![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze hadden beter nog één week gewacht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nu nog een paar vetbetaalde postjes creatief bij toveren voor diegenen die naast de boot vielen en ze kunnen beginnen met de zoektocht naar "meer geld" ..... Dat noemen ze hier een regering en regeren.
![]() |
![]() |
#206 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#207 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat had je verwacht van de verkiezingen? Wat denk jij dat er gedaan werd met de verkiezingsuitslag? "SNEL" een zelfmoordregering gevormd om de "snelle vlucht naar populisme" te neutraliseren? Me dunkt dat Vivaldi pas een vlucht richting populisme is. Wie gelooft dat "het" terugwinnen van een jaaaarenlang bedrogen bevolking via de regering De Croo tot de mogelijkheden behoort bedriegt zichzelf. De Croo is ofwel aarsdom, ofwel lijdt hij aan een moordende combinatie van eerzucht, pretentie en zelfoverschatting.
![]() |
![]() |
#208 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neem daarbij voor die extra staatsecretaris en die extra ministers nog eens de extra kosten:
Daar hoor je in de media weinig of niets van, alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Laatst gewijzigd door reservespeler : 12 oktober 2020 om 06:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Croo is nog maar net aan zet én heeft zijn woord al gebroken op een manier waar de kiezer hypergevoelig voor is: postjespakkerij van het opvallendste en laagste soort. De rekening zal door de gewone bevolking betaald worden. Hoe langer Vivaldi "bestuurt" hoe meer ze aan populariteit zal inboeten. En hoe groter de vlucht naar de "populistische" partijen zal zijn. De volgende poll zal een stuk dramatischer uitvallen dan deze. Deze werd al een maand uitgesteld om erger te voorkomen. Dat handigheidje komt geen tweede keer van pas. De vraag is wat de N-VA dan zal doen: ofwel opnieuw proberen aan te pappen met de looserspartijtjes en de democratie verkrachten, ofwel het cordon naar het rijk der Belzieke fabeltjes verwijzen (waar Devos en Sinardet vier jaar geleden al voor pleitten) en samen met het VLAAMS BELANG werk maken van hun gezamenlijk eerste programmapunt. Ik ben alleszins niet de eerste, noch de laatste, die tot deze conclusie komt: Citaat:
![]() |
![]() |
#212 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er moet dus alles aan gedaan worden om verdere winst, te putten uit de Vivaldpartijen. Het beste zouden we die winst halen bij OVLD, bij Groen en bij CD&V. Ik denk dat het daarbij goed zou zijn dat de SP.A ook nog iets groeit, zodat we samen met de PS aan een staatshervorming kunnen werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat EU-president Michel zijn macht misbruikte om zijn broer in de regering De Croo te introduceren werd eveneens in alle kranten vermeld. De "liberalen", zowel de MR als de Pest Voor Vlaanderen laten zich verregaand schaamteloos kennen als de machtsgeilste postjespakkers ooit. Kort samengevat: Bedenking in de marge (2): Het Waalse en vooral Brusselse niveau zitten op vlak van kabinetten bijzonder royaal. Misschien toch nuttig om mee te geven: hoe doen de andere regeringen het? In 2017 maakte La Dernière Heure een vergelijking tussen de verschillende regeringen, en daaruit kwam volgend beeld naar boven: Brussel had veruit de meeste kabinetards, ten opzichte van haar takenpakket. Daar zaten bijna 380 medewerkers fulltime in dienst, onder meer de minister-president had er alleen al 80. Ter vergelijking: premier Alexander De Croo heeft zo'n 40 mensen in dienst. Maar ook de Waalse regering zat zeer ruim, met 420 medewerkers. En dan is er nog de Franse Gemeenschap, die dik 270 kabinetsmedewerkers telde. Ter vergelijking: de Vlaamse regering tikte af onder de 270 medewerkers. https://preview.mailerlite.com/u7e5e...83217880/k4l7/ Business AM Dat was in 2017.....
![]() |
![]() |
#214 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U blijft dit fake news verspreiden. Ik ben normaal geen driehoekdrukker maar nu ben ik toch in de verleiding. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 12 oktober 2020 om 07:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik lees niet alle posts van iedereen, dus het kan zijn dat iemand het eerder zei, maar sowieso heb ik dat maanden geleden al gezegd, ook al zei ik het niet specifiek over peilingen.
![]() |
#216 | |
|
![]() Citaat:
Wij hebben er 20!
![]() |
![]() |
#217 |
|
![]() Maagkrampeke erbij voor de belgiscisten:
"Vlaams Belang blijft met 27,1% nog altijd afgetekend de grootste partij in Vlaanderen, maar heeft daarmee haar plafond nog niet bereikt, zo blijkt uit de Grote Peiling van Het Laatste Nieuws, VTM Nieuws, RTL en Le Soir. 40,4% van de ondervraagden geeft aan een stem voor Vlaams Belang te overwegen. Alleen N-VA heeft nog meer potentieel." https://www.hln.be/nieuws/binnenland...ijen~a83572bf/ Bye bye belgium, tot never again. ![]()
![]() |
#218 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Banneling
|
![]() Blijkbaar moet je volgens de vlaamsnationalisten de pensioenen hervormen, de corona crisis bestrijden, de fiscaliteit hervormen, etc...zonder personeel.
Zo kennen we de populisten weer. Schieten op buikgevoel. Geef mij toch maar liever goed uitgeruste kabinetten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
VB is een gevolg van anti-politiek. VB is niet de partij van de anti-politiek. Als ik lees wat ik in mijn brievenbus krijg van het VB, dan valt het mij op hoeveel van wat daarin staat gewoon waar is. Het lijkt me alleszins makkelijker mensen te overtuigen door de waarheid te vertellen, vooral als die oplijnt met de beleving van het publiek, dan van te liegen dat het klettert zoals de Vivalidi partijtjes die dan ook nog eens intern enorm verdeeld zijn. Die interne verdeling : pure anti-politiek. Die verdeling van de postjes in deze regering, pure koehandel, pure anti-politiek. |
|
![]() |
![]() |