Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 oktober 2020, 22:39   #181
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Als ge één gracht gezien hebt dan hebt ge ze allemaal gezien. Poepen en leute maken kan je natuurlijk overal. Ben ooit met een lief naar Parijs geweest en het was zo vriezend koud dat we praktisch twee dagen en twee nachten op de hotelkamer gevogeld hebben.
Voor alle duidelijkheid: ik heb niet gepoept. Zowel in de Vlaamse als Nederlandse betekenis vh woord. De walletjes heb ik enkel de eerste maal bezocht. Dat volstaat.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2020, 22:40   #182
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Voor alle duidelijkheid: ik heb niet gepoept. Zowel in de Vlaamse als Nederlandse betekenis vh woord. De walletjes heb ik enkel de eerste maal bezocht. Dat volstaat.
En ook niet geblowd?
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2020, 22:42   #183
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
En ook niet geblowd?
Dat wel. En ook spacecake geprobeerd. En geslapen in een jeugdherberg met gemengde slaapzalen. Echt speciaal.
Oud 17 oktober 2020, 23:03   #184
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik moet bekennen dat ik nog nooit in mijn leven naar Nederlandse TV heb gekeken. Ik heb trouwens zeer weinig interesse in Nederland buiten zéér lang geleden toen ik regelmatig naar Zandvoort ging.

Mijn vrouw wou absoluut eens naar Amsterdam gaan vorig jaar en ik had haar nog verwittigd dat er daar niets te zien was. Om er vanaf te zijn heb ik maar toegegeven. Gelukkig genoeg hadden we geen hotel gereserveerd want dezelfde dag zijn we nog terug gekomen.
Inderdaad: buiten De Nachtwacht is er daar bitter weinig te zien dat echt de moeite waard is.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2020, 23:04   #185
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy;9483847[B
]Mijn vader was een Parisien[/b] en is met mijn moeder hier in de Vlaanderen getrouwd. Met hem sprak ik doorgaans frans en mijn moeder had beslist als ik klein was dat ik Franstalige studies moest doen want met dat Vlaams zou ik het niet ver brengen.
Ik ben een beetje jaloers op jou.
Oud 17 oktober 2020, 23:06   #186
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Wat krijgen we nou? Mijn vader is 'helaas' ook geen reformatorische Hollander. Maar ja, ik ben Antwerpenaar en bewonder Holland als een andere weliswaar verwante cultuur.

Laatst gewijzigd door Weyland : 17 oktober 2020 om 23:08.
Oud 17 oktober 2020, 23:06   #187
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Inderdaad: buiten De Nachtwacht is er daar bitter weinig te zien dat echt de moeite waard is.
Ik ben naar Madame Tussaud geweest. Leuke, spontane reactie van Duitse toeristen toen ze Helmut Kohl zagen. Ook een geslaagde Yasser Arafat en Assad Sr van Syrie.
Oud 17 oktober 2020, 23:07   #188
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat krijgen we nou?
Sommigen zijn een beetje vd oude stempel.
Oud 17 oktober 2020, 23:10   #189
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Sommigen zijn een beetje vd oude stempel.
Gelukkig zijn de meeste Franstaligen toch leukere mensen, inclusief die Parijse vriendin van me. Doet me aan Baudelaire's beschrijving van Le Belge denken. Mij niet gelaten hoor.

Laatst gewijzigd door Weyland : 17 oktober 2020 om 23:11.
Oud 17 oktober 2020, 23:11   #190
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Gelukkig zijn de meeste Franstaligen toch leukere mensen, inclusief die Parijse vriendin van me. Doet me aan Baudelaire's beschrijven van Le Belge denken. Mij niet gelaten hoor.
Victor Hugo kende er ook wat van van die Belgen. Hij klaagde toen ook over de stinkende Zenne toen hij in Brussel verbleef.
Oud 17 oktober 2020, 23:12   #191
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aan het Anne Frank huis is toch geen bal te zien buiten de feeling dat ze daar verborgen was? Het Rijksmuseum als gebouw trekt ook op niet veel maar Ok de nachtwacht op zich is de moeite waard en ik heb het een halve eeuw geleden met op zijn minst een uur bewonderd, wat veel vrouwen die ik gekend hebben niet eens kunnen zeggen. Voor de rest zijn de gebouwen die u daar opnoemt in vergelijking met Parijs, Londen of Sevilla etc maar triestig.
2 !
Oud 17 oktober 2020, 23:14   #192
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is een andere cultuur gebaseerd op eenvoud. Je moet die enkel begrijpen. De schilderkunst was voorts wel onmiskenbaar hoogontwikkeld in de Gouden Eeuw. Ook Hollanders die daartoe in staat waren. Maar ik ga die discussie niet blijven voeren want ik hou van Nederland en zal dat blijven doen. Ik heb Nederlandstalig onderwijs gevolgd en de literatuur bestudeerd in vrij hoge graad van detail. Dat leer je niet in een Franstalige school. Dat speelt ook een rol, vermoed ik.

Iemands vorming gebeurt ook voor een groot deel in het onderwijs.
De (Fransman !) Zola: het leven v.e. mens wordt bepaald door z'n opvoeding en het milieu waarin hij leeft.
Oud 17 oktober 2020, 23:15   #193
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Jezus. Je bezoek het Achterhuis toch niet voor de pracht en praal? Moet ik dat uittekenen soms?
Oud 17 oktober 2020, 23:16   #194
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen culinaire genieën inderdaad. Al vind ik bepaalde soorten gebak wel lekker, zoals Zeeuwse Bolus, Goudse Stroopwafels. Hutspot lust ik ook wel.

Maar de Franse cultuur heeft een veel verfijndere cuisine, dat klopt zeker. Zeker wat wild betreft. En de Italiaanse is eenvoud alom, maar ook prestigieuzer. De Indische cuisine vind ik pas prachtig als inspiratiebron voor meer vegetarisch/veganistisch te eten (eeuwen aan Vedische tradities).

Ik vind deze discussie wel interessant. Hoe verdedig je Hollanders tegenover Frans chauvinisme? Het valt me eerlijk gezegd moeilijk. Maar ik hou gewoon van Nederland en de mentaliteit en liefde is blind. Plus de werkethiek, de netheid en de welvaart zijn er ook. Nederlanders zijn ook meer experts op het intellectueel gebied, het handeldrijven, de diplomatie en die dingen. Voor de rest genieten van de kleine dingen des levens. Je kan ook Frans eten in Nederland.
De Franse cultuur is veruit de meest verfijnde van Europa.
Oud 17 oktober 2020, 23:19   #195
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En de Britse dan? Een tweede plaats? Niet om hun keuken natuurlijk

Ik vind de Franse cultuur ook interessant hoor, minus het chauvinisme. Ik ben en blijf toch blij als Vlaming en inwoner van de Lage Landen.

Laatst gewijzigd door Weyland : 17 oktober 2020 om 23:20.
Oud 17 oktober 2020, 23:23   #196
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe meet je zoiets?

Zouden er buiten Belgen nog anderen zijn die zo dwepen met Frankrijk? Een historische erfenis zeg maar.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 17 oktober 2020 om 23:24.
Oud 17 oktober 2020, 23:24   #197
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ben momenteel Italiaans en Tsjechisch aan het leren. Mijn Frans verbeter ik wel bij mijn bezoeken aan Wallonië en Noord-Frankrijk. Wij Vlamingen onderschatten vaak onze kennis van die taal die inderdaad vaak niet perfect is. Ooit wil ik Fins leren. Erg schrale cultuur die me zal dwingen de kleine dingen des levens te appreciëren. Op een andere manier een prachtcultuur wel. Land van natuurkenners en liefhebbers.

Laatst gewijzigd door Weyland : 17 oktober 2020 om 23:30.
Oud 17 oktober 2020, 23:27   #198
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hoe meet je zoiets?

Zouden er buiten Belgen nog anderen zijn die zo dwepen met Frankrijk? Een historische erfenis zeg maar.
Ooit hemelde ik de Hollandse cultuur zo op, tot ik werk vond in Nederland (nabij Holland op de Moerdijk weliswaar tussen Hollanders). Dan ben ik mijn eigen land meer gaan appreciëren, maar de liefde voor dat deel van Nederland is gebleven. Goed idee misschien? Werken in Parijs.

Wat me het meeste aantrekt aan Nederland is de complexloosheid van de mensen. In Noord-Brabant heb je die achterbaksheid nog die je ook in België vindt, al dan wel wat minder. Roddelen is desondanks een sport in het Zuiden van Nederland. Hollanders daarentegen, brutaal eerlijke mensen.

Laatst gewijzigd door Weyland : 17 oktober 2020 om 23:30.
Oud 17 oktober 2020, 23:32   #199
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat me het meeste aantrekt aan Nederland is de complexloosheid van de mensen. In Noord-Brabant heb je die achterbaksheid nog die je ook in België vindt, al dan wel wat minder. Roddelen is desondanks een sport in het Zuiden van Nederland. Hollanders daarentegen, brutaal eerlijke mensen.
Dat viel me ook op. Wat meisjes betreft dus ook. Als die een boontje voor je hebben gaan ze dat niet verbergen. Meer recht voor de raap. In Belgie is het iets meer geniepig en eigenlijk kinderachtig. Veel gegniffel en ontkennen en zo.
Oud 17 oktober 2020, 23:37   #200
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe meet je zoiets?

Elio, wie zoiets vraagt is een bijna-Amerikaan.
Dat kan niet anders.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be