![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En de Vlamingen zien dat duidelijker en duidelijker en hebben totaal geen zin om samen met la Belgique ten onder te gaan... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Natuurlijk dat er fouten gemaakt werden en natuurlijk dat het daarna gemakkelijk was om die op Vlaamse rekening te zetten... Maar zeg mij eens wat hebben zijzelf al als oplossing naar voren gebracht??? Vorige week een programma gezien van De Borsu over de ouderlingentehuizen en de aanpak van Wallobrux tijdens de coronacrises... Vreemd he, maar steeds weer en opnieuw werden er bij hen, niet in Vlaanderen zware fouten gemaakt en was bij hen de toestand steeds weer en opnieuw, dikwijls door eigen tekortkomingen en te laat optreden, bij hen steeds nadeliger... En u wil mij nu doen geloven dat Vlamingen beginnen in te zien dat ze beter zouden zijn met la Belgique... Moest dat zo zijn dan kan ik dat enkel maar op de kaart van de anti-Vlaamse indoctrinatie van onze officiële leugenpers schrijven... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() Moet zeker de fout zijn van de NVa... Onze grote meesters uit de federale regering die ook in de Vlaamse regering zitten, zitten daar duidelijk voor niets tussen... of zouden ze stokken in de wielen steken om hun federale postjes te redden???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb de tijd van het unitaire België nog bewust meegemaakt. Ik heb de tijd van de wafelijzerpolitiek nog bewust meegemaakt. Ik maak nu de tijd van het federale België mee. In hoog conjectuur en in crisis. En ik reis veel rond door België. Ik heb de Belgische landwegen en waterwegen afgereisd. Ik ben beetje bij beetje steeds meer gaan walgen van onze Vlaamse politici. Maar met wat ik heb gezien en gehoord tijdens de coronacrisis, moet ik gewoonweg klotsen van onze Vlaamse politici. Hun onbekwaamheid, hun dwaasheid, hun onverantwoordelijkheid, hun haat, hun egoïsme, hun leugenachtigheid, hun uitvluchten, hun luiheid, hun kortzichtigheid, hun schoonsprekerij, hun grootsheidswaanzin, hun gebrek aan respect, hun verdeeldheid, Nee, dat is niet het Vlaanderen waar ik in wil leven. Nee, dat is niet het Vlaanderen dat ik voor mijn kinderen en kleinkinderen wil achter laten. Zelfs de transfers naar Wallonië en Brussel kosten ons Vlamingen minder dat de achterlijkheid van onze Vlaamse politici. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niemand gelooft hen nog.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() Omdat ze geen duidelijke communicatie meer kunnen verzorgen. Hun standpunten en handelingen gaan alle richtingen uit.
Jambon beslist in het overlegcomitee 1 ding, en verdedigt dat ook op Radio 1, en zijn partijvoorzitter en collega uit de Vlaamse regering vallen dat standpunt bijna meteen af. En ga zo maar door....vind jij het normaal dat een partij haar topper (Jambon) zo afvalt ? De man was al zwak, maar nu is het helemaal klaar hoor. Dit soort gebrekkige communicatie & interne wrevel zijn een teken van een partij die in de problemen zit. Laatst gewijzigd door Tavek : 18 oktober 2020 om 15:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() Trouwens,ik ben gisteren nog op restaurant geweest.
Weet ge wat de volksmens daar zei ? Ze vonden het absoluut niet fijn dat de horeca dicht moest, maar ze konden niet anders omdat anders de Fransen en Hollanders allemaal naar hier zouden komen. De jean met de klak redeneert zo. NIet met besmettingsgraden en dergelijke. Die zien wat er in onze buurlanden gebeurt en die hebben schrik dat dat volk nu naar hier trekt met hunne corona. Dus ik ben er niet van overtuigd dat nu tegen de sluiting van de horeca zijn zo een grote winner is....electoraal gezien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De privé instellingen namen vaak al maatregelen voor de overheden er aan dachten dat er maatregelen moesten genomen worden. Hierdoor ontliepen de privé instellingen de dans. Vanaf het ogenblik dat Antwerpen terug stijgen vertoonde schakelde de privé instellingen terug over op een strenger beleid. En dat de Vlaamse politici tijd hadden en name om het op de Franstalige TV-zenders uit te leggen is niet moeilijk. Daar zitten geen kiezers van hen. In Vlaanderen lieten ze het over aan de virologen, zodat er door hun kiezers niet naar hen kon gewezen worden. De Vlaamse politici in de Vlaamse regering die schoven alles af op de federale regering. Zelfs de beslissingen over de aankoop en verdeling van test en beschermingsmateriaal voor de WZC, die 100% de verantwoordelijkheid van de gewesten zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Toen Wilmes interimpremier was met 38 zetels, kon de Vlaamse regering geen vuist maken. Tegen Vivaldi is ze compleet machteloos. Irrelevant. Ondergaan, meer kunnen ze niet. Met Sterke Jan als Minister President. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat het me zo stellen: In 2014 werd er een tijdrit gereden, de N-VA kwam als eerste aan en won dus de wedstrijd. Ze deed dat in twee uur en vierenveertig minuten. In 2019 werd dezelfde tijdrit gereden, de N-VA kwam als eerste aan en won dus de wedstrijd. Nu deed ze er echter exact 3 uur over. Toch was de N-VA nog steeds de winnaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |