
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Als Filip enige ruimhartigheid bezit, zou 'm (discreet) z'n halfzuster kunnen contacteren om een en ander bij te leggen en proberen goed te maken wat z'n vader lafhartig heeft verzuimd.
Waarom?
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2020, 07:53   #97
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wel pas nadat ze volop voor de erkenning door Albert ging hé.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2020, 12:04   #98
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Waarom?
’t Ja, ik weet ook niet wat in z’n hoofd speelt, maar feit is dat Filip (en z’n broer) eveneens emotioneel verwaarloosd is geweest door z’n vader en daardoor als geen ander zich kan voorstellen wat Delphine heel haar leven heeft ervaren.

Tweedens, z’n halfzus draagt, net zoals Filip, de helft van het dna van hun vader, wat ze beiden qua afkomst dichter bij elkaar doet staan, dan zelfs z’n eigen vrouw.

Derdens, aangezien Filip het en public al enkele malen gehad heeft over ‘familiewaarden’, kan ‘m dat principe bij deze hardmaken aan z’n eigen kinderen en tevens iedereen (bevolking) aantonen dat hij het daarover meent en niet zomaar wat zever verkoopt, zoals Albert dat destijds deed.

And last but not least, het zou de niet al te frisse reputatie van het koningshuis opkrikken, zeker in een tijd waar ‘samenhorigheid’, ‘solidariteit’, ‘opkomen voor elkaar’ en ‘muren slopen’ ons om de oren worden geslagen.

Kortom, hier heeft Filip een unieke kans, om als een echte koning te handelen en daarmee de scheve voetsporen van z’n vader uit te wissen.
Daarom.
Oud 6 oktober 2020, 12:10   #99
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Intussen draait Boudewijn zich om zijn graf. Wat een triestig schouwspel.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2020, 13:41   #100
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Intussen draait Boudewijn zich om zijn graf. Wat een triestig schouwspel.
Die had zijn broer tot de orde geroepen en de zaak afgehandeld als familiehoofd.

Ik hoop dat Filiep toenadering zoekt met Delphine, maar ik vrees dat zowel zijn moeder als zijn vader dood moeten zijn vooraleer dat kan gebeuren.

Laatst gewijzigd door Tavek : 6 oktober 2020 om 13:41.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be