![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#6121 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog eens: ik zie niet in waarom de solidariteit van de maatschappij uitzonderlijk 10 of 100 keer groter moet zijn voor deze specifieke ziekte en die particuliere klasse van mensen, ten aanzien van alle andere zieken en de productieven. En dan nog, voor een heel twijfelachtige "reddingsmethode" die 9 kansen op de 10 gaat mislukken. Waarom is een niet-productieve die door covid-19 bedreigd wordt, 100 keer meer waard in solidariteit, tot op het punt waarbij de productieven hun welzijn naar de vaantjes moeten helpen, terwijl dat nooit het geval is geweest voor een productieve die ziek werd, of een niet-productieve die van kanker dood ging ? Waarom deze speciale privileges voor deze heel kleine kaste van mensen tot op het punt van het vernietigen van de welvaart, het welzijn, en de vrijheid van 100 keer meer mensen ? Laatst gewijzigd door patrickve : 24 oktober 2020 om 07:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6124 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
dat het hoge aantal covid patiënten in ziekenhuizen kwam door de Belgische manier van tellen. Dit laatste heb ik nooit begrepen. https://www.standaard.be/cnt/dmf20201024_91782941 Laatst gewijzigd door cato : 24 oktober 2020 om 07:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6125 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de werkelijkheid dan totaal niet in overeenstemming is met dat collectieve idee, gaat men in denial en gaat men propaganda trukken gebruiken. En eens men zichzelf daaraan verkocht heeft, is het zo schaamtevol om dat moeten toe te geven dat men vast zit, ook al komt het inzicht terug. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Halve of hele lockdown?
Alle dagen de meest dramatische Covid-19 boodschappen? Er is anders op de autostrades géén wagen minder aan het rijden de snelheidsmonsters waren allemaal van de partij en dan nog op een zaterdag. (ook verschillende exotische nummerplaten waren ook van de partij: FR, NL, D, GB ...) Véél mensen dragen niet eens hun mondmasker. En dan maar zagen- en zeveren als zij in de kliniek geraken??? Sorry met diegenen die de regels naast zich neerleggen heb ik totaal géén compassie als zij besmet zouden geraken. Gezellige tijden zijn het zeker niet maar toch moet iedereen een beetje willen meewerken om het proberen opgelost te krijgen. Massa's volk aan de kust toegekomen, waarschijnlijk tweedeverblijvers die voor een volledige lockdown nog eens poolshoogte willen gaan nemen.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6129 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze plegen echter een aanslag op het leven van anderen. Laatst gewijzigd door Rudy : 24 oktober 2020 om 12:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan zit u waarschijnlijk héél afgelegen. Op de E17/E34 was het zoals op gewone werkdagen.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6133 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik vraag me af of men weer niet haast bewust paniek verwekt. De Duitsers hebben de Hollanders geholpen, waarom zouden ze dat niet met Luikenaars doen. Of andere provincies (nu doet men alsof het zo'n ramp is mensen om over te plaatsen, dat lijkt me veeleer normaal). Dat de regering (nog) niet tot lockdown overgaat, is dat een teken van toenemend inzicht of een middel of zich van unanieme instemming te verzekeren als ze het volgende week toch doen?
Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 24 oktober 2020 om 12:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
The place to be om de zinloosheid van het bestaan van dichtbij mee te maken ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 oktober 2020 om 12:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#6136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bijna 140.000 coronaboetes sinds begin epidemie
Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6137 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Inderdaad. 40k€ (of hoeveel was het ook al weer?) per gezond levensjaar. Want als je aan iemand anders meer gaat spenderen krijgen anderen minder, Hopelijk begrijp je deze koude maar reële conomische logica?
Laatst gewijzigd door Erra555 : 24 oktober 2020 om 13:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6138 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Hier een simpele uitleg over virussen door een nederlandse arts Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6139 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iets wat maanden geen effect heeft gehad heeft dat nu plots wel. https://www.hln.be/belgisch-voetbal/...g-is~ae2dcb9a/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
p.s. Op de autostrade: RO, Fr, NL, GB, LT en geen vrachtwagens hoor. Daarjuist weer maar eens opgemerkt dat zeker 98% van de mensen totaal géén mondmasker(s) opzet. (<- dat was aan de kust)
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 24 oktober 2020 om 16:08. |
|
![]() |
![]() |