Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 oktober 2020, 06:06   #381
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
tjah blaim BDW hé...hij heeft alle kansen gekregen
Daarbij nva vertegenwoordigt dé Vlaming absoluut niet
lol
Oud 22 oktober 2020, 06:58   #382
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
lol
Indien we de politieke geschiedenis van Bartje onder het vergrootglas leggen, dan zijn er niet zo heel veel positieve zaken te melden. Toegegeven, de man haalde wel een daverend succes ooit bij verkiezingen nadat hij de clown had uitgehangen in het TV-programma 'De Slimste Mens', maar daarna werd het heel wat minder.

De deelname van zijn partij aan de regering Michel, liep uit op een grote sisser. Bij de poging om een nieuwe regering te vormen beging hij de ene strategische blunder na de andere. Bart De Wever is bovendien arrogant , defrenestreert zijn tegenstanders, en blijkt een volbloed cumulard te zijn. Daarbij komt dat Antwerpen regelmatig wordt opgeschrikt door kogels en granaten sinds dat hij burgmeester is. En tenslotte omringt hij zich door louche figuren zoals een Van der Paal & Co.

Moet er nog zand zijn?

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 oktober 2020 om 07:23.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2020, 09:06   #383
De Rode Willem

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Man, stopt jouw kennis aan de taalgrens... Kom voor alles wat je bekritiseerd in Vlaanderen hier kijken en je zult zien dat het hier nog veel erger is...
België heeft de grootste belastingsdruk en de grootste schulden en er is niets dat nog werk zoals het hoort...
En dat is niet de fout van de Vlaamse nationalisten, in tegendeel; als ze al fout waren dan is het omdat ze la belgique veel en veel te lang hebben laten doen in plaats van tegen hen in te gaan...
Ik vraag mij af wat je wil bereiken ?
U woont in Wallonië, zegt U.
En u sympathiseert voor het nationalisme dat Vlaanderen onafhankelijk kan maken.
Dan zal Vlaanderen stoppen met geld geven aan de Walen en zijn eigen ding kunnen doen.
U blijft dan mooi achter in Wallonië waar u blijft opgezadeld zitten met die door U zo verketterde Waalse politici.

Uw uitkering (of pensioen) zal stoppen, want het Vlaamse geld, waarvan u beweert dat de Walen leven, zal er niet meer zijn om die uit te betalen.

Dus U ijvert ervoor dat het land waar u zegt te wonen verpaupert.
En een buitenland (Vlaanderen) zich in de totale chaos van de onafhankelijkheid gooit.

U lijkt wel een gevaarlijke linkse anarchiste
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2020, 09:48   #384
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Lafaard
Niet erg fraai zulk antwoord.

In ieder geval, voor wat uw verwijzing betreft naar de Belgische diplomatie en off topic: une sale affaire, deze affaire van en met Patrice Lumumba. Een stinkend potje voor België en zijn toenmalige diplomatieke raadgevers in Congo. Zeker weten.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 oktober 2020 om 10:03.
Oud 22 oktober 2020, 09:58   #385
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
En u sympathiseert voor het nationalisme dat Vlaanderen onafhankelijk kan maken.
Dan zal Vlaanderen stoppen met geld geven aan de Walen en zijn eigen ding kunnen doen.
U blijft dan mooi achter in Wallonië waar u blijft opgezadeld zitten met die door U zo verketterde Waalse politici.

Uw uitkering (of pensioen) zal stoppen, want het Vlaamse geld, waarvan u beweert dat de Walen leven, zal er niet meer zijn om die uit te betalen.

En een buitenland (Vlaanderen) zich in de totale chaos van de onafhankelijkheid gooit.

Ik begrijp ook niet wat ze in Wallonië ging doen, als ze zo negatief tegenover hen is.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2020, 10:02   #386
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht

In het kort, wees bang Marie, wees bang en onderdanig.
Oud 22 oktober 2020, 10:02   #387
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ik begrijp ook niet wat ze in Wallonië ging doen, als ze zo negatief tegenover hen is.
Het zijn uw zaken niet beste vriend.
Oud 22 oktober 2020, 10:04   #388
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Dat komt gewoon omdat de franse hangmat niet zo comfortabel is als de Belgische.

Dat ligt niet aan de mensen, maar aan het systeem. Draai de rollen om en de walen gaan naar frankrijk gaan werken, terwijl de Fransen gaan doppen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Om dezelfde reden dat Nederlanders hier slechtbetaald werk (kassa) doen terwijl er veel werkloze Belgen dat zouden kunnen. Eén Belgische vertelde mij mij dat ze dat werk neit kon doen. "Want als het regent moet ik met mijne brommer tot daar rijden en ben ik nat....' Verschil met de Nederlandse? Na enkel maanden doppen is er een groot verschil in uitkering.
Dan zit daar de oplossing hé.

Niet werken mag financieel nooit te verkiezen vallen boven werken.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 22 oktober 2020 om 10:05.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2020, 10:06   #389
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Dan zit daar de oplossing hé.

Niet werken mag financieel nooit te verkiezen vallen boven werken.
U vraagt dan achter betere verloning voor de werkende mens.
Oud 22 oktober 2020, 10:12   #390
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
U vraagt dan achter betere verloning voor de werkende mens.
En meer controle op de niet-werkende mens.

Als men vaststelt dat er in West-Vlaanderen volop Noord-Fransen komen werken, dan is dat een indicator dat men in Henegouwen strenger moet zijn.

West-Vlaanderen is immers de provincie met de laagste werkloosheid terwijl die in Henegouwen enorm hoog is. Er is dus geen enkele reden waarom werklozen uit Henegouwen niet financieel zouden kunnen worden gedwongen te gaan werken in West-Vlaanderen.
Oud 22 oktober 2020, 10:22   #391
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als men vaststelt dat er in West-Vlaanderen volop Noord-Fransen komen werken, dan is dat een indicator dat men in Henegouwen strenger moet zijn.

West-Vlaanderen is immers de provincie met de laagste werkloosheid terwijl die in Henegouwen enorm hoog is. Er is dus geen enkele reden waarom werklozen uit Henegouwen niet financieel zouden kunnen worden gedwongen te gaan werken in West-Vlaanderen.
Volgens de Vlaamse topondernemer Naesens viel er niet zoveel te stoefen over de West-Vlamingen in zijn tijd voor wat de arbeidsethos betrof. Zij waren nogal vlug content en in vergelijking met de Limburgers en de Walen legden ze er nogal vlug de blok op terwijl de Limburgers en Walen bleven doorwerken.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 oktober 2020 om 10:23.
Oud 22 oktober 2020, 10:29   #392
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Volgens de Vlaamse topondernemer Naesens viel er niet zoveel te stoefen over de West-Vlamingen in zijn tijd voor wat de arbeidsethos betrof. Zij waren nogal vlug content en in vergelijking met de Limburgers en de Walen legden ze er nogal vlug de blok op terwijl de Limburgers en Walen bleven doorwerken.
Waarom zou de mening van Naessens relevanter zijn dan de mening van enige andere ondernemer ???

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2020, 10:29   #393
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Niet erg fraai zulk antwoord.
Mee eens, maar u hebt de toon gegeven. Wij zijn het over weinig eens maar ik twijfel er niet aan dat u overtuigd ben van wat u hier neerpent.

Citaat:
In ieder geval, voor wat uw verwijzing betreft naar de Belgische diplomatie en off topic: une sale affaire, deze affaire van en met Patrice Lumumba. Een stinkend potje voor België en zijn toenmalige diplomatieke raadgevers in Congo. Zeker weten.
Een stinkend potje, ja. Ik wou maar zeggen dat ik in een Belgisch nest geboren ben. De driekleur hing uit op 21/7 en er werd thuis Frans gesproken. Tot zo ongeveer de dood van Boudewijn was ikzelf een overtuigde Belg. Ben daarna richting Vlaanderen beginnen af te drijven. Niet omwille van de taal of de geschiedenis maar vanuit de vaststelling dat België niet werkt.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2020, 10:38   #394
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Waar ik werkte, het was Vlaams-Brabant en we hadden zo'n "problemen" niet. De Franstaligen kwamen van Brussel of van provincie Luik. Plus degenen die naar Vlaanderen verhuisden.
Waarom is de situatie anders volgens de regio's? Goeie vraag.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2020, 10:39   #395
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
N=1.
Oud 22 oktober 2020, 10:52   #396
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Mee eens, maar u hebt de toon gegeven. Wij zijn het over weinig eens maar ik twijfel er niet aan dat u overtuigd ben van wat u hier neerpent.

Een stinkend potje, ja. Ik wou maar zeggen dat ik in een Belgisch nest geboren ben. De driekleur hing uit op 21/7 en er werd thuis Frans gesproken. Tot zo ongeveer de dood van Boudewijn was ikzelf een overtuigde Belg. Ben daarna richting Vlaanderen beginnen af te drijven. Niet omwille van de taal of de geschiedenis maar vanuit de vaststelling dat België niet werkt.
België werkt niet zoals dat zou moeten. Dat klopt. Maar dat België niet werkt, is weer een serieuze overdrijving. Het niet optimaal functioneren van België impliceert overigens niet dat men onmiddellijk moet denken aan separatisme. Immers Vlaanderen werkt evenmin zoals het moet. Dat stellen we vast op verschillende domeinen: onderwijs, Corona, wegeninfrastructuur, enz. Men moet dus de mensen niets wijsmaken.

Wat er ook van zij, ik merk persoonlijk maar zelden of nooit dat België niet zou werken. Integendeel, België is eigenlijk een luilekkerland. En dat merkt men pas wanneer men veel reist.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 oktober 2020 om 10:59.
Oud 22 oktober 2020, 11:12   #397
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
België werkt niet zoals dat zou moeten. Dat klopt. Maar dat België niet werkt, is weer een serieuze overdrijving. Het niet optimaal functioneren van België impliceert overigens niet dat men onmiddellijk moet denken aan separatisme. Immers Vlaanderen werkt evenmin zoals het moet. Dat stellen we vast op verschillende domeinen: onderwijs, Corona, wegeninfrastructuur, enz. Men moet dus de mensen niets wijsmaken.

Wat er ook van zij, ik merk persoonlijk maar zelden of nooit dat België niet zou werken. Integendeel, België is eigenlijk een luilekkerland. En dat merkt men pas wanneer men veel reist.
Nobelprijs nominatie "realiteit ontkennen."
Oud 22 oktober 2020, 11:25   #398
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik woon al heel mijn leven in België. En heb het mij nog nooit beklaagd en zelden heb ik vastgesteld dat er iets niet werken zou. Alles werkt hier : de elektriciteit, het spoor, de winkelschappen liggen vol. Ik betaal belastingen maar ik hou geld over, de administratie werkt, de provincie werkt, de gemeenten werken, de geneeskundige zorg is zelfs zo goed dat buitenlanders naar hier komen (met Corona is dit nu voorlopig niet meer optimaal het geval, maar het werkt nog altijd),de ontspanningsmogelijkheden zijn niet te tellen, TV-programma's met de vleet, sociale vangnetten bij de vleet, en zo kan ik nog wel even doorgaan. België werkt gewoon.

Wat de staatsstructuur betreft echter, deze kan gevoelig verbeterd worden, da's waar. Maar dat men hier niet komt zaniken dat België niet werkt. Alles werkt hier gewoon.

Al die critikasters op dit forum hier, waarvan er een hele hoop niet meer werkt zo te zien en/of pensioen zijn, zijn de enigen die het verhaal doen kloppen over 'het niet werken in en van België'.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 oktober 2020 om 11:44.
Oud 22 oktober 2020, 11:29   #399
De Rode Willem

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik woon al heel mijn leven in België. En heb het mij nog nooit beklaagd. Alles werkt: de elektriciteit, het spoor, de winkelschappen liggen vol. Ik betaal belastingen maar ik hou geld over, de administratie werkt, de provincie werkt, de gemeenten werken, de geneeskundige zorg is zelfs zo goed dat buitenlanders naar hier komen (met Corona is dit nu voorlopig niet meer optimaal het geval, maar het werkt nog altijd),de ontspanningsmogelijkheden zijn niet te tellen, TV-programma's met de vleet, sociale vangnetten bij de vleet, en zo kan ik nog wel even doorgaan. België werkt gewoon.

Wat de staatsstructuur betreft echter, deze kan gevoelig verbeterd worden, da's waar. Maar dat men hier niet komt zaniken dat België niet werkt. Alles werkt hier gewoon.

Al die critikasters op dit forum hier, daarvan werken er een hoop niet meer, zo te zien. Dat is het enige wat klopt over 'het niet werken in en van België'.

Idd.
En als Vlaming kan ik echt niet klagen dat anderen mijn kansen zouden kortwieken of beperken.
Als men de persoonlijke mentaliteit heeft alle geboden kansen proberen te benutten dan komt men als Vlaming heel ver.
En heeft men zeker geen behoeft om te beginnen zeiken over racisme of achterstelling door de Walen
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2020, 11:32   #400
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik woon al heel mijn leven in België. En heb het mij nog nooit beklaagd. Alles werkt: de elektriciteit, het spoor, de winkelschappen liggen vol. Ik betaal belastingen maar ik hou geld over, de administratie werkt, de provincie werkt, de gemeenten werken, de geneeskundige zorg is zelfs zo goed dat buitenlanders naar hier komen (met Corona is dit nu voorlopig niet meer optimaal het geval, maar het werkt nog altijd),de ontspanningsmogelijkheden zijn niet te tellen, TV-programma's met de vleet, sociale vangnetten bij de vleet, en zo kan ik nog wel even doorgaan. België werkt gewoon.

Al die critikasters op dit forum hier, waarvan er een hele hoop niet meer werkt zo te zien, zijn het enige wat klopt over 'het niet werken in en van België'.
Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be