![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En elk landje voert die oorlog op zijn eigen manier. Terwijl dat Europa en NAVO juist opgericht zijn om er voor te zorgen dat niet elke land op zich in een oorlog terecht zou komen. Covid-19, is een kogel dat slachtoffers maakt op korte termijn. Een lock-down doet dit op langere termijn en grotere schaal. Als je als land uw gaat opsluiten. Laatst gewijzigd door De Prof : 25 oktober 2020 om 22:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wanneer armere landen of regio's in Europa steun vragen zegt men toch ook niet: trekt uwe plan! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik geloof die redenering dus niet, een lockdown zal vooral economische slachtoffers maken, maar heel de gezondheidsschade van jouw korte termijns kogel die nog jaren zal doorwerken is een onbekende. Hoeveel mensen gaan als gevolg van de long- en andere schade werkonbekwaam zijn, en hoe lang? Men maakt altijd de fout van alleen maar te denken aan de doden.
![]() |
![]() |
#25 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men heeft de eerste lock-down veel te snel afgebouwd.
De druk van de toeristische sector en de bevolking werd te groot. Citaat:
Of die voldoende gaan zijn, daar heb ik persoonlijk ook wat mijn twijfels over. Citaat:
Dat fameuze 'evenwicht' zien te vinden tussen die 3 punten is verre van gemakkelijk. Als je het niet in het geheel bekijkt, dan krijg je soms een verkeerde indruk Citaat:
Van de andere kant zitten de bussen nu ook niet propvol, ook daar houden ze waar mogelijk rekening mee. Citaat:
Citaat:
Ook deels hun fout, want duidelijk waren hun mededelingen nu ook niet altijd. Dat ook zij fouten gemaakt hebben, dat ga ik zeker niet ontkennen, maar doelgericht liegen ? Dat laatste heb ik nergens gezien. Dat ze constant hebben moeten bijsturen, dat wel, maar dat is niet meer dan normaal te noemen. Een glazen bol hebben die nu ook weer niet.
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een week geleden was die kans nog reeël te noemen. Wat had bvb Nederland beslist ? 4 maanden ofzo ?
![]() |
![]() |
#27 | ||||||
|
![]() Citaat:
Hadden we nog aan het begin van de curve gezeten, zou ik die houding begrepen hebben. Uit wat je hier schrijft heb ik dus niet de indruk dat je het systeem van exponentiële curves begrijpt. Citaat:
Citaat:
Dat is ook openbaar vervoer... Citaat:
Men neemt een zwaar risico, met als hoop dat het tegen volgende week beter zal gaan. Als het dat niet is, dan zijn we te laat om die maatregelen te nemen, dan gaan we mogen patiënten naar het buitenland sturen, als daar nog plaats is... Citaat:
Als men zegt voor 4 weken, en men weet dat de kans 0 is dat het na 4 weken gedaan is, dan liegt men de mensen wat voor. En van die kans 0, dat zeg ik niet alleen, dat zeggen de virologen ook al van toen. Citaat:
Als heel de bevolking ziet dat het strenger moet, en ze versoepelen nog (Wilmès), dan moeten we niet spreken van geen glazen bol hebben. Dan moeten we constateren dat ze niet eens gezond verstand hebben.
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zijn de virologen zelf die altijd hebben gezegd dat wat je vandaag in de ziekenhuizen ziet de uitkomst is van gedrag van 10 tot 14 dagen ervoor.
Het is toch al te gek dat ze dat nu zelf vergeten en de dag na een reeks maatregelen komen zeggen dat die niet zullen volstaan?
![]() |
#29 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hemeltergend.
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uit je zin blijkt dus duidelijk dat beiden gelijk hebben. Dé vraag blijft echter wel of de genomen maatregelen voldoende zullen zijn zoals ik ook al kwam te posten. Had men géén maatregelen getroffen, dan klopt je posting wel. Vandaar ook die 'glazen bol', want dat zal de toekomst moeten uitmaken. Wat die 4 weken betreft, dat snap je dus nog altijd niet denk ik. Wat hebben ze er ook duidelijk bij gezegd ? Na 2 weken gingen ze 'iets' doen... Je bekijkt het volgens mij veel te zwart-wit. ![]()
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Perfect zou ik zo zeggen. Dat moeten we nu zo proberen te houden tot we groepsimmuniteit bereikt hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ... zucht....
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een volledige lockdown komt er niet meer. Dan zouden we corona onder de knie krijgen.
De farma-industrie houdt dat tegen, met ALLE macht die ze daar hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() lol, ik heb precies een memo gemist dan
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” Laatst gewijzigd door morte-vivante : 26 oktober 2020 om 12:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar de horeca ging een week geleden dicht. Dus die trend gaat niet aanhouden. Tenzij de horeca er niks mee te maken heeft natuurlijk.
![]() |
#39 |
|
![]() Totaal niet.
De uitkomst van de maatregelen weet je pas na 2 weken, maar als je nu nog een week wacht, liggen de ziekenhuizen vol. En kijk eens aan, ondanks dat je zo hard je best doet om slippendrager van de regering te spelen, krijg ik weer gelijk. De maatregelen worden versneld. Heel uw verhaaltje van "we moeten wachten" wordt dus van tafel geveegd.
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
Los daarvan, als 95% van een bedrijf thuis werkt, de rest op serieuze afstand van elkaar zit, en mondmaskers draagt in gemeenschappelijke delen (wc's), aan zijn bureau eet, enz., wordt het ook niet echt onveilig meer om ter plaatse te gaan werken.
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 26 oktober 2020 om 21:25. |
|
![]() |
![]() |