![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1301 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Of ja, dat was enkel als het in uw voordeel uitkwam zeker? |
|
|
|
|
|
|
#1302 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Ok laten we dan even kijken naar het programma van beiden en hoe ze verschillen van elkaar? Trump: Positief: is op zijn minst geen nieuwe oorlogen gestart, dat was al van Gerald Ford geleden. (Ik denk dat haast iedereen het er wel mee eens moet zijn dat dat positief is, ongeacht of je aanhanger van Trump bent, neutraal of tegenstander) Negatief: Amerikaanse schuld is verder geexplodeerd (Ditto als daarboven, of je voor / neutraal / tegen Trump bent denk ik dat ook iedereen het wel mee eens is dat dit negatief is) Hangt van je standpunt terzake af: - Trump is duidelijk tegenstander van globalisering en supranationale organen, eg klimaatakkoorden, WHO, handelsoorlogen... Persoonlijk vind ik dat eerder positief want an sich ben ik daar ook allesbehalve aanhanger van. Ik denk dat dat voor mij zowat de belangrijkste 'verwezenlijkingen' van Trump zijn. Zijn boerse stijl is geen verwezenlijking maar meer een kenmerk. En mbt jobcreatie geloof ik niet dat politici dit doen, massaal jobs vernietigen kunnen ze eventueel wel. Dus de pluim dat Trump zich op zijn hoed probeert te steken voor millions of jobs created is voor mij onzin. Biden: Een bijna 50 jarige politieke carriëre valt moeilijk in een paar regeltjes samen te vatten maar ik doe een poging. - flip/flopper: zoals zoveel politici zijn Bidens standpunten nogal flexibel over de tijd. Eg Roe vs Wade (abortus) was hij eerst tegen, dan voor. Iraq oorlog was hij voorstander van, nu zegt hij dat dat een vergissing was, algemeen is hij op buitenlands vlak een vrij typische hawk van de 'bomb now ask questions later categorie' - was verantwoordelijk voor de Violent Crime Control and Law Enforcement act (1994) die weliswaar de crime ratio heeft teruggedrongen maar ook tot massale opsluiting van zwarten en hispanics heeft geleid. - In zoverre je (in mijn ogen) een rode draad doorhaan zijn carriëre kan trekken (want over nogal wat zaken is hij van mening veranderd) -> eerder liberaal (in de 'nieuwe' zin) maar met nogal wat kant tekeningen zeker mbt Abortus -> globalist -> typische politicus, ie weinig standvastige windhaan, geen echte ideologie of mening, aanpasbaar naar hoe hem het best uitkomt op het moment.
Roman soldiers were paid a silver denarius per day. About the size of a silver dime. Job description: brutal hand to hand combat against barbarian hordes. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 13 oktober 2020 om 15:31. |
|
|
|
|
|
|
#1303 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1304 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1305 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#1306 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1307 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1308 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Ik zou eens wat meer over Carter moeten lezen, lijkt een atypische en misschien vaak onderschatte VS president. Still Carter is van 1980 geleden? Ongelofelijk eigenlijk dat je 36 jaar verder moet gaan om nog eens een president te hebben die geen oorlog begonnen is. Afgaande op wat ik kort gelezen heb over Carter vraag ik me af in welke mate zijn op het eerste zicht nogal pacifistisch (of extreem pacifistisch naar VS normen!) buitenland beleid hem de kop heeft gekost... Must read more about this
Roman soldiers were paid a silver denarius per day. About the size of a silver dime. Job description: brutal hand to hand combat against barbarian hordes. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 13 oktober 2020 om 16:14. |
|
|
|
|
|
|
#1309 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En hij had sowieso al niet echt zijn charisma mee tov Reagan. Hij was zeker ook de meest uitgesproken christelijke president onder de Democraten. Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 13 oktober 2020 om 16:20. |
|
|
|
|
|
|
#1310 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Zie je Pelosi ed een verdict van de supreme court dat hen niet bevalt aanvaarden? Ze spreken er nu al openlijk van dat ze een eventuele conservatieve meerderheid in de supreme court willen teniet doen door simpelweg meer supreme court zitjes te openen. I.e. een eventuele supreme court beslissing zal in mijn ogen enkel geaccepteerd worden als ABC benoemd geraakt EN de supreme court in het nadeel van Trump zou beslissen. I.e. Trump heeft geen argumenten tegen een uitspraak van een SC die hij voor een groot stuk zelf benoemd heeft. De democraten geven nu eigenlijk al aan dat we de SC enkel als legitiem zien als dat een overduidelijk liberale SC is. I.e. ik verwacht in eender welk scenario chaos om eerlijk te zijn. Enkel een monsteroverwinning van kandidaat 1 waarbij geen vraagtekens geplaatst kunnen worden en een snelle acceptatie door kandidaat 2 kan de chaos beperken, maar dan nog zal het enkel om beperken gaan.
|
|
|
|
#1311 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#1312 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Bij een 4-4 deadlock heb ik geen idee wat er daarna gebeurt. |
|
|
|
|
|
|
#1313 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#1314 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
EDIT: Presidenten zweren ook trouw aan de grondwet. En ik kan me er niet 1 voor de geest halen uit de enigszins recente geschiedenis waarvan ik zou zeggen dat die dat effectief gedaan heeft. Al degenen die ik me voor de geest kan halen (onafhankelijk van partij) waren vooral bezig met het uithollen van de grondwet en meer macht naar zichzelf halen. Het amerikaanse congres is daar natuurlijk in hoge mate ook verantwoordelijk voor, ie dat ze dat hebben toegestaan.
Roman soldiers were paid a silver denarius per day. About the size of a silver dime. Job description: brutal hand to hand combat against barbarian hordes. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 13 oktober 2020 om 17:42. |
|
|
|
|
|
|
#1315 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat Biden in 'n halve eeuw als carrière politicus, waaronder 8 jaar als VP minder verwezenlijkt heeft dan Trump in nog geen 4 jaar, terwijl hij al die tijd tegengewerkt werd en volle lagen drek vanuit elke hoek, zelfs MSM, over zich heen kreeg, inclusief 'n Russian Collusion onderzoek, 'n impeachment omwille van 'n telefoontje waaruit totaal niets bewezen kon worden etc.? Ik zou er iig niet hard over hoeven nadenken.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward.
|
|
|
|
|
|
|
#1316 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wie z'n stem belangrijk vindt gaat naar de stembus. Geld of je winnend loterijbriefje stuur je ook niet per post. Op vote harvesting zou ook strenge controle mogen zijn.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward.
|
|
|
|
|
|
|
#1317 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Trump heeft via mail gestemd. De vuile fraudeur. En dat is Potus! Bah!
|
|
|
#1318 |
|
Banneling
|
Dit is een discussieforum. Hier mogen ideeen geponeerd worden ter discussie. probeer er anders eens op in te gaan ? |
|
|
|
|
|
#1319 |
|
Banneling
|
Trump stemt zelf via post.....
|
|
|
|
|
|
#1320 |
|
Banneling
|
De grondwet is duidelijk he. Indien er geen president en vice president verkozen kan worden zal het de voorzitter van het huis van afgevaardigden worden op 21 januari. Trump zijn termijn loopt dan sowieso af.
|
|
|
|