Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 oktober 2020, 18:40   #401
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik begrijp niet wat mensen zien in zo een partij. Het is een pure vertaling van de onderbuikgevoels van de cafehanger. Alleen, van zodra je wat logisch begint te redeneren zie je toch snel in dat het een farce is, en de hele premisse waarop VB haar partij bouwt gewoon haat en angst zijn.
Wie zegt het??? Wie zaait de hele tijd haat tegen de Vlamingen die niet braaf hun linkiewinkie gedoe aanhangen???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2020, 18:44   #402
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Wie zegt het??? Wie zaait de hele tijd haat tegen de Vlamingen die niet braaf hun linkiewinkie gedoe aanhangen???
Ik zie geen haat tegen Vlamingen. De Vlamingen regeren dit land.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2020, 18:50   #403
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zie geen haat tegen Vlamingen. De Vlamingen regeren dit land.
Zoals jij geen haat ziet tegen de Vlamingen zie ik evenmin de Vlamingen dit land niet regeren...want het zou er verdomme heel anders aan toe gaan...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 15 oktober 2020 om 18:50.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2020, 18:53   #404
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begrijp niet wat mensen zien in zo een partij. Het is een pure vertaling van de onderbuikgevoels van de cafehanger. Alleen, van zodra je wat logisch begint te redeneren zie je toch snel in dat het een farce is, en de hele premisse waarop VB haar partij bouwt gewoon haat en angst zijn.
Inderdaad.
Geen woord aan toe te voegen !

Buiten hun mantra van Walen overboord te kieperen en vreemdelingen te pesten komt er niets realistisch uit.
Wetende dat als Vlaanderen de Walen overboord kiepert, de EU Vlaanderen zal uitspuwen als rotte vis, zeker een extreem rechts gedomineerd Vlaanderen. En als dat zou gebeuren, dat uitspuwen, dan gaan alle bedrijven die ook aar iets met de EU te maken hebben, hier gewoon gaan lopen.
Een onafhankelijk Vlaanderen, met extreem rechts is zowat even leefbaar als de Diomedes eilanden.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2020, 18:57   #405
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Inderdaad.

Buiten hun mantra van Walen overboord te kieperen en vreemdelingen te pesten komt er niets realistisch uit.
Wetende dat als Vlaanderen de Walen overboord kiepert, de EU Vlaanderen zal uitspuwen als rotte vis, zeker een extreem rechts gedomineerd Vlaanderen. En als dat zou gebeuren, dat uitspuwen, dan gaan alle bedrijven die ook aar iets met de EU te maken hebben, hier gewoon gaan lopen.
Een onafhankelijk Vlaanderen, met extreem rechts is zowat even leefbaar als de Diomedes eilanden.
Wat een misprijzen zeg.

En dat voor een sos...

Laat me raden, je vindt jezelf een heuse democraat wschl.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2020, 18:59   #406
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad.

Dus Willy ... NVA is niks. VB is onleefbaar. Groen moet je ook niet van weten. Trado-partijtjes ook niet. Blijft er nog iets over?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2020, 19:01   #407
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Inhoudsloze poging tot kritiek...

Het Blok mikt al 30 jaar op de allerlaagste van de menselijke eigenschappen : de angst & haat voor al wat 'vreemd' is, om dat te gebruiken als beeld van 'de externe vijand' die ons avondland bedreigt. En gebruikt dat om via het fascistische recept een 'Nieuwe Orde' regime te proberen installeren. De sterke leider, die de maatschappij gaat 'opkuisen' en 'ongewensten' elimineren.

Samengevat : fascisten. Extreem rechts dus.
Leg nog eens uit waarom die verschrikkelijke fascistische bende en hun Führer niet veroordeeld en opgesloten wordt?
Oud 15 oktober 2020, 19:01   #408
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad.

Dat is nu eens een échte profetie.
Hier nog niet gezien op dit forum.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2020, 19:04   #409
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Leg nog eens uit waarom die verschrikkelijke fascistische bende en hun Führer niet veroordeeld en opgesloten wordt?
Er moet juist niks. De partij mag op de lijsten staan, mag verkozen worden, mag zetelen en spreken in het parlement.

En daar houdt het mee op. Meer moet een democraat hun niet gunnen.
Oud 15 oktober 2020, 19:06   #410
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ik heb nog geen enkele VB-er weten oproepen om mensen te vergassen, zoals gij hier open en bloot hebt gedaan.
Panda?
Zipper heeft hier wel een punt.

De enige die zich hier als Fuhrer gedraagt en mensen wil vergassen, dat blijk jij te zijn.
Oud 15 oktober 2020, 19:06   #411
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Dus Willy ... NVA is niks. VB is onleefbaar. Groen moet je ook niet van weten. Trado-partijtjes ook niet. Blijft er nog iets over?
Neen, Ik deel de analyse dat de Belgische politiek bestaat uit korte beentjes en kleine hersens.

Uitzonderingen zijn individueel en niet partij gebonden. A. De Croo vind ik een heel capabel man. Conner heeft mij gecharmeerd met zijn enthousiasme. Van Grieken kan ik wel waarden voor zijn strategisch inzicht. Crevits is oerdegelijk maar een beetje saai. Ik heb grote bewondering voor Di Rupo en Magnette. En waarschijnlijk lopen er nog een aantal zeer geschikte mensen rond in de Belgische (ja ik ben Belg) politiek. Maar er is geen enkele partij die over de ganse lijn genomen mijn politieke vertrouwen wegdraagt.

Ik stem dan ook al meer dan 20 jaar ongeldig/
Oud 15 oktober 2020, 19:07   #412
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Panda?
Zipper heeft hier wel een punt.

De enige die zich hier als Fuhrer gedraagt en mensen wil vergassen, dat blijk jij te zijn.
Panda lacht zich kreupel.
Oud 15 oktober 2020, 19:07   #413
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er moet juist niks. De partij mag op de lijsten staan, mag verkozen worden, mag zetelen en spreken in het parlement.

En daar houdt het mee op. Meer moet een democraat hun niet gunnen.
Ah ok, democratie is niet automatisch voor iedereen, het moet ons door 'een democraat' gegund worden...

Alleszins, als ik u goed begrijp dan doet het VB niets verkeerd.

Waarvan akte.
Oud 15 oktober 2020, 19:07   #414
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, Ik deel de analyse dat de Belgische politiek bestaat uit korte beentjes en kleine hersens.

Uitzonderingen zijn individueel en niet partij gebonden. A. De Croo vind ik een heel capabel man. Conner heeft mij gecharmeerd met zijn enthousiasme. Van Grieken kan ik wel waarden voor zijn strategisch inzicht. Crevits is oerdegelijk maar een beetje saai. Ik heb grote bewondering voor Di Rupo en Magnette. En waarschijnlijk lopen er nog een aantal zeer geschikte mensen rond in de Belgische (ja ik ben Belg) politiek. Maar er is geen enkele partij die over de ganse lijn genomen mijn politieke vertrouwen wegdraagt.

Ik stem dan ook al meer dan 20 jaar ongeldig
/
Wilt ge mij een plezier doen, en toch eens stemmen op een partij die Belgie niet kapot wilt maken.

Dank u.
Oud 15 oktober 2020, 19:08   #415
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Wat een misprijzen zeg.

En dat voor een sos...

Laat me raden, je vindt jezelf een heuse democraat wschl.
Neen !
Ik bewonder het Chinese systeem waar heel veel mogelijk is omdat niet elke Pol en alle kleine Pierkes hun mening moeten kunnen doordrukken en wegen op de besluitvorming.
En toch slagen ze erin, die Chinezen, om hun burger zeer tevreden te houden.
Oud 15 oktober 2020, 19:08   #416
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Panda lacht zich kreupel.
Toen hij daarvoor geband werd bedoel je? Het moet zijn dat de moderatie het niet grappig vond.
Oud 15 oktober 2020, 19:10   #417
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ah ok, democratie is niet automatisch voor iedereen, het moet ons door 'een democraat' gegund worden...

Alleszins, als ik u goed begrijp dan doet het VB niets verkeerd.

Waarvan akte.
Je weet wat ik bedoel maar je pikt er weer een zinnetje uit.

In een parlementaire democratie is dat hoe het werkt. Maar de andere partijen zouden moeten stoppen met het VB een platform te geven. Ik denk vooral aan de NVA.

Maargoed, die gaan fuseren over twee jaar dus probleem opgelost.
Oud 15 oktober 2020, 19:10   #418
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Toen hij daarvoor geband werd bedoel je? Het moet zijn dat de moderatie het niet grappig vond.
Hij doet die stelling 1 keer, en via jullie kan hij die blijven doen, maar dan banpuntenvrij.
Oud 15 oktober 2020, 19:11   #419
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat zien mensen in de SP.A of groen? Dat is eveneens een pure vertaling van cafe en toogpraat.

VB vertolkt mijn visie niet, maar dat is eveneens zo voor alle Vivaldisten. Daarom krijg ik meer en meer zin om op het belang te stemmen. Hoe meer stemmen ze krijgen, hoe onbestuurbaarder de farce Belgie wordt. Het enige dat immers nog overschiet is een kakafonie van kleine partijtjes om een regering te vormen zonder enige slagkracht.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2020, 19:13   #420
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Wilt ge mij een plezier doen, en toch eens stemmen op een partij die Belgie niet kapot wilt maken.

Dank u.
En welke partij is dat ?
CD&V ? Die hebben het verkorven bij mij omdat die zich prostitueren aan iedereen die hen maar aan postjes kan helpen.
O-VLD ? Misschien, De Croo is zeker een argument. Maar als werkende mens zie ik weinig voordeel om op een bazen partij te stemmen
NVA ? Ook deze willen België niet kapot, want dan worden hun bazen, VOKA snoeihard getroffen en zullen moeten verhuizen uit Vlaanderen. Na de diarree aan gebroken verkiezingsbeloften in de NVA regering Michel heeft die partij zich voor mij totaal buiten het speelveld geplaats. Hun bijna eindeloze aanwezigheid in de Vlaamse regering heeft mij nog niets opgebracht.
PVDA : Ge denkt toch niet dat ik kompleet zot ben ?

Zeg mij wat er over schiet ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be