![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#6201 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote=patrickve;9493137
En dan zijn er inderdaad maar 2 mogelijkheden: virus is totaal verdwenen, of groepsimmuniteit.[/QUOTE] drogreden vals dilemma een vaccin komt er, dat staat vast Citaat:
Citaat:
er zijn talloze Aziatische landen die het aanzienlijk beter doen als wij. Het enige Europese lad dat ginder echt heeft opgelet zal Duitsland zijn. ok, daar is het virus ook ngo, daar zijn ookngo opflakkeringen, ... dus zullen ze het in jouw wereldbeeld ook nog steeds slecht doen Citaat:
in jouw wereldbeeld doen beide landen eht dus even slecht Zweden is ook niet volledig opengegooid, geen idee waar je dat haalt |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6202 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo zou ik het niet meer direct noemen, eerder een militaire dictatuur onder communistisch bewind, er is wel het een & ander veranderd sinds Mao. Ik zeg niet dat ze op politiek vlak dissidente meningen dulden maar als gewone burger zou ik me er op m'n gemak voelen -meer als in Rusland bvb.
Laatst gewijzigd door bembem : 25 oktober 2020 om 11:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6203 |
Banneling
|
![]() Cijfers gebruiken die de Chinezen zelf hebben vrijgegeven is gatachterlijk.
Alsof de Chinese overheid te vertrouwen is wat dat betreft. China als groot voorbeeld nemen is dus niet mogelijk. Voor hetzelfde geld zitten daar vandaag nog altijd hele gemeenschappen op slot. Dat zullen wij niet te weten komen hoor, of ja misschien een paar jaar later. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6204 |
Minister-President
|
![]() Ik lees links en rechts prognose dat we na de nieuwe golf mogelijk met een cumul besmette bevolking van +/- 60% zouden zitten, maw drempel voor groepsimmuniteit. Een beetje goed nieuws in een periode van slecht nieuws, want ICU capaciteit zal wsk hoe dan ook overschreden worden in deze 2e golf.
Dat betekent dat het nu nog zin heeft om maatregelen te nemen om de besmetting-snelheid ietwat af te remmen om zo ICU-piek uit te smeren zodat er geen capaciteitsproblemen ontstaan, maareuh... that's it. Daarna niets meer nodig... Dit is toch opvallend, want heeft verregaande implicaties op de strategie; het heeft nu geen zin meer te wachten op vaccin. cumul 60% infected zal er quasi zeker nog komen deze winter. Misschien was dat vermijdbaar als we in september in hard lockdown waren gegaan, maar die keuze is er nu niet meer. Het enige zinvolle is nu de piek afvlakken (vanboven) en dan de epidemie laten sluimeren. Werpt toch ook weer nieuw licht op de maatregelen in de 2e golf. In de 1e golf, lockdown, cava dat snap ik want we wisten niets over het virus (o.a. de echte CFR, behandelingen,...); maareuh, nu in deze 2e golf?... Strategie moet er in mijn ogen nu enkel op gericht zijn om natuurlijk groepsimmuniteit te behalen op zo'n manier dat er geen capaciteitsproblemen zijn in de zorg. Dat lijkt al bij al niet eens zo moeilijk en behoeft zeker geen lockdown. Wel, wel, wel... (overigens, volgtip: https://twitter.com/houterkabouter)
![]() |
#6205 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6206 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6207 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De VS als voorbeeld nemen is meelijwekkend. ...??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6208 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6209 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6210 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De VS als staat kan je toch niet gaan vergelijken met China. En dat Trump tekort schiet dat komt toch naar buiten he. Het kost hem waarschijnlijk zijn tweede termijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6211 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() dat zijn 6 miljoen Belgen hé
het grote voordeel van dit virus is de wiskundige eenvoud per 100 besmetten moeten er 10 naar de dokter en kliniek en van die 10 zal er ene op de ic sukkelen 6 miljoen belgen besmet is 60% = 600 000 zieken die dokters nodig hebben = 60 000 die op de ic belanden Iets zegt me dat ik uw studie neit helemaal geloof ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6212 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik geloof alles en niks. Maar sinds de tweede week in Maart blijf ik hetzelfde zeggen. Er klopt niets aan dat virus noch aan de verspreiding noch aan de aanpak. Ik kan moeilijk geloven dat een immens land met 1 miljard inwoners die dikwijls in ontzettend dicht bevolkte steden als daar zijn Peking en Shanghai geen enkele besmetting meer zouden kennen terwijl 3/4 van de planeet met miljoenen besmettingen zit te worstelen. Ik heb Chinezen massaal weten rondlopen in Vietnam en Laos tot einde Februari....Ik was er toen. Die landen hebben ook blijkbaar bijna geen besmettingen of geen ? Zijn daar dan zoveel Chinezen wezen gaan skiën in Italië ? Er klopt iets niet in die mate dat ik twijfel of dit wel een natuurlijk virus is ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6213 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is niet zo ondenkbaar hoor; op dit moment zijn er dagelijks 15,000 nieuwe gevallen; positiviteitsratio van tests neemt toe, maw er zijn nog veel meer besmettingen die niet opgemerkt worden. Schatting is 1/5 tot 1/10 wordt nu opgemerkt. Da's dus 100,000 (!) nieuwe besmettingen PER DAG... Dit regime voor een tijdje aanhouden en je komt snel op een cumul van 60% Nu, of dat groepsimmuniteit betekent is nog altijd niet duidelijk, want zijn die asymptomatische besmettingen beschermd voor herbesmetting? Zelfs bij personen die in de 1e golf symptomen hadden, worden nu toch opnieuw besmet, dus het blijft een beetje onduidelijk. In ieder geval, wat mij betreft is dat toch ietwat hoopvol nieuws dat perspectief biedt... EDIT: ik stond er ook van te kijken toen ik het las hoor. Voorlopig ook nog niet bevestigd gezien in een ander model
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 25 oktober 2020 om 12:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6214 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 25 oktober 2020 om 12:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6215 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6216 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die 6 miljoen is cumulatief, alle besmettingen samentellen van januari tot nu. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6217 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denk je echt dat we de kosten uitgegeven voor een covid-19 dode op gelijk niveau zullen gehouden hebben als de kosten voor een kankerdode ? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat voor mij telt is het minimum aan impact op de mensen die leven. Het aantal doden is daar enkel maar secundair aan, vooral als het kleiner is dan de grootte-orde van het aantal doden dat "normaal" is. Het is totaal van de pot gerukt om, voor een "half jaar extra normale doden" een maatschappij een half jaar of langer te terroriseren en de 99% van de mensen die hier geen zware last van hebben, ambras aan te doen. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6218 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
vrij populistisch volgens mij gelukkig sterft niet iedereen zeker? men wou reguliere zorg behouden: niet gelukt testen: ingestort ziekenhuizen Mol en Luik zijn gecrasht Laatst gewijzigd door 1207 : 25 oktober 2020 om 13:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6219 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu zien we dat de R rond de 1.5 draait. Nergens gaat het veel hoger. Dan is de (even naieve) groepsimmuniteit 33%. Maw, als 33% van de bevolking besmet is en immuun, is groepsimmuniteit bereikt en begint het te dalen volgens het SIR model. Maar zelfs die 1.5 is te hoog, want uiteraard is dat nu grotendeels gevoed door studenten en zo. Anders hadden we die 1.5 al veel eerder waargenomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6220 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het vaccin is op grote schaal pas te verwachten najaar 2021. Ja, er zullen eerste dosissen zijn einde van de lente in het beste geval, maar om "groepsimmuniteit" te hebben moet je waarschijnlijk 70% van de bevolking vaccineren als we de doelstelling van 50% efficientie halen. Dat heeft NOOIT zin gehad, dat wachten op dat vaccin. . Dat heeft wel voor een totaal verkeerde strategie gezorgd, meer niet. Dat vaccin zal nuttig zijn om een seizoensgebonden terugkeer binnen 2 jaar te remmen, maar dat is het dan ook. Laatst gewijzigd door patrickve : 25 oktober 2020 om 13:52. |
|
![]() |
![]() |