Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 februari 2005, 18:47   #21
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
die lid was van een extreem linkse milieuorganisatie, dat vertel je er natuurlijk niet bij.
Millieu organisaties zijn meestal links..... De gelijkenis is er of niet? Een extreem links millieu activist vermoordt een politicus. Zijn nu alle mensen die op links partijen stemmen of geld doneren aan de Greenpeace fundi's??

Een extremistische moslim vermoordt een politicus, alle moslims zijn dit, dat moordenaars, dieven, ze willen een islamstaat stichten, enz, enz,

Citaat:
Vrije meningsuiting akkoord maar iemand vermoorden gaat toch net te ver.
Ja, zei ik ergens dat het niet erg was of niet te ver ging. Ik heb al een paar honderd keer gezegd dat moorden altijd te ver gaat.

Laatst gewijzigd door sinan123 : 19 februari 2005 om 18:53.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2005, 20:30   #22
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan
Min of meer een utopie? Ofwel is het een utopie ofwel is het geen. Tussenin bestaat niet. Ik vind wel dat men mag streven naar een utopie.
Min of meer omdat Nederland wat betreft de vrijheid van meningsuiting ook niet altijd perfect was. Zo kon mijn grote held, Spinoza, zijn belangrijkste werk niet bij leven publiceren. Maar over het algemeen heeft Nederland, zeker in vergelijking met andere landen, een grote mate van vrije meningsuiting gekend.

Citaat:
Hoge bomen vangen veel wind. Dat zijn nu eenmaal de regels van het spel. Er zijn wel meer mensen vermoord, opgesloten, ten gronde gericht en bedreigd omwille van hun mening. Je hoeft het niet eens te vernauwen tot religie of de Islam zoals jij het doet. Martin L. King, Julien Lahaut, Rabin, Ghandi,... De lijst is ellenlang.
Is het niet ontoevallig dat je nou juist voorbeelden uit het buitenland geeft?

Citaat:
De moord op Van Gogh heb ik expleciet veroordeeld op dit forum. Ik ben een voorstander van vrije meningsuiting. Hoe dom en idioot die meningen ook zijn. Als je dan ook nog eens dom genoeg bent om de gevolgen van je meningsuiting niet in te schatten, verdien je niet beter. Weet je wel wat de consequenties zijn, moet je inderdaad niet beginnen te janken. Mandela jankte ook niet tijdens zijn bijna 30-jarige gevangenschap.
Het is inderdaad duidelijk geworden dat, zoals Brinkhort onlangs zei, het 'beledigen' van moslims gelijk staat aan 'het opsteken van een sigaret in een munitiemagazijn'. En van Gogh jankte niet, hij ging gewoon op z'n fiets over straat en weigerde beveiliging. Het is bovendien niet dom, hoogut naief dat je niet verwacht dat je wordt omgelegd. Geprezen zij het land waar mensen zo naief zijn. Bovendien, Cohen wordt nu ook al bedreigd, en wat heeft hij ooit gezegd wat als kwetsend kan worden ervaren? Nee, het wordt tijd dat de moslims hun tenen intrekken.

Citaat:
Waar je het haalt dat ik een moslim zou zijn is me ook een raadsel. Ik vind het aanhangen van een ideologie of geloof verstikkend. Voor mij hoeft het niet.
De overgrote meerderheid van de Turken is moslim. Dus zo'n gekke generalisatie van mijn kant is dat toch ook weer niet.

Citaat:
Misschien moet je beter rond je kijken.
Hmmm...het is inderdaad zo dat je in Turkse winkeltjes vaak wel fatsoenlijke groenten en fruit kunt krijgen.

Citaat:
Ik kan mij niet voorstellen dat De Winter en Le Pen nooit bedreigd geweest zijn.
Vast wel, maar dat is toch niks vergeleken bij de haat die jegens Ayaan Hirsi Ali leeft. Ik begeef me vaak onder Marokkanen, onder Turken wat minder, maar ik ben in heel mijn leven nog nooit zoveel haat tegen gekomen. Het is gewoon een kwestie van tijd totdat zij wordt vermoord. Of ze moet echt d'r hele leven onderduiken.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2005, 20:40   #23
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Wat een gezever, gematigde moslims zeggen dat sommige mensen alles overdrijven en dat 1 miljard mensen over één kam worden geschoren worden. Vele niet moslims zullen het met mij eens zijn.

Niet alleen moslims denken dat moslims met extremisten over één kam geschoren worden, Spinoza?

Dat zegt helemaal niks, Pim werd vermoord door een millieu-activist, dus alle mensen die Greenpeace geld doneren zijn fundi's?? Ik begrijp je niet.
Zoals iemand al zei, niet alle moslims zijn terroristen, maar de meeste terroristen zijn wel moslim.

En ik scheer niet alle moslims over 1 kam, maar ook het onkruid groeit op dezelfde bodem.

Heb jij wel eens christenen gezien die zich in naam van Jezus opblazen?
Oud 20 februari 2005, 11:46   #24
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
Hij stopt zichzelf in de cel , Blijkbaar heeft hij begrepen dat hij iets mis deed
Zo mogen we het horen van onze gematigde moslims, hoe ze denken over Europeanen die gewoon Europeaan willen zijn in Europa.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2005, 11:49   #25
Wreker
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Min of meer een utopie? Ofwel is het een utopie ofwel is het geen. Tussenin bestaat niet. Ik vind wel dat men mag streven naar een utopie.

Hoge bomen vangen veel wind. Dat zijn nu eenmaal de regels van het spel. Er zijn wel meer mensen vermoord, opgesloten, ten gronde gericht en bedreigd omwille van hun mening. Je hoeft het niet eens te vernauwen tot religie of de Islam zoals jij het doet. Martin L. King, Julien Lahaut, Rabin, Ghandi,... De lijst is ellenlang.
De moord op Van Gogh heb ik expleciet veroordeeld op dit forum. Ik ben een voorstander van vrije meningsuiting. Hoe dom en idioot die meningen ook zijn. [size=4]Als je dan ook nog eens dom genoeg bent om de gevolgen van je meningsuiting niet in te schatten, verdien je niet beter.[/size] Weet je wel wat de consequenties zijn, moet je inderdaad niet beginnen te janken. Mandela jankte ook niet tijdens zijn bijna 30-jarige gevangenschap.

Waar je het haalt dat ik een moslim zou zijn is me ook een raadsel. Ik vind het aanhangen van een ideologie of geloof verstikkend. Voor mij hoeft het niet.

Misschien moet je beter rond je kijken.

Ik kan mij niet voorstellen dat De Winter en Le Pen nooit bedreigd geweest zijn.
OK dan zullen we maar de conclusies trekken en jullie hier allemaal maar uitsodemieteren, zeker? Mensen we moeten ons verdedigen want er staat heel veel op het spel!!!

Laatst gewijzigd door Wreker : 20 februari 2005 om 11:51.
Oud 20 februari 2005, 12:17   #26
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza
Min of meer omdat Nederland wat betreft de vrijheid van meningsuiting ook niet altijd perfect was. Zo kon mijn grote held, Spinoza, zijn belangrijkste werk niet bij leven publiceren. Maar over het algemeen heeft Nederland, zeker in vergelijking met andere landen, een grote mate van vrije meningsuiting gekend.
Het verschil van vrije meningsuiting met andere landen wordt overgewaardeerd. Je mag die vrijheid van meningsuiting in Nederland niet overdrijven. Men wil het haast, ten onrechte, tot op mythische hoogtes verheffen. Het is maar een mentaliteit. Een Nederlander is dikwijls assertief en laat zich niet zomaar muilkorven, hetgeen ik trouwens een goede zaak vind.

Citaat:
Is het niet ontoevallig dat je nou juist voorbeelden uit het buitenland geeft?
Doet er niet toe. Zo speciaal is Nederland niet. Geen enkel land overigens.

Citaat:
Het is inderdaad duidelijk geworden dat, zoals Brinkhort onlangs zei, het 'beledigen' van moslims gelijk staat aan 'het opsteken van een sigaret in een munitiemagazijn'. En van Gogh jankte niet, hij ging gewoon op z'n fiets over straat en weigerde beveiliging. Het is bovendien niet dom, hoogut naief dat je niet verwacht dat je wordt omgelegd. Geprezen zij het land waar mensen zo naief zijn. Bovendien, Cohen wordt nu ook al bedreigd, en wat heeft hij ooit gezegd wat als kwetsend kan worden ervaren? Nee, het wordt tijd dat de moslims hun tenen intrekken.

Vast wel, maar dat is toch niks vergeleken bij de haat die jegens Ayaan Hirsi Ali leeft. Ik begeef me vaak onder Marokkanen, onder Turken wat minder, maar ik ben in heel mijn leven nog nooit zoveel haat tegen gekomen. Het is gewoon een kwestie van tijd totdat zij wordt vermoord. Of ze moet echt d'r hele leven onderduiken.
Wanneer is die haat er gekomen? Ik bedoel die jij tegenkomt op straat en niet de haat jegens Ayaan. Heb je je die vraag ooit gesteld?
Beledigende opmerkingen naar Moslims toe zijn er altijd al geweest. Als de Islam het probleem was, zouden de West-Europese straten sinds de jaren zestig met lijken bezaaid moeten zijn.

Citaat:
De overgrote meerderheid van de Turken is moslim. Dus zo'n gekke generalisatie van mijn kant is dat toch ook weer niet.
Niettemin klopt je veralgemening niet.
Oud 20 februari 2005, 12:19   #27
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
OK dan zullen we maar de conclusies trekken en jullie hier allemaal maar uitsodemieteren, zeker? Mensen we moeten ons verdedigen want er staat heel veel op het spel!!!
Heb je een nieuwe quote voor in je onderschrift gevonden, Wreker? Daar ben je wel goed in. Zinnen uit hun context halen.
Ondertussen wil je mij omwille van mijn meningsuiting eruit sodemieteren. Twee maten, twee gewichten.
Oud 20 februari 2005, 12:36   #28
Wreker
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Bwah, zolang ze hun kamertje zelf mogen inrichten, schilderen en behangen is het toch in orde. Het zou pas echt een ramp zijn moesten ze ook onderhevig zijn aan het gevangenisregime.
Persoonlijk vind ik dat niemand moet bedreigd worden omwille van zijn gedachten en uitspraken. Jammer genoeg is zo iets utopisch. Hirsi en Geert moeten dus niet janken.
Hirsi Ali en Wilders hebben gewoon gedaan wat we hier in Europa met alle godsdiensten doen.

Enkel voor de islam moeten we volgens jullie een uitzondering maken blijkbaar. Daar moeten we afblijven en zoniet... moeten we maar niet janken...

Buiten met heel dat zootje klootzakken die met onze cultuur lachen!
Oud 20 februari 2005, 12:51   #29
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hirsi Ali en Wilders hebben gewoon gedaan wat we hier in Europa met alle godsdiensten doen.

Enkel voor de islam moeten we volgens jullie een uitzondering maken blijkbaar. Daar moeten we afblijven en zoniet... moeten we maar niet janken...

Buiten met heel dat zootje klootzakken die met onze cultuur lachen!
Ik heb nergens beweerd dat Ayaan en Geert niet mogen doen wat ze doen. Het tegengestelde is mijn devies. Tot op zekere hoogte bewonder ik Ayaan zelfs. Jij leest mijn posts precies niet volledig. Je hebt misschien een selectief geheugen.
Geert Wilders vind ik een pure opportunist.
Dat ze nu aan het janken zijn over hun huisvesting doet af aan hun heldhaftigheid. Ze hebben zich verbrand en moeten maar op de blaren zitten. Dat is mijn punt.
Oud 20 februari 2005, 13:05   #30
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb nergens beweerd dat Ayaan en Geert niet mogen doen wat ze doen. Het tegengestelde is mijn devies. Tot op zekere hoogte bewonder ik Ayaan zelfs. Jij leest mijn posts precies niet volledig. Je hebt misschien een selectief geheugen.
Dat ze nu aan het janken zijn over hun huisvesting doet af aan hun heldhaftigheid. Ze hebben zich verbrand en moeten maar op de blaren zitten. Dat is mijn punt.
Tja...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2005, 13:13   #31
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Ik weet nog uit de tijd dat ik op de lagere school zat met ook Turkse leerlingen.Daar werd mijn bodem geslagen voor mijn politieke overtuiging van vandaag.

Die kerels deden niets anders dan spuwen,banden plat zetten,brooddozen leegkieperen van leerlingen die zich verbaal niet goed konden weren en ga zo maar verder.........

Toegegeven,iedereen heeft in zijn jeugd kattekwaad uitgehaald maar dit was er wel echt over.En als de schooldirectie de ouders van de migrantenjongeren de op het matje riep werd de directie nog gewoon uitgelachen ook.

De migranten moeten gewoon kunnen verdragen dat er hier kort op de bal wordt gespeeld,want denk eraan,entropie is een natuurlijk gegeven en moet bestreden worden.Dat geld zowel voor de Europeanen als voor de mensen uit de moslimlanden die zich hier komen vestigen.
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2005, 13:20   #32
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het verschil van vrije meningsuiting met andere landen wordt overgewaardeerd. Je mag die vrijheid van meningsuiting in Nederland niet overdrijven. Men wil het haast, ten onrechte, tot op mythische hoogtes verheffen. Het is maar een mentaliteit. Een Nederlander is dikwijls assertief en laat zich niet zomaar muilkorven, hetgeen ik trouwens een goede zaak vind.
Het belang van de Nederlandse vrijheid van geweten en meningsuiting kan nauwelijks overgewaardeerd worden. En ik moet echt niks hebben van misplaatst nationalisme of mythevorming. Maar voor de ontwikkeling van Europa is het ontzettend belangrijk geweest dat bijvoorbeeld de verlichtingsfilosofen hun werken in Nederland konden publiceren. Nogmaals, perfect was het niet, maar enige krediet verdienen wij wel op dit gebied.

Citaat:
Doet er niet toe. Zo speciaal is Nederland niet. Geen enkel land overigens.
Wel in deze discussie. In Nederland is het uitzonderlijk dat iemand wordt vermoord om zijn mening. Dus mijn opmerking dat je alleen met buitenlandse voorbeelden aankomt, is weldegelijk significant.

Citaat:
Wanneer is die haat er gekomen? Ik bedoel die jij tegenkomt op straat en niet de haat jegens Ayaan. Heb je je die vraag ooit gesteld?
Beledigende opmerkingen naar Moslims toe zijn er altijd al geweest. Als de Islam het probleem was, zouden de West-Europese straten sinds de jaren zestig met lijken bezaaid moeten zijn.
Over welke haat heb je het? Die jegens Ayaan, of die in het algemeen? En dat de straten sinds de jaren zestig niet bezaaid zijn met lijken, kan dat mischien te maken hebben met het feit dat allochtonen tot voor kort geknuffeld werden?

Noem mij eens islamcriticasters die wel veilig over straat kunnen dan?

Citaat:
Niettemin klopt je veralgemening niet.
Oke, mijn excuses daarvoor dan.
Oud 20 februari 2005, 14:23   #33
Wreker
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ze hebben zich helemaal niet verbrand. Ze hebben gewoon gedaan met de islam wat wij hier met elke godsdienst doen.

Als de islam hier niet tegen kan moet hij maar verwijderd worden goedschiks of kwaadschiks.

De islam belet ons om te zijn wie wij zijn in ons eigen land. Dit zullen wij bevechten. "Make no mistake about it".

We zullen ervoor zorgen dat Ayaan en Geert en ieder ander hier bij ons openlijk kan zeggen over de islam wat ie wil, ongestoord en ongestraft.

Whatever it takes. No compromise.
Oud 20 februari 2005, 14:26   #34
Wreker
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik lees jouw posts wel volledig. Jullie kunnen jullie gewoon niet inleven in onze mentaliteit en denken dat we van jullie alles zomaar moeten slikken.
Oud 20 februari 2005, 15:14   #35
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ze hebben zich helemaal niet verbrand. Ze hebben gewoon gedaan met de islam wat wij hier met elke godsdienst doen.

Als de islam hier niet tegen kan moet hij maar verwijderd worden goedschiks of kwaadschiks.

De islam belet ons om te zijn wie wij zijn in ons eigen land. Dit zullen wij bevechten. "Make no mistake about it".

We zullen ervoor zorgen dat Ayaan en Geert en ieder ander hier bij ons openlijk kan zeggen over de islam wat ie wil, ongestoord en ongestraft.

Whatever it takes. No compromise.
Ik zeg hier al de hele draad lang absolute voorstander te zijn van vrije meningsuiting. Dat het uiten van je mening nu eenmaal gevolgen heeft gaat er bij jouw precies niet in. We kunnen ettelijke gigabytes volkletsen met utopische voorstellingen van hoe het zou moeten zijn. Het zal niets veranderen aan de realiteit. Zou het je ooit lukken iets te posten zonder het woord Islam of Moslim?
Thema van deze thread is dat de onderduikers niet blij zijn met de hun toegewezen faciliteiten en niet de Islam. Dat gezegd zijnde is mijn visie op de huisvestingproblematiek van onderduikers voldoende duidelijk. Lees mijn vorige posts er maar op na.
Oud 20 februari 2005, 15:27   #36
Wreker
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik zeg hier al de hele draad lang absolute voorstander te zijn van vrije meningsuiting. Dat het uiten van je mening nu eenmaal gevolgen heeft gaat er bij jouw precies niet in. We kunnen ettelijke gigabytes volkletsen met utopische voorstellingen van hoe het zou moeten zijn. Het zal niets veranderen aan de realiteit. Zou het je ooit lukken iets te posten zonder het woord Islam of Moslim?
Thema van deze thread is dat de onderduikers niet blij zijn met de hun toegewezen faciliteiten en niet de Islam. Dat gezegd zijnde is mijn visie op de huisvestingproblematiek van onderduikers voldoende duidelijk. Lees mijn vorige posts er maar op na.
Voor de komst van de moslims hier moesten wij niet onderduiken als we onze mening over godsdienst uitten. We zullen het nodige doen opdat dit weer het geval zal zijn en we ons Europa van voor de komst van de moslims weer kunnen herkennen en we weer ongecomplexeerd onszelf mogen zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be