Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 oktober 2020, 22:19   #101
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ja misschien wel maar al bij al zie ik toch maar op weinig plekken (landen) echt wonderen.
Sommige Aziatische landen weer wel maar anderen niet echt. Filipijnen en Indonesië doen het ook niet goed. China ? Wat is er betrouwbaar van wat we weten over China ? Laos Cambodja ? Daar hebben ze waarschijnlijk nog niemand getest want er zijn noch dokters noch ziekenhuizen.....Japan Korea en Taiwan schijnen het goed te doen net als Thailand.....misschien opdat daar wat intiemer wordt geknuffeld
Niemand had dit voorzien zelfs van Hong Kong kunnen ze niet naar China gaan zonder eerst 14 dagen in quarantaine te gaan en idem om terug te komen. Indonesië en Thailand blijven geblokkeerd. Het mag allemaal niet te lang meer duren, ik heb het gehad. Twee drie keer per jaar naar daar gaan was voor mij ook psychische break en dat valt weg. Het is hetzelfde als in een gevang te zitten.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2020, 22:22   #102
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Niemand had dit voorzien zelfs van Hong Kong kunnen ze niet naar China gaan zonder eerst 14 dagen in quarantaine te gaan en idem om terug te komen. Indonesië en Thailand blijven geblokkeerd. Het mag allemaal niet te lang meer duren, ik heb het gehad. Twee drie keer per jaar naar daar gaan was voor mij ook psychische break en dat valt weg. Het is hetzelfde als in een gevang te zitten.
Ik zit in hetzelfde schuitje. En ben dan nog single. Nu zijn er wel vrienden die me benijden en nu ook wel liever alleen zouden zijn.
Anderzijds is het de eerste keer ik me eenzaam voel. Er is een groot verschil tussen alleen zijn wat ik gewoon ben dan je alleen voelen. Heb me nooit alleen gevoeld maar nu wel.

Als wereldreiziger is ook voor mij alles on hold gezet. Ook de talrijke vriendinnen heb ik on hold gezet......een mens vertrouwt het niet meer.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 16 oktober 2020 om 22:24.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2020, 22:25   #103
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Horeca: mag wel nog afhaalmaaltijden maken & verkopen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2020, 22:32   #104
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zit in hetzelfde schuitje. En ben dan nog single. Nu zijn er wel vrienden die me benijden en nu ook wel liever alleen zouden zijn.
Anderzijds is het de eerste keer ik me eenzaam voel. Er is een groot verschil tussen alleen zijn wat ik gewoon ben dan je alleen voelen. Heb me nooit alleen gevoeld maar nu wel.

Als wereldreiziger is ook voor mij alles on hold gezet. Ook de talrijke vriendinnen heb ik on hold gezet......een mens vertrouwt het niet meer.
Ik vraag me af of dit nog opgelost geraakt. Men is hier aan het zeiken omdat zijn café gesloten wordt maar wat als het niet meer opgelost wordt en de corona gewoon evolueert en zich aanpast.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2020, 22:34   #105
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vraag me af of dit nog opgelost geraakt. Men is hier aan het zeiken omdat zijn café gesloten wordt maar wat als het niet meer opgelost wordt en de corona gewoon evolueert en zich aanpast.
Natuurlijk evolueert de corona verder, het is een virus, binnenkort zijn er honderden varianten. De enige manier om er vanaf te geraken is besmet worden.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2020, 22:36   #106
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
T'ja we kunnen alleen maar hopen. Als het zo heel lang blijft ga ik eerlijk zijn dan hoeft het hier voor mij niet meer op deze aardkloot.

Maar laten we voorlopig onze hoop stellen op deze ;

https://www.hln.be/binnenland/virolo...echt~a08bd001/
Oud 16 oktober 2020, 22:37   #107
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Natuurlijk evolueert de corona verder, het is een virus, binnenkort zijn er honderden varianten. De enige manier om er vanaf te geraken is besmet worden.
Ja maar sommigen worden tweede keer besmet en zijn dan nog zieker.
Oud 16 oktober 2020, 22:37   #108
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Horeca: mag wel nog afhaalmaaltijden maken & verkopen.
Hier dicht bij ons een restaurant waar we al MAANDEN take-away maaltijden kunnen afhalen aan een zeer redelijke prijs + goed !

Oud 16 oktober 2020, 22:42   #109
XenApp
Parlementslid

XenApp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Jaja , leg het maar uit. Meer dan 10.000 doden hier ten lande my friend. And counting.

En dus: nie swaanse a.u.b. .
Ja, als je zonder kristalheldere cijfers een sector afsluit is dat broodroof. Normaal zou je als overheid die cijfers kunnen hebben als je het volk dat je betaalt laat werken. Niet dus.
Ik ben sinds dat de restaurants terug open zijn een keer of 30 (vooral professioneel) gaan tafelen, altijd gegevens achtergelaten, nooit iets van gehoord. Bij 2 van mij vaste adressen kreeg ik de info dat men nooit gecontacteerd is voor gegevens (kan uiteraard zijn dat het nooit prijs was op die locatie..). Ik ben naar een 10-tal voetbalmatchen geweest waar 250 - 5000 mensen aanwezig waren, gegevens achter gelaten, nooit iets van gehoord.

Ik wacht nog altijd op concrete Belgische cijfers. Met enige moeite zouden die gegenereerd kunnen worden voor de horeca. Als je die vrijgeeft, dan gaat toch niemand neuten dat cafe en resto gesloten wordt?
Het kan ook zijn dat ze verder gaan op het natte vinger gevoel, dat is problematischer. Maar het zou eerlijk zijn om dit dan ook zo te zeggen.

Laatst gewijzigd door XenApp : 16 oktober 2020 om 22:42.
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2020, 22:48   #110
XenApp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Dus nu ga jij in je eigen huis een mondmasker dragen als er familie (ouders / kinderen) op bezoek komt ?

Waanzin.
MVR zou maar eens onder de zetel moeten zitten.
Oud 16 oktober 2020, 22:50   #111
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is gewoon onze eigen fout. Veel meer valt er niet over te zeggen. Eigen schuld, dikke bult!
Neen, dit is immers een regering die niet gedragen wordt door de meerderheid van de Vlamingen. Het is dus niet onze en zeker niet mijn fout dat politici de horeca willen laten doodbloeden.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2020, 22:51   #112
XenApp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Zaken die dit niet aankunnen waren sowieso niet levensvatbaar.

Ze krijgen nu meer steun dan de eerste keer. Dus niet overdrijven aub.
Hoe levensvatbaar zou een BE kroonjuweel zoals de NMBS zijn zonder de staatsuier?
Uitspraken als deze doet mij vermoeden dat je ook aan de staatsuier hangt of een of andere nietsbetekende job hebt.
Oud 16 oktober 2020, 22:53   #113
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja maar sommigen worden tweede keer besmet en zijn dan nog zieker.
Nee, dat is nog niet gebeurd en indien wel dan is het 1 op een miljoen. Je kunt er vanuit gaan dat het 6 maanden duurt en dat de 2e keer een verkoudheid is tenzij er erg lange tijd tussen zit waardoor het virus teveel veranderd is. Het komt er dan dus op aan om regelmatig herbesmet te worden met een verkoudheid.

--
Dat ene geval is waarschijnlijk een foute diagnose bij de eerste test.

The paper details the case of a 25-year-old man living in Nevada. He initially tested positive for COVID-19 in April. His symptoms—including cough, sore throat, headache, nausea and diarrhea—cleared by the end of April, and he subsequently tested negative for COVID-19.

Then, in late May, he began to experience many of the same symptoms again. In early June, he was admitted to a hospital, where he again tested positive for COVID-19. This time, his case was serious enough that doctors had to give him oxygen for breathing support.

https://time.com/5899294/reinfection-coronavirus/
Oud 16 oktober 2020, 22:54   #114
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is gewoon onze eigen fout. Veel meer valt er niet over te zeggen. Eigen schuld, dikke bult!
Alsof je zo'n soort virus kunt tegenhouden, we maken veel meer mensen dood dan dat we er redden met die maatregelen.
Oud 16 oktober 2020, 22:56   #115
XenApp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ja er zijn van die flauwe plezante die van hun café restaurant maken door enkele schijven salami en brokjes kaas op een plank te leggen.
Sommige zelfstandigen doen alles om de kop boven water te houden. Zou jij niet creatief met de regels omspringen (legaal wel te verstaan) om je zaak te redden als je door onverwachte omstandigheden moet knokken om je bedrijf recht te houden?
Het feit dat wanneer ze als restaurant erkend zijn heeft meer met visie te maken als met plauwe plezante. Als restaurant moet je namelijk een vergunning hebben en dit krijg je niet stante pede bij aanvraag.
Oud 16 oktober 2020, 22:58   #116
XenApp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Je kan het niet indijken natuurlijk, enkel gecontroleerd laten propageren bij de min 40 jarigen om sneller groepsimmuniteit te krijgen en zo de golven sterk te reduceren.

maar dat hebben we dus niet gedaan, scholen werden gesloten, jongeren geisoleerd.

en nu krijgen we dijkbreuk 2 en we beginnen nu met het organiseren van dijkbreuk 3, alweer aan gigantische kost.
+1
zet de 60 (75+?) plussers in een strikte quarantaine en laat het voor de rest woekeren.
Oud 16 oktober 2020, 23:09   #117
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Je kan het niet indijken natuurlijk, enkel gecontroleerd laten propageren bij de min 40 jarigen om sneller groepsimmuniteit te krijgen en zo de golven sterk te reduceren.

maar dat hebben we dus niet gedaan, scholen werden gesloten, jongeren geisoleerd.

en nu krijgen we dijkbreuk 2 en we beginnen nu met het organiseren van dijkbreuk 3, alweer aan gigantische kost.
Vergeet groepsimmuniteit, not gonna happen met dit virus. De enige manier om dit in te perken is kort op de bal spelen: tracing, testing, quarantaine. België faalt met alle 3.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2020, 23:11   #118
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
In de herfst flakkeren alle aandoeningen weer op. Griep, verkoudheden en andere al dan niet virale ziektes dat weet iedereen. Dus ook het Chinese beestje.
Meer mensen binnen == broeihaarden.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 16 oktober 2020, 23:18   #119
Amon_Re

Standaard

Citaat:
T'ja we kunnen alleen maar hopen. Als het zo heel lang blijft ga ik eerlijk zijn dan hoeft het hier voor mij niet meer op deze aardkloot.

Maar laten we voorlopig onze hoop stellen op deze ;

https://www.hln.be/binnenland/virolo...echt~a08bd001/
Spaanse griep duurde 3 jaar. Covid zal even lang duren of langer, als al die studies ivm geen langdurige immuniteit blijken te kloppen.

Als immuniteit niet mogelijk is dan zijn er maar 2 oplossingen:
- Natuurlijke selectie: de mensen die asymptomatisch zijn en diegenen met zeer milde symptomen blijven leven. De rest sterft
- Wereldwijde vaccinatie campagnes
Oud 16 oktober 2020, 23:19   #120
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XenApp Bekijk bericht
Sommige zelfstandigen doen alles om de kop boven water te houden. Zou jij niet creatief met de regels omspringen (legaal wel te verstaan) om je zaak te redden als je door onverwachte omstandigheden moet knokken om je bedrijf recht te houden?
Het feit dat wanneer ze als restaurant erkend zijn heeft meer met visie te maken als met plauwe plezante. Als restaurant moet je namelijk een vergunning hebben en dit krijg je niet stante pede bij aanvraag.
inderdaad + aan de ruit moet er een dokument hangen van het FAVV.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be