![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#20541 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Samuel_Paty |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20542 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als leerkracht zou ik in de klas nu niet bepaald met cartoons van een profeet beginnen zwaaien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20543 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Volgens verschillende Franse media had de leraar in een les over vrije meningsuiting de Mohammedcartoons uit Charlie Hebdo getoond. Die les had voor ophef gezorgd op de school en de leraar zou nadien aan de politie laten weten hebben dat hij doodsbedreigingen kreeg." Bron: DS Zeer moedig van de leerkracht, maar toch nogal dom. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20544 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En ook geen evolutieleer meer geven, turnlessen afschaffen voor meisjes en zeer onderdanig de islam dienen.
![]() |
#20545 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20546 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U hebt het mogelijk niet volledig gelezen. Paty had het over vrije meningsuiting en nam Charlie Hebdo als documentatie. Omdat hij wist dat dit gevoelig ligt bij de moslims, vroeg hij degenen die moslim waren hun hand op te steken en de klas te verlaten want hij wou geen moslims beledigen. Ze verlieten het lokaal behalve één meisje dat weigerde. Dan werd ter illustratie van het onderwerp de karikatuur getoond van de naakte Mohammed. En daarna ging dat meisje thuis klagen dat ze die foto gezien had.
Zo is 't. Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 17 oktober 2020 om 15:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20547 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 2
![]() |
#20548 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20549 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20550 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb de media goed gevolgd hieromtrent. Het is jammer dat er eerst een moedige dode moet vallen vooraleer er wordt gereageerd. En dan nog met cartoons van Hebdo. Hoewel de verontwaardiging terecht is, kan je je de vraag stellen of het over de leerkracht, het meisje of Hebdo gaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20551 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20552 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20553 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zandmanneke is zojuist gepasseerd
![]() 'k ga een tukje doen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20554 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goedemorgen allen en iedereen
![]()
![]() |
#20555 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens maakte de les over vrije meningsuiting deel uit van het officiële lesprogramma. Het is wel erg als men les moet geven aan jonge mensen die door hun afkomst nooit zullen begrijpen dat iedereen recht heeft op zijn eigen mening.
![]() |
![]() |
#20556 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20557 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goedemorgen eenzame mensen
![]()
![]() |
#20558 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik las net een artikel over eenzaamheid veroorzaakt door het neoliberalisme.
https://www.humo.be/nieuws/eenzaamheid-omvat-ook-hoe-we-ons-buitengesloten-voelen-door-politici-hoe-onzichtbaar-en-monddood-velen-van-ons-denken-te-zijn~b2f522a2/?fbclid=IwAR34XZlmpdJGG78EWqsOdCYsr3PbJQghklDj797o 4lSKFgoH9 ![]()
![]() |
#20559 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. De vijftiger met een goed salaris die betaalt om zich te laten knuffelen, en uiteindelijk in zijn auto woont; 2. De bakker uit Parijs, minimumloner, die zich aansluit bij het RN wegens geen gehoor bij links; 3. En dan, de Japanse bejaarde vrouw die winkeldiefstallen pleegt om in de gevangenis terecht te kunnen komen. Ik begrijp de auteur van het artikel wel, en de Q&A verderop in nuanceren toch iets meer. Maar toch: De vijftiger is niet arm en heeft zeker de middelen om gewoon sociaal contact te onderhouden. Het verhaal van de bakker is vrij herkenbaar. Armen die kiezen voor het populisme. Het citaat over de Japanse vrouw is onwaarschijnlijk. Het komt van het personeel van de gevangenis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20560 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb het evenmin voor het ultra-links gepalaver met het zich steeds in een slachtofferrol willen dompelen. Mensen hebben tegenwoordig een pak meer keuzemogelijkheden, alleszins als het om communicatiemiddelen gaat. Ja, ik kan mij ergeren als ik zo'n jong koppeltje aan tafel zie met hun neus tegen hun smartphone. Hun keuze als ze zich beter voelen. Ik vind het erger om aan tafel te zitten met een koppel dat om de vijf voeten hun smartphone moet raadplegen. Een keer, maar geen twee keer. Ik heb zelf geen, bewust. Wat de nieuwe Trump-aanhangers betreft. Politiek. Strategie. Inspelen op de gevoelens van kwetsbare personen. Daar draait het populisme op. |
|
![]() |
![]() |