Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 oktober 2020, 16:37   #561
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Maar nee, het is veel beter om elk transportmiddel dat sneller dan 30km/u haalt te verbieden.
red heel veel mensenlevens.
We hebben in België immers jaarlijks meer dan 8 000 niet natuurlijke overlijdens.
Jaarlijks +/- 50 000 mensen die in het ziekenhuis terecht komen door verkeersongevallen.
Rendabel zijn en mensenlevens redden, zijn twee thema's, ergens verbonden maar verschillend, koeien en boten samentellen gaat ook niet. Als je dus die andere zaak hier toch wilt aanhalen, dan moet je je de vraag stellen wat het leven van een mens waard is tov dat van een ander mens. Een economie die minder rendabel is doet meer mensen de hongerdood sterven. Een economie die minder rendabel is doet meer mensen hun levensomstandigheden verslechteren.
Doden door verkeersongevallen tegenover doden door rendabiliteits/welvaartsdalingen.
Zelfs beperkend tot verkeersongevallen, welk aandeel gebeurt indirect door de monopolistische dwangmatige aanwezigheid van spoorwegen? Ze fungeren op mobiliteitsvlak voor andere transportmiddelen als Berlijnse muren met enkele bewaakte poorten. Gevolg is dat er meer concentratie van verkeer op de overgebleven passages is, en gebeuren verkeersongevallen niet door ontmoetingen tussen voertuigen, meer ontmoetingen / meer concentratie = meer ongevallen. Meeste ongevallen gebeuren in files, of niet?
Om maar te zeggen, je kunt door selecteren / negeren elke stelling "X veel beter dan Y" maken. Zaken hebben verbanden en die negeren is oneerlijk zijn.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2020, 16:44   #562
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
ok, ik geef het op.

het is alsof ik aan een kleuter algebra probeer uit te leggen. hoe goed je het ook doet, als het verstand er niet is is het verloren moeite.
Die kleuter probeert tenminste nog.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2020, 16:44   #563
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Goed idee want je snapt er toch niets van.
Je mss wat verder informeren kan zeker nooit kwaad. Men is nooit te oud om bij te leren.
Ok dan, op de negeerlijst jij.
Mocht je nu nog een idioot zijn dan zou ik er nog moeite insteken om te proberen u iets bij te leren, maar aan trollen verdoe ik geen tijd meer.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Die kleuter probeert tenminste nog.
Het is online altijd moeilijk in te schatten of iemand werkelijk zo dom is, of gewoon de troll uithangt. Maar kojak hangt de troll uit, daar ben ik ondertussen zeker van.

Laatst gewijzigd door denkimi : 11 oktober 2020 om 16:47.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2020, 16:49   #564
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mocht je nu nog een idioot zijn dan zou ik er nog moeite insteken om te proberen u iets bij te leren, maar aan trollen verdoe ik geen tijd meer.

Het is online altijd moeilijk in te schatten of iemand werkelijk zo dom is, of gewoon de troll uithangt. Maar kojak hangt de troll uit, daar ben ik ondertussen zeker van.
Tja, als je met je mond vol tanden staat is dat idd de gemakkelijkste oplossing.
Oud 11 oktober 2020, 16:50   #565
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien. Ik denk eerder dat we met een brave burger te maken hebben. Een die weet dat de overheid gelijk heeft. Maar wel eens naar andere burgers wil luisteren, om te zien hoe dwaas die mensen zijn van niet in te zien dat de overheid toch slimmer is. Ook al maakt die natuurlijk soms kleine foutjes.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2020, 16:56   #566
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:

Gevaarlijke uitspraak, zo loop je mogelijk banpunten op.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2020, 16:58   #567
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Misschien. Ik denk eerder dat we met een brave burger te maken hebben. Een die weet dat de overheid gelijk heeft. Maar wel eens naar andere burgers wil luisteren, om te zien hoe dwaas die mensen zijn van niet in te zien dat de overheid toch slimmer is. Ook al maakt die natuurlijk soms kleine foutjes.
Ik weet niet wat ik het ergste vind. Een domme burger, een trol of een naïeve burger.
Die laatste is één van de reden dat overheden je grondrechten kunnen afnemen onder luid applaus van hun bevolking.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2020, 17:04   #568
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zeg niet dat onze overheid gelijk heeft, ik kijk alleen naar hoe dit probleem algemeen wordt aangepakt.
Had onze overheid nu totaal andere zaken komen te beslissen wat al de anderen deden, dan zou je een geldige reden hebben om onze overheid iets te verwijten maar dat is niet het geval, op mss een paar details na. De grote lijnen zijn dezelfde.
Zweden heeft dat ingezien dat ze verkeerd bezig waren en zij heben dat ook openlijk toegegeven, daar heb ik de linken van gepost.
Wereldwijd probeert men de 3 belangrijke punten in evenwicht te houden.
Covid is iets totaal nieuws en 't zal de wetenschap zijn die zal moeten zorgen voor de oplossing.
Of een werkend virus of betere middelen om het virus te kunnen behandelen.
@Patrick, dat was dus die andere optie. En nieuw is deze niet want dit heb ik hier al regelmatig gepost zij het mss met andere woorden.
In vakbladen of wetenschappelijke artikels rond Covid ga je trouwens similaire zaken te lezen krijgen.

Laatst gewijzigd door kojak : 11 oktober 2020 om 17:09.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2020, 17:12   #569
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
Gevaarlijke uitspraak, zo loop je mogelijk banpunten op.
Waarom zou je een overduidelijke troll niet zo mogen benoemen?

Ik wil op een respectvolle manier met iedereen discussiëren over vanalles. Maar ik steek mijn tijd niet meer in mensen die blijven beweren dat 1+1=3, zonder dat ze daar een redenering of bewijs kunnen voor geven.

Daarom de negeerlijst. Wie dat nog wil kan verder op hem ingaan, maar ik doe het niet meer. Ik praat wel verder met diegenen die wel een normale discussie kunnen voeren.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2020, 17:20   #570
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zeg niet dat onze overheid gelijk heeft, ik kijk alleen naar hoe dit probleem algemeen wordt aangepakt.
Ik vermoedde zoiets. Die ene lemming staat te kijken hoe al die anderen de afgrond inrennen en zegt bij zichzelf: even kijken hoe dit probleem in het algemeen aangepakt wordt.

Citaat:
Zweden heeft dat ingezien dat ze verkeerd bezig waren en zij heben dat ook openlijk toegegeven, daar heb ik de linken van gepost.
Wij waren nog veel en veel verkeerder bezig dan de Zweden, maar aangezien wij met de lemmingen mee de afgrond in springen is dat OK.

Zie je, dat is precies waarom ik U een brave burger noem. Ik zou daar banpunten moeten voor krijgen eigenlijk, ik kan mij moeilijk een grover verwijt indenken

Ik beschouw iemand die gewoon denkt dat de groep na-apen de grootste vorm van wijsheid is, een eh, brave burger.

Die vond ook dat de kardinalen gelijk hadden toen zij aan Galileo zegden: maar kijk eens wat al die andere brave burgers zeggen !

Maar goed, back to business: geef eens die derde methode waar je naar alludeerde. edit: sorry je hebt het gedaan.

Laatst gewijzigd door patrickve : 11 oktober 2020 om 17:31.
Oud 11 oktober 2020, 17:29   #571
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Of een werkend virus of betere middelen om het virus te kunnen behandelen.
@Patrick, dat was dus die andere optie. En nieuw is deze niet want dit heb ik hier al regelmatig gepost zij het mss met andere woorden.
In vakbladen of wetenschappelijke artikels rond Covid ga je trouwens similaire zaken te lezen krijgen.
Maar dat is natuurlijk geen antwoord op "hoe maken we dat het virus niet propageert" he.

Door het virus te behandelen stop je niet van te propageren, dus kom je wel degelijk uit op groepsimmuniteit he.

Je schijnt nog altijd niet het probleem te snappen: elke dag dat we weg willen blijven van groepsimmuniteit, HEEFT EEN GIGANTISCHE KOST voor de maatschappij, en de methoden die wij toepassen WERKEN MAAR HALF. Wij gaan dus, met heel veel kosten, gewoon wat TRAGER naar evenwicht (= groepsimmuniteit).

Met andere woorden, wij gaan ONVERBIDDELIJK naar groepsimmuniteit. Wij kunnen echter wel HEEL VEEL KOSTEN MAKEN om een PAAR MAANDEN uitstel te bekomen van een GEDEELTE van die groepsimmuniteit. Ik denk niet dat we een "jaar" kunnen kopen. Jij blijkbaar wel ?

Wat jij nu wil zeggen is dat we de kosten onbeperkt moeten laten oplopen tot een zeker punt in de toekomst waar we HET GROS van de covid zieken zullen kunnen behandelen. Hoeveel jaar zal dat zijn ? Wij hebben zelfs niet eens middelen die IEDEREEN van een griepdood kunnen redden. Wij kunnen amper een griep behandelen. Er is Tamiflu en zo, maar dat werkt niet altijd. Het BEWIJS is dat we na al die jaren nog steeds een goed aantal griepdoden hebben.

Dus mijn vraag aan U is: wilt gij enorme kosten maken om trachten groepsimmuniteit HOE LANG uit te stellen om WELKE behandeling met WELKE EFFICIENTIE WANNEER te bekomen ?

Komt die er in februari ? Komt die er volgende zomer ? Komt die er zelfs NA het vaccin ?

Nu zijn er altijd de eenvoudige vragen he:

1) Denk je dat dat te doen is ? Maw, denk je echt dat je zolang de evenwichtssituatie zal KUNNEN vermijden ?

2) hoeveel denk je dat dat zal kosten aan de maatschappij ?

3) hoeveel levens ga je met je behandeling dan redden, en hoeveel gaan er TOCH NOG dood gaan ?

Want het concrete probleem waar we nu enkele maanden voor staan is het volgende:

hoeveel kosten gaan we er nog insteken om dat onvermijdelijk evenwicht dat er toch komt, nog een beetje uit te stellen, en wat winnen we daarmee ?

DAAR hadden de Zweden natuurlijk gelijk, van niet tegen de bierkaai te vechten, omdat er toch niks te winnen mee valt. Het lijkt er nog steeds op dat jij denkt dat we om een of andere reden dat evenwicht pas na een of ander verlossend event in de toekomst zullen bekomen. Eerst was dat het vaccin. Nu is het een "behandeling".

Maar al die dingen gaan er wel komen natuurlijk tot op zekere hoogte en met beperkt resultaat. Alleen liggen die dingen veel te ver in de toekomst om ons de kosten te kunnen permitteren om tevergeefs zo lang het evenwicht willen uit te stellen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 11 oktober 2020 om 17:34.
Oud 11 oktober 2020, 17:35   #572
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Ik weet niet wat ik het ergste vind. Een domme burger, een trol of een naïeve burger.
Die laatste is één van de reden dat overheden je grondrechten kunnen afnemen onder luid applaus van hun bevolking.
Een trol is natuurlijk het ergste.
En de grootste groep trollen heet "overheid".
En de gevolgen voor derden, van domheid/naieviteit, begint past bij het bestaan van de groep trollen. Zonder die is gevolg enkel voor eigen rekening.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2020, 17:54   #573
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Strengere maatregelen ???
Ik vermoed dat de burgemeester van Leuven donderdag ll. OPZETTELIJK de politie weghield van de Oude Markt.
TV camera's waren er wél !!!
Er rijden nu overal meer ambulances door onze straten...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2020, 18:04   #574
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik wil op een respectvolle manier met iedereen discussiëren over vanalles. Maar ik steek mijn tijd niet meer in mensen die blijven beweren dat 1+1=3, zonder dat ze daar een redenering of bewijs kunnen voor geven.

Daarom de negeerlijst. Wie dat nog wil kan verder op hem ingaan, maar ik doe het niet meer. Ik praat wel verder met diegenen die wel een normale discussie kunnen voeren.
Als ik zoiets lees, dan moet ik denken aan ogen, splinters & balken.
Oud 11 oktober 2020, 18:11   #575
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vermoedde zoiets. Die ene lemming staat te kijken hoe al die anderen de afgrond inrennen en zegt bij zichzelf: even kijken hoe dit probleem in het algemeen aangepakt wordt...
Met alle respect voor uw mening, maar ik vrees dat je ver de enige bent met die mening.
Oud 11 oktober 2020, 18:12   #576
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met alle respect voor uw mening, maar ik vrees dat je ver de enige bent met die mening.
ni
Oud 11 oktober 2020, 18:40   #577
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:

Ervaring
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2020, 18:42   #578
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Strengere maatregelen ???
Ik vermoed dat de burgemeester van Leuven donderdag ll. OPZETTELIJK de politie weghield van de Oude Markt.
TV camera's waren er wél !!!
Er rijden nu overal meer ambulances door onze straten...
Hoe bedoel je meer ambulances door onze straten ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2020, 19:41   #579
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is geen kwestie van mening maar van het toepassen van normale logische principes, zoals de maximale solidariteit voor een extra levensjaar, de kosten baten analyse van het "Ferguson pad" en dergelijke meer, plus voldoende inzicht (trouwens bevestigd door Ferguson zijn eigen papers) in de wiskunde van epidemiologische systemen, en de ganse geschiedenis van epidemieen aan mijn kant.

Je zit in een echokamer van groupthink en je beseft het niet omdat je gewoon te weinig van die dingen zelf hebt bestudeerd en een brave burger bent.

Maar ik geef het U op een blaadje: men heeft ongelofelijk zwaar gegokt op aanraden van een totaal doorgedraaide professor, en men zit nu in de situatie dat men begint te zien wat voor een kemel men begaan heeft door naar die onnozelaar te luisteren - alleen is men nu verantwoordelijk voor het genomen hebben van die beslissing, en is het moeten toegeven dat men mis was er niet in. Je kan niet opbiechten dat je je land omzeep geholpen hebt he. Dus gaat men nu de bocht maken naar laat maar waaien, zonder U dat te zeggen. Omdat er geen andere optie is.

Ja, men gaat nu wel terug komen naar "ziekenhuizen niet overbelasten" en dat is terecht, maar men heeft wel alles gedaan om die wel te overbelasten.

Dus gaat het nu "heet" worden, eigen schuld, dikken bult.
Oud 11 oktober 2020, 20:06   #580
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is geen kwestie van mening maar van het toepassen van normale logische principes, zoals de maximale solidariteit voor een extra levensjaar, de kosten baten analyse van het "Ferguson pad" en dergelijke meer, plus voldoende inzicht (trouwens bevestigd door Ferguson zijn eigen papers) in de wiskunde van epidemiologische systemen, en de ganse geschiedenis van epidemieen aan mijn kant.

Je zit in een echokamer van groupthink en je beseft het niet omdat je gewoon te weinig van die dingen zelf hebt bestudeerd en een brave burger bent.

Maar ik geef het U op een blaadje: men heeft ongelofelijk zwaar gegokt op aanraden van een totaal doorgedraaide professor, en men zit nu in de situatie dat men begint te zien wat voor een kemel men begaan heeft door naar die onnozelaar te luisteren - alleen is men nu verantwoordelijk voor het genomen hebben van die beslissing, en is het moeten toegeven dat men mis was er niet in. Je kan niet opbiechten dat je je land omzeep geholpen hebt he. Dus gaat men nu de bocht maken naar laat maar waaien, zonder U dat te zeggen. Omdat er geen andere optie is.

Ja, men gaat nu wel terug komen naar "ziekenhuizen niet overbelasten" en dat is terecht, maar men heeft wel alles gedaan om die wel te overbelasten.

Dus gaat het nu "heet" worden, eigen schuld, dikken bult.
Dus volgens u kunnen wetenschappers, en er zijn er heel wat, niet logisch denken.
Klinkt dat soms niet wat pretentieus ?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be