![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zodat we dezelfde zieken binnen een maand hebben, en bovendien veel kosten maken.
We hebben gezien hoe goed de eerste lockdown heeft gewerkt he. Gewoon uitstel. Logisch trouwens. Laatst gewijzigd door patrickve : 6 oktober 2020 om 07:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat durven ze niet uit schrik voor rellen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Gouverneur
|
![]() Als ze een paar honderd duizend betogers baas kunnen dan kunnen ze die relschoppers ook wel baas. Het is niet van 'schrik' of 'niet kunnen' het is van niet willen.
![]() |
#64 |
Gouverneur
|
![]() Wat zei ik vorige week? Wacht tot de ziekenhuizen volstromen... het is bijna zo ver.
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als die maatregelen "goed" gewerkt hebben, moeten we nu een heel hoge tweede golf krijgen ; als die maatregelen grotendeels lek waren, gaan we nu een kleiner golfje krijgen. Een piek zoals maart-april was blijkbaar goed weerstaan door ons zorgsysteem, er is dus geen reden om het tot daar (en zelfs 2 keer hoger) niet laten te komen. Want alles wat we nu met dure maatregelen zouden kunnen opzij zetten, zal ons dan in het gezicht ontploffen in januari-februari he. Het ziet er niet naar uit dat het zo hoog zal gaan als die piek die zo een groot succes was, dus ik zie niet in waar men zich druk om maakt. Zoals ik al elders stelde, ik denk dat we maximaal nog 2 keer zo een maart-april piek moeten hebben als de maatregelen echt heel "goed" gewerkt hebben, maar hoogstwaarschijnlijk minder, als ze minder goed gewerkt hebben, waar toch veel aanwijzingen voor zijn. Zo een piek is heel goed te verwerken want de laatste keer was nog de helft van de capaciteit leeg. Veel beter ware natuurlijk geweest dat we die gevallen over de voorbije 4 maanden gespreid zouden hebben. Het is wel lastig van dat als een opgehoopte golf georganiseerd te hebben, door niet alles los te laten in mei, maar het kanonnenvlees mooi op te stapelen tot september waar alles parallel samenkomt. Voorlopig is de epidemische activiteit ongeveer een tiende van wat het was op het maart-april maximum. Ik verwacht mij niet aan een twintigvoud, wat dus net geen "maatregelen" zou vereisen. Laatst gewijzigd door patrickve : 6 oktober 2020 om 08:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heel eigenaardig dat men nu een probleem heeft met een tiende van de intensiteit die nog marge had de laatste keer. Je zou bijna denken dat die epidemiologen niks voorzien. Natuurlijk weet geen kat hoe hoog het moet gaan, dat zal afhangen van de te bereiken groepsimmuniteit die we niet kennen. Maar als men remt tot aan het moment waar iedereen terug gaat werken of naar school gaat, is het niet moeiljk te voorzien dat men een golf organiseert. Tenzij men zo goed als zeker weet dat men niks had tegengehouden. Dan moet men daar ook de nodige verzorging tegenover zetten he. De laatste keer hadden we 3 weken om dat te doen, nu heeft men 4 maanden gehad om dat voor te bereiden, maar het lijkt erop alsof men dat niet voorzien heeft. Het lijkt er zelfs op dat men dacht dat men met "maatregeltjes" het spel in de diepvries kon houden. Laatst gewijzigd door patrickve : 6 oktober 2020 om 08:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 6 oktober 2020 om 09:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Minister-President
|
![]() Brussel is een multiculturele stad met heel veel diversiteit.
Een stad die openstaat voor migratie...maar nu even niet! Niet waar Marc Van Ranst? Of heeft hij het lef en de durf niet om dit te zeggen? Laatst gewijzigd door De Prof : 6 oktober 2020 om 09:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat, en laksheid, de eeuwige "laissez aller"-mentaliteit.
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zijn er daar officiële cijfers van? Er zijn trouwens wel Brusselse klinieken die bekend staan voor bepaalde interventies en behandelingen en waar Vlamingen speciaal naartoe gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze hebben gekregen wat ze gevraagd hebben, een uitstel van besmettingen terwijl ze in de hoogdagen maar op 50% capaciteit zaten. Een gemiste kans. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vaccins kunnen alleen worden getest daar waar genoeg virus in omloop is.....hoe meer virus hoe beter voor de testen en ons land met Brussel in het bijzonder komt nu dus in aanmerking daarvoor. Straks gaan we die allochtone Brusselaars nog moeten bedanken dat ze zo massaal besmet werden ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat neemt niet weg dat dat allemaal slechte mensen zijn maar zoals je zegt.....ze geraken maar niet weg onder het juk van dat religieus gedoe. Ik heb jaren gedacht dat dat met de tijd wel zou slijten en de nakomende generaties dat helemaal zouden loslaten. Tot mijn ontsteltenis merk ik dat dat niet het geval is nog erger.....ik heb soms de indruk dat het allemaal radicaler is geworden. En ja het zijn nakomelingen van primitieve berbers......maar dat is meestal zo...de welstellende met een opleiding uit Casablanca zal je hier niet dikwijls tegen het lijf lopen noch een moslim uit Qatar. Dat is een fenomeen dat wat overal optreedt ....In de VS zijn het ook niet de rijke Latino's die illegaal de grenzen oversteken....Het zijn altijd de armste en het schorremorrie dat eerst zijn kans gaat wagen. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 6 oktober 2020 om 12:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie zegt je dat ik dat ooit niet heb gedaan ? Ik heb het VB altijd weten te appreciëren als het ging over de taalstrijd in Brussel.
Maar nu zijn het watjes geworden ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 6 oktober 2020 om 12:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een ziekenhuis mag niet eens weigeren mensen op te nemen of te behandelen. Zelfs het besluit tot stil leggen van de behandelingen van niet levensbedreigende aandoeningen is in strijd met de Belgische grondwet en het recht op medische hulp. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat vind ik er ook van, veel te soft.