Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 oktober 2020, 17:43   #721
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Correctie: Jan gedroeg zich onbeschoft en arrogant. En nu geeft hij de presentatoren en virologen gelijk door zijn kar te keren.
Tuurlijk jongen, Jambon werd om de twee woorden onderbroken door Imbo en Verstraete en als hij daar iets van zegt dan is hij onbeschoft en arrogant
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2020, 17:54   #722
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Nee hoor, hij wordt wel degelijk onderbroken door die irritante vrouw.
Maar als u het verschil niet kent tussen een woord en een zin dan heeft u een probleem.
Ieder forumlid die tot drie kan tellen kan zelf tellen. Ik heb aangegeven waar dat het fragment staat en iedereen die dat wil kan controleren of ik iets fout geschreven heb.

Ik denk echter dat ik een van de weinigen ben die zich de moeite getroost heeft om het bewuste fragment op te zoeken. En om na te kijken of hetgeen hier allemaal geschreven wordt correct is.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2020, 17:55   #723
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Tuurlijk jongen, Jambon werd om de twee woorden onderbroken door Imbo en Verstraete en als hij daar iets van zegt dan is hij onbeschoft en arrogant
Gij hebt "de zevende dag" gezien?

Kijk en vergelijk met hetgeen gij hier schrijft: https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/de-zeve...dag-d20201025/
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2020, 17:56   #724
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Geen getrol. Zojuist op de radio. Het is omdat Jambon treuzelde dat we nu nog meer besmettingen hebben. En dat uiteindelijk Slappe Jan heeft moeten besluiten tot maatregelen die we nu kennen.
Neen, dat is niet de oorzaak!
De oorzaak is dat bepaalde medeburgers zich niet aan de reeds bestaande regels kunnen houden.

Citaat:
Antwerpse ziekenhuizen roepen in open brief op tot naleven coronamaatregelen: “Doe het niet alleen voor uzelf, maar ook voor uw geliefden, uw vrienden, uw buren en onze verpleegkundigen en artsen”
https://www.hln.be/antwerpen/antwerp...tsen~a0f08b72/

Laatst gewijzigd door Anselmo : 28 oktober 2020 om 17:59.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2020, 18:00   #725
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Ja,

En de ambitie om het beter te doen? zijn dat loze woorden? en geen daden?
Geen erger blinden dan die die niet willen zien wat er aan het gebeuren was en is.
Er was duidelijk een MISPLAATST superioriteitsgevoel bij onze excellenties, over die week dat Vlaanderen achterliep op Wallonië in de cijfers.
Maar allez gij, niks misplaatst superioriteitsgevoel.

Ik ga mezelf eens quoten:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
1) We hebben tien dagen voorsprong op Wallonië (volgens De Ranzige).
Is het dat zo abnormaal dat we even wachten om te kijken of de maatregelen van vier dagen geleden hun effect gaan krijgen?

2) We worden nu gewaar aan de adem van de burgemeesters, dat er een draagvlak is om er eens flink in te vliegen.
Is het dan zo raar om dat aan te grijpen om het virus te trachten een klap toe te dienen?

Sterke Jan doet zijn werk goed.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2020, 18:01   #726
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Correctie: Jan gedroeg zich onbeschoft en arrogant. En nu geeft hij de presentatoren en virologen gelijk door zijn kar te keren.
linkse kortsluiting en de boel is dan toch in de fik gevlogen
Oud 28 oktober 2020, 18:04   #727
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De NVA wilt niet blindelings het federale niveau volgen. Door haar koppigheid gaan er vlamingen sterven.

Hebben we geen "Lincoln" project in Belgie die vieze attack ads kan maken tegen de NVA ?
Zever. Dikke zever.

Sterke Jan zei het daarstraks nog in het Vlaams Parlement, in villa politica:

toen Antwerpen rood kleurde, kwamen er maatregelen voor de provincie Antwerpen. Geen haan kraaide om diezelfde maatregelen al toe te passen in Luik of in Hainaut.
Nu was het omgekeerd.

Mijn conclusie:
Wie in deze pandemie-bestrijding iets communautair zoekt, is een kieken.
Vb. dat de Brusselse burgemeesters er zo erg hun kloten aan veegden, is niets communautair. Het is alleen crimineel.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 28 oktober 2020, 18:05   #728
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Een Limbourgien. Niet te verwarren met Lamborghini.

Nu heeft de Vlaamse regering alwéér dingen veranderd, hoor ik zopas op het nieuws. Maar mensen toch!
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2020, 18:05   #729
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu heeft de Vlaamse regering alwéér dingen veranderd, hoor ik zopas op het nieuws. Maar mensen toch!
das de kracht van verandering he
Oud 28 oktober 2020, 18:06   #730
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nog iets:
als ze teveel naar de virologen luisteren, en te weinig naar psychologen en justitie (partnergeweld, kindermisbruik, zelfmoord ...), dan is het niet goed.

Als het omgekeerd is, is het ook niet goed.

De Vlaamse regering probeert oprecht de juiste beslissingen te nemen.
En jullie het omgekeerde.

Oud 28 oktober 2020, 18:08   #731
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Politieke incest dient vermeden te worden. Politicus zijn is geen ambacht maar een mandaat. Een slager of een bakker heeft geen mandaat.

Niet altijd te simpel willen zijn Willem.
2 !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2020, 18:08   #732
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een afgang -> is geen feit maar interpretatie
Dat is een vaststelling die ik niet alleen maak, tenzij je de pers niet volgt. Dus ook dit is het aanhalen van een feit
Citaat:
Zondagmorgen nog geen brand bij Jambon
zondagavond al een verlengde herftstvakantie bij Weyts -> goede maatregel
komaan, 's morgens niets aan de hand, geen brand, die kon ten vroegste een week later volgens Jambon (een week op voorhand blussen), 's avonds maatregelen, en dat met dezelfde cijfers en info die 's morgens ook beschikbaar waren. Dat de maatregel goed is, doet niets af aan het feit dat de andere regio's deze goede maatregel al een week eerder namen, waardoor ouders meer tijd hebben om zich te organiseren. Te laat dus , en dat is een FEIT dat vaststelbaar is.
Citaat:
maandag al overleg over bijkomende maatregelen -> goed bezig, uur na uur opvolgen van de situatie
Behalve zondagmorgen dan, of waren de gegevens dan nog niet alarmerend genoeg? Het moedwillig negeren negeren van de toen al bekende en rampzalige cijfers is een FEIT dat te zien was op TV
Citaat:
dinsdag nieuwe maatregelen, die anderen al een week geleden namen, en waar Vlaanderen op de rem stond, om nu met hangende pootjes te volgen. -> is geen feit maar interpretatie van goede maatregelen ter bijsturing.
Ik denk dat niemand naast het FEIT kan dat de Vlaamse regering op de rem stond tijdens het laatste overlegcomité. Dat is ten andere niet ontkend door de betrokkenen, die eerder boos waren op diegenen die dit gelekt hebben. Dat de maatregelen goed zijn, is een FEIT, net als het FEIT dat de andere regio' die een week eerder namen. Het is dus een FEIT dat vast te stellen is dat de Vlaamse regering moedwillig een week gewacht heeft. En nu met hangende pootjes grotendeels dezelfde maatregelen moet nemen. Hoeveel extra besmettingen/ziekenhuisopnames/sterfgevallen ze hiermee op hun geweten hebben, is een FEIT dat nog uit de statistieken zal moeten blijken.
Citaat:
Wat we zelf verkloten, verkloten we beter, is de nieuwe slogan. -> is geen feit maar interpretatie
Het is een FEIT dat ze het verkloot hebben, of volg jij de cijfers, de experten en de ziekenhuizen niet. Mijn teks is hoogtens een parodie op de arrogantie van oorspronkelijke slogan tov de FEITEN
Citaat:
geen opsomming van feiten dus.
Enkel intentieprocessen.
Dus als u zegt dat u enkel feiten hebt opgesomd dan is dat een leugen.
U bent dus ontmaskerd.
Voldoende aangetoond dat dit feiten zijn.
Ben ik nu ontmaskerd als Fascist, een zware beschuldiging, zonder enig bewijs.
Of gebruik je dat te pas en te onpas als intimidatiemiddel tegen iemand die wat zegt dat u niet aanstaat?, bij gebrek aan echte agrumenten. Ik vraag me zelfs af of u eigenlijk wel weet wat dat woord betekend.
Citaat:
Maar ik ben verheugd vast te stellen dat u zich wil verontschuldigen.
Heb ik u enig persoonlijk verwijt gemaakt?
Voor Feiten hoeven geen verontschuldigingen, voor persoonlijke aanvallen en beledigingen daarentegen ...
Oud 28 oktober 2020, 18:12   #733
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen getrol. Zojuist op de radio. Het is omdat Jambon treuzelde dat we nu nog meer besmettingen hebben. En dat uiteindelijk Slappe Jan heeft moeten besluiten tot maatregelen die we nu kennen.
Het is omdat het virus niets of NIEMAND ontziet dat we al daaaagen meer besmettingen hebben.
In gans Europa.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2020, 18:16   #734
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Het virus is deel vd politiek geworden. Jane Fonda noemde het ook al een godsgeschenk voor de Dems dat covid was uitgebroken.

Dat politici of pundits nog zo cynisch willen doen is helaas eigen aan het beestje. Alleen jammer dat het kies- en klapvee daar in mee gaat.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2020, 18:22   #735
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Er was niks arrogant aan.
Hij was zelfs redelijk ludiek door te refereren naar de ZEVENDE dag waar je dan toch minstens ZEVEN woorden zou mogen zeggen.
Het was onbeschoft om hem te onderbreken.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2020, 18:23   #736
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Alleen jammer dat het kies- en klapvee daar in mee gaat.
en wat is het alternatief?

in 24 zijn er verkiezingen met krek dezelfde partijen en krek dezelfde namen
de paar nieuwe namen zijn mensen die blijkbaar heel goed functioneren in eht politieke gekonkel en horizontale carrières (als schoon jong gastje met demir neuken kan u als ventje ook vooruit helpen)

wat meot ik daaraan doen?
neit gaan stemmen? extreem stemmen? ...

zeg het eens
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2020, 18:24   #737
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
en wat is het alternatief?

in 24 zijn er verkiezingen met krek dezelfde partijen en krek dezelfde namen
de paar nieuwe namen zijn mensen die blijkbaar heel goed functioneren in eht politieke gekonkel en horizontale carrières (als schoon jong gastje met demir neuken kan u als ventje ook vooruit helpen)

wat meot ik daaraan doen?
neit gaan stemmen? extreem stemmen? ...

zeg het eens
Verder blijven klappen. Of anders uw eigen partij oprichten. Maar ik begrijp het comfort van te klappen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2020, 18:26   #738
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ieder forumlid die tot drie kan tellen kan zelf tellen. Ik heb aangegeven waar dat het fragment staat en iedereen die dat wil kan controleren of ik iets fout geschreven heb.

Ik denk echter dat ik een van de weinigen ben die zich de moeite getroost heeft om het bewuste fragment op te zoeken. En om na te kijken of hetgeen hier allemaal geschreven wordt correct is.
Dan kan ik alleen maar concluderen dat u niet goed luistert. Ik ga voor u de moeite niet doen om het uit te schrijven.
Het gaat hem trouwens niet enkel om dit ene interview, ze onderbreken hun gasten om de haverklap, volgens mij eender van welke strekking.
Het lijkt wel of die journalisten alleen zichzelf interessant vinden.
Oud 28 oktober 2020, 18:26   #739
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er was niks arrogant aan.
Hij was zelfs redelijk ludiek door te refereren naar de ZEVENDE dag waar je dan toch minstens ZEVEN woorden zou mogen zeggen.
Het was onbeschoft om hem te onderbreken.
Als men assertief is in Vlaanderen wordt men al snel arrogant of onbeschoft beschouwd.
In Nederland b.v. is het een positieve eigenschap. Daarom noemen ze daar ook de Vlamingen dikwijls achterbaks en/of hypocriet.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2020, 18:28   #740
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Neen, dat is niet de oorzaak!
De oorzaak is dat bepaalde medeburgers zich niet aan de reeds bestaande regels kunnen houden.

https://www.hln.be/antwerpen/antwerp...tsen~a0f08b72/
Dat is de kern van het probleem.
Dus verstrengen gaat zelfs niet helpen. Er staat een huis in brand een paar straten verder. Wat kan mij dat schelen. Dat is zowat hoe de mensen denken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be