![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#821 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nogmaals, ik zeg maar wat is.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 oktober 2020 om 12:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#822 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#823 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik had ook graag geweten op wat uw mening is gebaseerd. Ik hoop niet op die mening van PatrickVe. Want die klopt niet. Hij houdt geen rekening met het feit dat een besmette persoon die zelf besmettelijk is, dat maar is gedurende een beperkte periode in de tijd. We moeten er ons trouwens voor hoeden om zelf viroloogje te spelen gebaseerd op (des)informatie die we van het internet halen. Op het internet staat geen filter, er is daar ontzettend veel onzin terug te vinden. Er zijn daar pseudowetenschappelijke artikelen bij de vleet, daar zou ik toch mee oppassen. Laatst gewijzigd door stuyckp : 29 oktober 2020 om 12:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#824 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 oktober 2020 om 12:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#825 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#826 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom waren die er niet voor gans het land ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#827 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We zullen de problemen wel oplossen als ze er zijn zei hij. Laatst gewijzigd door daiwa : 29 oktober 2020 om 13:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#828 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat het toen een lokaal Antwerps probleem was. Men heeft het in Antwerpen niet streng genoeg aangepakt toen. Het resultaat zien we nu.
![]() |
#829 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#830 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom heeft men in andere regio's geen zwaardere maatregelen getroffen op het moment dat de cijfers gelijk of hoger waren dan destijds in Antwerpen? Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 29 oktober 2020 om 13:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#831 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#832 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een viroloog stelt maatregelen voor vanuit zijn expertise. Niets aan de hand zij moeten dat doen en blijven doen. Zij communiceren hun advies naar politici via een of ander overleg orgaan. Daar krijgen ze dan bijval of niet. Want politici nemen ook economische en psychosociale gevolgen in rekening. Als virologen hun gehoopte bijval niet krijgen proberen ze alsnog hun gelijk te halen via de pers, die daar van smult natuurlijk. De pers die in deze ook niet vrijuit gaat. Het lijkt mij dat er intentieprocessen worden opgestart die volstrekt onnodig zijn. Ik heb enkel dat laatste aangekaart. En ik heb virologen hun expertise nooit in vraag gesteld noch heb ik Corona als maatschappelijk probleem geminimaliseerd. Als u daar een post van mij van terugvindt dan zal ik mij daar graag voor excuseren. Ik heb virologen machtspotentaten genoemd, en dan had ik het ook over het feit dat ze hun gelijk trachten te halen via de pers. Omgekeerd tracht in konsekwent te zijn, en vind ik dat virologen niet steeds moeten misbruikt worden om de maatregelen die genomen worden te verdedigen. Zeker niet als die mensen eigenlijk meer wilden. Ik heb overigens Jambon al 2 keer zien uitschuiven tav virologen. Een keer was Erika Vlieghe daar terecht verontwaardigd over. En in het interview van deze zondag op de zevende dag gaf hij kritiek op van Ranst zonder argumentatie. Mij is dat opgevallen maar daar is niks van op dit forum verschenen. Nu ja Van Ranst is een media figuur geworden. En lijkt wel op de boy who cried wolf. Nog een punt is dat de virologen in het begin van de pandemie onterecht het nut van de mondmaskers minimaliseerden. Enkel omdat er een tekort was. Daar hebben ze mijns inziens een serieuze kemel geschoten, maar ik vergeef het hun graag. Voortschreidend inzicht van hun dan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#833 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U bent niet konsekwent en niet goed geinformeerd. Deze zomer waren de cijfers in Brussel ook aan het stijgen en dezelfde maatregelen zoals in Antwerpen drongen zich op. Nu vandaag is het probleem niet zozeer de maatregelen an sich. Ik denk dat die voldoende zouden moeten zijn. Maar de bevolking volgt ze niet genoeg op. En het gevolg zal zijn dat er een nieuwe lockdown zal komen. Wat eigenlijk heel jammer is voor elk van ons die wel de maatregelen volgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#834 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#835 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#836 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#837 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlaanderen is zijn bevoegdheid niet? Wat gaan we nog horen?
![]() |
#838 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
IK ben overtuigd dat de virologen toen al gelijk hadden, dat het geen absolute beveiliging is en zelf aanmoedigt tot risicogedrag qua contact.
![]() |
![]() |
#839 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zakgeld-federalisme, weet je wel?
![]() |
![]() |
![]() |
#840 |
Perm. Vertegenwoordiger VN