![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De huidige bouwvakkers en dakwerkers werken allemaal met kranen en liften. Dus waar leg je de grens? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is echter iets dat zeer gemakkelijk te simuleren is. En optillen van zware voorwerpen: zelfs in de medische sector is dat niet meer de gewoonte. Tegen arbeidsreglementen.
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar dat iets te simuleren is vind ik nu ook geen criterium om iets onmogelijk te maken, wel dat er goed moet gecontroleerd worden. Profiteurs kunnen immers ook arbeidsongeschiktheid simuleren.
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat men vaak niet in oogschouwing neemt, is dat zitten lichamelijke schade aanbrengt Geestelijke belasting is trouwens ook meetbaar, maar 85% van de mensen in geestelijk belaste jobs, werken boven hun capaciteit, waardoor de job te zwaar is voor hen, niet opdat het een zwaar beroep is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, en het gaat dan allemaal om mensen in een administratieve of leidinggevende job.
Voor een deel van die mensen is een stap terugzetten op de sociale ladder de enige oplossing om hun problemen op te lossen. In andere gevallen is het takenpakket gewoon veel te zwaar en te belastend. En is een betere verdeling van het takenpakket de oplossing. En dan heb je nog de bedrijven waar het gewoon tegen de bierkaai vechten is en wat de mensen dus uitput en demotiveerd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Gouverneur
|
![]() Al de verschillende regeringen in dit land, daarbovenop een ganse familie zotten die omwille van het primitieve idee 'monarchie' een paradijselijk bestaan krijgen. Dat is te duur! Mensen tot 67 laten werken terwijl het hier bovenop de bende graaiers aan de top nog eens volgepompt blijft worden met sukkelaars en religioten uit verre oorden die hier ook nog eens op het werkvolk hun kap komen leven. Walgelijke profiteurs allemaal!
The world is pregnant with lies Laatst gewijzigd door Kylero : 7 oktober 2020 om 15:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() Geestelijke belasting is niet objectief te meten, fysieke slijtages of kwalen wel.
Waarmee ik hoegenaamd niet wil zeggen dat stress, depressies of andere geestelijke aandoeningen geen ernstige ziektebeelden zijn |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zoveelste dossier dat door de "sociale partners" zo kompleet kapot gemaakt is dat zelfs politici er niks meer mee konden doen....
Je moet het maar doen.... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tja, dan heb je geen regel en geen uitzondering meer nodig hee, maak dan van de uitzondering de regel. Op de duur krijg je dan een parodie dat de wijkagent vroeger op pensioen mag gaan wegens 'zwaar beroep' ![]() Zelfs in de USSR of Cuba zouden ze daar eens goed mee gelachen hebben denk ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() Een chauffeur van 57 vertrouwde mij toe dat hij zijn vrachtwagen niet meer even goed in de hand had als toen hij 30,40 of zelfs 50 was.Ga je die man dan laten rijden tot 67?
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ondertussen zijn die zes mensen, door de betere diagnoses die men kan stellen, gereduceerd tot één. Momenteel hebben we 5 mensen met ne burn-out (gelukkig niet allemaal gelijktijdig). Vaststelling: "Andere ziekte, zelfde mensen". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De beste stellingen die er zijn, geven nog altijd iet af wat mee, waardoor je rug extra belast wordt. Deze mensen zeggen: "Als ik 's morgens opsta, kan ik niet van de pijn in mijne rug, maar als ik effe bezig ben, dan gaat het wel. Ik heb het hier over mensen die de zestig naderen of net overschreden hebben. Die mensen klagen niet, die gaan gewoon door. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ken chauffeurs die 70 jaar zijn en nog iedere dag met de vrachtwagen vertrekken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik 's avonds naar huis ga van mijn kantoorjob is mijn pijp soms uit, maar nooit omwille van fysieke vermoeidheid, laat staan fysieke klachten. Ik denk dat een dakwerker van dezelfde leeftijd toch écht wel wat meer recht van spreken heeft. Ik vind het dan ook niet meer dan normaal dat die dakwerker vroeger mag op pensioen gaan dan iemand in mijn situatie. Maar ja, het is geen sinecure om te bepalen : waar leg je juist de lat, en volgens welke criteria ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Sedert wanneer is elkaar stokken in de wielen steken, werken?